Nejste přihlášen/a.
Řízení automobilu
Po úspěšném zvládnutí závěrečné zkoušky je na základě žádosti 17 letému řidiči vystaven řidičský průkaz, ve kterém je u skupiny B uveden harmonizační kód, který informuje o L17.
Do 18. narozenin však nesmí tento řidič řídit samostatně. Na místě vedle něj totiž musí vždy sedět tzv. MENTOR. To je osoba, kterou si 17 letý řidič sám vybere a nechá ji k sobě zapsat v registru řidičů. Celkem může mít zapsány až 4 mentory.
Při jízdě s mentorem může 17 letý řidič zároveň ve vozidle vézt jiné osoby i řídit jízdní soupravu s přívěsem (v rámci jeho řidičského oprávnění).
17 letý řidič však nesmí ani v doprovodu mentora řídit v zahraničí!
Po dovršení věku 18 let může žadatel začít řídit samostatně. Neabsolvuje již žádné přezkoušení atp. Původní řidičský průkaz se nevyměňuje.
Škoda že není povinnost mentora absolvovat nějaké zkoušky - psycho,zdravotní,,silniční,, zákon...apod.
Myslel jsem nějaký ,,profesák,, něco jak je na nějaký céčka.Tam taky mají :
teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy,
uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě,
bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla,
poskytování služeb a logistiky,
hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu,
sociálně-právního prostředí v silniční dopravě,
zdravotních rizik a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích,
prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích.
Takže něco takového.Že mentor v osobáku má platný řidičák je snad logicky jasný.
> zdravotní,,silniční,, zákon...apod.
Už to absolvoval a byl z toho přezkoušen při získání svého řidičského průkazu.
Mentor jen dohlíží na nového, nezkušeného řidiče, který prošel všemi požadovanými školeními a přezkoušeními nutnými pro získání ŘP. Žádné další znalosti nepotřebuje. Celé mentorování je jen o tom, aby zlepšil svoje jízdní zkušenosti z autoškoly.
mgify: 80% řidičů podle mých zkušeností* nemá za volantem co dělat sami o sobě, natož aby na někoho dohlíželi.
*Vycházím z praxe, kdy stejné procento řidičů neumí najet na dálnici/rychlostní komunikaci. To je myslím jeden z mála vhodných ukazatelů.
Milane, to je rozdíl. Pokud někdo poruší předpisy (např. rychlost) a jede bezpečně, toho uvítám raději, než toho, kdo je dodržuje (nebo si to myslí) a neumí se zařadit do provozu.
Ernie, každý řidič jezdí bezpečně, nebo znáte někoho, kdo sdělí, já jezdím nebezpečně? To, že jeho počínání jiný označí jako nebezpečné, nemusí tak opravdu být.
Dle chorvatské právní úpravy je zákonný věk řidiče osobáku 18 let, to si můžete samostatně najít v chorvatské legisaltivě
Pokud jde o mezinárodní provoz, platí Vídeňská úmlouva, která v článku 41 uvádí toto:
Článek 41
b) smluvní strany mohou odmítnout uznat na svých územích platnost řidičských průkazů osob, které nedovršily osmnáct let věku;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Takže ptáte se na blbém místě, musíte se obráti nan příslušné chorvatské úřady...
Chorvatská legislativa není kompatibilní s naší, schopnost mentora v ČR posuzuje nějaký odbor dopravy podle stanovených kritériií, praxe bezuhonnost atd...
Evidenci mentorů vede opet nejaký dopravní úřad, nejde o chorvatskou evidenci
I kdyby Chorvastko jízdu s mentorem uznalo, pochybuji o tom že bude chorvatská policie ochotna nebo schopna okamžite prověřit všechny souvislsoti atd...
CHorvastká policie vám mlže zadržet osobní dokaldy na dobu 8 dnů, pokud vým napaří na místě pkutu dejme tomu 500 eur a vy jí na místě nezaplatíte, odeberou vám doklady a čeká vás chorvatský přestupkový soud, ten rozhoduje cca do dvou dnů ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.