Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
mám Fiat Ducato, aktuálně najeto 37000 km, první majitel. První výměna oleje v 5000 km, dále ve 20000 km (měnit se má asi po ujetí 30000, teď už chci měnit asi po 20000 km, takže příště ve 40 tis.). V 35000 km se rozsvítila kontrolka na dolití oleje, jel jsem do servisu, chtěl jsem aby dolili ten stejný a koupit si litr do rezervy. Následně 500 km kratší jízdy, teď za víkend 2000 km, tak mám najeto 37500 km. Opět začala svítit kontrolka oleje, tak jsem dolil 0,5 l - svítila dál. Bohužel tento motor nemá měrku oleje! Ani na displeji se neukazuje stav, jen hláška o dolití - dolil jsem zbývající 0,5l - svítí dál... Na víčku (to tam naštěstí udělali) je viz. foto ne pěna, ale spíš konzistencí bílá vazelína. Voda tam byla také vysrážená, ne pár kapek, ale řekněme cca půl malého panáka. Takže, olej se ztrácí (litr za 2500 km), ale pod víčkem "vazelína" + voda. Servis jen u prodejce, díval jsem se, že i ten olej, co mi prodali, byl origo Fiat. Nevím jestli je to normální, obávám se, že mi v servisu řeknou, že je to tak O.K. Co vy na to? Děkuji za každou radu, či postřeh.
Mějte pěkný víkend, Jarda
Ahoj,
díky za komentář.
(voda nemizí)
Byl jsem v autorizovaném servise, tam mi vytkli, že jsem doléval olej á 0,5l a že jsem utřel z víčka tu "vazelínu"... Olej se má dolít max. 0,2l, pak zahřát olej projetím, dále vypnout motor a znovu nastartovat... Měli by se tímto postupem správně načíst informace o stavu množství oleje - pokud dál svítí kontrolka, opakovat stejný postup. Vazelínu neutírat - po zahřátí motoru by se rospustila a stekla zpět do motoru. Je to prý běžný jev a tím utřením jsem "odebral" z oleje něco co tam má být...
Nakonec jsme se dohodli, že se raději vymění celý olej za nový (po 17500km). Je dolitý na max, tak uvidím co se bude dít dále.
Jinak ochota v servisu maximální, už jsem tam měnil v záruce žhavící svíčku (umřela asi po 10k km) a taky byli v pohodě.
Mějte se fajn, pěknou neděli, Jarda
V naftě měnim po 10kkm, ale to neni dodávka...
Autorizák a reklamace - spotřebu oleje můžou označit za vyhovující (u některých aut výrobce udává do litru na 1kkm jako normál) a ten šlem jako normální stav, tak s nim můžou celkem snadno vyjebat. Taky převzít nechat týden stát a vrátit ve stejným stavu atd. atd. Záleží na konkrétním servisu/ mechanikovi, ale obecně tahle sít na zákazníka s., lidi co umí dělaj jinde a hlavní postava je kravaták s milým úsměvem... Bez nadsázky - osobní zkušenost, včetně zastoupení ČR - tahle ryba smrdí od hlavy. A kdo byl dobrej ten jim zdrhnul jinam...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.