Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Renault Mégane KA0505 1.9 Dci, 75kW s pohonem předních kol má problém se zvýšeným hlukem od motoru nebo podvozku pod ním. Auto vydává odtud hlubší hluk, který je slyšet částečně i když se nešlape na plyn. Volnoběh a zařazení rychlosti nemá velký vliv na změnu hluku. Při prudším zatočení doleva je slyšet vysoký zvuk a při zatočení doprava hlubší, při jízdě rovně je hluk spíše hlubší. Určitě nejde o cvakání ani pískání, spíše něco mezi hučením - zvukem pohybu stále namazaných ozubených kol nebo ložiska (třeba dodat že s hlukem ložiska mám nulovou zkušenost). Po zastavení a volnoběhu a vytočení motoru neslyším nic podezřelého. Dlouho neprobíhaly žádné opravy které by to mohly mít na svědomí. Máte prosím doplňující dotaz a nebo nápad co zkusit, co hledat?... Mohu oddělat plastový kryt motoru a nebo přední kolo/a a zkontrolovat něco, ale určitě nemám ambici se pouštět do rozebírání klíčových kovových částí pohybového ústrojí auta. Děkuji za odpovědi.
Podle opraváře šlo o ložisko kola. Po výměně v servisu za cenu asi 4000 Kč (včetně práce, která dělala zhruba polovinu ceny) je vše v pořádku.
Ano, děkuji, je potřeba s tím hned do servisu a nebo by se němělo nic stát do pravidelné servisní prohlídky před STK, do které zbývá najet cca 2000 km?
ChatGPT: "Ložisko náboje automobilu se obvykle nazývá ložisková jednotka, nábojové ložisko nebo jednoduše náboj. Nachází se na konci hřídele (osy) automobilového kola a umožňuje, aby se kolo otáčelo hladce a bez nežádoucího tření."
Výměna se nezdá být jednoduchá:
Popis nic moc, chtělo by to slyšet a nejlíp projet si to...
Ložisko typicky vrní, zvuk se mění v zatáčce - reaguje na volant. Ale může i pískat. Nejen ložisko kola, ale i jinde - pomocný ložisko poloosy, diferák, spojkový ložisko, některý v převodovce.. Ložisko kola klidně i vzadu. Pokud se zvuk nemění s otáčkama motoru ale s otáčkama kol, tak je to od převodovky po kola, pokud se mění s otáčkama motoru tak je to od motoru po převodovku - typicky nějaká kladka na rozvodech/ agregátech.
Jak dlouho to vydrží je loterie, ložisko obvykle začne lehce vrnět, zvuk se pár set km nemění nebo jen pomalu, pak se začne zhoršovat. Dál nevim to už jsem pokaždý měnil. Ale může se i rozsypat během pár km. VAdný ložisko může rozjebat i věci okolo, tak je dobrý měnit včas. Ne nutně okamžitě, ale správně odhadnout kdy už je na čase
Za práci bylo 3,5k, a t ještě pokud ti nedal nejlevnější čínu za dvě kila
Dobrá hodinovka... Měli 3k/h i na vratech?
Děkuji, zajímavé, shlédl jsem a zjistil, že toto bych dělalal asi několik dnů po tom, co bych si musel pořídil řadu nástrojů. Radši tedy dám ty 3000 Kč. Pokud toto zvládáte za hodinu, tak všechna čest.
Sundá těhlici, vylisuje ložisko, nalisuje ložisko a namontuje těhlici. Následuje geometrie (pokud máš jinou polohu volantu než před výměnou resp. volant v přímý jízdě neni rovně, tak geo nedělali nebo udělali blbě)
Nářadí - spousta přípravků jde nahradit, stačí běžná gola sada, na lisování panenka a nějaký rámeček (klidně sklepní okýnko), momentový klíč = metrová trubka + váha/ mincíř atd.
Cena - mně by nevadilo kdyby na férovku inzerovali hodinovku 3k. Ovšem když inzerujou pětikilo a pak účtujou 6x tolik, tak je to podvod, nalákat na supr cenu a pak si narejžovat. Tobě nalhat že práce byla za 2k a materiál taky, když značkový ložisko stojí pětikilo, neznačkový dvě stovky, a nic jinýho tam neni... U ceny dílů - to zákazníkovi na počítači ukáže "Kelly cenu" a že přes něj to vyjde levně.. Tohle mi vadí a nepodporuju to.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.