Nejste přihlášen/a.
Při jízdě poslouchám podivné zvuky vycházející z místa, kde je střed palubní desky a tam v tom prostoru, kde palubní deska je nejblíže čelnímu sklu. Zvuky se dají popsat jako když v létě švitoří ptáci na stromě. Jsou to tedy takové přerušované vysoké frekvence. Když položím do toho místa na palubní desce ruku, tak zvuky ustanou anebo se ztlumí. Zvuky se začnou objevovat většinou až se vůz rozehřeje.
Co je příčinou? Je něco v palubní desce uvolněné anebo zvuky pocházejí z topení?
Neumím odpovědět hned, musím to nejdřív vyzkoušet. Když vyjedu, tak zvuky nejsou (ventilátor běží). Jakmile se ale motor rozehřeje a v autě začne být teplo, tak se zvuky pravidelně objeví. Kdyby to byl ventilátor, proč by se zvuky daly odstranit přitlačením ruky na palubní desku a proč se objevují až když začne být teplo?
Ještě jsem zapomněl napsat, že když už je auto rozehřáté, tak se zvuky objevují, ale jenom za jízdy. Když zastavím, tak na volnoběh je ticho. Jakmile se rozjedu, tak se zvuky hned zase objeví. Zdá se, že při pomalé jízdě se zvuky objevují méně často nebo méně intenzivně. Při rychlejší jízdě to prostě cvrliká pořád dokola. A to dost nahlas. Původně jsem si myslel, že se jedná o drnčení nějakého vadného relé, které se pořád zapíná a vypíná, ale když jsem přišel na to, že přitlačením ruky na palubní desku zvuky ustanou, bylo mi jasné, že relé to být nemůže.
Nastříkal bych tam sprej na palubovky, ale pozor na okno. Prostě to začne vrzat, když se materiál zahřeje, roztáhne a o něco drhne.
Aby zvuky ustaly, tak musím rukou přitlačit na palubní desku obvykle dost silně. Pouze přiložit ruku nestačí.
Z toho usuzuji, že tlakem mírně prohnu plast palubní desky a tím zvuk ustane. Tlačím tedy na něco přes palubní desku. Příčina proto musí být někde uvnitř. Nastříkání spreje zvrchu nejspíše asi nic nevyřeší.
Když to shrnu, tak jsou tři charakteristiky problému:
1. zvuky lze odstranit silným přitlačením rukou shora na palubní desku pod sklem (uprostřed palubní desky)
2. zvuky se objevují za jízdy a zdá se, že při rychlejší jízdě jsou intenzívnější
3. zvuky se objevují za jízdy, ale jen když je vůz vytopený, tj. když je palubní deska rozehřátá od topení
Z toho mi vychází, že problém musí být někde pod palubní deskou, když pouhým zatlačením na palubní desku shora zvuky vymizí.
To, že se zvuky objevují za tepla zřejmě souvisí s faktem, že palubní deska teplem mění objem a zřejmě tedy stačí nepatrná změna vzdálenosti, aby se do kontaktu dostaly nějaké dvě věci, které zvuky vytvářejí.
Pouze mne mate, proč existuje korelace mezi rychlostí jízdy a intenzitou zvuku? To nasvědčuje tomu, že to má něco do činění s prouděním vzduchu, které je při rychlejší jízdě větší. Že by tam někde pod palubní deskou byla díra do systému ventilace?
Budu muset sundat panel přístrojů a kouknout tam jak je topení. Třeba tam něco najdu.
Škoda, že problém někdo již neměl přede mnou. Sundávat hned palubovku se mi nechce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.