Nejste přihlášen/a.
Mám dotaz, zda dieselová felicie by eventuelně jezdila na slunečnicový olej? Nafta je vpodstatě surový olej. V internetu je dost informací, které tvrdí, že stará dieselová auta jezdí na olej docela běžně. Vynálezce Rudolf Diesel prý svůj motor sestrojil na arašídový olej. Takže pojede to a spolehlivě? Jaký bude výkon?
Wartburg kdysi jezdil bez problémů i na nitroředidlo a petrolej, můj předchozí "předkomůrkový" diesel schroustal použitý fritovací olej s naftou 1:1 (čistý jsem nezkoušel), ale do současného auta bych si to nalít netroufl. Ono to pojede, ale počítejte s tím, že za výměnu vstřiků brzo zaplatíte několikanásobek toho, co ušetříte na naftě.
Také si myslím, že vstřikovací ventil se ucpe. Jiná starší auta, která ventil nemají, ale asi problém mít nebudou?
No ale olej se dá zředit třeba terpentýnem. Nevím jak by to potom vycházelo finančně, ale mohl by ještě být problém s katalyzátorem nebo ne?
Jj ve starém XUD9, 1,9d typ 162 ( byl to nepůvodní motor v P405 GRD turbo break, motor původně z nějakého předchůdce p505-305-309?) jsemjezdil na čistá fritol , tehdy v akcí cca19kč/l a nafta pak cca30kč/l. takže docela rozdíl v ceně. Spotřeba byla rovných 5l/100km s namotaným (dle mého tehdejšího mechanika)milionem km! Přes léto čístý olej jak rovnou z obchodu tak i přefiltrovaný použitý olej.někdy v říjnu-dle teplot- jsem sostupně ředil naftou až na přes zimu čstou naftu. S Prvním dehtem (seat Ibiza1,7d-1714ccm) jsem jezdil na tehdy tzv seta-diesel-údajně to byla nafta s RO 1:1 od OMV
Jinak-služební Máňa (dlouhá felda 1,9d) - občas taky dostala trochu oleje, tam ale vždy s naftou, šéf byl škrt a naftu jsme museli kupovat ze svého, takže odpoledne na padla nalít cca3l do nádrže abychom dojeli domů a druhý den do práce a...
Jinak vše bylo řešeno na diesel power fóru-dokonce tam jeden v Sharanu-Galaxi-Alhambře řešil i "doplňování paliva -oleje za jizdy, byl tam taky řešen předehřev paliva na chladné období atd...
Takže asi tak-u starých předkomůrkových D a TD je to OK , snad i první generace CR přímovstřiků (např. HDi 2,0 typy RHY a RHz) olej taky chroupou,ale čistý bych tam nelil minimálně 1:1 ale raději 1:2 olej :naftě., tedy za předpkladu že se RO vyplatí nalít do nádrže což při dnešních cenách ja asi zbytečnost.
Jinak ještě malá poznámka-někde jsem vyčetl, že jeden jezdil výhradně na transformátorový olej -opět nějaké XUD
Nafta cca 36 Kč, olej v akci 24 Kč. Když se to namíchá 1:1 tak to vychází 30 kč za litr.
Když se to namíchá 1:2 tak to vychází 28 kč za litr.
Když se to namíchá 1:3 tak to vychází 27 kč za litr.
To ještě pořád jde. Pro toho, kdo jezdí opravdu málo, by se to asi vyplatilo.
Výhodou je také to, že olej ve flašce může být skladován dlouhou dobu.
Pokud jde o vyjetý motorový olej, tak ten obsahuje spoustu mikročástic (je to i vidět okem, když je černý jak saze). Takový olej se musí přefiltrovat a to opravdu jemně.
Karelulm-1)krácení daně -ANO. 2) poškozování živ. prostředí NE. 3 Opět není úplná pravda!
Tedy za předpokladu že se bavíme o předkmůrkových motorech !
A Bio zložka v palivách je si myslíte,že je čo? Rastlinný olej, tak aké poškodzovanie životného prostredia?
Daň se platí z prodeje něčeho, například z prodeje pohonných hmot, z prodeje potravin, spotřebního zboží ...
Vzhledem k tomu, že provoz soukromého vozidla anebo soukromého motoru není žádný prodej něčeho, tak daň krátit nemůžete.
Samozřejmě, že spálený olej smrdí. Naftáky všechny smrdí. Kuchyňský olej, když se spálí, tak smrdí jinak než nafta. Policajt to po čichu pozná, ale je někde ve vyhlášce napsáno jak mají výfukové zplodiny smrdět? Není. Maximálně může řidiče odeslat na emise a je otázka, co změří na emisích? Chtělo by to asi zkusit, jaký bude výsledek emisí na kuchyňský olej.
Zdeňku meleš nesmysly -při použití RO v kuchyni je jiná, menš, daň než je u RO jako paliva do vozidla! Takže nepiš bludy! Pokud by se měla doplatit, tak pak nebude (jakože za 24 jsem už pár let neviděl ani v akci * ) litr za 24 ale vyjde litr RO pokud ne dráž tak minimálně za stejnou cenu!
* ty slevy se ale liší např jsem viděl akční cenu stejného zboží kauflandu Pha kde bylo toto o něco levnější než třeba v kaufu v PE nebo JH !
Nafta i rostlinný olej jsou obé "vlastně oleje", ovšem každý je chemicky úplně něco jiného, rostlinný olej má sklony k houstnutí a je o dost méně vznětlivý oproti naftě. Jezdit vám to bude, otázkou je jak dlouho. Pokud budete míchat olej do nafty v ne moc velkém poměru, tak by to mohlo fungovat dlouhodobě. Obával bych se ale jezdit s tím v zimě, aby to někde nezatuhlo, proti tomu prý pomáhá přídavek benzínu. Benzín zlepší tekutost a vznětlivost zmíněné směsi i v létě (samozřejmě se to nesmí přehnat, tipuju to max do 20% benzínu). Přesné info vám nikdo nedá, neb je to alchymie, nejlépe, když si to odzkoušíte postupným zvyšovýním obsahu oleje a benzínu v naftě a uvidíte, kdy už motor začne protestovat.
Trochu mě zaujal obrázek. Na té 1.9D chybí vyztužovací vzpěra karoserie mezi tlumiče. Ten motor je nejtěží co se kdy do Feldy dával. Sice to je vyztužená karoserie po roce 96 (podle nosníku na uadní stěně a za posilovačem brzd), ale i tak. Chybí.
Jinak k dotazu. Kdybych měl starej diesel, tak tam taky leju fritovací olej s nafou 1:1. Když vyřešíš předehřev, tak to snese i plnou palbu. Jiank to k vůli hustotě má problém v chladnu startovat.
Předehřev:
Pak zas nemůžeš do podzemních garáží.
Oboje má svoje pro a proti. Když vidím auto s LPG a fušersky nabastlenou elektriku plynařů, tak bych LPG nikdy nechtěl. Kdo neotvírá kapotu, tak je to asi jedno, ale někdy ta práce je fakt odporná.
Souhlasím, lpg je fušeřina. Kdyby automobilky chtěly, tak vyrábějí auta na lpg z továrny. Ony ale nechtějí, protože by nebyly kšefty.
Jak spolehlivá je tahle dieselová felicie? Někde jsem četl, že motor vyžaduje údržbu, že karoserie kvůli tíze motoru nevydrží. Obecně se říká, že dieselový motor vydrží milión kilometrů. Platí to u felicie?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.