Nejste přihlášen/a.
Vždycky tak 10 minut před příchodem k autu zapnu přes telefon předehřev a okno spolehlivě rozmrzne, zkusil bych tedy jít touto cestou a škrabku nebudete potřebovat vůbec. Navíc je v autě už i krásné teplo.
Škrabka je dobrá na poškrábání skla. Já už léta používám na čelní sklo teplou vodu. Teplou z kohoutku, ne vařící.
Boční skla při větších mrazech škrábu, po polití vodou zamrznou v těsnění a nejdou až do úplného ohřátí stahovat. A boční na mém voze jdou škrábat špatně čímkoli, protože jsou zakřivená.
Otevřu auto, pokud nejde, teplá voda pomůže (ale to jsem už dlouho nepotřeboval - mažu těsnění silikonovým olejem). Nastartuju, foukání topení přepnu na čelní sklo, zapnu vyhřívání zadního okna a zrcátek, vylezu z auta, oškrábu boční okénka, poleju čelní sklo - nejdřív lehce v celé šířce a potom důkladně. Vody mám 2 litry, Pokud je větší mráz, oklepu stěrače, aby nezamrzly klouby u stěrátek. Rychle nasednu, ostříknu čelní sklo, stěrače setřou a jedu.
Souhlasím. Škrabky poškábou skla. Hlavně ty s plechem a zničí i okolní gumová těsnění ve kterých skla jsou.
Stačí, že sklo není umyté a má na sobě bláto s kamínky. Sklo se nepoškrábe do hloubky, ale ty mikroškrábance dost vadí hlavně v noci, když proti svítí světla aut.
Já se taky hlásím k polévačům Ano, často poslouchám výstrahy od ,,odborníků´´ jak sklo praskne a pod. Praxe je taková, že to dělám už 33let, přičemž teplotu vody odhaduji někde okolo 50°C. NIKDY se mi nestalo, že by sklo praklo, a to ani sklo s defektem od kamínku a pod.
Tady na Vysočině to tak dělá hodně řidičů, protože i z hlediska bezpečnosti je to pozitivum - sklo se prohřeje a tak i po rozjezdu zůstává průhledné, nemlží se.
Ovšem je důležité, po polití skla setřít stěrači a ostříknout nemrznoucí směsí z ostřikovačů, aby ta voda nemohla na skle zamrznout
Taky polejvám. Dvoulitrovka vlažný až teplý vody a setřít širokou gumovou stěrkou na sprcháč. Teda jen boční okna a světla, čelní sklo mám vyhřívaný (Ford). Když je 0°C tak stačí litrovka, když -15 tak je dvoulitrovka málo - hned to mrzne a je třeba polejvat dýl aby se sklo prohřálo.
Obecně pokud sklo prdne tak ne kvůli horký vodě ale kvůli špatný montáži = pnutí. Vim o lidech co lejou na férovku vařící vodu z rychlovarky, to už mi přijde "trochu moc" a držim se max. teplý vody
Plast sklo nepoškrábe, nejspíš to způsobují kamínky, které na auto nafoukal vítr nebo projíždějící auta. Kdo parkuje u silnice, tak asi je ta voda lepší řešení než škrabka.
Vždyt si kup obyčejnou plastovou škrabku na sníh a led.
Nekupuj výrobek s rukavicí. Rukavici si vezmeš svoji vlastní - takovou aby ti seděla na ruce.
Jde o to jak škrabku používáš. Já jsem vždycky nejprve zoubkovanou částí narušil vrstvu ledu nebo námrazy (škrábáním nejprve vodorovně a pak ještě svisle). Pak jsem škrabku otočil a ostrou platovou hranou jsem seškrabal tu rozrušenou vrstvu ledu nebo námrazy.
Taky záleží na tvém vzrůstu a na tom, jak daleko na sklo dosáhneš.
A pokud nechceš čistit sklo od námrazy, tak si můžeš pořídit "kryt" na přední sklo. To je nějaká fólie, kterou položíš pod stěrače, nahoře ideálně s magnety a na bocích ten přesah přivřeš do dveří.
Chyba je už při koupi vozidla. Nejsme jižanská oblast, ale sever. Automobilky vyrábí verze pro sever (Norsko, Finsko, Švédsko ...). Proč si nevybrat uvedenou verzi, kde je odmrazování čelního skla v základní výbavě? Případně za doplatek. Například Renault Clio III odmrazovaní (topná spirála ve výfuku na čelní sklo), nebo Ford má přímo elektricky vyhřívaná čelní skla. Hlavně že si kupujeme vozítka s vyhřívanými sedáky na zadinky.
Průměrné stáří vozového parku v ČR je přes 16 let. Na každé nové auto máme jedno třicetileté. Tak si vybírejte vyhřívaná skla.
Mimochodem dva litry teplé vody jsou rychlejší, než elektrický ohřev.
Horkovzdušné odmrazování (nemíním ve skle - ale i ty jsou už starší než 16 let viz u Fordů zde v diskusi) je známé už více jak 30 let. Jen jako zákazníci si je neumíme vyžadovat? Případně doinstalovat horkovzdušný přidavný "fukar", jež se prodává. Horká voda je nepraktická, příkladně ze 7 poschodí paneláku na 300 m vzdálené parkování.
Ano, je pravda že vyhřívané sklo je fajn - měl jsem jej na slkužebním Scorpiu a na svém C-Maxu, Má to ale dva zádrhele - jednak někomu vadí ty ,,topné dráty´´ ve výhledu. Další problém je při krátkých jízdách po městě. - ono to poměrně zvyšuje spotřebu proudu a často se na krátkých úsecích baterie ani nestíhá dobít. Ta topná spirála žere ještě víc.
Proto mě ani nevadí, že momentálně žádné auto s vyhřívaným sklem nemám, dnes sice nebyly skla omrzlé, bylo okolo 0°
C, ale přesto jsem to polil teplou vodou, protože si člověk nezafuní okna, než se motor trochu zahřeje
Podle mě je nejlepší PTC topení. Ve většině naftáků koncernu VW je v základu. Teplý vzduch jde hned.
K těm Ford-výrobkům. Pamatuji, že i poválečné Ford auta měla jako součást výbavy přisávací rámeček na čelní sklo (tehdy nebyla zakřivená, ale rovná). Z jedné strany ochranné sklo a z druhé topná vlákna. Odmrazení proběhlo po nastartování motoru během několika minut. Viděl jsem na vlastní oči v 60. letech.
@promon - Na služebních C-max se baterie nevybíjela nikdy, zapínal jsem odmražení po nastartování motoru.
Hodně záleží, z jakého plastu je škrabka vyrobena. Pokud není použit tvrdý plast, škrabka funguje mizerně a rychle se ztupí. Mám už cca 4 roky škrabku myslím z polykarbonátu a funguje dobře, výhodou těchhle tvrdých plastů je, že ohlouskanou škrabku lze pomocí smirkového plátna zbrousit, pak zas funguje dobře.
Standartně nyní většinou , páč mám dostatek času a nechvátám nikam , tak nastartuji, zadní pustím vyhřívání, na přední rozmrazení na klimatizaci a naplno ventilátor na čelní sklo a postupně škrábu MURSKOU škrabkou (mosazná a na druhé straně gumová planžeta, tedy pokud je to málo, jako dnes.
Jinak když je hooodně tak horká voda (teplospol inzeruje 70°c) a než se dojde k autu tak bude mít trochu méně) -rozmrazí, prohřeje sklo, že se na něm pak nesráží vlhko z dechu, Jednekráte v práci snad 5mm vrstva ledu-stáli jsme u buňky, takže hned jak konvice vypnula, tak se polilo sklo nic neprasklo. Na jednom autě-pavouček , opět horká voda a co myslíte? ani se nezvětšil! natož aby se sklo vysypalo!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.