Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou škrabku na sklo?

Od: astik odpovědí: 30 změna:
Jaká je dobrá škrabka na sklo u auta? Mám už alespoň třetí. Pořádně to nefunguje. Když mám zamrzlé sklo, tak to většinou dělá jen drážky (není často používaná a už se zničila - s tou rukavicí ). Ano, jedná je trochu poškozená, ale druhá je nová a taky nic moc. Řada bych konečně jednu a pořádnou. Děkuji.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59

5x
Používám plastovou škrabku mosazným plechem několik let,cena cca 50korun.

 

jirkabon

3x

Vždycky tak 10 minut před příchodem k autu zapnu přes telefon předehřev a okno spolehlivě rozmrzne, zkusil bych tedy jít touto cestou a škrabku nebudete potřebovat vůbec. Navíc je v autě už i krásné teplo.

edudant
Když už jste se tak pěkně pochlubil, jak to děláte vy, tak vězte, že každý nemá auto s předehřevem na dálkové ovládání. A zbyde mu pak jen ta škrabka.
Jaký konkrétní předehřev máte?

Většinou nepostřehnutelná kovová sít ve skle. Po zapnutí přívodu elektřiny se rozehřeje. V zadních oknech už bývají silnější viditelné vodiče. Trochu jiný ohřev ve zpětných zrcátkách. Nejlepší na to myslet při koupi vozidla, tak jako na atermické čelní sklo na letní vedra.

 


2x

Škrabka je dobrá na poškrábání skla. Já už léta používám na čelní sklo teplou vodu. Teplou z kohoutku, ne vařící.

Boční skla při větších mrazech škrábu, po polití vodou zamrznou v těsnění a nejdou až do úplného ohřátí stahovat. A boční na mém voze jdou škrábat špatně čímkoli, protože jsou zakřivená.

Otevřu auto, pokud nejde, teplá voda pomůže (ale to jsem už dlouho nepotřeboval - mažu těsnění silikonovým olejem). Nastartuju, foukání topení přepnu na čelní sklo, zapnu vyhřívání zadního okna a zrcátek, vylezu z auta, oškrábu boční okénka, poleju čelní sklo - nejdřív lehce v celé šířce a potom důkladně. Vody mám 2 litry, Pokud je větší mráz, oklepu stěrače, aby nezamrzly klouby u stěrátek. Rychle nasednu, ostříknu čelní sklo, stěrače setřou a jedu.

Souhlasím. Škrabky poškábou skla. Hlavně ty s plechem a zničí i okolní gumová těsnění ve kterých skla jsou.

edudant
Tak nechápu, jak může škrabka s mosazným Mosazným, ale ani jiným plechem poškrábat sklo nemůže. Mosaz je mnohem měkčí než sklo. Používám ji již mnoho let a nikde ani škrábanec. To ovšem neplatí pro gumy okolo. Na ty je třeba dát pozor. To je fakt.

Stačí, že sklo není umyté a má na sobě bláto s kamínky. Sklo se nepoškrábe do hloubky, ale ty mikroškrábance dost vadí hlavně v noci, když proti svítí světla aut.

Sklo poškrábe prach, částice písku. Sklo takhle poškrábou i stěrače. Po letech lze v noci v protisvětle rozeznat kruhovité stopy stěračů a vodorovné stopy škrabky. A často jsou nejen patrné, ale taky dost vadí.

 

re4zon

2x
Ja teda uz asi 15 let polivam sklo teplou vodou (teplota vody podle venkovni teploty, ne ze tam chrstnes vodu z konvice pri -20) a to funguje perfektne.

 


2x

Já se taky hlásím k polévačům Ano, často poslouchám výstrahy od ,,odborníků´´ jak sklo praskne a pod. Praxe je taková, že to dělám už 33let, přičemž teplotu vody odhaduji někde okolo 50°C. NIKDY se mi nestalo, že by sklo praklo, a to ani sklo s defektem od kamínku a pod.

Tady na Vysočině to tak dělá hodně řidičů, protože i z hlediska bezpečnosti je to pozitivum - sklo se prohřeje a tak i po rozjezdu zůstává průhledné, nemlží se.

Ovšem je důležité, po polití skla setřít stěrači a ostříknout nemrznoucí směsí z ostřikovačů, aby ta voda nemohla na skle zamrznout

asd1

Taky polejvám. Dvoulitrovka vlažný až teplý vody a setřít širokou gumovou stěrkou na sprcháč. Teda jen boční okna a světla, čelní sklo mám vyhřívaný (Ford). Když je 0°C tak stačí litrovka, když -15 tak je dvoulitrovka málo - hned to mrzne a je třeba polejvat dýl aby se sklo prohřálo.

Obecně pokud sklo prdne tak ne kvůli horký vodě ale kvůli špatný montáži = pnutí. Vim o lidech co lejou na férovku vařící vodu z rychlovarky, to už mi přijde "trochu moc" a držim se max. teplý vody

 


2x
Čelní už taky jen polívám teplou vodou. Potom co jsem si u nového auta udělal novou značkovou plastovou škrabkou (Fiskars) rýhu na skle, nejsem příznivcem škrábání. Teď mám čerstvě po výměně skla (tuknuté od kamínku) a opět jen polívám, aby se rýha neopakovala.
Navíc je to mnohem rychlejší a komfortnější.

Plast sklo nepoškrábe, nejspíš to způsobují kamínky, které na auto nafoukal vítr nebo projíždějící auta. Kdo parkuje u silnice, tak asi je ta voda lepší řešení než škrabka.

petrg
Přímo plast sklo nepoškrábe, ale v námraze bývá prach ze silnic, nebo když je už před námrazou špinavé sklo, potom škrabáním se to dodělá. Taky používám vodu, pokud není velký mráz.

 


1x

Vždyt si kup obyčejnou plastovou škrabku na sníh a led.

Nekupuj výrobek s rukavicí. Rukavici si vezmeš svoji vlastní - takovou aby ti seděla na ruce.

Jde o to jak škrabku používáš. Já jsem vždycky nejprve zoubkovanou částí narušil vrstvu ledu nebo námrazy (škrábáním nejprve vodorovně a pak ještě svisle). Pak jsem škrabku otočil a ostrou platovou hranou jsem seškrabal tu rozrušenou vrstvu ledu nebo námrazy.

Taky záleží na tvém vzrůstu a na tom, jak daleko na sklo dosáhneš.

A pokud nechceš čistit sklo od námrazy, tak si můžeš pořídit "kryt" na přední sklo. To je nějaká fólie, kterou položíš pod stěrače, nahoře ideálně s magnety a na bocích ten přesah přivřeš do dveří.

 


1x

Celou zimu mám v autech přímotopy. Zapnu ho, zapálím si, dokouřím, sednu do vyhřátého auta a jedu... Co je to škrabka?. Ovšem, pokud jste v paneláku, tak to nejde...

 


1x

Chyba je už při koupi vozidla. Nejsme jižanská oblast, ale sever. Automobilky vyrábí verze pro sever (Norsko, Finsko, Švédsko ...). Proč si nevybrat uvedenou verzi, kde je odmrazování čelního skla v základní výbavě? Případně za doplatek. Například Renault Clio III odmrazovaní (topná spirála ve výfuku na čelní sklo), nebo Ford má přímo elektricky vyhřívaná čelní skla. Hlavně že si kupujeme vozítka s vyhřívanými sedáky na zadinky.

Průměrné stáří vozového parku v ČR je přes 16 let. Na každé nové auto máme jedno třicetileté. Tak si vybírejte vyhřívaná skla.

Mimochodem dva litry teplé vody jsou rychlejší, než elektrický ohřev.

Horkovzdušné odmrazování (nemíním ve skle - ale i ty jsou už starší než 16 let viz u Fordů zde v diskusi) je známé už více jak 30 let. Jen jako zákazníci si je neumíme vyžadovat? Případně doinstalovat horkovzdušný přidavný "fukar", jež se prodává. Horká voda je nepraktická, příkladně ze 7 poschodí paneláku na 300 m vzdálené parkování.

Ano, je pravda že vyhřívané sklo je fajn - měl jsem jej na slkužebním Scorpiu a na svém C-Maxu, Má to ale dva zádrhele - jednak někomu vadí ty ,,topné dráty´´ ve výhledu. Další problém je při krátkých jízdách po městě. - ono to poměrně zvyšuje spotřebu proudu a často se na krátkých úsecích baterie ani nestíhá dobít. Ta topná spirála žere ještě víc.

Proto mě ani nevadí, že momentálně žádné auto s vyhřívaným sklem nemám, dnes sice nebyly skla omrzlé, bylo okolo 0°

C, ale přesto jsem to polil teplou vodou, protože si člověk nezafuní okna, než se motor trochu zahřeje

Podle mě je nejlepší PTC topení. Ve většině naftáků koncernu VW je v základu. Teplý vzduch jde hned.

K těm Ford-výrobkům. Pamatuji, že i poválečné Ford auta měla jako součást výbavy přisávací rámeček na čelní sklo (tehdy nebyla zakřivená, ale rovná). Z jedné strany ochranné sklo a z druhé topná vlákna. Odmrazení proběhlo po nastartování motoru během několika minut. Viděl jsem na vlastní oči v 60. letech.

@promon - Na služebních C-max se baterie nevybíjela nikdy, zapínal jsem odmražení po nastartování motoru.

 

 

jirikk

1x
Nedavno jsem koupil na Allegru za pár korun škrabku Murska s hrotem z mosazi a škrábe pěkně.

 


0x
Ja sem spokojen s klasickou plastovou s napisem super
autodily-pema.cz/...
A ještě mam todle
rent.cz/...

 

honzinek

0x

Za 20 let jsem vystřídal 6 aut a vždy kolem nuly, nebo do cca -3 jsem políval studenou nebo vlažnou vodou z konve. Sklo neprasklo nikdy nic. Škrabky mi vydrží 1 - 2 sezóny. Kupuju nejlevnější. Horší je, že i pomocí plastové škrabky se ničí - škrábe sklo. Proto radši polívám, když to lze.

 

aio

0x

Já to nechám nastartovaný tak 10 minut a pak si udělám okýnko a jedu jak tankista

 


0x

Hodně záleží, z jakého plastu je škrabka vyrobena. Pokud není použit tvrdý plast, škrabka funguje mizerně a rychle se ztupí. Mám už cca 4 roky škrabku myslím z polykarbonátu a funguje dobře, výhodou těchhle tvrdých plastů je, že ohlouskanou škrabku lze pomocí smirkového plátna zbrousit, pak zas funguje dobře.

 


0x

Standartně nyní většinou , páč mám dostatek času a nechvátám nikam , tak nastartuji, zadní pustím vyhřívání, na přední rozmrazení na klimatizaci a naplno ventilátor na čelní sklo a postupně škrábu MURSKOU škrabkou (mosazná a na druhé straně gumová planžeta, tedy pokud je to málo, jako dnes.

Jinak když je hooodně tak horká voda (teplospol inzeruje 70°c) a než se dojde k autu tak bude mít trochu méně) -rozmrazí, prohřeje sklo, že se na něm pak nesráží vlhko z dechu, Jednekráte v práci snad 5mm vrstva ledu-stáli jsme u buňky, takže hned jak konvice vypnula, tak se polilo sklo nic neprasklo. Na jednom autě-pavouček , opět horká voda a co myslíte? ani se nezvětšil! natož aby se sklo vysypalo!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]