Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Naftovy auto 1.6tdi ujedu 10 km

Od: luc223 odpovědí: 32 změna:
Dobrý den. Mám auto na naftu 1.6tdi , za jak dlouhou trasu se ohřeje olej a za jak dlouhou trasu dobije baterie
Jezdím dennodenne jen 10 km do práce a 10 km zpět domů.
Je to málo?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

3x

Je to málo.

 


3x

Měl jsem TD 2,5 litru a voda (nemluvím o oleji) se na provozní teplotu ohřála po cca 6 - 8 km. Teď mám CRD 2,8 litru a ohřeje se prakticky stejně, možná o něco dřív.

Co se nabíjení baterie týká, nikdy jsem jí nijak nedobíjel a nikdy jsem problém se startováním neměl, ani při současných teplotách (pokud byla v pořádku a nezamrzla mi nafta).

 


3x
Byl bych v klidu. Mnoho lidí jezdí jenom po městě a jezdí pořád. Máme 1,6tdci a manželka jezdí dva tam dva zpět a je úplně jedno, jestli se ohřeje nebo ne. Baterie vydržela 13let, teď je tam třetím rokem nová, ale i ta nová by se měla alespoň 2x ročně dobít, aby neztrácela kapacitu. Když je baterie slabá, vybíjí se víc a víc, takže 2x za rok jí dobiju , auto chytá na půl otáčky, dpf filtr na emisích vždy prošel. Takže jestli se rozhodujes mezi nafta/benzín je to úplně jedno. Pak je tu ještě jedna možnost, které nevadí zima, nemusí se startovat a topí to ihned - elektromobil.

 


2x
Je to málo.
Dnes ráno (-6stC) se mi voda ohřála po 25km a olej logicky ještě později.

No jo vy máte pane Martine tuším ten jeden z nových HDí-ček, které jsou na tom trochu hůře. Ten jeden z nejstarších 1,6HDi (1,6-156V 66kW) je už dle teplot před Jarošovem na provozní .Kolem nuly už na výjezdu z JH. Tedy Voda-teploměr na olej nemá.

Ano, já mám 1,5HDi, 96kW.
A dnes se zahřál až ve Veselí nad Lužnicí (tedy voda, olej nemá ukazatel).
Kolega měl Audi s čipovaným motorem (nevím přesně jakým), ale měl tam teplotu oleje. Tak ten říkal, že v zimě se mu zahřeje olej až někde u Plané nad Lužnicí...(tedy cca po 35-40km).

Ono je to individuální, nejlepší na toto byl polski fiat 125 s motorem 1300ccm při výjezdu ze sídliště (od "kravína" za Merkurem) na výjezdu u lesíka už minimálně 60°c-tedy voda.Nejhorší, nepočítaje vojenskou techniku, bylo služební VW LUPO 3L tedy 1,4TDi-to začalo topit až někde mezi Hatímen a Jemčinou. Jinak je fakt že ta novější HáDéÍčka "topí" hůře než předchozí generace .

A já četl, že spalovák odmrazí okna i na volnoběh

Sorry štíre ale jste mimo, dotaz není o rozmrazení oken,vhodnosti naftoového motoru na cesty do 10km!

Ale na druhou stranu to vaše rozmrazení oken u lektra zkrátí ddojezd a jistě o víc, než stání spalováků cca 5 minut na volnoběhnež se toto stane.

asd1

Martine ověř si termostat, tipnul bych že propouští. Stačí rukoměr - hadice k chladiči musí být až do otevření termostatu úplně studená. = Ujedeš tak 5 km a osaháš (tu hadici, ne spolujezdkyni Přesnější je diagnostikou sledovat teplotu a hlavně jestli při "plachtění" z kopce teplota nepadá dolu, tam je pak jasno.

Měl jsem to podobně, dvoulitr nafta a ohříval se 20 km, pak začala z kopce teplota padat = výměna termostatu a s novým se ohřeje po 5 - 10 km (podle profilu - do kopce se ohřeje rychle po rovině pomaleji)

A pomůže zakrýt 2/3 vstupní díry před chladičem, chytré hlavy sice tvrdí že dnešní motor to nepotřebuje, ale studený průvan kolem bloku motoru umí ten blok ochlazovat docela dost, i s termostatem v 100% stavu se pak motor ohřeje o dost pomaleji. Stačí karton a zdrhovačky.

Tazatelka - 10 km vůbec neni málo, pokud je auto v pořádku (termostat a dobíjení) a občas (jednou za 500 km) to protáhneš (italská údržba - komplet ohřátý motor a minutu velká zátěž a otáčky = ideálně dlouhý kopec na dálnici a 4000 toček) tak není problém. Naopak naftě krátké jízdy vadí míň než benzínu. Dobrý je VIF do nafty.

Diesel ono to až zase není pravda, protože požadavek na rozmrazení okna vyžaduje stejnou energii a ve spojení s tepelným čerpadlem je to téměř okamžité. Zatímco motor spalovaku musí nahřát nejprve sám sebe a to stojí podstatně více energie, emisí,hluku a na volnoběh se stejně nezahřeje. Na to pomáhá dvolitrovka teplé vody, to pak je rychlejší než u toho elektormobilu a potřebuje to jen tu teplou vodu z domácností , která se taky musí nahřát, ale je to rychlejší.

Ale zahřeje se i na volnoiběh, tak nevykládejte voloviny.

asd1

Zahřeje, ale za tejden, resp. 10x pomaleji než jízdou. To je nevýhoda topení zbytkovým teplem z motoru. Nezávislý topení topí hned (a je jedno jestli je v klasickým autě nebo v elektromobilu).

Jak to říkal Vaculík, volnoběh je pro motor nejvyšší zlo a prakticky v motoru prší, protože při zážehu se chladný vzduch ohřeje a vlhkost se sráží na studeném povrchu. Při takovém použití se zvedá hladina oleje vlivem vody, která se dostává pod písty a taková směs špatně maže a je zralá na výměnu bez ohledu na najete km.

Mě se 2.0DCi venku při teplotách kolem nuly zahřeje za 45 minut. Takže má cenu vyjet a né město, ale nejlépe hned dálnici. Pak topí do 15 minut slušně.

 

anoano

2x
… jezdil jsem 6 let OCT I. každý pracovní den 4 km do práce celoročně, žádný problém.

 

vernon

1x
Nepíšeš auto a rok výroby.
Pokud máš tzv. "inteligentní dobíjení", nedobiješ baterku nikdy...
Na desetikilometrové pojížďky je naftové auto nesmysl...
kare
Rapid 2014, tenhle dotaz je tu pomalu každý týden...

Ale dotaz nezněl na nabíjení-dobíjení AKB !

janyhusak
A japato nezněl. Já ho vidím že zněl. Ptá se na baterku.

sorry nějak jsem nedočetl-přehédnul a zaměřil se první část!

 

pavelprachar

0x
Mám Fábii 1.6 a s pomocí elm327 jsem zpozoroval že: modrá kontrolka zhasne při dosažení 60°C, což je nic moc.
K ohřátí na 90 po okreskách minimálně 18km a to nesmí být mrazy.
Po dálnici 15km klidnou jízdou.
10km do práce se ani neohřeje a trpí jak egr, tak dpf pokud ho má, nevím.

To je ovšem teplota vody. Ne oleje. Ten ve chvíli kdy zhasne voda může mít 40-50C

 


0x
Je to na nic. Pri takovem poskakovani nebude schopen filtr regenerovat a driv nebo pozdeji prijdou problemy. Pri takovem poskakovani nema nafta zadne opodstatneni. Spotreba bude podobna.
luc223

Ale dyt je spousta lidí co má naftovy motor a jezdi jen do 15 km do práce
Ono to chce spíš jednou za čas protáhnout na delší trasu
Ano, máte pravdu.
Spousta lidí používá naftový motor k účelům, pro který není určen.

Ale na druhou stranu tyto naftové motory jsou na kratší cesty povětšinou zase lepší než většina benzínových nových motorů zejména těch přímovstřikových, ty se do města už vůbec nehodí !

Filtr si spustí aktivní regeneraci i na třech km. Jen když člověk slyší hučení ventilátoru, měl by to nechat doběhnout klidně na volnoběh, jinak se spustí při příštím startu znovu. A to je zhruba jednou za plus mínus 800-1000km . Dříve byly intervaly nastavené na 80% zanesení, ale to se filtry ucpávaly, konkrétně Ford či nejspíš celé PSA to nastavili na 50% , takže k zanesení filtru nedochází a člověk stejně jednou za čas jede i dál než dva km. Jinak na delších jízdách po zahřátí motoru se filtr vypaluje přirozeně.

 

 

loverboy

0x

Ráno před nastartováním změř napětí na baterii a uvidí se.

10 km není málo. Záleží na spoustě dalších okolností.

Jen tak mimo nikdy jsem neměl potřebu dobíjet externě AKB, ani u nafty ani u benálů a převládající cesty do 5km. Tedy od doby co jsem semi ztratil seat-ale tam byla špatná nějak celá elstalace.

 


0x

U Rapida lze zapnout teplotu oleje přímo mezi budíky na maxidot, aby tam byla i tato položka krom spotřeby, dojezdu, atd...

Stačí VAG diagnostika nebo i ELM a carscan obdčko v androidu.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]