Nejste přihlášen/a.
Měl jsem TD 2,5 litru a voda (nemluvím o oleji) se na provozní teplotu ohřála po cca 6 - 8 km. Teď mám CRD 2,8 litru a ohřeje se prakticky stejně, možná o něco dřív.
Co se nabíjení baterie týká, nikdy jsem jí nijak nedobíjel a nikdy jsem problém se startováním neměl, ani při současných teplotách (pokud byla v pořádku a nezamrzla mi nafta).
No jo vy máte pane Martine tuším ten jeden z nových HDí-ček, které jsou na tom trochu hůře. Ten jeden z nejstarších 1,6HDi (1,6-156V 66kW) je už dle teplot před Jarošovem na provozní .Kolem nuly už na výjezdu z JH. Tedy Voda-teploměr na olej nemá.
Ono je to individuální, nejlepší na toto byl polski fiat 125 s motorem 1300ccm při výjezdu ze sídliště (od "kravína" za Merkurem) na výjezdu u lesíka už minimálně 60°c-tedy voda.Nejhorší, nepočítaje vojenskou techniku, bylo služební VW LUPO 3L tedy 1,4TDi-to začalo topit až někde mezi Hatímen a Jemčinou. Jinak je fakt že ta novější HáDéÍčka "topí" hůře než předchozí generace .
Sorry štíre ale jste mimo, dotaz není o rozmrazení oken,vhodnosti naftoového motoru na cesty do 10km!
Ale na druhou stranu to vaše rozmrazení oken u lektra zkrátí ddojezd a jistě o víc, než stání spalováků cca 5 minut na volnoběhnež se toto stane.
Martine ověř si termostat, tipnul bych že propouští. Stačí rukoměr - hadice k chladiči musí být až do otevření termostatu úplně studená. = Ujedeš tak 5 km a osaháš (tu hadici, ne spolujezdkyni Přesnější je diagnostikou sledovat teplotu a hlavně jestli při "plachtění" z kopce teplota nepadá dolu, tam je pak jasno.
Měl jsem to podobně, dvoulitr nafta a ohříval se 20 km, pak začala z kopce teplota padat = výměna termostatu a s novým se ohřeje po 5 - 10 km (podle profilu - do kopce se ohřeje rychle po rovině pomaleji)
A pomůže zakrýt 2/3 vstupní díry před chladičem, chytré hlavy sice tvrdí že dnešní motor to nepotřebuje, ale studený průvan kolem bloku motoru umí ten blok ochlazovat docela dost, i s termostatem v 100% stavu se pak motor ohřeje o dost pomaleji. Stačí karton a zdrhovačky.
Tazatelka - 10 km vůbec neni málo, pokud je auto v pořádku (termostat a dobíjení) a občas (jednou za 500 km) to protáhneš (italská údržba - komplet ohřátý motor a minutu velká zátěž a otáčky = ideálně dlouhý kopec na dálnici a 4000 toček) tak není problém. Naopak naftě krátké jízdy vadí míň než benzínu. Dobrý je VIF do nafty.
Zahřeje, ale za tejden, resp. 10x pomaleji než jízdou. To je nevýhoda topení zbytkovým teplem z motoru. Nezávislý topení topí hned (a je jedno jestli je v klasickým autě nebo v elektromobilu).
Ale na druhou stranu tyto naftové motory jsou na kratší cesty povětšinou zase lepší než většina benzínových nových motorů zejména těch přímovstřikových, ty se do města už vůbec nehodí !
Filtr si spustí aktivní regeneraci i na třech km. Jen když člověk slyší hučení ventilátoru, měl by to nechat doběhnout klidně na volnoběh, jinak se spustí při příštím startu znovu. A to je zhruba jednou za plus mínus 800-1000km . Dříve byly intervaly nastavené na 80% zanesení, ale to se filtry ucpávaly, konkrétně Ford či nejspíš celé PSA to nastavili na 50% , takže k zanesení filtru nedochází a člověk stejně jednou za čas jede i dál než dva km. Jinak na delších jízdách po zahřátí motoru se filtr vypaluje přirozeně.
Ráno před nastartováním změř napětí na baterii a uvidí se.
10 km není málo. Záleží na spoustě dalších okolností.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.