Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na co si dát pozor při koupi starého motoru?

Od: zdenek2® odpovědí: 21 změna:

Pokud budu chtít koupit na inzerát starý motor (od Felicie), na co si dát konkrétně pozor? Do motoru není vidět, takže mohu jen pohledem hodnotit zevnějšek (míru koroze, zašpinění nebo naopak nápadnou čistotu, která může znamenat, že někdo si s motorem hrál a celé to vevnitř překopal).

Co mohu na motoru vyzkoušet? Jestli se točí řemenice nebo setrvačník?

Koupě motoru je tak trochu koupě kočky v pytli, proto prosím o rady.

A kolik tak samotný motor bez svodů a s vanou váží? (plus váha 4,5 l oleje + něco vody)

Jeden člověk je schopen motor vytáhnout z kufru auta ven?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x
Zdenku..Zvenku poznáte leda prdlačku..U těchto strojů teče víko ventilů a vačky..motor může vypadat jako koule šmíru a vevnitř může být vše ok..Naopak umytý motor může být pridřený,uvařený atd..Je to mýtus-kupovat motor podle vzhledu..Něco to sice napoví, ale určitě se tím nelze moc řídit..A jestli to naloží jeden člověk? Záleží jakou má sílu a jakou má nakládací hranu kufru..Dnes mám v háji plotýnky, ale před lety jsem motory zvedal a nakládal sám..Možná proto mám záda v háji

Jj Ideál motor který jde natočit (v autě či na paletě). A naložit či vyložit z kufru, voziíku... dle typu motoru tělesné zdatnosti atd. např motor ze škody 100-120 včetně motorů ve Fa a Fe tedy 1,3 asi není extra problém, horší už to pak je třeba motorem s Fe v ropě! Samozřejmě musí být záda OK!

To seš dobrej bejk. Já bych ho vůbec neuzvedl jen tak v rukách napohodu.

Jeden jsem kdysi rozdělával a byl jsem rád, že jsem jakž takž uzvedl nastrojený blok (spodek bez hlavy, svodů, altíku, převodovky).

Těžký jak kráva.

... doplněno... myšleno oběma

Gumidku z čeho motor? ,Neznám označení motoru , stovkovej byl docela nic, horší byl,pak motor typ 150J ze starého c-BX-byl to monoblok a tzn motor a převodovka jeden celek nahoře motor a dole převodovka-proto byl těžkej , horší pak ještě motor XUD9.. neboli D9B , konkrétně 1,9d s 51kW opět - BXa P405-ten mi na korbičku Feldy pomohl prodejce naložit -tedy ve dvou a doma přeložit do kufru pažouta sám, ale to jsem posuoval po podlaze filety na pažouto-kdyby to nebyl kombajn, tak by mi někdo taky musel pomoci.

Jinak v dobách největších výkonů jsme při patřičném rozletu museli v práci zdělat kamion bloků Porotherm třicítek , třeba...(= vyzdít z nich zeď!)

... Ten s Feldy, Fabie AQW,..

 


4x

Bez odzkoušení je to zajíc v pytli vždy. Je lepší z funkčního auta motor projet nebo na vrakáči mrknout na budíky či zkušeně pod víko ventilů, zda se pečlivě měnil olej nebo je to černé zakarbonované nebo černé zakarbonované s vrstvou mazutu. Nebo nahnědlé s pěnou kávy.

Osobně bych dával přednost pokud pod víkem ventilů najdu hnědomedovézlatavé povlaky a bez pěny kávy (vadné těsnění pod hlavou) nebo i tak bych ho bral a těsnění si vyměnil.

Nahnědlé pod víkem je u dobře udržovaných motorů 70 - 120 tisíc

Pak už ty motory mají vesměs černý karbon. Ale hodně to záleží, jak se člověk o motor staral. Jestli věděl, že za 4 roky vrakáč, tak už na výměnu oleje prděl a nechal ho přepalovat a degradovat. Pak poznáš prd. A u Felicií kór většina končila až se rozpadne pod zadkem, jde z domu, žádná údržba a ještě postavit rodinej barák a odtahat materiál a pak zahodit.

Nejlepší jsou málo jeté bouračky. A čerstvé. Motor někde z regálu starej 10 let zrezne a je většinou k nepoužití nebo na celkovou GO.

...

Neber to jako bernou minci. Je to kus od kusu, jakou měl minulost. Podle toho pak je nebo není pravda co píšu.


Motor uskladněný s olejovou náplní by zreznout neměl. Často vidíš ty videa jak našli na zahradě auto staré 25 let a v poho ho zrestaurovali.

Bez vody ti začnou vyrezávat vložky válců. Stejně tak díly, které neležely v oleji. Olej steče. Součástky může chránit jen zbytkový olej a zakarbonované díly, které po umytí jsou jak nové.

Auta co někde leží se došroubku rozebírají a myjí, renovují, mění vadné díly, atd...

Zbytečně se nestartují. Jen pro vyzkoušení a s novou náplní oleje.

Mimochodem vrakáče neskladní motory s oleji. Vše se k vůli ekologii a bezpečnosti vypouští a likviduje. Většinou ihned při převzetí vraků.

Gumidek..Nee všude je ekolikvidace opravdu ekologická,bohužel..Když jsem vezl naposledy auto na "eko",tak jen vyndali baterku a prorazili nádrž..půlka vytekla na zem a půlka do škopku..Auto pak zmáčkl drapákem a skla se rozprskla do všech stran..Pak to prý jde do "mlýna",tak jak to je..S kabeláž,sedačkama, náplněma..Nevím, kam pak olej stíká..jestli magnet vytřídí kovy od hliníku atd..Dávali bokem jen auta, která při rozebrání můžou dál zpeněžit..

Doutnáku na to jsme na jednom vrakáči budovali základy na speciální linku , kde byla pod celým zařízením pro ropné produkty položena izolace, vana s s jímkou na odčerpávaní. Tedy já tam byl jen do vázání armatur, šalunk a lití základů ..


Je tu ještě ta možnost, že motor rozebereš na díly a pečlivě naolejované uschováš. Čtyři krabice na čtyři válce...

Ovšem tam musíš počítat s vyhozením spotřebních dílů. Lágry na kliku, měděné těsnění vložek, těsnění pod hlavu, těsnění vík, těsnění vany,...

Lágry se totiž musí dát zase na stejné místo a stejně orientované tak, jak byly. A po demontáži jich zbude dost a snadno se popletou.

Já teď skladuji víka rozvodů pro verzi s klimatizací na Fabku AQW dokud je nepřehodím a mám je nastříkané konkorem a zabalené v pytlíkách z PVC. Kdybych měl vakuovačku na potraviny, tak bych ji na tohle přesně využil.

Sám výrobce třeba kolečka do převodovky skladuje a prodává zalité ve vosku.


A kdo ti brání mít díly zalité ve vosku? Je málo svíček? Já mám doma například minimálně 15 kilo včelího vosku a nevím co s ním.

Co jsou to "lágry"?

Ale kdo to pak má od vosku čistit horkovzduškou a pak acetonem rozpouštět zbytkový film . To má smysl na konzervaci pro 10 a více let.

Lágry jsou ojniční ložiska a ložiska klik. Česky ještě slangově šály.

google.com/...


youtu.be/...


youtu.be/...


Fixace proti vzdušné vlhkosti voskem je dobrá věc, ale musíš mít pak hrnec acetonu.

Fixace ve vzduchotěsném sáčku s odčerpáním vzduchu je také dobrá věc, ale hodí se na malé věci. Chtěl bych tě vidět jak budeš vakuovat sáček s klikovou hřídelí. A ta práce s rozebíráním...

Podle mne u motoru je nejlepší jednou za dva roky sundat víko a všechno zvrchu nastříkat silikonem. To stejné zespodu, sundat vanu a vystříkat. Odpojit hlavu a opět vystříkat všechno silikonem. A to samé s víkem rozvodů. To už pak reznout nebude. Je s tím nejméně práce a motor uchováš dlouhé roky.

Seženu si sáček ve tvaru nohavice. Není problém.

 

Vakuovačky nejsou jen ty rámové s oknem. Ale i tyto lištové.


K té konzervaci,dlouhodobě uložené Topasy (OT62 )tedy celé OT-Všechny pryžové spoje se při překonzervaci měnili,motor se celý vevnitř včetně turba mazal konkorem . -motor protáčeli a do sání šel olej, konkor, pak byl celý vnitřek motoru pokryt vrstvičkou konzervačního oleje-zde byl problémprotže když se to přehnalo-motor se rotočil rychleji, tak chytnul a muselo se vše opakovat-protáčelo se vzduchem (přídavné startování) . Pak teprve přišel na řadu zbytek, Jinak proběhla kontrola=změření nemrzky a olejů zda jsou OK. Předtím se ale celé taky projelo, protože stará konzervace se musela odstranit . Ten vosk šel dolů nejlépe WAP-kou, respektive to byla zn Evopur, párou s přídavkm nějakého saponátu

 


0x
Bych radsi koupil starou zrezlou felicii ale s dobrym motorem ktery dobre TAHNE a neni citit z motoru smrad oleje.
A ten motor vymontoval a pouzil

 


0x
Stav motoru se dost pozná podle svíček, pokud jsou tam původní. Zvlášt pokud ho nechcete na opravu, ale jen vyměnit a jezdit s ním. Varováním jsou hodně černé zakarbonované svíčky, stejně jako to, když nejsou ve stejném stavu. Když je jen jedna černá, bude tam např. zapečený kroužek. Když je na jedné světlý povlak, bude fouknuté těsnění pod hlavou, nebo i prasklá hlava. Pokud už ale svíčky někdo vytáhl, nebo ke konci života motoru měnil, když hledal problém, tak je to horší. Dnes také stojí pár korun endoskopická kamera, kterou můžete kouknout do válců (karbon, přidřený válec..). Mě by vždy nejvíc znervóznil nestejný stav některého z válců. Vlastně je lepší koupit origunál zaolejovaný černý motor, protože u něj máte na šroubech a těsněních šanci poznat, že di něj někdo lezl a hledal problém.
Ale vždy to bude loterie s malou šancí na výhru, většina motorů se prodává proto, že s nimi problém byl, přestože se prodávají s pohádkou, jak málo mají najeto, ale auto bylo zrušeno po havárii do zadku, nebo přes střechu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]