Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mají všechna auta zadní stěrač?

Od: astik odpovědí: 24 změna:
Měla všechna auta vždy zadní stěrač? Kamarád mi tvrdí, že ano. Všechna auta, i Trabanty. No nevím... Já ho nemám on mi to nevěří Ani mi nevěří, že mám nožní spojku na lanko. Za poslední 3 roky mi už 2x prasklo. Poprvé - asi už staří. Podruhé - čínská výroba. Prý žádné lanko nemám. Ale v servisu ho měnily. Divný

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

10x

Obecně je to podle typu karoserie, ty, co mají zadní okno na konci auta, potřebují stěrače, protože se špiní jak se vrací proud vzduchu, auta typu sedan, kupé, atp stěrač nepotřebují.

 

mate59

7x

Samozřejmě, že ho neměli.Ale měli lanka.Kamoš ví kulové.

 

gg*

7x
Každé auto nemá zadní stěrač ani náhodou.
Například Rapid liftback ho nemá. Ani nevím jestli ho vůbec mohl mít za příplatek.
Dle stáří auta může být i plyn lankem. U moderních už těžko.

 


5x

Třeba Octavia 1 v liftbacku zadní stěrač nemá, ale může mít za příplatek nebo i dodělat.

To samé Octavia 2

octaviaclub.cz/...

Většina Favoritů st. typ. zadní stěrač také neměla ve verzi L (lux). Jen verze LS


doplněno 20.01.24 18:16:

Co máš za auto, že máš lanko?

Gumídku, pokud se dobře pamatuji, tak Favority neměly zadní stěrač pouze v začátcích výroby. V té době totiž nebyly zajištěné úplně všechny díly a výroba byla zahájena bez několika ne úplně důležitých dílů. Mezi ně patřily i zadní stěrač a třeba vzadu guma mezi světlem a blatníkem. Tyto díly se pak začaly montovat po náběhu jejich výroby. Zadní stěrač pak už neměly jen úplné "socky" jako Favorit 115. Po faceliftu (úprava přední masky na symetrickou) už zadní stěrač měly snad všechny Favority. Vím to, protože v mém tehdejším zaměstnání jsme kupovali jednoho z prvních Favoritů, který pochopitelně tyto díly neměl.

Máš pravdu. Chyběli i gumy pod bočními blinkry na blatníkách.

Stěrače jsem viděl jen u LS.

Já měl Lko a musel jsem od konektorů u nohou řidiče dotáhnout k pérovým kontaktům 3 dráty a motorek do dveří. Na nádobce ostřiků byl tuším předvrtaný otvor, který bylo nutno jen dovrtat a zprůchodnit pro zadní motorek na ostřik.

Ale už si to moc nepamatuji.

vernon
Favorit 115 ho ani mít nemohl. Tato verze se totiž nikdy sériově nevyráběla...

Což je škoda, protože v prvních manuálech byl také uveden i se svou atypickou přístrojovkou s tachometrem uprostřed a kontrolkami okolo

lubosnovak

Dobrý den,

Verze L zadní stěrač neměla, pouze za příplatek, verze LS ho měla vždy. Co se týče gumy mezi zadním světlem a blatníkem, tak toto postrádalo pouze prvních 170 ks Favoritů, protože až poté se zjistilo, že se brzdová světla odrážejí ve vnějších zpětných zrcátkách, což odporovalo předpisům, a vůz by nebylo možné homologovat, a proto se musely doplnit ty gumy.

U Favoritu bylo dokonce nějaké přechodné období kolem roku 89 kdy už se ve fabrice nevyráběli zadní dveře bez otvorů pro stěrač a ostřikovač ale verze L ho stále měla pouze za příplatek takže kdo si nepřiplatil tak měl v zadních dveřích gumové záslepky.

 


3x

Měla všechna auta vždy zadní stěrač?***určitě neměla.

Kámoš si třeba dělá jen legraci.

astik
21.01.24 03:41

Nedělá

Pokud si nedělá legraci pak je za A) velmi neznalý nebo hloupý !

 


1x

Zadní stěrač obecně nemají auta s karoserií "sedan" a některé liftbacky, které mají podobný tvar karoserie jako sedan.

U aut s motorem vpředu a pohonem předních kol se zpočátku často používalo spojkové lanko, které však bylo postupem času skoro vytlačeno hydraulickým ovládáním spojky. Ovšem hydr. ovládání spojky měly i všechny Škody s motorem vzadu, tedy řady 1000/1100MB, 100/110 a 105/120 od počátku jejich výroby. Favorit se vrátil k lanku.

vernon
Zlatý lanko. Geniální a bezporuchové ovládání spojky. A vlastně i plynu...

S lankem se dost problematicky aplikuje tempomat. Musíš mít vpodstatě tempomat, který za to lanko někde taky tahá. Lepší je, když do toho kecá elektronicky.

Elektronika je i bezpečnější. Nemůže se ti stát, že se lanko zasekne třeba při plném plynu.

Gumídku, neřekl bych že elektronika je bezpečnější. I ona má koncový ovládací prvek (tranzistor, MosFet, tyristor, triac apod.) a ten když se prorazí, pak klidně dojde k situaci, která se projeví jako "zaseklý plný plyn".

U VW koncernu toto opravdu nelze. Mají tam proti tomu pojistku. Sešlápneš brzdový pedál a regulace serva klpaky se odstaví. EPS se deaktivuje. Proto jsou brzdové spínače s dvojicí kontaktů. Jeden vede na brzdová světla a druhý do ECU motoru.

ferenc

Maluch F126,motor vzadu a měl ovládání spojky lankem.

Tak u malucha ta vzálenost pedálu a převodvky není zas tak velká aby to lanko nezvládlo :D :D

 

 


0x

Pred dvaceti lety jsem mela Vectru a zadni sterac nemela. Jak je to dneska nedovedu posoudit.

 


0x

První zadní stěrač jsem měl na seatu Ibiza rv 1985, po ní už všechna další auta,berliny BX-rv 87, X1-96, Break 405-88, a HB 5D -p-106 kapalinovou spojku pam ale měl i stařičký fiat 125p rv1972, zato další pak měla lankem ovládané spojky (výše uvedená auta), matně tuším lanko měla i X2 -2000 a XP 2004 naopak kapalinovou měla Premacy rv1999

Je to dáno hlavně tím jak moc konstruktéři šetřily nebo spíše měli možost šetřit. Takže třeba Š120 měla spojku hydraulickou protože ovládání lankem by se dozadu tahalo dost špatně ale Favorit i Felicie měly lanko protože to bylo prostě jednoduší a levnější.

 

astik

Všem moc děkuji za odpovědi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]