Nejste přihlášen/a.
Třeba Octavia 1 v liftbacku zadní stěrač nemá, ale může mít za příplatek nebo i dodělat.
To samé Octavia 2
Většina Favoritů st. typ. zadní stěrač také neměla ve verzi L (lux). Jen verze LS
Co máš za auto, že máš lanko?
Gumídku, pokud se dobře pamatuji, tak Favority neměly zadní stěrač pouze v začátcích výroby. V té době totiž nebyly zajištěné úplně všechny díly a výroba byla zahájena bez několika ne úplně důležitých dílů. Mezi ně patřily i zadní stěrač a třeba vzadu guma mezi světlem a blatníkem. Tyto díly se pak začaly montovat po náběhu jejich výroby. Zadní stěrač pak už neměly jen úplné "socky" jako Favorit 115. Po faceliftu (úprava přední masky na symetrickou) už zadní stěrač měly snad všechny Favority. Vím to, protože v mém tehdejším zaměstnání jsme kupovali jednoho z prvních Favoritů, který pochopitelně tyto díly neměl.
Máš pravdu. Chyběli i gumy pod bočními blinkry na blatníkách.
Stěrače jsem viděl jen u LS.
Já měl Lko a musel jsem od konektorů u nohou řidiče dotáhnout k pérovým kontaktům 3 dráty a motorek do dveří. Na nádobce ostřiků byl tuším předvrtaný otvor, který bylo nutno jen dovrtat a zprůchodnit pro zadní motorek na ostřik.
Ale už si to moc nepamatuji.
Což je škoda, protože v prvních manuálech byl také uveden i se svou atypickou přístrojovkou s tachometrem uprostřed a kontrolkami okolo
Dobrý den,
Verze L zadní stěrač neměla, pouze za příplatek, verze LS ho měla vždy. Co se týče gumy mezi zadním světlem a blatníkem, tak toto postrádalo pouze prvních 170 ks Favoritů, protože až poté se zjistilo, že se brzdová světla odrážejí ve vnějších zpětných zrcátkách, což odporovalo předpisům, a vůz by nebylo možné homologovat, a proto se musely doplnit ty gumy.
Zadní stěrač obecně nemají auta s karoserií "sedan" a některé liftbacky, které mají podobný tvar karoserie jako sedan.
U aut s motorem vpředu a pohonem předních kol se zpočátku často používalo spojkové lanko, které však bylo postupem času skoro vytlačeno hydraulickým ovládáním spojky. Ovšem hydr. ovládání spojky měly i všechny Škody s motorem vzadu, tedy řady 1000/1100MB, 100/110 a 105/120 od počátku jejich výroby. Favorit se vrátil k lanku.
S lankem se dost problematicky aplikuje tempomat. Musíš mít vpodstatě tempomat, který za to lanko někde taky tahá. Lepší je, když do toho kecá elektronicky.
Elektronika je i bezpečnější. Nemůže se ti stát, že se lanko zasekne třeba při plném plynu.
Gumídku, neřekl bych že elektronika je bezpečnější. I ona má koncový ovládací prvek (tranzistor, MosFet, tyristor, triac apod.) a ten když se prorazí, pak klidně dojde k situaci, která se projeví jako "zaseklý plný plyn".
U VW koncernu toto opravdu nelze. Mají tam proti tomu pojistku. Sešlápneš brzdový pedál a regulace serva klpaky se odstaví. EPS se deaktivuje. Proto jsou brzdové spínače s dvojicí kontaktů. Jeden vede na brzdová světla a druhý do ECU motoru.
Pred dvaceti lety jsem mela Vectru a zadni sterac nemela. Jak je to dneska nedovedu posoudit.
První zadní stěrač jsem měl na seatu Ibiza rv 1985, po ní už všechna další auta,berliny BX-rv 87, X1-96, Break 405-88, a HB 5D -p-106 kapalinovou spojku pam ale měl i stařičký fiat 125p rv1972, zato další pak měla lankem ovládané spojky (výše uvedená auta), matně tuším lanko měla i X2 -2000 a XP 2004 naopak kapalinovou měla Premacy rv1999
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.