Nejste přihlášen/a.
To hrozí u starých aut, do bowdenu brzdy se dostane voda, zamrzne tam a vy pak zatáhnete brzdu (rukou přes páku máte síly dost), jenže ona pak nepovolí, protože zpět to táhne jen pérko a tím ledem to lanko neprotáhne. Vy máte jednak celkem nové auto a jednak tam žádný bowden nemáte, když máte brzdu elektrickou.
Tak jsem myslel že toto se mi stalo nedávno-zatáhnul ručku a druhý den nic-kolo zabržděna na ccakilometru horký disk. Závada nebyl b lanovodu a bodenu-ale ve třmenu. Výměna třmenů a vše ok. Jinak ani u starých aut (1/4 století starý polski fiat) pak cca dvacetiletá další auta, včetně 105 a několika bezúdržbových služebních filet-NIC, zatuhli=přirezli desky ke kotouči či pakny k bubnu ale lanko v bovdenu nikdy.Z toho mi připadá tvrzení zarezlých-zamrzlých lanek v dobenu jaku urban legendy!
Stojíte-li v kopci pak ruční a pokud je obava tak opačnou rychlost (do kopce 1°, z kopce pak zpátečku) nebo založit pod kolo klín.
Brzda sama o sobě nikdy nezamrzne. Ovšem může zamrznout voda, která se dostane do lanovodů, čepů a páček, pomocí kterých se síla na ruční brzdu přenáší. Rovněž můžou přimrznout desky/pakny ruční brzdy ke kotoučům/bubnům, pokud v nich po dojetí skondenzuje voda, která se tam jakkoli dostala. Z uvedeného je myslím zřejmé, že každá ruční brzda zamrznout může a nemusí. A odhadnout to v podstatě nelze. Setkal jsem se s tím na mém autě, kde používám ruční brzdu stále, nikdy jsem problém neměl a najednou před cca 1-2 měsíci jsem měl problém odbrzdil, zůstala mi "viset" jedna strana. Naštěstí lehkým pohybem auta tam a zpět se brzda uvolnila, odpadla a já mohl odjet
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.