Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou autobaterii vybrat

Od: micurin® odpovědí: 6 změna:

Mám Hyundai i10 ( BA,IA) 2013-2019, /1.0 (988cm 49kW 67HP 2013-. Má toto auto rekuperaci? Jakou baterii vybrat?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Zdravím,tady na poradně mají dobré recenze na Exide,taky jsem ji minulý týden kupoval do fábie,prodejce mi doporučil ji nabíjet v režimu AGM ,protože to je EFB autodily-pema.cz/... ,teda pokud je to Vaše motorizace ,jestli to má rekuperaci nevím ,snad poradí jiní rádci.

Režim AGM ti bude baterku dlouhodobě ničit. Nabíječka v režimu AGM pojede do vyžších hodnot napětí, aby promíchala elektrolyt. Bohužel si spousta lidí neuvědomuje, že se to děje tím, že se nechá elektrolyt vařit a probublat chemickou reakcí.

Není tam trpaslíček s míchátkem .

Takže jednou za půl roku ano, ale né pokaždé. Tím se výrazně krátí EFBčku život. EFB je obyčejná zaplavená baterka. Jen je kvalitnější.

AGM má desky obalené skelnou hadrou a ta je nacucaná elektrolytem. Proto potřebuje vyžší napětí.

vernon
EFB baterii s volně zaplaveným elektrolytem, lze v režimu "AGM" nabijet tak maximálně v mrazu (nabíječky CTEK to tak mají v návodu). Ale určitě je nesmysl to doporučovat pro každé nabíjení...

Také si myslím, že nabíjení AGM NENÍ pro EFB baterii. Je tam o nějaké sice desetiny, ale vyšší nabíjecí napětí / z hlavy bach řekl cca 0,4 V/. EFB baterie se nabíjí jako std baterie a i ty recovery programy jsou doporučována max 1 až 2 x do roka vzhledem k vyšším nabíjecím napětím pro promíchání elektrolytu.

Díky za radu,mám nabíječku ctek a je fakt ,že do návodu jsem se nedíval a dal jsem na prodejce ,jak jsem ji dovezl z prodejny ,tak jsem ji dobil v režimu AGM jak mi řekl prodejcena 100 procent a dal do auta.Je nová tak si myslím že ji nebudu muset nějaký čas dobítet externě a pak jen už ve standartním režimu,ještě jednou díky za za poučení.

Na první dobití to taky tak dělám, ale pak bacha. Plynováním (větším napětím tedy) se jednak ohřívají a ničí desky a jednak plynováním ztrácí voda z elektrolytu.

V mrazu je baterka dostatečně chlazená, proto je režim AGM označován i sněhovou vločkou na nabíjení baterek za nízkých teplot.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]