Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zoxidované kontakty u světla?

Od: nataliepajor odpovědí: 17 změna:
Dobrý den, dnes jsem si chtěla vyměnit žárovky na zadním světle, ale stále nesvití poté co jsem je vyměnila. Nevím čím to je, a nebo co mohu dělat, ale když jsem koukala na kontakt jak se připojuje to světlo tak to asi nevypadá dobře, a nevím jestli se s tím dá něco udělat, a nebo koupit něco nově. (Omlouvám se jestli to píšu špatně, ale nerozumím tomu je mi 19 let a je to mé první auto) budu ráda za jakoukoliv radu, děkujii.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x
To není zaoxidovaný, to je totálně vyhřatý. To je na výměnu celého konektoru.

 


4x

To je především na výměnu celé lampy, protože ten vypálený kontakt (první obrázek) je de facto neopravitelný! Pro opravu konektoru na kabelu doporučuji postup ala @gumidek. Reakci od @boban nebrat v úvahu, je pouze značně matoucí. Gumídek to popsal naprosto přesně. Jen bych pro zjednodušení v "novém" konektoru klidně ten pin, který potřebuji, nechal i s kusem kabelu a ODBORNĚ bych připojil na původní kabel k vypálenému pinu.

 


2x
Ten kontakt je hodně vytavenej a zoxidovan za mě je na výměnu
Sehnat na vrakovišti jinej konektor ze stejnyho vozu
Starej se štípne tenhle se naletuje pájením spoje zaizolují
Vy se múžete nečim ostrým to pokusit oškrabat a naohejbat tak aby to v to světle mělo kontakt
Chce to oškrabat i kontakty v samotnym světle

Ale fuj...

Na vrakáči si ustřihne konektor, vypíchne piny a do holého těla konektoru napinuje nepoškozené piny a ten vypálenej pin koupí novej a kleště ma nakrimpuje.

@gumidek
Takze to myslis takto?
1)na vrakaci vypichne piny z neposkozeneho konektoru
2)z poskozeneho konektoru vypichne vsechny piny(ktery jsou zakrimpovany-spojeny s "dratama")
3)do toho neposkozeneho konektoru z vrakoviste zatlaci piny na kterych jsou draty( krome toho jednoho pinu, ktery vyhorel a ktery musi koupit novy)

No jasně že jo. Přeci nebudu ku*vit kabelový svazek pájením a zkracováním.

Když vodař mění kulový PPR ventil na PPR trubce, tak taky s vadným ventilem nešmikne 2m roury a nestrká tam varnou spojku

Totální tragédie je použít čokoládu nebo wagosvorky pro elektrikáře.

...

Ustřihnout kus drátu ze svazku je nevratný proces. Stejně jako vytrhnout zub. A čím víc látaných míst, tak tím víc problémů dobudoucna.

Kdysi jsem tohle řešil na Favoritu zákazníka. Měnil jsem komplet svazek, rpotože rádio ustřižené konektory a čokolády i na spínačích na kapličce a na zadních světlech na tažáku a na motorovém svazku kus fastonu někde ze staré pračky, čokoláda z lustru a pak origo elektrika (jak bych tohle opravil? Nacvakl faston a pak nevyšla délka k čidlu teploty?...prostě nevratný proces po kutilech)

@gumidek
Wagovky jsem iz taky videl
Na vypichnutibpinu je tohle aretacni-pripravky.cz/...
Ale jak a cim nejlip piny zapichnout zpet do konektoru?

@boban... To neznáš?

Těmi přípravky se jen odemknou v tom bílém těle konektoru zobáčky. Pak stačí zatáhnout za drát a ten vyleze i s pinem s těla konektoru ven.

Dovnitř se jen bez přípravku nasune a "cvak".

Akorát některé konektory mají krom vypíchnutí i jistící závoru. V těle konektoru je kus dalšího plastu, který je nutno mírně odsunout či úplně vyjmout. Pak teprve jednotlivé piny ještě vypíchat.

U VW jsou třeba TE connectivity nebo Amphenol konektory a mají většinou černou barvu. Jistící závora je pak fialovorůžová.

To samé i třeba nosiče pojistek. I ten už jsem jednou měnil.

****

Taky se to dělá tak, že se případný pin vypíchne a použije jiné tělo konektoru kompatibilní pro danou řadu pinů. Zde JPT power timer. Potom to lze opět přepíchnout bez poškození a vrátit do origo stavu.

@gumidek
S autoelektrikou si moc nehraju, proto se radsi ptam
Dik

@dabel,@boban... no každý umíme něco.

Po mě, kdyby někdo chtěl nahazovat omítku, tak by řekl, že jsem totálně neschopnej fušer a mám to křivý . Lakovat auto bych taky nedovedl. Pokusy v mládí už jsem vzdal. To se musí umět.

Jo vypíchnout ty piny a dat do konektoru z vrakecu je dobrej napad za předpokladu že ten co to bude dělat ví jak na to a ma vypichováky Hlavně bych kouk jak vypada kontakt v samotnym světle jestli pude jen očistit nebo bude v haji a bude se schánět ještě novej nosič žárovek

Na Fiatech se takto často vysmaží kostra. Ty piny mají dost nekvalitní. Prvotní příznak je problikávání světel, jako bez kostry a jak se to nechá, pak je tohle. Poniklování z kontaktu vyhoří. Oškrabat to jde, ale pak to rezne a u světel je vždy trochu vlhko. Pak se to brzo opakuje. Správně se musí vyměnit i nosič žárovek na kterém je zezadu ten konektor.

Tohle je koukám PSA problém

auto-francie.cz/...

Co jsem se setkal, tak kvalitní elektriku umí snad udělat jen Němci. Zvláště firma Leoni AG (hodně v kamionech DAF a MAN).

Pak už je jen na výrobci, jak zajistí polohu kabeláže a jednotek vůči karoserii ve voze, aby pak nevyhnila vlivem závady zatékání do vozu. Třeba Passaty a jejich komfortky v podlaze.

 

VDO je dle mě taky lepší než Jaeger přístroje. Asi jsem zaujatej, ale líp se opravují VDOčka

Rešil sem nedavno dcery punto obe zadni lampy na brzdovym světle stejnej problem navic chcala voda do kufru
Kontakty na nosičích se mi zachranit podařilo a zachranil sem i kontakty v konektoru nebyla to uplná trága navic sem ten konektor nacpal spešl mazivem na kontakty
Zatim to funguje
Vodu v kufru sem pořešil zakoupenim venkovniho tesněni oken v Baumaxu
Starý tesněni z obou světel dolu očistit odmastit nalepit
Kufr od ty doby suchej

Já to kdysi u firemního Boxera řešil i dodatečným přikostřením kouskem vodiče s okem přímo z nosiče na kastli, abych ten pin odlehčil.

Nejhorší jsou auta po nehodě na zadek u světel. Jak to někdo blbě vyklepe, tak světlo nedosedne, aby těsnilo. Nebo když jsou v tom místě nahnilá. To jsem se setkal hodně u Pickupů Feldy.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]