Nejste přihlášen/a.
To je především na výměnu celé lampy, protože ten vypálený kontakt (první obrázek) je de facto neopravitelný! Pro opravu konektoru na kabelu doporučuji postup ala @gumidek. Reakci od @boban nebrat v úvahu, je pouze značně matoucí. Gumídek to popsal naprosto přesně. Jen bych pro zjednodušení v "novém" konektoru klidně ten pin, který potřebuji, nechal i s kusem kabelu a ODBORNĚ bych připojil na původní kabel k vypálenému pinu.
Ale fuj...
Na vrakáči si ustřihne konektor, vypíchne piny a do holého těla konektoru napinuje nepoškozené piny a ten vypálenej pin koupí novej a kleště ma nakrimpuje.
No jasně že jo. Přeci nebudu ku*vit kabelový svazek pájením a zkracováním.
Když vodař mění kulový PPR ventil na PPR trubce, tak taky s vadným ventilem nešmikne 2m roury a nestrká tam varnou spojku
Totální tragédie je použít čokoládu nebo wagosvorky pro elektrikáře.
...
Ustřihnout kus drátu ze svazku je nevratný proces. Stejně jako vytrhnout zub. A čím víc látaných míst, tak tím víc problémů dobudoucna.
Kdysi jsem tohle řešil na Favoritu zákazníka. Měnil jsem komplet svazek, rpotože rádio ustřižené konektory a čokolády i na spínačích na kapličce a na zadních světlech na tažáku a na motorovém svazku kus fastonu někde ze staré pračky, čokoláda z lustru a pak origo elektrika (jak bych tohle opravil? Nacvakl faston a pak nevyšla délka k čidlu teploty?...prostě nevratný proces po kutilech)
@boban... To neznáš?
Těmi přípravky se jen odemknou v tom bílém těle konektoru zobáčky. Pak stačí zatáhnout za drát a ten vyleze i s pinem s těla konektoru ven.
Dovnitř se jen bez přípravku nasune a "cvak".
Akorát některé konektory mají krom vypíchnutí i jistící závoru. V těle konektoru je kus dalšího plastu, který je nutno mírně odsunout či úplně vyjmout. Pak teprve jednotlivé piny ještě vypíchat.
U VW jsou třeba TE connectivity nebo Amphenol konektory a mají většinou černou barvu. Jistící závora je pak fialovorůžová.
To samé i třeba nosiče pojistek. I ten už jsem jednou měnil.
****
Taky se to dělá tak, že se případný pin vypíchne a použije jiné tělo konektoru kompatibilní pro danou řadu pinů. Zde JPT power timer. Potom to lze opět přepíchnout bez poškození a vrátit do origo stavu.
@dabel,@boban... no každý umíme něco.
Po mě, kdyby někdo chtěl nahazovat omítku, tak by řekl, že jsem totálně neschopnej fušer a mám to křivý . Lakovat auto bych taky nedovedl. Pokusy v mládí už jsem vzdal. To se musí umět.
Na Fiatech se takto často vysmaží kostra. Ty piny mají dost nekvalitní. Prvotní příznak je problikávání světel, jako bez kostry a jak se to nechá, pak je tohle. Poniklování z kontaktu vyhoří. Oškrabat to jde, ale pak to rezne a u světel je vždy trochu vlhko. Pak se to brzo opakuje. Správně se musí vyměnit i nosič žárovek na kterém je zezadu ten konektor.
Tohle je koukám PSA problém
Co jsem se setkal, tak kvalitní elektriku umí snad udělat jen Němci. Zvláště firma Leoni AG (hodně v kamionech DAF a MAN).
Pak už je jen na výrobci, jak zajistí polohu kabeláže a jednotek vůči karoserii ve voze, aby pak nevyhnila vlivem závady zatékání do vozu. Třeba Passaty a jejich komfortky v podlaze.
Já to kdysi u firemního Boxera řešil i dodatečným přikostřením kouskem vodiče s okem přímo z nosiče na kastli, abych ten pin odlehčil.
Nejhorší jsou auta po nehodě na zadek u světel. Jak to někdo blbě vyklepe, tak světlo nedosedne, aby těsnilo. Nebo když jsou v tom místě nahnilá. To jsem se setkal hodně u Pickupů Feldy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.