Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vysvětlení měřených hodnot ECU u vozu Felicia

Od: zdenek2® odpovědí: 1 změna:

U felicie je po připojení vag kabelem zobrazeno 17 hodnot z celkem 5 skupin. Více jsem v program vcds nenašel.

Některé hodnoty jako otáčky se opakují. Jiné (jako teplota) zřejmě označují různé teploty něčeho jiného.

Potřebuji popis (vysvětlení) těchto hodnot podle obrázku.

skupina 1, Teplota

skupina 1, Provozní stav

skupina 2, Doba vstřiku

skupina 2, Teplota

skupina 3, Časování

skupina 4, Provozní stav

skupina 5, Pracovní cyklus

skupina 5, Lambda faktor

skupina 5, Lambda


 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Teplota... jedno je čidlo teploty vody a druhé je čidlo teploty v sání na vstřikovací jednotce. Které je které poznáš snadno, když budeš mít motor na provozní teplotě. Bzduch bude kolem 40C a voda 90C.

Provozní stav... no k tomu byla legenda v dílenské příručce. Co vím zpaměti, tak jedna 1 nebo 0 (pozice v kódu) signalizuje sepnutí či rozepnutí spínače volnoběhu. Pak se taky tuším dalo poznat tuším ze čtyř pozic volnoběh, plnej plyn, mírná zátěž, decelerace - vypnutej vstřik

Doba vstřiku je snad jasná. Jednotka musí přesně nadávkovat množství paliva v ml benzínu. Díky regulátoru tlaku je zajištěn stabilní tlak 1bar a i když klesne napětí, tak má čerpadlo rezervu výkonu, když v normálu tlačí 3bary. Takže 1bar je stabilně pro vstřik a zbytek jde do nádrže zpět. Takže čím nadávkuješ ml paliva? Přeci časem sepnutí (otevření vstřiku). Čím déle jednotka nechá vstřik otevřenej, tak po celou dobu nechá prášit palivo do sání. Dávka je tedy regulována časem v milisekundách.

Časování je předstih. Ale zobrazuje ten, který jednotka vypočítala a se kterým pracuje. Měřit přesně by jsi ho musel stroboskopickou lambou na řemenici a čumět na posun čárky an značkách stupnice co jsou na hliníkových prsách bloku víka rozvodů za řemenicí.

Pracovní cyklus by mělo být zatížení motoru. Takový ekonoměr. Bude ti fungovat za jízdy, když auto s diagnostikou projedeš v různých režimech.

Lambda faktor by mělo být napětí ve voltech kyslíkového sensoru (lambdy před katem)

Lambda v % tuším ukazuje odchylku od regulace toho faktoru. Okolik je směs bohatší či chudší.

...

Skupinu 3 si dej v grafu a uvidíš nárůst hodnot v čase a dle šlapání an plynovej pedál, zda to reaguje dle sešlápnutí jak má a neskáče mimo (vadné potáky)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]