Nejste přihlášen/a.
Podle etky má felicie jenom dva typy brzdových posilovačů a to pro nezesílenou (007486201A) a zesílenou karoserii (6U0612107). Etka posilovače brzd je zde: skoda.7zap.com/...
Tady nabízejí posilovač, který má jiný kód 6U6 600 051
Dotaz je, pro který vůz je tento posilovač a proč to není uvedeno v etce?
Anebo se zeptám tak: jak odlišit posilovač pro nezesílenou a zesílenou karoserii?
Podle katalogu má být správně číslo dílu 6U9 600 051 a je to na Fel. 1.6 . Zjistit číslo dílu podle VIN kódu.
Dobrý den. Domnívám se, že je to dáno datumem výroby vozidla.V daném případě r.v. do 7/95. Od 8/95 už byly asi montovány posolovače s nějako úpravou, ale myslím, že v tom použití nebude žádný rozdíl-zesílaná nebo nezesílená karoserie. Je možné, že ještě nějakou dobu mohly být montovány původní posilovače, pokud ještě zbyly. Tak to bývalo dříve, když jsem v mladém věku pracoval na montážní lince a po celozávodní dovolené už byly montovány auta s faceliftem, pokud nějaký byl. Myslím, že dnes je to stejné, ale tvdit to na 100% nemůžu. Doba je jiná. čirůvka
Jak správně napsal ,,gumídek,, imístění šteftů pro uchycení HBV je rozdílné podle toho jestli se jedná o vozidla s posilovačrm nebo bez.
Tady píší, že je to pro vozy po roce 1998, tedy po faceliftu. Nevím jestli se tomu dá věřit. Etka tady chybuje.
Zajímalo by mne jak (čím) se tyto typy posilovačů navzájem liší?
Jestli to opravdu není tak, že do nezesílené i zesílené karoserie budou pasovat všechny?
Tohle nemám vyzkoušené/probádané. Můžeš jen porovnat obrázky a polohy šteftů an HBV a délky šteftů do karoserie pro pedálovou konzolu.
Koukal jsem se do carpgor2 etky (tam je popisků víc) a stejně jsem 6U6 taky nenašel.
Netuším...
Já jsem zase koukal do dílenské příručky a nenašel jsem jak se ten posilovač vyměňuje. Máš na to nějaký návod?
Teď jsem ještě našel posilovač s kódem 6U0612107N údajně pro zesílenou karoserii.
Evidentně tedy existuje ještě jiný seznam (katalog) dílů neš etka.
Ale to bude asi ten, který se v etce uvádí pro zesílenou karoserii a nemá na konci kódu "N".
Musíš nejprve demontovat pedály.
Od pedálů odpojit lanko plynu, sundat segerovku, neztratit a vyvléknout lanko spojky a sundat takovou složitější segerovku s čepem a vyvléknout táhlo od posilovače k bezdovému pedálu a komplet pedály sundat.
Konzola pedálů drží nahoře na vysokou matku (vypadá jak matka pro spojování závitových tyčí a dole dvě matky na 13 klíč.
Jeden rozdíl jsem vypozoroval. První obrázek je originál posilovač pro nezesílenou karoserii, druhý je ten, co nabízejí k prodeji.
Je vidět, že ten originál má ze zadní strany uprostřed výstupek, který dosedne na přírubu položka číslo 6, která je jen u nezesílené karoserie.
Zesílená karoserie tam má naopak místo příruby mezi konzolou a posilovačem těsnění položka číslo 16.
Ten druhý posilovač má zadní stranu bez toho výstupku. Teď je otázka jestli to něčemu vadí, možná je to jedno a i ten druhý posilovač dosedne na tu přírubu nezesíleného vozu. Předpokládejme, že rozteče šroubů jsou stejné.
On ten díl 6 je pouze pro nezesílenou Feldu.
Zesílená felda má profilované navařené svodidlo na příčce mezi L a P stranou a slouží i jako držák posilovače. Tedy nahrazuje 6ku tam, kde zesílení chybí.
Možná díky tomu zesílení je ten bílý plastový válec včetně táhla posilovače prostě kratší a druhý delší.
Ten bílý válec se zdá být stejné délky. Možná spíš ten plech, co je hned před bílým válcem by mohl mít různou výšku.
A co (jak) se nastavuje tou maticí za bílým válcem? Někde jsem četl, že to rozhasili v autoservisu.
nastavuje se mrtvý chod. Zhruba 1-2mm. Aby při teplu brzdový válec nebyl stlačen v klidové poloze.
Když se koukneš na řez brzdovým válcem, tak už při mírném stlačení dojde pístky k ucpání přívodů kapaliny od nádobky. Kdyby tomu tak nebylo, tak tlak při brždění by šel jak do nádobky, tak do kol. Tlak hledá cestu nejmenšího odporu, takže by docházelo jen k přesunu kapaliny do nádobky a kola by neměla sílu brzdit. Proto se prvním pohybem pístků HBV přívody od nádobky s kapalinou ucpávají, jak se pístky posunou a tlak pak je působí na brzdy. Pokud se nějaké kolo na deskách obrzdí, tak se pístek vysune víc a při uvolnění se nasje do okruhu automaticky potřebné množství z nádobky ke kompenzaci toho výsuvu pístků u brzd (když se opotřebují pakny nebo desky, tak je pístek o toto opotřebení vysunut víc.
No a takhle vypadá dosednutí posilovače u zesílené karoserie.
Je vidět, že místo příruby je tam plech, takže posilovač je ve stejné vzdálenosti jako u nezesílené karoserie, kde je místo plechu příruba.
Z toho se lze domnívat, že oba typy posilovačů budou do nezesílené karoserie pasovat.
Nevím jak je to ale u vozu mpi? Mělo by to být stejné jako u zesílené karoserie?
MPi a SPi se u tohoto nerozlišuje. Jinak MPi bylo vždy jen v zesílené verzi. I stará maska a karoserie s 97 s prvním MPi už byla zesílená. Zesílení se dělalo tuším v 96, kdy se nabízeli airbagy a vznikal model Laurin a Klement a osazovali se motory 1.6 a 1.9, které jsou těžké.
Jde o karoserii. Ne o motor.
Pedálové konzole jsou tuším dle etky jednotné (ale nevím na 100%).
Taky bych tedy předpokládal, že budou posilovače stejné, když ten držák 4.6 dělá odskok do polohy, kdy na zesílené karoserii je místo toho ta výztuha na které to leží napřímo.
Jasně, celá ta diskuze byla vlastně kvůli tomu, že na této fotce posilovač vypadá, že nemá uprostřed ten dosedací výstupek. Ale ono je to asi jenom zkreslení dané úhlem záběru fotoaparátu. Nejspíš ten výstupek má. Proto příliš nechápu, proč etka rozlišuje posilovače pro zesílenou a nezesílenou karoserii. Asi jak psal kdosi v jedné odpovědi se nejdřív používaly ty staré a až došly montovaly se v továrně ty nové. V čem byly nové ale netuším.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.