Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Převodovka Fabia 1,4 Mpi

Od: bery* odpovědí: 15 změna:

Zase další problém ...

Už asi 2 týdny (údajně nejmíň měsíc ) si polovička stěžuje na hlučnost fabie. Neřešil jsem to, protože na první poslech na místě je hlučnější výfuk, což počká do jara ... (těsní, žádná díra, jen víc bručí). Ale když jsem ji teď přes hluk i blbě slyšel v telefonu z auta, už jsem to musel kousek projet...

Za ten hluk v telefonu sice nakonec mohlo jeho umístění v držáčku před výdechem topení , ale na vlastní uši a maličko i zadel je tam i jinej hluk Když jsem se rozjel po rovině, říkám si že zase ložisko kola, zacloumám volantem a žádná změna, možná nepatrně spíš podle tahu motoru, takže asi převodovka

K dotazu - nedávno jsem si všimnul, že je od oleje dost oblitý spínač zpátečky - pokud by tamtudy vytekl olej, je možnost, že by odešlo některý ložisko na "výstupní" hřídeli nebo diferáku, aniž by se to projevilo i na ložiskách vstupní hřídele? Při stojícím autě nic nehučí, zvuk v neutrálu se mačkáním spojky nemění (dokonce ani lehkýho rachtání, jako u feldy jsem si tentokrát nevšimnul, ač někdy dřív trochu jo). Případně jaký ložisko u týhle převodovky odchází nejčastějc? Vyplatí se to při cca 250tkm ještě opravovat, nebo radši risknout převodovku z vrakáče? Mám za to, že u těchhle převodovek od 8V mpi není to dvojložisko, co často hučí u 16V.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Není tam dvojložisko. Stále je tam to samé jehlové s Feldy.

Při 250tkm ti už i rachtaj hydroštely jak na dieslu, ne?

Řešit, neřešit...

Pokud je nějaká lepší výbava a stav interiéru je slušnej i laku, tak proč ne. Jinak je to spotřebák. Převodovku jen z aut, kde víš najeté km.Vrakáč ve stylu skladu nebrat. To je 50:50

bery*

Tak jsem si to myslel správně, díky.

Hydroštely už nerachtaj, těm jsem přece utáhnul šroubky na kozlíkách a nenechal jim tak prostor k rachtání Jen občas náhodně tam něco kovově klepne, asi nějaká tyčka, ale to už dlouho. I to těsnění pod hlavou odkládám na lepší počasí, nějak se to rapidně nehorší ... zatím. Takže ani ty hydroštely plný nemrzky jsem zatím nezkusil vyčistit.

Řešit to nějak budu muset, protože jestli to vzniko tak během jednoho tisíce kiláků, tak to znamená že dost rychle, ne jako nějaký běžný postupný opotřebení, ale jako závada = daleko už to nedojede.

Jinak výbavu to má bohatou, třeba sedačky s opěradlem, volant, pedály, topení bez klimy, neorigo rádio, tkaničku místo kličky kastlíku, hvězdnou oblohu ze špendlíků ... Lak červenej, takže z 50% oloupanej matnej, interiér od dětí, no, řekněme znehodnocenej - což je důvod, proč jí zatím, než vyrostou, zakazuju novější auto Ono to kromě jednoho spodku blatníku a konce prahu (před lety jsem vyvařil) snad ještě ani nezačalo nikde reznout, tak škoda se toho zbavovat, když to před 10 lety stálo, na tu dobu, sice nepojízdný, ale krásných 24 tisíc (+ pár týdnů v garáži a pár tisíc za díly). Já jsem vyrostl na reznoucím fáčku a feldě, co jsem záplatoval, dokud ještě bylo na co vařit a to se na mě podepsalo, prostě dokud neshnije kastle, všechno ostatní se dá donekonečna měnit. Skoro váhám, až fabku nahradí něco novějšího, jestli si ji nenechat jako záložku místo feldy 1,6 z 98, se kterou najedu tak do 50km ročně, ale minimálně jeden víkend mi zabere každoroční broušení a lakování viditelných hnijících míst (bílá barva, takže sranda), aby to nevypadalo blbě, kdybych s tím někam jel (a co není vidět, to před zimou pro jistotu opláchnu olejem).

Ale na tý fábii nikdy žádný dutiny, vosk, olej, nic... Zespod je plastizolu jak kdyby to nahazoval zedník lžící, i když je fakt, že totéž mám na oktávce, ale ta byla původem z německa a míval jsem to tak i na předchozí feldě z německa, která ohnívala viditelně, ale spodek a nosný části byly pořád netknutý, na rozdíl od formana, kterej vypadal pořád slušně, ale doslova se rozpadal

Jo, už vím (hydroste...).

Plastizol už moc na 3. generaci není. Třeb na Rapisu nebo FIII s tím fakt šetřili.

F1 je tím zaflákaná poctivě

bery*

Tak nakonec to snad vypadá, že jsem se s převodovkou vyplašil zbytečně. Olej v ní, navzdory celkový oblitosti, je (aspoň pokud vytočím špunt s vnitřním 17 šestihranem nad spínačem zpátečky, tak hned začíná vytékat, předpokládám, že to je nalévací/kontrolní). Když kvaltem roztočím ve vzduchu levý kolo, nic divnýho neslyším. Zato po zvednutí pravýho kola jsem už ani nestartoval, i při točení rukou to šrotuje a vzhledem k tomu, že kolo má i citelnou vůli, převodovka za to snad nemůže Ty přední ložiska už jsem dřív postupně měnil, jen nevím který kdy, takže odhadem vyzdrželo asi mezi 40-80tkm, na to, že to bylo nejspíš nějaký Maxgear nebo tak něco ... navíc dotahováno neznámým momentem a i se (asi 2 roky zpátky) stalo, že se obě středový matice povolily, což taky živnotnosti nemohlo přidat.

A tu nekorozi jsem trochu zakřikl, když jsem pod tím teď ležel, rovnou jsem zase vyměnil/doplnil pár špuntů zespoda podlahy a jeden (největší vpravo vzadu pod nohama) už propadl skrz. Zrovna tam ten plastizol přetaženej z výroby ledabyle i přes ty špunty vlastně maskoval rozpadlej špunt a jen nedokonale zakrýval díru přímo do filce pod koberec, kde tím pádem už asi léta je mokro. Někdy tam zevnitř dám kousek ipy, ale předtím asi abych z toho filcu v teple vypláchnul sůl.

Jo, je to nalévací a kontrolní. Výpustní mají u levé poloosy na boku dole.

Špunty ztvrdnou a prasknou. To je známá věc. Já je všechny poměnil a přestříknul.

 

vernon

0x
Bručí, takže netěsní...

Většinou vlnovec

bery*

Ten už jsem měnil dvakrát, tentokrát to bručí zezadu z koncový trubky, když ji rukou ucpu, ztichne to, asi něco tlumícího uvnitř dotlumilo

Jestli je shnilej, tak klidně přepážky nebo spoj obalu tlumiče.

Kupuju TYLL

 

bery*

0x

Teď se nemůžu rozhoupat, jaký objednat to ložisko, říkal jsem si, že už stačí třeba nějakej Maxgear, ale narazil jsem hned na 2 typy, 33-0381 a 33-0528 a nevím, kterej z nich, nebo jestli je to záměnný ...

bery*

U některých těch ložisek se uvádí průměr 66 a u některých 72mm, je možný, že by se fakt vyskytovaly 2 rozměry a tím pádem asi i různý těhlice?

Teš ještě koukám, že se to asi, bez ohledu na motorizaci, liší podle přítomnosti posilovače řízení, tedy bez je 66mm a s vždycky 72mm, je to tak?

Spíš myslím, že s ABS magnetickým kroužkem a bez něj.

Bez přípravku to ložisko nenamontuješ. Zničil by jsi ho v lisu přes tlačení na náboj. Musíš přípravkem pod náboj zachytit tlak.

...

Teď koukám, že obě jsou ABS. Jedno je tedy do větší těhlice.

bery*

Právě, podle ABS se to neliší, to už jsem z těch označení vypozoroval s jistotou (a v autě není).

Jediný vodítko, co jsem kde opakovaně vypozoroval z označení, je ta přítomnost posilovače, bez vlivu motoru nebo průměru kotouče (i když bez posilovače snad byl jenom Junior, takže nějaký 1,0mpi a htp). Bohužel tam, kde většinu věcí kupuju, mají asi 3 roky novej web, takže už tam nedohledám,co jsem tenkrát kupoval.

Přípravek nemám, ale mrazák a vařič už mi k výměně několika ložisek stačil, včetně obou na tomhle. Ale teda tenhle "opačnej" systém, kde není jak do toho bezpečně praštit, je pěkne nahovno. Ani k tomu pojistnýmu zubatýmu kroužku není běžným vercajkem přístup a co pamatuju, na jedný straně jsem ho tenkrát akorát rozjebal a stejně úplně nezaskočil. Ale jsou auta, kde je to jenom lisovaný bez jištění a taky to drží a i kdyby ne, tak to stejně neupadne, kloub těhlicí neproleze

bery*

Uf, tak ložisko je na svým místě. Bez přípravků, jen ložisko z mrazáku a těhlice něco ke 150°C, zapadlo do vyčištěný díry v těhlici v podstatě rukou, lehce jsem ho potukal jen pro jistotu, pojistnej kroužek stačilo dokola zacvakat velkým šroubovákem. Maxgear přímo z Polska za 540,- s dopravou zdarma

Starý se točilo hlučně a volně bez jakýkoholi odporu, bylo úplně volný a nejspíš už bez tuku.

Jen nevím s utahovacím momentem středový matice , v DP se uvádí dvě možnosti podle typu matice, buď plechová namazat a na 30, nebo 12hranná nasucho na 50Nm + 45° . Tady je 12hranná, ale závit, jako všechno, mažu, tak teď babo raď, na kolik to utáhnout mastný ...

Junior měla brzdy FSII a tedy jiná těhlice. Všechny ostatní krom RS a nějaké nafty měli FSIII a tudíž tu běžnou těhlici, ale ne tu supr velkou bez držáku třmenu brzd, který je zvlášt u brzd pro RS.

Taže možná tak i to ložisko se liší pro brzdy (těhlice) FSII a FSIII

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]