Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou zvolit autobaterií do felicie

Od: luke10 odpovědí: 26 změna:
Dobrý den dostal jsem úkol sehnat dědovi sehnat autobaterií do felicie rok výroby 1999 1.3 ještě zasílám foto malého to. Můžete mi poradit jakou dělá jezdí asi 2x do týdne a jsou to krátké trasy asi 15-20km

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

A bude dobíjet a starat se automatickou nabíječkou?

Jezdil jsem s baterkou 60Ah a pak 70Ah.

Ovšem staral jsem se nabíječkou a kapacitu ocenil při kempování.

Felicii stačí i 44Ah lépe 50Ah. Pokud se nebude starat o dobíjení, tak mu chcípne brzo každá baterka. Feldy 1.3 dobíjí špatně. Zvláště na volnoběh při zapnutých spotřebičích jako větrák nebo světla nedobíjí téměř vůbec.

Vybírej osvědčené zančky jako Exide, Banner, ... a nekupuj Vartu, Akumu, Bosch

luke10

On sedne a jede nemá ani nabíječku. Chci koupit Exide značku. Jen nevím kolik těch Ah?

Potom ti mohu doporučit tuhle

autodily-pema.cz/...

Cena/výkon a pověst Exide... vše příznivé.

Vejde se určitě a víc Ah se hodí, pokud uhodí mrazy.

Ale občas musí udělat delší trasu nebo nabít. Jinak vydrží tak 4 roky. Ale to každá při takovém zacházení.

A než ji namontuješ, tak mu ji nejprve dobij. Z prodejny bude určitě chtít nabít a nebo namontovat a projet Feldu 150km.

Taky můžeš stejně velký EFBčko. Má silnější desky, kvalitnější zpracování, odolnou vůči otresům i hlubokému vybíjení. Vydrží prostě horší zacházení víc a je to stále zaplavená baterka.

Ale pro dědu, co se nebude starat je to jedno, co dáš.

Spíš je budeš častěji měnit.

A více Ah je sice vykoupeno vyžší cenou, ale taky šancí, že děda to někde nastartuje, aby se dostal domů a nemusel volat někoho se startovacíma káblama.

vernon
No nevím, hele. Já jsem baterku ve Feldě nikdy nedobíjel a vydržela osm let. A na volnoběh dobíjela normálně i se světlama a topením 14V...
bery*
Já taky musím potvrdit, že 1,3bmm rok 95 držela na volnoběh 14V i se svetlama, ale bez mlhovek, výhřevu okna nebo větráku topení naplno, pak už to hned padalo s otackama. Ale u 1,6ky napětí neklesalo myslím ani se zapnutým vším, tam měl 70A Bosch altik maličkou řemenici.

Hlavně to byl Bosch.

Vernon. Stačilo jezdit v noci a na čekání na semaforu pohasly i světla. Větrák na jedničku, obrysovky a tlumená, + brzdová a případně blinkr a měl jsi 12,6 bezproblému. Altík magneton.

vernon
Mně nepohasly. Potkávací světla + topení na dvojku + autorádio. 1.3MPI 50kW. Altík 70A Magneton. Napětí bez zátěže 14,25V, s výše uvedeným 14V.
Pohasínaly mi u Rapidu, u Feldy ne.
bery*

To je jako jsem psal já. Nevím, jestli byly u fedy všechny Magnetony se stejnou řemenicí (novější fáčka měly menší), ale, vzhledem k tomu, že to dobíjení na volnoběh bylo opravdu bez rezervy, tak možná se mohly nepatrně lišit volnoběžný otáčky a už to mělo vliv. A nebo i rozdíl uhlíků regulátoru, z nářadí mám zkušenost, že měkčí černější mají horší vodivost než takový ty tvrdší "měděnější", tak je možný, že na některých může být větší úbytek a to se projeví slabším buzením v situaci, kdy je to na hraně.

S alternátorem 55A mám na volnoběh napětí někde mezi 12.5-13.5V a to mi běží světla.

S alternátorem 70A mám na volnoběh napětí někde kolem 14V a to mi běží světla.

Regulátor s tím nic neudělá.

Vozy jsou stejné 1.3 50kW.

 


1x

dal bych tudle

kupoleje.cz/...

Taky může bejt.

Ale koupil bych to spíše třeba od Čepka, kterej má v baterkách obrat a neleží mu někde nenabité rok staré v regále uloženky, které sulfátují. Zákazníkům je před prodejem dobije a testuje. To je velký plus. Nějaký autodíly na to prdí. Pak je loterie, zda dostaneš dobrou nebo tu co za 3 roky chcípne. A nebo otestovat sám testerem na kapacitu bezzátěžovým (ne voltmetrem) při převzetí.

Ja tady beru baterie mam to kousek a neni problem

A měříš si je? Jakou mají kapacitu?

Já bral nedávno AGMko od Exidu a mělo místo EN740 ... 900A

Takže spokojenost.

vernon
Exide řada Excell stačí. Premium je u Feldy zbytečné...

 


1x

Hlavně si vem voltmetr a změř, kolik dobíjení při nastarování Felinky dává. Začni na volnoběh a pak přidej na 3000 otáček, poté ještě zapni světla a měření opakuj.

Uvidíš jak to napětí poklesne. Popřípadě kup dědovi radši nový regulátor ... to stojí 150,-Kč

raději kvalitná HUCO regulátor v ceně cca 500kč. Je kvalitnější a uhlíky tolik neničí sběrací kroužky. Má je měkčí. Osobně vyzkoušeno.

autodilycz.cz/...

Mají i v Kelly

To s těmi uhlíky má něco do sebe. Já jsem teď koupil regulátor ACI a koukal jsem, že ty uhlíky vůbec nevypadají jako uhlíky, ale je to nějaká slitina (nejspíš tedy uhlíku). Uhlík by měl být měkký, ne tvrdý jako kov. Ale doba se mění a výrobci chtějí za každou cenu vydělat. Když si spočítaš kolik stojí nový rotor i s kroužky, tak jsi skoro na ceně toho předraženého regulátoru.

 


0x

Je pravda, že do Felicie stačí i baterie 12V kapacita 44AH, ale je to baterie, která jako první odejde, protože má velmi malý startovací proud. Baterie, které mají větší startovací proud, vydrží déle. Dá se říct, že vydrží o nějaký rok déle a rozdíly v ceně jsou přitom jenom jedna až dvě stovky. A malá kapacita také znamená, že při vybití nenastartujete. Vybít malou kapacitu není problém, protože kapacita baterie s roky klesá. Vybít větší kapacitu je u Felicie naopak dost problém, protože vůz nemá velkou spotřebu (záleží ovšem na způsobu jízdy). Určitě tedy doporučuji kapacitu baterie větší než 50 Ah.

Já mám teď ve Felicii kapacitu 62 Ah k úplné spokojenosti. Myslím, že je to nejlepší produkt vzhledem k poměru výkon/cena. U kapacity větší (>70 Ah) už může být problém s velikostí baterie a jak ji do prostoru Felicie dostat. Proto je vždy nutné si zkontrolovat rozměry baterie před koupí.

Jsem velice spokojen s bateriemi Čekl, které jsou sice údržbové (mají otvory pro doplňování destilované vody), ale já jsem za čtyři roky doplňoval vodu myslím jenom jednou (stačí stav tak jednou za rok zkontrolovat). Tuto baterii 56 Ah mám už pátým rokem a stále funguje bez problémů. A to jezdím v podstatě jenom do obchodu a po okolí, tedy systémem nastartuj, vypni, opět nastartuj...

Baterie 62 Ah má stejné rozměry jako baterie 55 (56) Ah a vychází mi to, že je rozměrově poslední, kterou lze do Felicie bez problému nacpat. Větší kapacita už má větší rozměr a to může být problém.

Tady je odkaz:

62 Ah: cekl-eshop.cz/...

55 AH: cekl-eshop.cz/...

A ještě doporučuji si pořídit za 70 korun na aliexpresu tento vypínač autobaterie. Mám to už šestým rokem a nikdy s tím nebyl problém. Namontuje se to na mínus pól baterky a vždy v garáži se baterka otočením kolečka vypne (odpojí se palubní elektronika od baterie). Tím pádem je baterka v klidu, nic z ní neodbírá proud a může v tomto stavu být klidně i celý měsíc aniž se něco stane. Dříve jsem míval baterii 44 Ah a když auto stálo tak deset dnů až dva týdny, tak se baterka proudem palubní elektroniky vybila a já pak nenastartoval. Zvláště, kdy už baterka byla rok, dva stará a její kapacita se zmenšila.

Odkaz například zde: aliexpress.com/...

A poslední rada. U aut parkovaných venku teď za mrazu baterku z auta vyjmout a umístit do místnosti, protože autobaterie trpí mrazem a brzy odejdou. Ideální skladovací teplota autobaterie by měla být kolem 10 stupňů Celsia. Nesvědčí ji ani velká zima, ani velké horko.

petrovic

Gumidku, auto mam venku, pod krytym stanim. Aktualne -10°C. V aute mam 80Ah velkou, tezkou ludru. To mam jako fakt vymontovat a dat to do sklepa? Pak pripojit, znovu naucit dojizdet okynka, adaptaci rj atd? Neblazni. Baterka ma 4 roky a stale krasne roztoci 3litrovy motor v nafte. Zadari se, ze auto stoji klidne i 10 dni. A stale funguje. Nejsem otrok baterky. Zijeme v 21. stoleti ne?

vernon
Nabité baterce mráz nevadí.

 

bery*
Souhlas s co největší baterkou, já mival ve felde myslim i 72Ah a vešla se, akorát už mačkala hadice topení Ona větší nejenže líp odolává startovacimu proudu a tím pádem se pomaleji opotřebovává, ale i při třeba 50% opotřebení ještě pořád startuje v pohodě, zatimco třeba 40ka už ne ... Taky se rychleji dobíjí, protože je schopná přijímat větší proud, zároveň diky větší ploše desek a tím menšímu odporu i míň "protopi" pri startu. Jo a na kempování jsem kvuli ledničce dával ještě druhou do kufru a od ní táhnul 6mm2 kabel dopředu
asd1

Ve Focusu 1,6 s vyhříváním čelního skla a podobnýma žroutama mám 44 Ah, původní vydržela 11 let a chcípla na vybití při dlouhém stání. Takže o kapacitě to neni. Zásadní je údržbva tj. dobíjení ten Focus dobíjí podle teploty 14,2 - 14,5V. U Filcky s 13,5 je jasný že baterka trpí, obzvlášt moderní kalciovky který potřebujou vyšší napětí.

Takže nebrat kalciovku ale klasický olovo, příp. pořešit dobíjení. Regulátor jde ochcat diodou a pak drží vyšší napětí.

bery*

Jj, diodu si chvílím v každý diskuzi, kde na dobíjecí napětí přijde řeč U oktávky s altíkem Valeo, kterej se zdá mít v regulátoru asi i nějakou teplotní kompenzaci (nebo možná ne záměrně, ale chová se tak ) , mám v mrazu na voltmetru připojeným až za spínačkou někdy i lehonce přes 15V (ve vedru to padá na 14V).

asd1... klasický olobou už dělá snad jen Varta a noname baterky.

Nové baterky jsou buď kalciové nebo s uhlíkem legované desky (carbon boost)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]