Nejste přihlášen/a.
Mimo jiné vadný spínač brzdových světel. Krom nesvícení brzdových světel může mít závadu tempomat nebo EPC kontolér pedálu plynu (při brždění se musí plynový pedál z bezpečnsotních důvodů blokovat, kdyby se EPC zbláznilo a auto nekontrolovatelně jelo naplno).
Pročtěte si stejné téma:
Na pedálu brzdy je takové spínací tlačítko. Když pedál klesá k podlaze při sešlapování nohou a brždění, tak ten pohyb páky pedálu brzdy zachytí spínač brzd. Ten potom sepne proud a pustí ho dál k brzdovým světlům, která v zadu rozsvítí, aby lidi za tebou měli přehled, že brzdíš.
U VW/Škoda jsou ty spínače v podstatě dva v jednom těle. Jeden spíná světla brzd a druhý dává signál řídící jednotce motoru, aby odstavila tempomat (to je ta věc, která za tebe mačká plyn a udržuje nastavenou rychlost - nemá to každá Fábie) a nebo z bezpečnostních důvodů odstaví reakci na plynový pedál, kdyby byl v poruše, aby se auto nerozjelo a šlo ubrzdit při závadě na pohonu. Motor 1.9SDi totiž nejde dost dobře ubrzdit pod plným plynem jen brzdama.
Takže automaticky... jak se ptáš,... pokud brzdová světla svítí, tak nemusí fungovat tempomat a i tak je spínač vadný. Jsou tam dva v jedné krabičce ovládané společným táhlem.
Laicky řečeno jednotka motoru vyhodnotila nesprávnou funkci toho jednoho spínače a dala to najevo kontrolkou žhavení. Když to necháš být, tak zachvilku se přidá závada EPC a auto nebude reagovat na sešlápnutí plynového pedálu a motor pojede jen na volnoběh. Nebo se včas nerozsvítí brzdová světla aněkdo, kdo se ti bude lepit jízdou na kufr do tebe zezadu nabourá. I to se děje. Takže sledovat zpětná zrcátka a jezdit co nejplynuleji.
Postup v servisu by měl být takový, že se diagnostikou přes diagnostickou zásuvku OBD (ta je za malým výklopným kastlíkem pod volantem na levé straně) připojí a zakomunikují z řídící jednotkou motoru. Na ní v kanále 0xx najdou živá data a vyzkouší oba spínače, zda správně reagují na sešlápnutí pedálu brzd. Pokud spíná jen jeden nebo druhej jen někdy nebo žádný, tak je jasné, že je spínač vadný a musí se vyměnit.
Nebo se vymění rovnou, pokud je jasné, že občas nesepnou brzdová světla a nemusí se ani připojovat diagnostika.
Zvláště, pokud je tam ještě od výroby, tak je to velmi dobrá investice. Nerzsvícená brzdová světla totiž většinou končí nehodou. Stačí nějakej divočák, co tě bude cchtí předjíždět a včas nezareaguje na tvé brždění, protože ti nesvítí brzdy a bum.
A jak píšu, u Fabie je kontrolka žhavení většinou indikující tuto závadu. Ale nevylučuji, že mohou být vadné žhavící svíčky, pokud to blbě startuje v teplotách kolem nuly a mínus.
Opět se to dá poznat připojením diagnostiky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.