Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se brousí ventily a ventilové otvory v hlavě?

Od: zdenek2® odpovědí: 6 změna:


Na tomto videu je vidět jak brousí jak ventily samotné (obrušují jejich okraje), tak obrušují obvod kulatého otvoru pro ventil v hlavě motoru. Proč to dělají? Co se tím získá?

Podle mne čím víc to obrousí, tím víc ztratí válec kompresní tlak. Původní geometrii tímto přeci nemůžou zachovat.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


11x

Ve ventilovém otvoru je nalisované sedlo z ocele.

Sedlo s příslušným ventilem se zabrušuje k vůli těsnosti. Spalovací prostor musí být vzduchotěsný, jinak by šla komprese do háje.

Pokud někdo kašle na seřizovaní ventilů, tak u OHV dochází k rozklepání dříků nebo podpálení sedel ventilů, protože dovřením a dosednutím ventilu na sedlo se talířek ventilu ochladí. Horké plyny ho jinak spálí a přestane těsnit. Navíc se i deformuje.



doplněno 17.12.23 07:55:

Broušení ventilů je u dokončovacích prací myšleno spíše jako doleštění.

 


9x

Ono to "broušení" je silné slovo. Materiálu při něm ubyte prakticky neměřitelné množství, takže na komresní poměr to nemá vliv žádný. Tím broušením se vzájemně přizpůsobují těsnící plochy ventilu ventilového sedla.

 


7x

Ventil dosedá na ventilové "lůžku", přesněji kov na kov. Aby to přesně sedělo, hlavně těsnilo, zabrušují se ventily a sedla. Staré ventily nejdříve na soustruhu, pak již v hlavě pastou, s různou hrubostí.

tím víc ztratí válec kompresní tlak****naopak, tlak bude větší, páč ten tlak neuteče netěsným sedlem.

Stačí takto?

 

jirib

3x
Zdenku,odkážu tě na obor automechanik pro silniční motorová vozidla...
Ve druhém a třetím ročníku ti zodpoví všechny tvé zvědavé otázky...
Sešity z let 91-94,kdy byl jako nejnovější vozidlo Š-Favorit,budou nēkde na půdě...

 


3x
Zabrušuje se to busnou pastou proto, aby to dokonale těsnilo! Stroj by to možná dokázal, ale ruční zabrušování je taky možnost..Na praxi jsem se něco nabrousil ventilů starých Avií

 

sosacek

3x

Broušení ventilů a sedel se provádí frézkami jednotlivě - tzv. lapování je dobroušení brusnou pastou již po montáži a usazení do konečné polohy. Vše proto aby bylo dosaženo perfektní těsnoti a převodu tepla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]