Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Blinkry - Fabia 1

Od: bery* odpovědí: 9 změna:

Zase jsem tu s dalším problémem. Polovička si stěžuje na páčku blinkrů u fábie, při zapnutí doleva prý někdy nebliká, nebo jenom blikne a nic a je potřeba páčkou najít polohu, kdy bliká. Chvíli jsem to zkoušel a opravdu, někdy bliká, jindy blikne jen při zapínání a pak až zase když na páčku tlačím po cvaknutí dál do krajní polohy, tipoval bych nějak omačkaný nebo ojistkřený, případně zamaštěný kontakty (co jsem kdysi nějakou páčku opravoval, byla "plněná" nějakou vazelínou). Co mě ale zarazilo, že obdobný chování páčky se dá vypozorovat i při pravým blinkru. Zkusmo jsem párkrát procvakal čudlík varbliků a zdá se to být "opraveno" Je možný, že by to způsoboval on a tohle "očištění" kontaktů v něm stačilo, nebo je to jen náhoda a páčka začíná náhodně zlobit na obě strany zároveň?

Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

U Fabie II (Golf V) je to běžný jev po letech. A páčky jsou společné.

Spínač varovných světel není sada přepínacích kontaktů jako u staré (1997 -99) Octavie 1 nebo Felicie. Je to jen tlačítko a dva dráty pro příkaz na BSG (BCM) jednotku.

bery*
Ale tohle je jednickova fabka 2001, tam je to takhle taky? Silová část vůbec nejde pres páčky a varblik čudlík? U oktavky tuším je právě v tom tlačítku i přerušovač, ne? Tady bych to předpokládal stejný, ale zatím jsem v tom nic kromě mokrýho svazku jolem elektriky snad neřešil (jen kdyi denni svícení - tusim, že jsem napájení kolečka na ovládání světel dal kompletně na spinanej plus, takze parkovacky nejdou s ním zapinat, ale zapínají se právě blinkrem na kteroukoli stranu )

Předpokládáš špatně. Byt je Octavia a Fabia obojí 1. generace, tak Fabia se začala vyrábět v roce 99 s novou technologií. Octavia je ještě taková Felda co se týče elektriky. Neumí CAN. Až mnohem později.

Fabia 1 má přerušovač uvnitř BSG jednotky. Tedy BSG je decentrální řídící jednotka. Jsou tam i stěrače, ohřev okna a zrcátek, ostřik světel, ovládání stropního světla, atd...

Páčky pod volantem jsou oddělitelné a zvlášt.

Spínač varovných světel je jen tlačítko na dva dráty bez aretace. Prostě jako zvonkové tlačítko.

Páčky u F1, Golf IV, O1,... většinou neodchází a jsou bytelné.

Závadu bych hledal v BSG jednotce. Najdeš ji nad pedálem spojky.

Verze C je zaměnitelná za D. 6Q1 a 6Q0 se liší zda umí BSG tempomat či ne.

Vada tedy může být buď v páčce nebo BSG jednotce.

...

Kolik km má Fábka najeto?

Tady si počti, at jsi v obraze

slideshare.net/...

bery*

Díky za odkaz, většinu jsem toho hned shltnul, zajímavý počtení.

Akorát jsem z toho nevykoukal, jestli páčka fyzicky přepíná proud z přerušovače na konkrétní stranu, nebo má v BSG každá strana svoje relátko a páčka (případně tlačítko varbliků) jen určuje, který z nich sepne.

Taky jí dokola říkám, když občas pronese něco o novějším autě, že ač jde o "první" fábii, vývojově je to už blíž dvojkový, než moje jedničková oktávka A hlavně, že kvalitnější už asi nic jinýho nebude, na rozdíl třeba od dvojkový oktávky to ani po 22 letech vůbec nerezne (nepočítám klasicky spodek blatníku a kousek prahu pod ním, to jsem asi před 9 lety vařil a sice už se tam loupe barva, ale zatím to, asi před 4 lety před zimou "dočasně" zamatlaný rezistinem, znova hnít nezačalo). Akorát se plošně všude loupe krycí lak (červená barva...) a stropnici drží "hvězdná obloha" špendlíků No a teď začíná po 10 letech jít trochu ta voda do oleje, ale to musí vydržet do lepšího počasí.

Najeto z hlavy teď přesně nevím, ale mám pocit, že kolem 270tkm.

Když si vymontuješ stropnici z Fabie 2005-2007, tak je to ta nemolitanová látka. Je to ta stará dobrá nepadavá jako u Felicie. Roky 1999 - 2004 padaj všechny na hlavu.

 


2x

Na schématu vlevo, přepínač parkovacích světel/směrových světel. Neplést parkovací světla a obrysová světla. Jedná se o stejnou žárovku, ale jinou funkci. Parkovací světlo se zapíná blinkrem při vypnutém klíčku a svítí jen jedna strana vozu (jedna strana obrysovek jakoby).

Na schématu je vidět, že kontakty přepínače blinkrů jsou do BSG a dávají jí povel.

Dále spínač varovek s podsvitem a indikací ve čtverečku opět povel tlačítkem do BSG

A výstup z BSG pro žárovky, které jsou pak ukostřené u lampy poblíž kostřících bodů

Relé v BSG jsou schována pod konektory. Blbě se mění, ale většina stejně mění celou BSG a jen ji nakoduje na původní výbavu.

Zkus místo páčky klemovat drátem vývody na koenktoru od páčky do BSG. Pokud se blinkry normálně bez chyb aktivují, tak je vadná páčka.

A blinkry může aktivovat i jednotka komfortu. Ta je uložena v držáku nad plynovým pedálem na topení pod palubní deskou.

Po CAN sběrnici komfortka zakomunikuje s BSG a prostřednictvím BSG a jejich relat rožne komfortka blinkry.

Tohle by nešlo, pokud by byly blinkry zapojeny postaru. Takto komfortka *** *** *** E mrká blinkry při povelu dálky v klíčku na odemknutí a zamknutí.

Ještě blinkry po CAN aktivuje jednotka airbagu při nehodě. Po CAN ještě vypne palivové čerpadlo a po CAN s komfortem odemče dveře a v BSG rozsvítí stropní světlo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma obrysová světla

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]