Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

TPMS povinnost jestli je ve výbavě?

Od: sedlacekjiri odpovědí: 15 změna:
Dobrý večer,
Mám na Hyundai I30 2017 TPMS přímé ventilky. Vždy jsem zimní gumy přezouval na "letní disky" s TPMS.
Chci si koupit druhá kola abych měl 2 sady. Někde jsem četl, že pokud je auto TPMS vybaveno, tak ho na kolech musí mít.
Zajímá mě spíše z právního hlediska jestli by nastal problém v případě nehody nebo silniční kontroly (to asi ne :D) či STK kdybych si dal na zimní sadu pouze obyčejné ventilky a na palubní desce by mi tedy přes zimu svítila kontrolka tlaku pneu.
Díky za Vaše odpovědi
Sedláček

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz

5x
Se svítící kontrolkou tpms technickou neprojdete.
se

A jinak? Jak se k té povinnosti staví třeba pojištovna? Jestli na základě absence tohoto krátí pojistné plnění?
007cz
Technickou neprojde, tudíž je vozidlo nezpůsobilé provozu. Jak se zachová pojištovna?
asd1
Aby pojištovna mohla krátit,tak musí být příčina souvislost. Takže např.pomaly defekt na dálnici,přehřátí gumy a bouchne=pojištovna krátit může.
U některých aut jde diagnostikou přepnout z tpms na měření přes abs,pak snimace v kolech nepotřebuješ.
Při silniční kontrole tě se svitici kontrolkou můžou i odstavit,určitě bych s tím nejel třeba do Rakouska

mám ten dojem, že jsem někde zaslechl, že v Německu za to dostal řidič pokutu. Je otázka jek rozlišit stav kdy jedno kolo má menší tlak a "rozsvítí" kontrolku a nebo prostě není signál od kol. Ale to by mělo být viditelné buď na ventilku nebo že je hlášen únik určitého kola.

007cz
Ivan, pokud je nízký tlak kontrolka svítí, pokud je závada, třeba není signál od neexistujícího ventilku, kontrolka bliká

@007CZ - děkuji - to jsem si neuvědomil. Zatím se mi TPMS aktivoval / už nevím zdali blikal či svítil/ dvakrát - jednou netěsný ventilek a podruhé myčka ochladila kola a jedno se dostalo pod limitní tlak.

 


0x
Stk to neprojde a pojištovna to taky velmi uvítá - bude krátit.

pokud byste s takovým autem jeli na STK, tak je to závada typu C a v případě nehody, ve které by hráli roli kola nebo pneumatiky, defekt nebo průraz by k tomu samozřejmě přihlédla i pojištovna a krátila plnění.

zdroj:

zam

Stk to neprojde, což je vpořádku,ale když to začne svítit během jízdy tak snad se může opatrně dojet k benzině nebo někam.Samozřejmě se nesmí jednat o defekt a jet na ráfku.

asd1
Pokud je to skutečně C závada tak nesmíš ani dojet, je to legislativně na stejný úrovni jako nefunkční brzdy. = technický nezpusobile,stav vážně ohrožuje bezp. = 10k a papíry do čistírny.

Pokud je to skutečně C závada tak nesmíš ani Odojet ***** ze stanice technické kontroly, nikoliv po rozsvícení kontrolky dojet do servisu na opravu.

Je to opravdu závada typu "C", ví to běžný řidič?

asd1

Není to závada C ale B:

Je to pod pneumatikama, závada 5239.2

211/2018 Sb. Vyhl/...

asd, opě vynikající.

5.2.3.9
Systém monitorování tlaku v pneumatikách, je-li vyžadován, zjevně nefunguje správně, nebo nefunguje nebo chybí

závada B

takže klidně může dojet.

 


0x

Jak již někdo napsal,

Aby pojištovna mohla krátit,tak musí být příčina souvislost.
tak je to pravda. Sice si nedovedu představit, že zaviníte nehodu a policie bude kontrolovat kontrolky palubky, či ventilky. Nebo snad má někdo zápis z dopravní nehody, kde bylo uvedeno něco o ventilkách?

info: až na konci článku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]