Nejste přihlášen/a.
Proto má F1 i spojler před předními koly na přítlak. Pak nezvedá.
U osobních aut přední spojler není třeba. Mají na čuni těžký motor, co předek táhne k zemi. A zadní spojler nemají jak z letadla, aby to umělo předek zvedat i s váhou motoru.
Pardon, došlo k nepochopení. Chápu, že diskuze se od začátku motá spíše v této kategorii - viz obrázky.
J
Stejně jako kolega se domnívám, že auto do silničního provozu přední spojler prostě k ničemu nevyužije, rozhodně mě přijde nesmyslné vpředu vytvářet vztlak, který bude defacto snižovat držení auta na silnici zejména ve vyšších rychlostech. Ale jak už jsem psal - tuzing nechápu, stejně jako způsob myšlení autorů těchto děl, takže ano, je možné, že mají přední křídlo ,,nastavené´´ nahoru, nebo spíše s proměnnou geometrií, podle toho jak se ten kus plechu nebo dřevotřísky zrovna pohne
Já uvažuji v kategorii aut, kde spojlery mají zásadní význam - tzn okruhové a závodní vozy. Tam ty křídla nejsou na zvýšení pocitu ega řidiče, ale mají skutečný efekt, který spočívá v přítlaku vozů k silnici. A to jak vpředu, tak vzadu, přičemž přední přítlak je daleko důležitější, protože bez předního křídla je např F1 neovladatelná ve vyšších rychlostech.
Ostatně - i když odhlédneme od závoďáků, tak třeba takové Lambo Sian má přední křídlo a skutečně už od pohledu je vidět, že je nastavené dolů. Stejně jako Lotus Evija, Ferrari Monza, Cizinger 21 atd atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.