Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spoiler na auto

Od: kadlec odpovědí: 8 změna:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda si můžu přidělat tento spoiler, i když nemá atest, ale nepřesahuje vnější okraje auta, děkuju za rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Odpověěděl jste si sám - nemá atest. To, jestli přeahuje, nebo ne je celkem podružné.

 


0x

Už len z pohľadu na neho je neprípustný,má vyčnevajúce rohy,kde by sa mohol zachytit chodec počas jazdy.

 


0x
Spoiler na auto by měl být vybrán a montován profesionálem přes aerodynamiku. Vozy jsou konstruovány s ohledem na aerodynamiku a její narušení může mít za následek nebezpečné chování vozu ve vyšších rychlostech a jiných situacích. Pokud se člověk rozhodne si něco takového pořídit, pak to musí být takový kus, který je oficiálně schválen a doporučen na daný typ vozidla. V žádném případě nestačí si něco vybrat na netu a nechat si to namontovat.
Zadní spojler se chová tak, že zadní část auto tlačí dozadu a přední naopak zvedá.

Přední zvedá? Kdybyste měl pravdu, tak auta F1 v první zatáčce po startu vzlétají k obloze

Proto má F1 i spojler před předními koly na přítlak. Pak nezvedá.

U osobních aut přední spojler není třeba. Mají na čuni těžký motor, co předek táhne k zemi. A zadní spojler nemají jak z letadla, aby to umělo předek zvedat i s váhou motoru.

Přesně tak gumídku a jenom ještě dodám, že ty auta co mají spojlery ofiko, tak mají upravené předky a podvozky aby byla ta aerodynamika vyladěná a vzduch nepůsobil problémy. O F1 se nebudu vyjadřovat, tam jsem velký fanda a to je úplně jiná kategorie než zadní spojler na auto. Když tak na Google lze dohledat dost informací pro Promona.

Pardon, došlo k nepochopení. Chápu, že diskuze se od začátku motá spíše v této kategorii - viz obrázky.

J

Stejně jako kolega se domnívám, že auto do silničního provozu přední spojler prostě k ničemu nevyužije, rozhodně mě přijde nesmyslné vpředu vytvářet vztlak, který bude defacto snižovat držení auta na silnici zejména ve vyšších rychlostech. Ale jak už jsem psal - tuzing nechápu, stejně jako způsob myšlení autorů těchto děl, takže ano, je možné, že mají přední křídlo ,,nastavené´´ nahoru, nebo spíše s proměnnou geometrií, podle toho jak se ten kus plechu nebo dřevotřísky zrovna pohne

Já uvažuji v kategorii aut, kde spojlery mají zásadní význam - tzn okruhové a závodní vozy. Tam ty křídla nejsou na zvýšení pocitu ega řidiče, ale mají skutečný efekt, který spočívá v přítlaku vozů k silnici. A to jak vpředu, tak vzadu, přičemž přední přítlak je daleko důležitější, protože bez předního křídla je např F1 neovladatelná ve vyšších rychlostech.

constructorsf1.com/...

Ostatně - i když odhlédneme od závoďáků, tak třeba takové Lambo Sian má přední křídlo a skutečně už od pohledu je vidět, že je nastavené dolů. Stejně jako Lotus Evija, Ferrari Monza, Cizinger 21 atd atd.

 

kadlec

Super děkuju vám všem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]