Nejste přihlášen/a.
Zdravím
před mrazem jsem vytáhl z auta autobaterii, která měla v tu chvíli 11.92V, nabíjela se hodinu nabíječkou z Lídlu 3,8A a je dle nabíječky nabitá, dnes ráno měřeno na 12,59V
Průběh nalájení:
... z 11,9V během 20 vteřin napětí autobaterie nastoupalo na 13,9V a pak napětí najednou spadlo na 13,1V, při nabíjení asi hodinu bylo napětí 12,9V a poté nabíječka hlásila baterie nabitá (přestal blikat symbol baterie). Dnes ráno měřeno na svorkách baterie 12,59V?
Je po autobaterii, nebo znovu nabít?
Baterie normálně startuje a auto jezdí.
Exide Premium 77AH.
Opět je nutné opakovat, že napětí měřené naprázdno neříká o stavu baterie vůbec nic. Musel byste měřit při zátěži zátěžovým voltmetrem nebo při startování voltmetrem, který umí ukázat minimální hodnotu. Přesněji byste mohl kapacitu zjistit změřením času při vybíjení třeba žárovkou. Jestli ale auto startuje, tak se tím nemusíte zabývat.
Ano auto startovalo, když bylo teplo, poté co začaly mrazy to nikdo nezkoušel. V autě je malý benzín 1,6 Tak velká batekra je tam proto, že je tam mnoho spotřebičů.
Nemám zátěžový multimeter, jen obyčejný digy "ala komunismus" s tmi tlačítky na boku nebo PU120.
Při startu se dá napětí baterie těžko změřit. Než se ustálí napětí na multimetru, tak motor již běží - jedině, že by nenaskočil a startování by trvalo minimálně 5 vteřin.
Orientačně se pokles napětí měří při zapnutí všech světel.
Měření jakýmkoliv multimetrem nebo avometem, který je běžně v prodeji, není na 100% přesné. Normální měřící přístroje mají odchylku až 5%. K měření na setiny voltů by musel být otestovaný laboratorní měřák.
Varta a Exide mají své většinou profláklé kódování ze kterého jde vyčíst datum.
Na dně plastového obalu baterky může být datumové kolečko roku výroby vstřikování plastového obalu baterky. Většinou do půl roku se obal sesatvuje a plní a je z něj hotová baterka. Takže datum na plastu je taky dobrej markant stáří.
Nabíječka z Lidlu během nabíjení ukazuje aktuální nabíjecí proud, nikoliv hodnotu nabití baterie. Tu ukáže na začátku a poté co nabíjení ukončí. Alespoň ta moje to takhle dělá.
V průběhu nabíjení ne (alespoň ta moje). Připojím baterii, ukáže 12.6V a najednou skočí 13.9V... to fakt není aktuální nabití baterie. Nabíjel jsem v neděli.
Ukazuje prostě napětí.
V závislosti na napětí přepíná nabíjecí proud, proto napětí skočí tak rychle nahoru (proud je velký, třeba 4 A), ale po dosažení cca 14 Voltů se proud zase sníží (na 0,8 A) a proto klesne i napětí. Aby se proud zase zvýšil, muselo by napětí klesnout asi na 12,8 Voltů (cca - z hlavy), což neklesne, a proto pak stoupá napětí jen pozvolna...
Alternátor ti taky zvedá napětí v palubní síti při nabíjení. To je napětí na baterce, na altíku, na žárovkách, všude...
Zde je to napětí na nabíječce a baterce. Kdyby to mělo být jen na baterce, tak by nabíječka musela přestat dodávat proud a jen měřit to napětí.
Hlavně nabíječka ukazuje napětí VOLTY. Ne dobíjecí proud AMPERY (to by tam bylo třeba 0,8A - 3A)
Mlátí do těch elektronů takže kmitají rychleji, tedy mají větší napětí
To jste si nikdy nevšim no že auto v klidu má pod 13 Orto když nastartujete tak má často nad 13 V někdy sz 14,3?
Alternátor jako třífázový generátor počtem závitů a otáček rotoru vyrobí stejnosměrné napětí 14V. Aby nepřebíjel při zvednutí otáček rotoru (je poháněn motorem a ten má různé provozní otáčky), tak alternátor vypne při překročení 14V buzení rotoru a díky ztrátě magnetismu přestane budit stator a vyrábět v něm proud (nadbytek). Vyreguluje tak stabilně 14V a to je víc než na baterce, takže proud pak teče směrem od alternátoru k baterce a dobíjí ji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.