Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabití autobaterie

Od: zrzek odpovědí: 36 změna:
Dobrý den. Baterie mi v autě ukazuje 12.10 voltů chci ji vytáhnout a nabít doma a teď nevím jestli mám odšroubovat ty zátky, které jsou nahoře nebo nemusím.at mi při nabíjení nevybuchne
Baterie je z Hondy crv hybrid 2021 45ah 12V.Jezdim krátké trasy tak se asi sama nedobije.Ted budou asi větší mrazy tak at ji v autě nezničí,když není nabitá. Dik Přikládám podobnou baterií na fotce.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Baterii v autě dobíjí alternátor. Při nabíjení baterka plynuje. I přes zátky je tam kanálek odvětrání.

Při velkých proudech nějakou nabíječkou samosomo po dědkovi co to zbastlil, bych se výbuchu bál, protože to bude plynovat jak kr*va a stačí pak malá jiskra u svorek a bum vodík.

...

Pokud máš nějakou normální nabíječku z Lidlu nebo CTEK či Exide, tak nech zazátkované a nabíjej.

Zátky jsou hlavně k vůli dolévaní destilky a kontrole desek, zda tam není málo destilky.

Ale největší ztráta destilky je nevhodným nabíjením.

Ani ta se dnes nedolévá. Auta dobíjí dobře a lidi mají normální mikroprocesorové nabíječky.

Co máš ty? Tot otázka.

 


0x
Poridte si nabijecku CTEK a nebo NOCO a baterku z auta uz nevyndavejte. m.alza.cz/...

 

vernon

0x
Při nabíjení moderní nabíječkou se zádky neodšroubovávají. Nabíjet je ale potřeba na dobře větraném místě. Pro jistotu.
12,1V je strašně málo. Už bude možná částečně zasulfatovaná a pokud nebude mít (nepřipojená k vozidlu) cca 12 hodin po nabití aspoň 12,6V, je zralá na výměnu...

 

zrzek

Nabíječka od fy Hadex
kmet

Zrovna tahle je ale ta "hloupá", jen usměrněný transformátor

Na tuhle bacha. Je to jen trafo s usměrňovačem. Klidně ti to baterku bude přebíjet. Musíš si to hlídat.

A bacha na to jiskření svorek. U tohodle budou svorky klidně jiskřit jak prskavky.

Raději se toho zbav, pokud nerozumíš elektrice a rizikům.

 

nyx

0x
S 3,5A ti fakt nevybuchne. Víš kolik tam valí auto?
Klidně 50A
spíš si puč nebo kup prodlužovačku z okna, až přijedeš, auto bude teplý, tak požádej mamku at ti prodlužovačku vyhodí oknem, a nabíjej přímo v autě do rána.
Pokud nebydlíš v 10. patře, tak asi v pohodě s 20m prodluzovackou a zasněžení všude

Kecy. To by ta baterka musela být skoro ve zkratu z napětím blížícím se nule.

Teče tam jen tolik ampér, podle rozdílu napětí a vnitřnímu odporu baterky a vedení.

50A je střela od boku.

To je jako říct, že u moře je klidně 70C ve stínu. Taky jsi tam nikdy nebyl, že?

nyx
Ano, třeba když máš prázdnou baterku a nastartuješ přes kabely. Kolik tam asi valí altík 120A (u dieslu třeba)?
Ps: pokud by nabíječka dovolila víc jak 14,4-8, tedy přebíjela, no tak je to samozřejmě crap, ale bývá to nastavený přes regulátor, jak stoupá napětí tak klesá proud. Charakteristika W. Já jsem tuhle neměřil, ale pár analogových ano.

Prvotně krmí to, co má nejblíž (odpor vedení). Né co má přes krokodýly a pár metrů mědi o průřezu jen tak tak nejdál.

nyx
Mlho,Má tam docela masivní vodič, druhý pól je celá masa kastle.
Takže kde se spálí těch třeba 90-100 A.
Ps: myslím, že na věcí procí baterka bere zhruba stejný jako je její kapacita takže 50Ah si bere až těch 50A…
Takže jakýpak od boku, oprav mě, jestli se pletu!

Se bavíme moc teoreticky. Když budou splněny podmínky, tak možná. V praxi se mu ztratí dost napětí na krokodýlech a drátu nějakého běžného startovacího setu kabelů do 1000kč a při klesnutém napětí mu klesne i proud (stoupne totiž odpor). Pokud by mu napětí nekleslo a kabley by měl vyráběné a kvalitní, tak s mrtvou baterkou třeba na 4V tam 50A možná pojede.

Ale mrtvé baterky jsou většinou už na pokraji smrti, když musíš taková auta startovat a díky sulfataci mají velký vnitřní odpor. Takže 50A tak možná při 40V, ale né 14V.

Můžeš bejt rád, že ta mrtvá 5letá baterka po tolika letech provozu se sulfatací vůbec nějaký proud ještě přijme.

A na otočení startérem ty kabely většinou dostačují.

A nová baterka bez sulfatace nezdechá .

nyx
Ty o voze…
Já se bavím o tom, když máš prázdnou baterku, vybila se ti právě před hodinou protože jsi nechal svítit světla, takže ještě není sulfáttovaná ani před smrtí
nastartuješ přes kabely, necháš běžet motor, kolik asi tak ten alternátor tlačí do baterie? Tam nejsou žádné krokodýli
nyx
No tlačí tam právě 50 A, protože baterka je prázdná, přesto baterka nevybuchne, už jsme doma?
Každopádně tazateli jsme teď vystrašily, má totální stres z nabíječky, kterou si zalevno koupil )

Kdo se bojí s*re v síni

nyx
Počkej, až si něco koupíš, a někdo tě vystresne naprosto zcestnýmy varováními, jako třeba škrtnutí a výbuch autobaterie, tak to se stane opravdu naprosto raritně! anebo přebití!
Jestliže si chce jednou za měsíc dobýt akumulátor, tak je úplně jedno čím, tahle nabíječka je dostatečná…

Každej at si používá co chce.

vernon
@nyx 50A to u běžných akumulátorů není. Ale když je vybitá a alternátor to dá, těch třicet to u cca 55Ah baterky občas je. Ale rychle to klesá. Změřeno osobně.

Je to tak... Taky změřeno!

 

zrzek

Tak teď jsem ji šupnul na tu nabíječku. Při měření v autě měla 12,10 volt .když jsem jí změřil doma tak 12,40 .Nechám ji asi do rána což.

 


0x

Opět musím opakovat, že napětí naprázdno o stavu akumulátoru neříká vůbec nic. Musel byste měřit při zatížení zátěžovým voltmetrem nebo při startování voltmetrem, který ukáže minimální hodnotu. Vy ale můžete měřit přesněji hustoměrem. K nabíjení mimo auto by byl důvod, kdyby hustota klesla pod 1,24 g/cm3. Kdybyste chtěl akumulátor nabít na 100%, muselo by se dosáhnout plynovacího napětí 15,6 V a plynování by muselo pokračovat bez zvyšování napětí minimálně 2 hodiny. To ale nejspíš vaše nabíječka neumožňuje. Protože ale charakteristiku nabíječky neznáte, tak rozhodně při nabíjení zátky povolte. Akumulátory se zátkami obecně nemají velký prostor nad hladinou elektrolytu pro plyny. Nebudu strašit výbuchem, nelze ale vyloučit, že vystřelí bezpečnostní zátka.

zrzek

Mám ji tam teď skoro 3 hodiny a měřak ukazuje 15,56
asd1
To už odpoj,máš "blbou" nabíječku a dal by to jen plynovalo = továrna na vodík a vyvaris elektrolyt.. + riziko výbuchu kdyz se vodík neodvetra a potká jiskru :D

Baterka, která je stará a už nemá tolik aktivní hmoty (sulfatace) má i málo Ah. Tedy z 45Ah jmenovité stará má třeba jen 30Ah a tak je i rychle dobitá.

Delším časem se nedobije. Jen se vyvaří a ničí.

Proto doporučuji pro lamy automatickou s mikroprocesorem, který dobíjení ukončí. Stejně jako nabíjení mobilu nebo notebooku.

zrzek

Baterka není stará, je to origo 3 roky stará od vyrobce,měla by vydržet 8 let.o sulfataci u ní nemůže být řeč.

A pokud jí budeš nechávat zapomenutou na takovéhle nabíječce nebo jí necháš v málo používaném autě, tak ti zdechne klidně za 4 roky.

Ale může vydržet i 6 let.

Není to AGM, takže netuším v hybridu, jak se k ní auto chová.

zrzek

Ok,máš pravdu,nějaký odkaz na takovou nabíječku co bych mohl koupit, dik
vernon
@zrzek Tak to si jenom myslíš, kamaráde. Napůl vybitá baterka jako máš ty, začne sulfatovat po několika dnech...
asd1
Bohatě stačí lidlovka..
zrzek

Koupit tuto?pak tam je ještě za litr

Mám starší model jako nouzovku od Lidlu, ale myslím, že se nijak nemění kvalitou. Můžu říct, že stačí a funguje na dobíjení. Pak používám CTEK 5.0, ale ty jdeš po ceně, tak Lidl stačí.

Princip chytrého nabíjení je dost laicky ten, že dobíjí větším proudem a ke konci menším, aby tolik neplynovala a pomalu se dobije doplna a nabíječka ji odpojí sama.

Prostě takové to řešení připoj a neřeš. Taky na svorky nepustí proud hned, ale když rozpozná baterku. Takže na baterce nejiskří.

zrzek

Tak jsem objednal v alze tu CTEK 5.0

 

To, že po třech hodinách je napětí přes 15V samo o sobě mnoho neříká. Baterie může být nabitá i vadná. Jednoznačné by bylo měření hustoty. Obecné znaky 100% nabití jsou: všechny články živě plynují, hustota dosáhla 1,28 g/cm3, napětí při zapojené nabíječce je min.2,6V/čl. a po dobu dalších 2 hodin se nemění. Napětí je na hranici plynovacího a z toho samotného se nedá určit, jestli je akumulátor nabitý a nabíječka nedá vyšší napětí nebo je sulfatovaný. Můžete změřit kapacitu změřením času při vybíjení např. žárovkou. Výběr nabíječky je bezvýznamný. Jiná vám nepomůže. Jestli s autem nejezdíte a máte to blízko, můžete ho připojit na konzervační dobíjení. To významně sníží sulfataci.

Dále přesně jak ti píše @hlada.

zrzek

Teď jsem ji změřil a po 12 hodinách má 12,81 volt.

12,8V bude mít i stará opotřebená baterka po nabití.

Stále nechápeš, že napětí neznamená nic o kapacitě baterky. Místo 45Ah bude mít klidně méně.

Napětí je oničem.

Píše ti to hlada i já.

Kdyby jsi chtěl na 100% vědět, jaká je kapacita baterky, zda má opravdu 45Ah, tak si kup bezzátěžový tester, který an základě napětí a vnitřního odporu kapacitu dopočte a bude mít větší výpovědní hodnotu o stavu nežli měření napětí.

bateriecepek.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]