Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota chladící kapaliny

Od: jozka11 odpovědí: 20 změna:
Dobrý den po ujetí 35km mi to ukazuje takovou teplotu asi je něco spatne

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Nejspíš dosloužil termostat a nedostatečně zavírá. Celkem snadná oprava. Dá se s tím chvíli jezdit, ale je zbytečně vyšší opotřebení motoru a nejspíš i trochu vyšší spotřeba paliva.


doplněno 28.11.23 21:56:

Ten test s vypnutým topením se udělat dá, ale ono se to pak v každém případě zlepší. Teplotu vody je lepší měřit VAGem, teploměr na polubce softwarově hrubě zaokrouhluje k 90 °C, aby řidič nebyl nervózní z kolísání.

 


0x

Dobrý den, běžně to ukazuje 90 asi, že? Je už chladno, pokud se hodně používalo topení, motor nekonal příliš práce (lechtaní plynu, jízda po rovině, pojížďky...) a ještě pokud je to motor naftový, pak to může být normální. Ono to topení chladicí kapalinu ochlazuje v tomto počasí hodně, čím nižší teplota venku, tím více. Teplota chladicí kapaliny motoru se má pohybovat zhruba od 80 do 105, nevidím tedy problém. Pokud byste vypnul topení, jistě by se ustálila na 90 a držela se.

jozka11

Ano je to diesel. Zítra zkusím jet bez topení. Možná máte i pravdu ráno jsem měl topení nastaveno na 26stupnu. A pak jak jsem jel z prace sice venkovní teplota byla o 8stupnu vyšší.
A už to ukazovalo skoro 90 stupňů voda .ale teplota oleje byla 85stupnu.
Pomohla by ta clona co se dává na masku?
asd1

Clona pomůže, omezíš průvan kolem motoru. Nezadělat celou díru ale tak 2/3. Stačí karton a zdrhovačky.

Nejspíš ti termostat trošku propouští a i to málo stačí že motor neudrží teplotu.

Sleduj hlavně jestli při jízdě z delšího kopce na neutrál nepadá níž, pak je jasno a termostat je dobrý vyměnit. Nebo rukoměrem, do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči studená. To ale musíš po třech kilometrech zastavit a vlízt do motoru, což mně se v kose obvykle moc nechce

jozka11

Myslíte tuto hadici
007cz
Topení můžeš vypínat, ale je to zbytečné, topení topí pořád.
Za karton před chladičem bych lámal ruce .
Máš špatný termostat.
asd1

To bych od tebe nečekal.. Topení netopí pořád. Ano do výměníku jde pořád horká voda, ale s vyplým topením se z něj neodebírá teplo, takže se horká vrací zase zpátky do motoru.

Co máš proti deklu před chladičem? Omezí to studenej průvan kolem motoru a blok se ohřeje rychleji. Lehce netěsnej termostat to může dokázat vyřešit... Řeči "dnešní motory to nepotřebujou" - fyzika je pořád stejná a ledovej průvan blok motoru ochlazuje celkem dost, takže přizpůsobení vstupu teplotě vzduchu neni blbost. Chlazení je navržený aby stíhalo letní vedra, v zimě je předimenzovaný a přiškrtit ho rozhodně neni chyba...

007cz
Funkční termostat musí držet teplotu i bez kartonů před chladičem a nezávisle na tom co dělá topení. Rady typu, ucpat chladič,se nezlob jsou jak od PaM.
zzz
Termostat zabrání odlivu teplé vody do předního chladiče, ale jak zabráníte odebírání tepla průvanem okolo motoru €
007cz
K tomu navržení chlazení, chladič chladí v zimě i v létě. Termostat udržuje stabilní teplotu v motoru, malém hladícím okruhu. Nezávisle na chladiči.

Dobře, máte ještě nějaké odpovědí kolegů. Ovšem jste nenapsal skutečnosti, které jste doplnil až potom. Toto bych jako na špatný termostat zrovna neviděl. Záleží též na tom, jak má to auto řešenou topnou soustavu (vytápění vozidla) apod. Je to nafták tedy, a toto bývá jejich slabá stránka v zimě, neřešil bych (moc topíte, víc Vám chladne CHLK), tot prozatím tak. Nebývá daná přesná teplota CHLK a ukazatele to nemusí ukazovat úplně perfektně. Pokud máte alespoň 80, podle mě dobré. Zastavíte-li, a necháte topení kupř. na plno, teplota CHLK může klesnout i na 60 klidně. Tak to je...

 


0x
Dal bych nový termostat renomovanýho výrobce

 

odjel

0x
Jak víš teplotu oleje?

Z maxidotu. Lze tam aktivovat funkci a přidat mezi dojezd, spotřebu,... i teplotu oleje.

Stačí VAG a nakodovat.

bery*
A u oktavky 2001 taky?

O1 nemá čidlo teploty oleje. A maxidot to určitě ani neumí.

Maxidot O1 umí tak akorát měnit jazyk. JInak zobrazované hodnoty má předdefinované z výroby. Umí tak maximálně i zobrazit origo rádio Symphony (RDS stanic). Jinak zobrazí to samé co MFA.

 

bery*
Tak já doteď žil v tom, že ten snímač zespoda vany ví kromě nedostatku i teplotu oleje a že ten údaj má dlouhodobě vliv na výpočet longlife intervalu, pokud je zapnutej (mám nastaveno 10tkm/1rok). Teď si vlastně ani nevybavuju, jestli jsem ji někdy viděl třeba ve VAGu, každopádně jsem se o to nezajímal, jen teď ta zmínka o nakodovani mě zaujala a zarazilo mě že kdyby dokodovani zobrazení údajů u O1 bylo možný, doteď bych na to nenarazil . Narazil jsem před lety akorát na nějakej adapter, co se napojil mezi pristrojovku a obd zasuvku a měl umět zobrazovat na maxidotu snad cokoli, co běžný diagnostiky, ale cenovka byla asi 5 litrů.
car

Ano, ten adaptér na maxidot se ale moc nepoved asi to nebylo kompatibilní, přestal to prodávat, pokud se nepletu.

Pokud je čidlo oleje o1 nebo fabia1, tak samozřejmě to teplotu odečítá i hladinu, stačí se podívat do měřeních bloků. A čidlo oleje bylo u aut sprodlouženým intervalem automaticky. Ono bylo i u Fábie RS1, ale nevedli k tomu dráty stačilo zapojit dráty a tuším zapnout v řídící jednotce.

Ale to zobrazeni na maxidot nefunguje, jedině vagem

A jo vlastně. Potom to snímá i teplotu oleje. Mají to ty novější motory i v O1.

Ale maxidot to stejně neumí zobrazit. Jen VAG v bloku hodnot nebo jiná diagnostika.

 

jozka11

Tak už jsem objednaný v servisu. Bohužel až za 14 dní prý se ten termostat hur mění na O2
Dnes jsem udělal pokus a jel jsem bez zapnuté ventilace. A teplota chladící kapaliny byla stále 90stupnu. A aj v maxidotu byla už teplota oleje 93 a taky spadla spotřeba.
Teď budu 14 dní jezdit bez topení nebo můžu dát část kartonu před mrizku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]