Nejste přihlášen/a.
Nejspíš dosloužil termostat a nedostatečně zavírá. Celkem snadná oprava. Dá se s tím chvíli jezdit, ale je zbytečně vyšší opotřebení motoru a nejspíš i trochu vyšší spotřeba paliva.
Ten test s vypnutým topením se udělat dá, ale ono se to pak v každém případě zlepší. Teplotu vody je lepší měřit VAGem, teploměr na polubce softwarově hrubě zaokrouhluje k 90 °C, aby řidič nebyl nervózní z kolísání.
Dobrý den, běžně to ukazuje 90 asi, že? Je už chladno, pokud se hodně používalo topení, motor nekonal příliš práce (lechtaní plynu, jízda po rovině, pojížďky...) a ještě pokud je to motor naftový, pak to může být normální. Ono to topení chladicí kapalinu ochlazuje v tomto počasí hodně, čím nižší teplota venku, tím více. Teplota chladicí kapaliny motoru se má pohybovat zhruba od 80 do 105, nevidím tedy problém. Pokud byste vypnul topení, jistě by se ustálila na 90 a držela se.
Clona pomůže, omezíš průvan kolem motoru. Nezadělat celou díru ale tak 2/3. Stačí karton a zdrhovačky.
Nejspíš ti termostat trošku propouští a i to málo stačí že motor neudrží teplotu.
Sleduj hlavně jestli při jízdě z delšího kopce na neutrál nepadá níž, pak je jasno a termostat je dobrý vyměnit. Nebo rukoměrem, do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči studená. To ale musíš po třech kilometrech zastavit a vlízt do motoru, což mně se v kose obvykle moc nechce
To bych od tebe nečekal.. Topení netopí pořád. Ano do výměníku jde pořád horká voda, ale s vyplým topením se z něj neodebírá teplo, takže se horká vrací zase zpátky do motoru.
Co máš proti deklu před chladičem? Omezí to studenej průvan kolem motoru a blok se ohřeje rychleji. Lehce netěsnej termostat to může dokázat vyřešit... Řeči "dnešní motory to nepotřebujou" - fyzika je pořád stejná a ledovej průvan blok motoru ochlazuje celkem dost, takže přizpůsobení vstupu teplotě vzduchu neni blbost. Chlazení je navržený aby stíhalo letní vedra, v zimě je předimenzovaný a přiškrtit ho rozhodně neni chyba...
Dobře, máte ještě nějaké odpovědí kolegů. Ovšem jste nenapsal skutečnosti, které jste doplnil až potom. Toto bych jako na špatný termostat zrovna neviděl. Záleží též na tom, jak má to auto řešenou topnou soustavu (vytápění vozidla) apod. Je to nafták tedy, a toto bývá jejich slabá stránka v zimě, neřešil bych (moc topíte, víc Vám chladne CHLK), tot prozatím tak. Nebývá daná přesná teplota CHLK a ukazatele to nemusí ukazovat úplně perfektně. Pokud máte alespoň 80, podle mě dobré. Zastavíte-li, a necháte topení kupř. na plno, teplota CHLK může klesnout i na 60 klidně. Tak to je...
Z maxidotu. Lze tam aktivovat funkci a přidat mezi dojezd, spotřebu,... i teplotu oleje.
Stačí VAG a nakodovat.
O1 nemá čidlo teploty oleje. A maxidot to určitě ani neumí.
Maxidot O1 umí tak akorát měnit jazyk. JInak zobrazované hodnoty má předdefinované z výroby. Umí tak maximálně i zobrazit origo rádio Symphony (RDS stanic). Jinak zobrazí to samé co MFA.
Ano, ten adaptér na maxidot se ale moc nepoved asi to nebylo kompatibilní, přestal to prodávat, pokud se nepletu.
Pokud je čidlo oleje o1 nebo fabia1, tak samozřejmě to teplotu odečítá i hladinu, stačí se podívat do měřeních bloků. A čidlo oleje bylo u aut sprodlouženým intervalem automaticky. Ono bylo i u Fábie RS1, ale nevedli k tomu dráty stačilo zapojit dráty a tuším zapnout v řídící jednotce.
Ale to zobrazeni na maxidot nefunguje, jedině vagem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.