Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Popis vstřikovací jednotky Felicia monotronic (BMM - jednovstřik)

Od: zdenek2® odpovědí: 11 změna:

Prosím o popis vstřikovací jednotky u vozu Felicia BMM (jednobod, motronic /ne monotronic!/). Přiložil jsem tři fotografie, kde jsou části jednotky označeny čísly a písmeny.

První obrázek je pohled zepředu na boční část vstřikovací jednotky, která se nachází pod krabicí na vzduchový filtr.

Druhé foto je pohled shora na jednotku po odebrání krytu vzduchového filtru.

Třetí foto je opět pohled víceméně shora, ale byla odstraněna celá krabice na vzduchový filtr.

Do jednotky vedou tři kabely: zboku zprava (A), zezadu mírně šikmo (B) a zboku zleva mírně šikmo (C).


doplněno 22.11.23 07:53:

Omylem je tam v obrázku číslo 5 dvakrát. Takže ta spodní pětka označuje přívod lanka plynu. Řikejme jí proto "5P".


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

A konektor dvojitých potenciometrů snímání polohy klapky ve vstřikovací jednotce (neříkat tomu karburátor).

1 vstup nefiltrovaného vzduchu od předehřevu ze svodů výfuku v zimním období při studeném startu nebo přímo z venku chobotem (u 50kW přes rezonátor a u 40kW jen tím chobotem nebo trumpetkou)

3 odsávání par olejů z ventilového víka a kliky (jde to oboje blokem přes to víko ventilů a sem)


doplněno 22.11.23 07:57:

2 přívod podtlakového vedení (ovládání klapky pro studený vzduch 1, aby voskový termostat v zimně automaticky jen nepřepnul na teplý vzduch od sběrače na svodech výfuku, ale aby byla i možnost při plném výkonu v době ohřevu nasát studený vzduch -> voskovej termostat vzduchu obejde podltakovej ovladač touto hadičkou


doplněno 22.11.23 07:58:

B konektor vstřikovacího ventilu a teplkotního čidla vzduchu

9 teplotní čidlo vzduchu

4 vstřikovač

5 zlaté kolečko - regulátor tlaku paliva. Stabilizátor. Čerpadlo tlačí 3 bary a vstřikovací jednotka chce jen 1,1 bar. NApětí v palubní síti se mění a nesmí kolísat tlak od čerpadla. Takže čerpadlo kolísá při kolísání napětí příklad 1,5 - 3 bary (10V - 14V) a vstřikovač stále má 1,1bar (sám jsem to kdysi měřil).

Zbytek nepotřebného tlaku z 1,1 barů odejde jako odpad (ze 3 barů odejde zpátečkou 1,9barů do nádrže zpět)

5 plynové lanko od pedálu plynu

7 přívod paliva od filtru paliva na nádrži

8 vratka paliva zpět do nádrže co motor (vstřikovač) nespotřebuje nebo při brždění motorem tam jde zpět všechno

6 hadička podtlaku pro ten vzduch teplý a studený na podtlakově řízenou klapku aby obešla voskový termostat vzduchu do filtrboxu

C odvětrání víka ventilů stejně jako ta tlustší hadice odvětrání. Jedna funguje lépe v zátěži a druhé lépe na volnoběhu


"C" Nevím jestli jsem to písmeno umístil správně, ale tam z této strany je ještě jeden konektor s kabely. Co je to za kabely? Celkem jsem napočítal tři kabely (konektory) vedoucí do jednotky.

Teplotní čidlo vzduchu "9" se dá vyměnit? A kde (pod jakým číslem) ho v obchodě hledat?


Ještě by mne zajímalo jestli se dá (anebo jestli se má) ta škrtící klapka v motronicu čistit? A jestli to čidlo úhlu nastavení klapky se dá nějak změřit popřípadě nahradit za nové?

Oprava:

C kabeláž s konektorem pro servomotorek co vystrkuje hříbek a strká do klapky,a by jí nastavil volnoběžné otáčky. Diagnostikou VAG jde rozhejbávát v testu členů.

Součástí tohodle servíčka je i mikrospínač co pozná, zda je servo s klapkou dotknuté a nebo mu klapka odběhne (když sešlápneš plynový pedál, taks ervo na něj nedosáhne a rozpojí si kikrospínač an hlavičce, kterou pohybuje klpakou, když nikdo na plynovém pedálu nestojí

9 čidlo teploty vzduchu lze měnit. Je součástí s konektorem a tou hlavičkou s konektorem vstřiku. Celý ten horní černý plastový díl. Ale nekazí se.

Vstřikovací jednotka se čistit tak moc nemusí. Nad klapkou je vstřikovač a ten klapku stále umejvá benzínem. Ale není špatné klapku umejt acetonem nebo čističem na karburátory a klapky po hranách kolem dokola a zespoda (po otevření klapky doplna plynovým pedálem)

Víko s potenciometry není radno sundávat. Ve výrobě se velice přesně seřizují hodnoty potenciometrů vůči poloze klapky na setiny milimetrů. Proto jsou tam i torxy 20 s prostředním čepem, aby to jen tak někdo nepovolil bez spešl torx bitu.

Vygogoli si tento díl

032133029

22.11.23 23:16

 


0x

Zbytek SPi vstřikování zde.

skoda-techweb.cz/...

22.11.23 11:19


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]