Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit teď auto a schovat ho?/Jaké stěrače?

Od: jarin® odpovědí: 6 změna:

Zdravím :D zase spojím dva dotazy dohromady, protože nechci tady zakládat dvě vlákna.

Auto měsíc stálo, využíval jsem půjčenou Fabii i když bylo opraveno dřív, začaly vrzat gumičky stěračů. Asi před půl rokem jsem udělal to, že jsem ohnul ramínko a stěrač jsem sundal, vyndal jsem to uchycení a otočil ho...pomohlo to. Nicméně stěrač jako takový už budu mít dva roky, je to ramínkový Bosch a tudíž nevím, jestli mám zase otáčet a ohýbat nebo gumička už to má za sebou. Zvažuju koupi nových stěračů, chtěl bych flaty, ale Alfa má masivní ramínka který jsou dělaný ramínkový stěrače a když se nandají Flat retrofit tak je tam hnusná mezera...zaujala mě značka Oximo..ale není mi jasné, jestli tam je kvalita gumiček stejná u ramének a bezramének a hlavně..na ilustrativní fotce je na obalu napsáno "Oximo - silicone edition" silikon sice víc vydrží ale prý to vrže jako kráva oproti grafitové gumě. Případně hybrid od Maxgear, Kamoka. Ale nemám zkušenosti, jsou to levné značky, ale za Bosche se mi tři kila dávat nechce.

Jak auto dýl stálo, tak se mi objevil typický problém, nevracela se mi řadička do neutrálu. Překvapivě jsem si to opravil sám, sice to zabralo celé dopoledne ale nikdy jsem to nedělal a potřeboval jsem dostat až k převodovce, takže za mě úspěch. Jak jsem to rozebral, tak jsem si zase posteskl - nechápu, jak někdo mohl dát váhu vzduchu pod baterkou a je k tomu neskutečně špatnej přístup. Pak jsem si namotivovaně chtěl opravit špatnou kostru u mlhovky (u 147 je mlhovka v hlavním světlometu) ale zase ten přístup špatnej, to není normální. Normálně jsem se urazil a řekl jsem si, že si příští auto bude oktávka. :D

Jen tak jsem se podíval na inzeráty Oktávky II po FL (spoustě lidem se nelíbí, ale mně se líbí jak ty světla protažený až k blatníkům, tak i ten hnusnej volant s velkým airbagem). Je to 2011 dotažená z Německa a motor 1.4 TSI s 90kw...díval jsem se a ten motor by údajně neměl mít ani EGR ventil, ani setrvačník. Nevím jak je na tom se spolehlivostí jinak. Ale nájezd 50k km, cena 200k. Muselo by se to vidět, ale vypadá to zajimavě. Jenže jak jsem u Alfy vyměnil tu spojku, tak bych si ji chtěl nechat a vymačkat jako citrón, tím pádem bych tu Oktávku koupil a buď bych ji měl venku, nebo bych musel koupit garáž kterou bych pak mohl střelit. Ale představa, že bych Alfu za 3 roky poslal na smeták a věděl, že mám jako nástupce bezproblémový benzín bez ku*vítek mě láká celkem.

Škodovka mě láká, protože ta Oktávka se mě líbí a běžný servisní věci bych tam zvládl sám. Vyměnít kabinový filtr nebo vzduchový filtr je u 147 prostě porod. Ten kabiňák ještě zvládnu ale u toho vzduchovýho filtru je potřeba mít auto zvednutý. Na druhou stranu vím, že za 200 tisíc bych měl od Alfy lepší auto. Za 200k už se dá sehnat Giulietta QV sice s vyšším nájezdem ale nemá 90kw ale 173kw a svezení je to moc pěkný. A teď jak jsem měl měsíc tu Fábku, taky skvělý auto, dokonce i to svezení bylo fajn. Ale pak sednu do Alfy a mám pocit, že sedím na zemi a že ve Fábce jsem seděl na záchodové míse, odezva spojky, brzdy, volantu...no je to nesrovnatelný.

159 s opláckým 1.8 Mpi která nemá taky EGR ani setrvačník :D tak se dá sehnat kolem 100k Kč jsou dvě na Sautu a obe mají nájezd pod 100k km ale bohužel jet to 5ti kvalt. U Alfy prostě člověk sežene za málo peněz hodně muziky a Ty škodovky jsou dost dražší oproti nim, ale zase Alfa má dražší díly a to servisování je peklo občas. Nemyslím spolehlivost jako spíš přístup.

Co myslíte, je ta škodovka fajn, nebo mám zustat srdcem u Alfy? Jako ta škodovka se mi tak zalíbila, že bych ji koupil hned a klidně ji někam uložil, má fakt nízkej nájezd a líbí se mi, ale třeba takových bude víc. U Alfy jsem zvyklý, že je těch inzerátů málo a ta nabídka taková není no.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Ke stěračům-dva roky i při malém ježdění je docela dlouhá doba, osobně i když se jezdilo málo tak 1x ročně mové stěrače.Když to byly raménkové tak nové a druhá sezona jen gumičky. Bezraménkové vždy celé. nekupuji značkové, kupuji jaké jsou momentálně v krámu-jen kontroluji danou velikost! trochu může prodloužit životnost že se stěrače podepřou aby samotné "stírátko" neleželo na skle ale vyselo nad sklem.

Auto mám skoro 6 let a za tu dobu jsem stěrače (ani gumičky) neměnil. Jak dlouho tam byly před tím, než jsem auto koupil, netuším. Do teď stírají spolehlivě, ale při slabším dešti začaly vrzat. Takže už také přemýšlím o výměně.

Před mnoha lety jsem koupil stěrače Champion, na Felicii. Dva kusy za 600Kč,obyčejný, ne FLAT. Byly drahý, ale vydržely ty gumičky 6let! A to jsem jezdil i v zimě a nešetřil jsem je.

 


6x
Doporučil bych ti HODNĚ ZESTRUČNIT dotaz
Pag bude víc radců, proč spojuješ dotazy, to je nová móda influenceů?
To je jak dílo od Dostojevského

 

k2

6x

Dlouhodoba odstavka nesvedci zadnemu motorovemu vozidlu. Cim je auto starsi (a technicky jednodussi), tim lepe odstavku snasi, coz ovsem neni Vas pripad. Kdyz uz odstavit, tak jedine v suche vetrane garazi. Stani venku neprospiva zadnemu autu.

Nicmene kupovat si za 200litru 12let stare auto "do zasoby" je ptakovina prvotridni.

 


0x

Hm,nechceš raději jezdit vlakem?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]