Nejste přihlášen/a.
Jedná se o Citroen C4 Picasso 1.6 benzin z roku 2015 najeto cca 127 tisíc km , po zařazení 5. rychlosti a přidání plynu rychlostní páka začne vibrovat a vydává zvuk. Pro snížení vibrace spolujezdec může držet pevně tyč rychlostní páky a sníží se i zvuk. Auto bylo dáno do servisu ke kontrole a po kontrolní jízdě servis nabídl 3 řešení :
jezdit dál je nejlevnější
dotáhnout matku uvnitř převodovky, která drží klikovou hřídel cena 5 370 kč, ale bez záruky
výměna převodovky cca 50 000 kč , ale také bez záruky
Co jetedy nejlepší?
Vyměnit servis, jsou to lamy který netuší co tam je za problém. Oprava bez záruky je vtip, tim ti rovnou říká "netušim čim to je, moje práce bude - omyl a ty to budeš platit"
trochu info, tipuju stejný problém
Kolega měl to samé na 308 řadici páka u 5 stupně lítala sem a tam , pomohlo až výměna kolečka 5 stupně a má klid
ještě z toho fóra:
Zpusobuje to rozpadlej synchron a ocesane kolo pate rychlosti. Co nejdrive rozebrat a vyměnit.
Obecně naklonit auto aby nevytekl olej, sundat boční kryt a vyměnit synchron a pátý kolo, asi známý problém a existuje na to sada...
Detaily se mi hledat nechce, to má dělat mechanik v tom servise...
Mmch. mám u tebe basu piv, protože rozhodnutí podle návrhu servisu by tě stálo:
a) nechat a jezdit = zničení převodovky a výměna za 60k
b) utažení matky (klikovky?) nic neřeší = vyhozených 6k, problém zůstane = zničení převodovky a výměna za 60k
c) výměna převodovky 60k, opraveno, jde to tak ale měnit celou převodovku kvůli pátým stupni je zbytečný, to ti mohli navrhnout výměnu celýho auta...
Tutově to bude stejný problém, tj. očesanej synchron a pilinama poškozený zuby soukolí pátýho stupně, měnil bych obě kola.
Boční dekl neohnout = silikon odříznout planžetou, vyměnit i olej v převodovce, budou tam piliny.. Dodržet specifikaci oleje, hlavně do převodovky na GL4 nedat GL5 (aditiva se sírou sežerou synchrony, pro GL5 jsou síře odolný z jinýho materiálu)
Se vším souhlas ,převodový olej dle normy API=GL 4, dle normy PSA pak dodržet normu aproval PSA B71 2316 nebo alternativa PSA B71 2317. Zkušenosti z provozu pak říkají že nej . je dodržet i značku oleje, zde tento TotalEnergies TRAXIUM GEAR 9 FE SAE 75W
Jinak toto je dp pro všechny šestnáctistovky v benálu a manuální převodovku v C4 Picasso !
Nejlepší? projít si stránky na peu clubu (odkaz zde je viz Asd-partner teepee 1,6..) dále na citroen clubu, odkaz : citroen-club.cz/...
A poslední rada, auto dát do jiného servisu-někomu znalejšímu než Tvůj stávající servis!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.