Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Může abs zavzdušňovat brzdy? Měnil jsem netěsnící brzdový třmen a od té doby mi při několikáté aktivaci abs změkne brzdový pedál a prodlouží se jeho dráha, jako kdyby se to zavzdušnilo. Pak ale stačí odvzdušnit jen předek a zase se to srovná. Netěsnost jsem nikde nenašel. ABS je několikrát odvzdušněné. Oba třmenu jsem vyměnil i hlavní brzdový válec, ale pořád to dělá. Může to dělat, že něco v abs kostce netěsní? Nebo brzdové hadičky? Díky za odpvědi.
ESP s ABS má daleko více bypassů nežli obyč ABS kostka. ESP totiž oproti ABS umí i kola brzdit. ABS jen odbrzdit při tvém stání na pedálu brzdy.
Musí se aktivovat VAG diagnsotikou a odvzdušnit. Že to bylo v servisu ještě neznamená, že to udělali či neudělali při tom nějakou chybu.
Tudy kapalina protéká:
Diagnostikou to bylo odvzdušněno několikrát. Ne tedy vagem, ale ruční diag. Ta vždy psala jen přez obě přední kola. Jen je mi záhadou, že stačí odvzdušnit jen přední kola bez diag. a srovná se to.
Musí se odvzdušnit všechna kola. Jsou zapojena diagonálně!
Tedy křížem pravé přední a levé zadní jedna hlavní trubka od HBV a levé přední a pravé zadní.
Viz. obr!
LR - left rear levá zadní
RF - right front pravá přední
atd..
Já měl za to, že jeden okruh přední, druhý zadní. Podle dílenské příručky se má odvzdušňovat LP-PP pak LZ-PZ. V angličtině z dílenské příručky:
Adhere strictly to work sequence when bleeding brake system.– Connect brake filling and bleeding equipment -VAS 5234- or -V.A.G 1869-.– Open bleeder valves in specified order and bleed brake calipers.
1 - Front left brake caliper
2 - Front right brake caliper
3 - Rear left brake caliper
4 - Rear right brake caliper
Co vím, tak Bosch používá diagonální zapojení. Pokud by selhal elektronický systém a teklo jedno kolo, tak pouze brždění zadkem by auto spíš začalo flokovat a předkem by mohlo dostat nedotáčivý smyk.
Takto brzdí jedno vpředu a jedno v zadu křížem, aby auto brzdilo rovnoměrně a aby se nepřetáčelo, tak křížem udržuje směr brzdící kolo.
Diagonální zapojení používala většina aut ještě před ABS systémy.
no...vlastní zkušenost-kolega mi měnil v zadním kole celý třmen a nějak mu ta kapalina částečně vytekla a zavzdušnilo se to-no i když jsme to zkoušeli ovzdušnit nedařilo se...takže jsem musel opatrně do servisu...tam to napojili přes počítač a během chvilky to brzdilo jak má...pochopil jsem že přes program aktivovali něco v ABS-čerpadlo? a to vytlačilo vzduch a bylo to v pořádku...mám Saeta toledo 2
Nepíšete jaký je typ vašeho auta, ale u hodně aut je předepsaný postup odvzdušnění podle servisního manuálu. Pokud se nedodrží, může dojít přesně k tomu, co uvádíte. Takže jste možná vyhodil dost peněz oknem.
Potřebuješ odvrdušnit kostku ABS. Potřebuješ tlakovou plničku a diagnostikou otevřít ventily v ABS resp. spustit program odvzdušnění a spolupracovat s nim.. To se dělalo nebo jen klasicky na třmenech?
ABS process bleeding modulePrerequisite :-2 Mechanics-A pressure bleeding machine with 1 litter of brake fluid minimum-2 Bleeding bottlesSelect 03-ABS-BreakClick on "04-Basic settings".Select "Group 001"and press "GO".Press down the brake pedal firmly as for emergency brakingThe ABS pump then triggers itself.Then connect the bleeding bottle to the front bleeding screws (front right / front left) and open them.Then click on "next".The ABS pump starts bleedingThen press the brake pedal slightly 10 times (do not press the brake pedal all the way down to the floor to avoid damaging the master cylinder).Close the two bleed screws (end of bleeding process)Leave the process (Do not click on "next"otherwise the process restart)After bleeding the ABS module, continue with a normal bleeding Front left / Front right / Rear left / Rear right -- Bleed approx. 200ml per breaking caliper.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.