Nejste přihlášen/a.
Že dá někdo na připojováku hned blinkr není nic proti ničemu, to není žádné vynucování. Na našich dálnicích je potřeba ohleduplnost, především připojovací pruhy u pump jsou často tak krátké, že řidič nemá šanci se tam rozjet dostatečně rychle. Pokud vidím, že vozidlo přede mnou v připojovacím pruhu nemá šanci se zařadit, tak přejedu do levého pruhu, pokud to nelze, tak buď s dostatečným předstihem zrychlím, aby se mohl připojit za mne, případně mírně přibrzdím, prostě to chce odhad, abychom se neoctli ve stejný čas na stejném místě. Ještě se mi nestalo, že by mě vozidlo z připojováku ohrozilo.
Šak to všude píšou, že řidiči porušují zákon, dělají chybu, když uhýbají do levého, jsou nebezpeční, nečitelní, nemaj to dělat. Máňa to taky říkala. Jo a ještě musí mít od prvního zimní gumy! Je toho plnej net, novinky, autozive, autoforum...
Teď to na mě baflo znova. Jen jsem to přeletěl, ale podle toho článku se zdá, že pokud na dálnici přejedu z pravého do levého a nepředjíždím, porušuji zákon. Ovšem pokud to udělám podle předpisů a stejně nebudu předjíždět, zákon neporušuji. A z titulku vyplývá, že mohu přijít o noty....
Jedu po připojovací zatáčce na dvojku, hned za apexem tam rvu trojku a plný knedlík. To musí dát v připojováku kilo i ten nejslabší litrový nefoukaný tříválec. To už se připojit dá úplně plynule. Lidi neuměj jezdit, hlavně, že pyráty.
Já na takové netroubím. Nechám ho v tom vymáchat, takže buďto si počká anebo mu klidně zafuním na kufr.
Nevim, jak nefoukany litrovy trivalec, ale je-li to mirne do kopce, tak nalozena (v ramci predpisu, nikoliv prelozena) dodavka s velkym privesem (zase legalni souprava ohledne hmotnosti spojitelnosti atd.) to neda ani nahodou...
Fobii 1,0 MPI, i v pěti lidech na nájezdu hned za zatáčkou lehce přišlápne plyn, zahrabe, po třiceti metrech jede kilo a v pohodě se zařadí do vláčku, stačí umět jezdit
Pokud mám ve Fabii pět lidí tak musím dvojnásobně přemýšlet. A někdy tato vozidla jedu stylem...Franta říkal, že nejmíň to "žere" v 80 ti,... tak si jedou svých 80 a pak se diví, že se nemohou zařadit do pruhu kde se jede 120. Prostě pokud se potřebuji zařadit tak musím zrychlit, tj Fabii vytočit až k červenému poli.
@ivanhorseman... u červeného pole už motor nemá kroutící moment (sílu). Akorát řve, což možná vzbuzuje výkon.
Stačí vytočit do 4000ot a hned přeřadit, aby získal zase počátek kroutáku kolem 2500ot. S turbem to platí tuplem.
Tak já nevím, jestli je tohle normální. Fakt jsem extra silným vozem nejel. No dobře, nebyla to dálnice, ale rychlostka s devadesátkou. Ale i tak...
Gumid, na zařazení se do pruhu potřebuješ výkon, a ten je dán otáčkama, jako u F1, proč myslíš, že je tam kravál? Krouták potřebuješ u kamionů, lokomotiv, aby utáhly tisíc tun, nebo u zaoceánských lodí, kde jsou otáčky pár za sekundu.
Krouták je páka, která ti zvedne břemeno za dlouhou dobu. Výkon je množství práce udělané za nejkratší dobu.
Mě teda auto od 4500ot už moc nezrychluje. Jen řve. Tedy možná lehce zrychluje, ale výrazně pomaleji, proto se vyplatí přeřadit, aby to zase pokračovalo v rychlém zrychlování. Né pomalém zrychlování.
Když jedu na 4000ot a dám plnej, tak už tak nezrychluju se zamáčknutím do sedaček jako, když přišlápnu při 2000 ot.
U druhého auta s turbem jsem to moc nezkoumal. Je automat a táhne i ve vyžších jak drak.
Tak jistě, to záleží na motorizaci, druhu pohonu a převodech. Ovšem většina lidí se bojí auto vytočit, naopak podtáčejí. Když vidím jako spolujezdec v litrovým tříhrnku jak se řidič zařazuje nebo přidjížní málem na volnoběh, tak mě chce trefit.
A zrychlení nemusí znamenat rychlost. Takový člověk má velké zrychlení z 0 na 5 kmh, ani ne vteřinu.
Ale z 5 na 10 už tak nevystřelí. Kdyby člověk měl převodovku a přeřadil, potom by vystřelil, ale musel by mít na to vyžší kroutící moment sil svalů k vůli těžšímu převodu.
@gumidek - právě kvůli využití kombinace krouticího momentu a výkonu je v autě převodovka. To co pohání vozidlo dopředu je výkon což je práce za jednotku času. Samozřejmě u vozidla s vysokým krouticím momentem je možnost využít i nižší otáčky protože vzhledem k vysokému kroutáku vnižších otáčkách má i výkon v nižších otáčkách. Ale malý obsah bez turba ten krouták v nižších otáčkách nemá a proto si musím zpřevodovat pohon abych mohl využít vyšší výkon ve vyšších otáčkách. Samozřejmě v určitých otáčkách se výkon najednou propadá a tam nemá cenu již motor trápit, ale vytočit do otáček max výkonu ano. Níže je charakteristika motoru Fabie a nejvyšší výkon je při 4.000 ot a dál to nemá cenu víc točit.
@gumidek ...@ivanhorseman... u červeného pole už motor nemá kroutící moment (sílu). Akorát řve, což možná vzbuzuje výkon.Stačí vytočit do 4000ot a hned přeřadit, aby získal zase počátek kroutáku kolem 2500ot. S turbem to platí tuplem.
... tak jsme oba ty otáčky nezávisle cca "trefili". Vytočením motoru K ČERVENÉMU POLI jsem nemyslel přetočit, ale víc otáček než tito řidiči běžně využívají . Ve 2.500 už řadí nahoru a to se ta Fabie svižně nerozjede.
Já bych to shrnul takto. Prostě místo teorií je lepší cítit auto v rukou, nohách a uších, což přiznejme si, každému tato vlastnost není od pánaboha daná, no... Pak to tak na silnicích vypadá, když operátora vozidla před sebou předjedeš v připojováku zcela bezpečně a plynule. Viz video, samozřejmě, ne že bych se nějak chvástal.
vy tomu vůbec nerozumíte. Musíte pochopit konečně slovo JÁ ... JÁ - JÁ - JÁ - JENOM - JÁ..!
Nepřemýšlím za jiné, ti jsou mi ukradení, jedu si jak potřebuji, nedávám blinkr, proč a komu?
Všichni se mně a mým potřebám musí přizpůsobit. Já mám práva a VY musíte uhnout a máte jen povinnosti. Moje cesta má vyšší prioritu.
Když na mě někdo zatroubí, ukázu mu prostředníček.
Jedu pomalu a když mě někdo začne předjíždět, přidám.
Vždycky se postavím na vedlejší a čekám až pojede někdo po hlavní, abych na poslední chvíli mu tam vjel a on musel brzdit. Pak jedu pomalu.
Nebo bezdůvodně brzdím, abych někoho ohrozil.
Mám radost ubližovat ostatním. Je mi 30, mám auto na splátky, které je pojištěné a rád ho rozflákám a za volantem si mohu dělat co chci. Vy jste od toho abyste uhnuli, přibrzdili, vyhověli, já ne.
Zpětná zrcátka? zbytečný ... Teď jedu já.
Jsem nepřející člověk a nemám nikoho rád.
Tak toto je uvažování dnešních novo řidičů či řidiček. Ohleduplnost = slabost.
kovis, včera jsem viděl reportáž v TV, kde učitelé autoškol ukazovali nešvary jiných řidičů. Na křižovatce jim nedal jiný řidič přednost a učitel seděl vedle a žákyni stiskl klakson na volantu, dlouze troubil a nadával, že nedodržuje ten řidič předpisy.
Pak od koho to ti řidiči mají...
Milane.
Před časem jsem si koupil dvě jizdy v Autoškole protože jsem pár let jsem nejezdil a chtěl jsem si to osvojit.
Při jedné jízdě když jsem míjel autobus MHD tak když jsem byl vedle něho začal autobus vyjíždět ze zastávky aniž dal znamení o změně směru jízdy.
Instruktor zatroubil na klakson a něco sprostého zařval z okna - já jsem jen uhnul.
Pak mě řekl, že by klidně on jel rovně a nechal to auto odřít ale nechtěl by mít s tím starosti.
V rámci zákona není potřeba, ale když většina řidičů v rámci zákona nejezdí. Tak se troubí.
Nejčastěji parkoviště u supermarketů a ignorace přednosti z prava.
Klakson je to samé co houkačka sanitky.
Něco se děje jinak, tak včas upozornit, aby jsme všichni o sobě věděli, že se něco děje.
Klakson je v 99,9% případů poslední záchrana před nehodou. První záchrana je ta předvídavost.
Zrovna u toho vytlačování z pruhu při najíždění je klakson na místě - odvracení hrozícího nebezpečí.
"Asi mě má ve slepým úhlu a neví že vedle sebe má auto" Tam je klakson potřeba, protože když půjdu na brzdy tak auto za sebou budu mít v kufru a dopředu mu odjet nestihnu nebo mám další auto před sebou. Nebo prostě jen upozornění že vedle sebe má auto a chystá se ho ohrozit nebo ho už i ohrozil.
Ovšem troubit půl hodiny jak na lesy nebo ho předjet a vybrzdit, to fakt neni potřeba a takový psychopat by vůbec neměl lízt za volant ale jít si zabouchat někam do ringu.
Ohledně klaksonu. Já jej použil párkrát a to v situaci, abych krátkým zatroubemím probudil spícího řidiče, když doba rozsvícení zelené na křižovatce byla delší než dlouhá. Jinak si nevzpomínám, že bych se dostal do situace, abych musel klaksonem odvracet nebezpečí.
asd1: tebou popisovaná situace se dá předvídat celkem dobře, takže opět není klakson potřeba
@gumidek Klakson opravdu, ale opravdu není to samé, co sanitka houkačky. Sanitka potřebuje volný průjezd a je potřeba na to upozornit. Na parkovišti volný průjezd nepotřebuješ, i když máš přednost. A když UMÍŠ předvídat, tak vidíš, co řidič vedle udělá. Mimochodem, ta sanitka pod houkačkou taky musí dávat pozor.
Vytmavuje tu leda tak Ernie... Asi je věštec když dokáže předpovědět že se auto nezařadí normálně ale vytlačí ho bokem do levýho... A má silný nervy že ani tak na něj v začátku manévru nezatroubí ale hbitě mu udělá místo. Akorát díky takovým vzniká chaos a bouračky.
@honzas1 Pokud máš potřebu dát bábě trumpetu, jen pro to aby si to příště zapamatovala, tak by ses měl nad sebou zamyslet a raději o řízení vozidla už nepolemizovat.
...nebo prejtem
Naprosto souhlasím. Krom odvrácení nebezpečí zastává i funkci takovou, že by si měl dotyčnej uvědomit, že udělal něco špatně. Jinak těch vemen bude po silnici jezdit víc a víc podle vlastních pravidel.
Já troubím a díky tomu jsem mnohokrát vyvázl bez nehody. Lepší troubit, než aby nějaká baba do mě najela k vůli tomu, že čumí po vejrech, ale do zrcátek se za sebe nekouká.
Od toho je v autech klakson montován.
Klakson v autech není na to, aby řidič mohl sdělit všem, že je trouba.
Je na odvrácení nehody.
Vynutit si přednost na prasáka že se tam nacpe = ohrožení. Ano vytroubim - upozorňuju na hrozící nebezpečí. Tohle by měli policajti řešit přednostně a ne lovit zločince který jedou 150 na prázdný dálnici...
Původ to má v dobroserství spousty lidí, kteří když vidí někoho v připojováku tak hned uhýbají do levýho. Najíždějící s tim po čase počítá a chová se tak že počítá s tim že mu auto uhne. Někteří dokonce troubí když mu neuhneš, dokonce i když máš vedle sebe auto a nemáš kam uhnout. Z tohoto důvodu je problém jak pouštění uhnutím tak počítání s tím že ten druhej uhne.
= neuhýbat, pokud pouštět tak upravením rychlosti aby měl mezeru do které se může zařadit.
Podobně přejezd pro cyklisty/ místo pro přecházení chodců (dva legislativní paskvily), nebo cyklista na přechodu a pouštění - taky si zvyknou že je auta pouští, časem nabydou dojmu že snad i mají přednost, pak je jedno auto správně nepustí a oni jsou viníci nehody.
Vytrubujete takové psycho jedince***nevytrubuji na žádného řidiče. Páč všichni řidiči něco někdy poruší, proto by se pak futr jen troubilo.
Na dálnici se často porušuji předpisy, ne jen to, co zmiňujete.
Všichni řidiči něco někdy poruší? I vy Milane, se svými takřka právnickými znalostmi zákona a absolvovanými školeními řidičů? To bych se opravdu divil.
Jediný člověk který nikdy předpis neporušil je Mirek Dušín
Je velký rozdíl jestli jde o banální porušení nesmyslného předpisu nebo to je o hubu. Např. přejetí plné čáry když už vidíš do roviny a přerušovaná začne až po 50 metrech (neporušit předpis = nepředjíždět hned jak vidíš ale čekat na přerušovanou = zvyšuje riziko - kratší vzdálenost na předjetí). X předjíždět před horizontem za který neni vidět (nebezpečný kokot).
A nebezpečný kokot klidně může jet i bez porušení předpisů (malý odstup - dokud není nehoda tak předpis neporušil. Přitom je jasné, že jakmile se semele něco nečekaného tak nemá šanci reagovat a bouračka z toho bude)
nickys, jak správně píše pan asd1, nikdo nejsme Mirek Dušín, jsem přesvědčen že i on by porušoval předpisy.
Rovněž i já porušuji předpisy, což je naprosto normální a běžné, jako u každého řidiče.
Vždy záleží, v jaké je to situaci, v jakém provozu, a co se porušuje.
Určitě bych nepsal na dálnici v koloně SMS v telefonu. Určitě již před některým koncem obce nejedu 50.
Milane
Před několika lety cca v roce 2010 mě zastavila silniční kontrola za rychlost v obci 60 - sice mě to stálo nějakou kačku, ale mimo jiné mi policista říkal, že ještě 100m za obcí musím jet 50 a i 100m před obcí taktéž už 50.
Policista říkal nesmysly. 50 musíš jet od cedule k ceduli, metr před cedulí můžeš 90, za vesnicí metr za cedulí taky.
Přístup naší policie k bezpečnosti provozu krásně vyjadřuje moudro: českej policajt měří 10m za cedulí, německej policajt 10m před křižovatkou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.