Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dálnice připojovací pruh

Od: iano odpovědí: 82 změna:
Dobrý den, setkáváte se také s tím že někdo v připojovacím pruhu na dálnici jede sotva 80 ani ne a už dává blinkr a vynutí si přednost i když využil tak 50m pruhu?
Nejhorší na tom je, že jsem to viděl udělat i autoškolu...
Je to ohrožení provozu?
Vytrubujete takové psycho jedince?

 

 

82 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


10x

Že dá někdo na připojováku hned blinkr není nic proti ničemu, to není žádné vynucování. Na našich dálnicích je potřeba ohleduplnost, především připojovací pruhy u pump jsou často tak krátké, že řidič nemá šanci se tam rozjet dostatečně rychle. Pokud vidím, že vozidlo přede mnou v připojovacím pruhu nemá šanci se zařadit, tak přejedu do levého pruhu, pokud to nelze, tak buď s dostatečným předstihem zrychlím, aby se mohl připojit za mne, případně mírně přibrzdím, prostě to chce odhad, abychom se neoctli ve stejný čas na stejném místě. Ještě se mi nestalo, že by mě vozidlo z připojováku ohrozilo.

jaj*
Tím porušujete zákon, v levém pruhu se jede jen kvůli předjíždění, auto co používá připojovací pruh vás nesmí ohrozit ale může omezit.

@jaj: Ale houby, nic neporušuje. Normálně ho předjíždí.

Porušuje zákon. Nicméně logicky to každý udělá a je to správně vůči plynulosti provozu.

Jak může předjížděním bez zákazu porušovat zákon?

infaltivní, prosím, čím porušuje zákon, jaký přestupek dělá?

Děkuji a přeji krásný víkend.

Šak to všude píšou, že řidiči porušují zákon, dělají chybu, když uhýbají do levého, jsou nebezpeční, nečitelní, nemaj to dělat. Máňa to taky říkala. Jo a ještě musí mít od prvního zimní gumy! Je toho plnej net, novinky, autozive, autoforum...

Pane berger, myslíte Máňu z prasenčáku, či z kravínu?

přeji krásný víkend.

Máňa z Kulového blesku?


Gumídku, jo, to je ona...

Teď to na mě baflo znova. Jen jsem to přeletěl, ale podle toho článku se zdá, že pokud na dálnici přejedu z pravého do levého a nepředjíždím, porušuji zákon. Ovšem pokud to udělám podle předpisů a stejně nebudu předjíždět, zákon neporušuji. A z titulku vyplývá, že mohu přijít o noty....

Ale na to by stačil začínající právník, aby vysvětlil, že ne každé porušení předpisu je přestupek.

 


2x

Jedu po připojovací zatáčce na dvojku, hned za apexem tam rvu trojku a plný knedlík. To musí dát v připojováku kilo i ten nejslabší litrový nefoukaný tříválec. To už se připojit dá úplně plynule. Lidi neuměj jezdit, hlavně, že pyráty.

Já na takové netroubím. Nechám ho v tom vymáchat, takže buďto si počká anebo mu klidně zafuním na kufr.

k2

Nevim, jak nefoukany litrovy trivalec, ale je-li to mirne do kopce, tak nalozena (v ramci predpisu, nikoliv prelozena) dodavka s velkym privesem (zase legalni souprava ohledne hmotnosti spojitelnosti atd.) to neda ani nahodou...

Pán má asi nějaký silný auto, na mnohých místech to nedá ani osobák s řidičem (natož s rodinou).

asd1

Fobii 1,0 MPI, i v pěti lidech na nájezdu hned za zatáčkou lehce přišlápne plyn, zahrabe, po třiceti metrech jede kilo a v pohodě se zařadí do vláčku, stačí umět jezdit

Jo, a ještě pak musí brzdit, aby srovnal rychlost

Pokud mám ve Fabii pět lidí tak musím dvojnásobně přemýšlet. A někdy tato vozidla jedu stylem...Franta říkal, že nejmíň to "žere" v 80 ti,... tak si jedou svých 80 a pak se diví, že se nemohou zařadit do pruhu kde se jede 120. Prostě pokud se potřebuji zařadit tak musím zrychlit, tj Fabii vytočit až k červenému poli.

@ivanhorseman... u červeného pole už motor nemá kroutící moment (sílu). Akorát řve, což možná vzbuzuje výkon.

Stačí vytočit do 4000ot a hned přeřadit, aby získal zase počátek kroutáku kolem 2500ot. S turbem to platí tuplem.

Tak já nevím, jestli je tohle normální. Fakt jsem extra silným vozem nejel. No dobře, nebyla to dálnice, ale rychlostka s devadesátkou. Ale i tak...


youtu.be/...

Gumid, na zařazení se do pruhu potřebuješ výkon, a ten je dán otáčkama, jako u F1, proč myslíš, že je tam kravál? Krouták potřebuješ u kamionů, lokomotiv, aby utáhly tisíc tun, nebo u zaoceánských lodí, kde jsou otáčky pár za sekundu.

Krouták je páka, která ti zvedne břemeno za dlouhou dobu. Výkon je množství práce udělané za nejkratší dobu.

Mě teda auto od 4500ot už moc nezrychluje. Jen řve. Tedy možná lehce zrychluje, ale výrazně pomaleji, proto se vyplatí přeřadit, aby to zase pokračovalo v rychlém zrychlování. Né pomalém zrychlování.

Když jedu na 4000ot a dám plnej, tak už tak nezrychluju se zamáčknutím do sedaček jako, když přišlápnu při 2000 ot.

U druhého auta s turbem jsem to moc nezkoumal. Je automat a táhne i ve vyžších jak drak.

Tak jistě, to záleží na motorizaci, druhu pohonu a převodech. Ovšem většina lidí se bojí auto vytočit, naopak podtáčejí. Když vidím jako spolujezdec v litrovým tříhrnku jak se řidič zařazuje nebo přidjížní málem na volnoběh, tak mě chce trefit.

A zrychlení nemusí znamenat rychlost. Takový člověk má velké zrychlení z 0 na 5 kmh, ani ne vteřinu.

Ale z 5 na 10 už tak nevystřelí. Kdyby člověk měl převodovku a přeřadil, potom by vystřelil, ale musel by mít na to vyžší kroutící moment sil svalů k vůli těžšímu převodu.

@gumidek - právě kvůli využití kombinace krouticího momentu a výkonu je v autě převodovka. To co pohání vozidlo dopředu je výkon což je práce za jednotku času. Samozřejmě u vozidla s vysokým krouticím momentem je možnost využít i nižší otáčky protože vzhledem k vysokému kroutáku vnižších otáčkách má i výkon v nižších otáčkách. Ale malý obsah bez turba ten krouták v nižších otáčkách nemá a proto si musím zpřevodovat pohon abych mohl využít vyšší výkon ve vyšších otáčkách. Samozřejmě v určitých otáčkách se výkon najednou propadá a tam nemá cenu již motor trápit, ale vytočit do otáček max výkonu ano. Níže je charakteristika motoru Fabie a nejvyšší výkon je při 4.000 ot a dál to nemá cenu víc točit.

a zde ta charateristika - max výkon červeně, max krouticí moment modře

@gumidek ...@ivanhorseman... u červeného pole už motor nemá kroutící moment (sílu). Akorát řve, což možná vzbuzuje výkon.Stačí vytočit do 4000ot a hned přeřadit, aby získal zase počátek kroutáku kolem 2500ot. S turbem to platí tuplem.
... tak jsme oba ty otáčky nezávisle cca "trefili". Vytočením motoru K ČERVENÉMU POLI jsem nemyslel přetočit, ale víc otáček než tito řidiči běžně využívají . Ve 2.500 už řadí nahoru a to se ta Fabie svižně nerozjede.

asd1
Ovšem z toho grafu je jasné vidět,že pokud chceš akcelerovat tak nejlepší to je od 3500 do 5000 a klidne az do omezovace v 5500. Když preradíš na 2500 tak výkon je mnohem nižší než v 5500.
Ten graf mi moc nesedí, z praxe bych řekl že od 5000 je pokles výkonu mnohem vetsi, možná i od 4500 a točit to až k omezovaci je horší než radit dřív..

Já bych to shrnul takto. Prostě místo teorií je lepší cítit auto v rukou, nohách a uších, což přiznejme si, každému tato vlastnost není od pánaboha daná, no... Pak to tak na silnicích vypadá, když operátora vozidla před sebou předjedeš v připojováku zcela bezpečně a plynule. Viz video, samozřejmě, ne že bych se nějak chvástal.

 


1x

vy tomu vůbec nerozumíte. Musíte pochopit konečně slovo JÁ ... JÁ - JÁ - JÁ - JENOM - JÁ..!

Nepřemýšlím za jiné, ti jsou mi ukradení, jedu si jak potřebuji, nedávám blinkr, proč a komu?

Všichni se mně a mým potřebám musí přizpůsobit. Já mám práva a VY musíte uhnout a máte jen povinnosti. Moje cesta má vyšší prioritu.

Když na mě někdo zatroubí, ukázu mu prostředníček.

Jedu pomalu a když mě někdo začne předjíždět, přidám.

Vždycky se postavím na vedlejší a čekám až pojede někdo po hlavní, abych na poslední chvíli mu tam vjel a on musel brzdit. Pak jedu pomalu.

Nebo bezdůvodně brzdím, abych někoho ohrozil.

Mám radost ubližovat ostatním. Je mi 30, mám auto na splátky, které je pojištěné a rád ho rozflákám a za volantem si mohu dělat co chci. Vy jste od toho abyste uhnuli, přibrzdili, vyhověli, já ne.

Zpětná zrcátka? zbytečný ... Teď jedu já.

Jsem nepřející člověk a nemám nikoho rád.

Tak toto je uvažování dnešních novo řidičů či řidiček. Ohleduplnost = slabost.

Novopečených řidičů? Ten je rád, že jede. Toto se vyskytne až o něco později, kdy dotyčný získá dojem, že už umí všechno. A maslo na hlavě mají i starší řidiči, ve středním věku, a seniory nevyjímaje.

Zatím jsem si všiml prostředníčků jen u mladých lidí. Staří rozhazují rukama.

kovis, včera jsem viděl reportáž v TV, kde učitelé autoškol ukazovali nešvary jiných řidičů. Na křižovatce jim nedal jiný řidič přednost a učitel seděl vedle a žákyni stiskl klakson na volantu, dlouze troubil a nadával, že nedodržuje ten řidič předpisy.

Pak od koho to ti řidiči mají...

Taky jsem to viděl, říkal, že přednost zprava pro něho neplatí.

Slavo, ano, ale proč troubil? To nedává dobrý příklad.

Milane.

Před časem jsem si koupil dvě jizdy v Autoškole protože jsem pár let jsem nejezdil a chtěl jsem si to osvojit.

Při jedné jízdě když jsem míjel autobus MHD tak když jsem byl vedle něho začal autobus vyjíždět ze zastávky aniž dal znamení o změně směru jízdy.

Instruktor zatroubil na klakson a něco sprostého zařval z okna - já jsem jen uhnul.

Pak mě řekl, že by klidně on jel rovně a nechal to auto odřít ale nechtěl by mít s tím starosti.

asd1
Holt i učitel autoškoly může být nebezpečný psychopat...
Vím o víc případech.

slavo, asd1, každý jsme nějaký,

Zkušený řidič, respektive normální člověk, klakson v autě ani v rámci zákona vůbec nepotřebuje.

Ja klakson pouzivam tak 2x do roka. Na druhou stranu, pokud nekdo neco na ceste zadrbe, tak proc ho na to neupozornit. Ja to vetsinou teda pouzivam, kdyz me nekdo ohrozi,... Naposled si pamatuju u obi babku za volantem stare fabie, ktera si zatacku zkratila v protismeru. Hacek byl v tom, ze jsem jel proti ni a ona to naposledni chvili strhla zpatky do sveho pruhu. Snad po me nikdo nechce, at na ni delam jeste cukrbliky... Dostala trunpetu a snad si priste da majzla.

Já klakson používám v 99,9% jen k tomu, abych zatroubil na známé.

V rámci zákona není potřeba, ale když většina řidičů v rámci zákona nejezdí. Tak se troubí.

Nejčastěji parkoviště u supermarketů a ignorace přednosti z prava.

Klakson je to samé co houkačka sanitky.

Něco se děje jinak, tak včas upozornit, aby jsme všichni o sobě věděli, že se něco děje.

Klakson je v 99,9% případů poslední záchrana před nehodou. První záchrana je ta předvídavost.

asd1

Zrovna u toho vytlačování z pruhu při najíždění je klakson na místě - odvracení hrozícího nebezpečí.

"Asi mě má ve slepým úhlu a neví že vedle sebe má auto" Tam je klakson potřeba, protože když půjdu na brzdy tak auto za sebou budu mít v kufru a dopředu mu odjet nestihnu nebo mám další auto před sebou. Nebo prostě jen upozornění že vedle sebe má auto a chystá se ho ohrozit nebo ho už i ohrozil.

Ovšem troubit půl hodiny jak na lesy nebo ho předjet a vybrzdit, to fakt neni potřeba a takový psychopat by vůbec neměl lízt za volant ale jít si zabouchat někam do ringu.

Asd vidim a praktikuju to stejně...

Ohledně klaksonu. Já jej použil párkrát a to v situaci, abych krátkým zatroubemím probudil spícího řidiče, když doba rozsvícení zelené na křižovatce byla delší než dlouhá. Jinak si nevzpomínám, že bych se dostal do situace, abych musel klaksonem odvracet nebezpečí.

asd1: tebou popisovaná situace se dá předvídat celkem dobře, takže opět není klakson potřeba

@gumidek Klakson opravdu, ale opravdu není to samé, co sanitka houkačky. Sanitka potřebuje volný průjezd a je potřeba na to upozornit. Na parkovišti volný průjezd nepotřebuješ, i když máš přednost. A když UMÍŠ předvídat, tak vidíš, co řidič vedle udělá. Mimochodem, ta sanitka pod houkačkou taky musí dávat pozor.

@ernie... šlo hlavně o princip né o srovnávání, že je to totéž nevadí..

Ja bych chtel docela videt, kdyz jsi tak chytrý, jak bys predvidal při předjíždění kamionu a v okamziku, kdy jsi vedle návěsu, zacne na tebe najizdet a uz je treba za carou. Co udelas? Jak to vytusis dopredu? Nebo se ti sevrou pulky a cekas co se bude dit? Chapu ze se ti tohle v zivote nemuze stat, ale jinym ano...

Nevadí, že napíšu o jiné situaci, ale jde o to, abych tomu druhému to vytmavil?

asd1

Vytmavuje tu leda tak Ernie... Asi je věštec když dokáže předpovědět že se auto nezařadí normálně ale vytlačí ho bokem do levýho... A má silný nervy že ani tak na něj v začátku manévru nezatroubí ale hbitě mu udělá místo. Akorát díky takovým vzniká chaos a bouračky.

někdo troubí hodně, někdo méně, někdo skoro vůbec.

Souhlasím s asd1. Nedá se někomu vidět do hlavy co udělá nečekaného. Všechno předvídat nelze.

@asd1 @gumidek Ale tyto situace jsou opravdu čitelné. No, zřejmě narozdíl od Milana a mě nemáte ještě dostatek zkušeností. Časem by mohly přijít, pokud nemáte v hlavě salát. Důkaz: já netroubím, a klidně místo udělám, nemám s tím narozdíl od některých absolutně žádný problém..

Milane jak vytmavil? Jak na jinou situaci? To on píše v obecne rovine, ze zkuseny ridic klakson nepotrebuje. Tak ja na to reaguju pouze tim, ze uvadim konkretni situaci, ktera nastava nezridka kdy. O mrtvem uhlu snad neco taky vite. A v dnešní době, kdy kde kdo cumi bud do mobilu nebo se hrabe ve zcela bezpecnem a zcela neodvadejic pozornost ridice entertainmentu moderniho vozidla, se tyto situace bohuzel stavaji. U kamionaku nezřídka kdy vidite, že maji problem se udrzet v jizdnim pruhu. Bud najizdeji na svodidla a nebo na auta a po uspesnem predjeti zjistite ze cumi na film nebo do mobilu. Pokud tohle nikdy nikdo nezazil, tak neni zkušeným ridicem, ale spíš hloupě plká.
PS: § 31
Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla

Já mám v hlavě prejt

@honzas1 Pokud máš potřebu dát bábě trumpetu, jen pro to aby si to příště zapamatovala, tak by ses měl nad sebou zamyslet a raději o řízení vozidla už nepolemizovat.

Jasně, pokud budem všichni dělat, jakože se nic nestalo, tak k čemu to povede? Cemu prospeje to, ze pri nedani prednosti nezatroubim? Ja myslím, že jediný, kdo by se měl nad sebou zamyslet jsi ty, protože označit někoho za nenormalniho jen proto, že ma jinačí pohled na věc, navic s oporou v zákoně, může leda tak člověk se salatem v hlavě.

...nebo prejtem

Naprosto souhlasím. Krom odvrácení nebezpečí zastává i funkci takovou, že by si měl dotyčnej uvědomit, že udělal něco špatně. Jinak těch vemen bude po silnici jezdit víc a víc podle vlastních pravidel.

Jinak těch vemenřidičů budepo silnici jezdívíc a víc podle vlastních pravidel.

I bez nebo i s troubením.

29.10.23 19:34

ok

 


0x
Setkavam se s tim vicemene bezne. Hodne lidi se tam zacne cpat uplne bez ohledu na svoji rychlost hned kdyz skonci plna cara. . Pokud jedete v prubeznem pruhu a v levem je volno, tak v tom nevidim problem. Ale horsi je, kdyz vedle vas jedou auta a vam nezbyde, nez zaslapnout brzdu. Pak je to na vytroubeni.

A proto, kdyz jsem v pripojovaku, tak klidne to jeste rozjedu pres odstavny pruh :P

 


0x
Ano, takové jednání vidávám a určitě jsem se ho i dopustil. Myslím si, že je to kombinace nezkušenosti, hustého provozu a strachu z toho, co bude až skončí připojovací pruh. Velmi opatrně bych takové řidiče označil za psychopaty. To jsou spíše ti, co místo obranného manévru začnou troubit a situaci tím vygradují.
makak
Troubeni není obranný manévr?

Já troubím a díky tomu jsem mnohokrát vyvázl bez nehody. Lepší troubit, než aby nějaká baba do mě najela k vůli tomu, že čumí po vejrech, ale do zrcátek se za sebe nekouká.

Od toho je v autech klakson montován.

Klakson v autech není na to, aby řidič mohl sdělit všem, že je trouba.

Je na odvrácení nehody.

Nebo k vyblikávání. Kdyz někoho začínám předjíždět na okreskách, tak jej probliknu, aby s tím počítal (z bezpečnostních důvodu). Ale lidi to berou jako nějakou nadávku a mysli si, ze je vyblikavam, protoze jedou pomalu

Jo, přesně to občas dělám i já. Nechápou.

 

asd1

0x

Vynutit si přednost na prasáka že se tam nacpe = ohrožení. Ano vytroubim - upozorňuju na hrozící nebezpečí. Tohle by měli policajti řešit přednostně a ne lovit zločince který jedou 150 na prázdný dálnici...

Původ to má v dobroserství spousty lidí, kteří když vidí někoho v připojováku tak hned uhýbají do levýho. Najíždějící s tim po čase počítá a chová se tak že počítá s tim že mu auto uhne. Někteří dokonce troubí když mu neuhneš, dokonce i když máš vedle sebe auto a nemáš kam uhnout. Z tohoto důvodu je problém jak pouštění uhnutím tak počítání s tím že ten druhej uhne.

= neuhýbat, pokud pouštět tak upravením rychlosti aby měl mezeru do které se může zařadit.

Podobně přejezd pro cyklisty/ místo pro přecházení chodců (dva legislativní paskvily), nebo cyklista na přechodu a pouštění - taky si zvyknou že je auta pouští, časem nabydou dojmu že snad i mají přednost, pak je jedno auto správně nepustí a oni jsou viníci nehody.

 


0x

Vytrubujete takové psycho jedince***nevytrubuji na žádného řidiče. Páč všichni řidiči něco někdy poruší, proto by se pak futr jen troubilo.

Na dálnici se často porušuji předpisy, ne jen to, co zmiňujete.

nickys

Všichni řidiči něco někdy poruší? I vy Milane, se svými takřka právnickými znalostmi zákona a absolvovanými školeními řidičů? To bych se opravdu divil.

asd1

Jediný člověk který nikdy předpis neporušil je Mirek Dušín

Je velký rozdíl jestli jde o banální porušení nesmyslného předpisu nebo to je o hubu. Např. přejetí plné čáry když už vidíš do roviny a přerušovaná začne až po 50 metrech (neporušit předpis = nepředjíždět hned jak vidíš ale čekat na přerušovanou = zvyšuje riziko - kratší vzdálenost na předjetí). X předjíždět před horizontem za který neni vidět (nebezpečný kokot).

A nebezpečný kokot klidně může jet i bez porušení předpisů (malý odstup - dokud není nehoda tak předpis neporušil. Přitom je jasné, že jakmile se semele něco nečekaného tak nemá šanci reagovat a bouračka z toho bude)

nickys, jak správně píše pan asd1, nikdo nejsme Mirek Dušín, jsem přesvědčen že i on by porušoval předpisy.

Rovněž i já porušuji předpisy, což je naprosto normální a běžné, jako u každého řidiče.

Vždy záleží, v jaké je to situaci, v jakém provozu, a co se porušuje.

Určitě bych nepsal na dálnici v koloně SMS v telefonu. Určitě již před některým koncem obce nejedu 50.

Milane

Před několika lety cca v roce 2010 mě zastavila silniční kontrola za rychlost v obci 60 - sice mě to stálo nějakou kačku, ale mimo jiné mi policista říkal, že ještě 100m za obcí musím jet 50 a i 100m před obcí taktéž už 50.

asd1

Policista říkal nesmysly. 50 musíš jet od cedule k ceduli, metr před cedulí můžeš 90, za vesnicí metr za cedulí taky.

Přístup naší policie k bezpečnosti provozu krásně vyjadřuje moudro: českej policajt měří 10m za cedulí, německej policajt 10m před křižovatkou.

Slavo, já slyšel tolika hloupostí, i od policistů.

Dokonce i od specialisty s bílou čepicí. U těchto, s tou bílou čepicí, ale jen vyjímečně. Kdežto průměrný policista není specialista na dopravu.

 


0x

A teď si představte, že ještě nedávno u Rohlenky (u Brna) při nájezdu na dálnici byla STOPka... V současné době je to jakž takž upravené tak, že nájezd je delší, tak už to je celkem v pohodě.

 

malina

0x

Ano, ale časté to není. Ohrožení provozu to být může, každopádně ten kdo se připojuje nesmí nikoho omezit a už vůbec ne ohrozit.

spu

omezit může, ohrozit nesmí

 

 


0x

Aktuální článek

garaz.cz/...

není to ten samej, kerej sem sem postnul v 17,28?

03.11.23 23:52

Ano, je to stejný článek, taky stejně musím dodat, že ne každé porušení předpisu musí být přestupek.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]