Nejste přihlášen/a.
Existuje zátěžový tester, ale lze též změřit pokles napětí při startování / studený motor/. Pokud nepoklesne pod 9,6 V tak je baterie ještě schopná provozu / v současném hodně teplém počasí pod 10,0V /. No a pokud máte záložní baterii a start kabely tak bych nestahoval kalhoty. Nevím jaké máte možnosti dobíjení - já mám na dvoře auto kterým tolik nejezdím trvale na chytré nabíječce která pozná pokles a sama si dobije a udržuje baterii trvale nabitou což jí dělá dobře.
To jseš trotl (trotl není dle vyjádření sysa urážka) když se budeš vzrušovat teprve až nenastrartuješ .Dobij přez noc taky dobrý.
Jo kup si novou do zálohy a dej si ji do kufru auta jako záložní.Zítra si koupím záložního Mercedesa 280 ve zlaté barvě.
Baterku v dnešní době koupíš na kdejaké benzince.Horší to bude s dynamem do 6V trabanta nebo altíkem do Subaru 360 Deluxe.
Změřit zátěžákem, bohatě stačí měřit pokles napětí při startu jestli nepadá pod 10V.
Kdykoli chcípnout může i nová baterka, to bys musel měnit preventivně furt
Záložní stačí, pro stav opět změřit pokles napětí v zátěži. Napoví i rychlost samovybíjení a rychlost nabití - z toho jde určit aktuální kapacita.
U kvalitní správně udržované baterky neni životnost 10+ let nic neobvyklýho..
To je právě to zajímavé... Obvyklá životnost běžných olověných baterií je u nových vozidel zpravidla okolo 7-8 let (ověřeno ).. Je i nějaké výjimka..Méně a i více let... Ale už akumulátor v podstatě stejného výrobce a typu má životnost obvykle 3-4 roky... Setkal jsem se poslední dobou s vozidly START/STOP systém a tam bych to na pár kusek ze zkušenosti odhadoval tak 4-6 let at již AGM nebo EDP...
SS a chytrý dobíjení baterku zatěžuje mnohem víc než klasika.. Do prvovýroby jde lepší kvalita, proto v nových autech vydrží dýl.. Spotřební zboží a úmyslně omezená životnost, slabý desky z recyklovanýho olova atd...
Toho že v novým autě baterka vydrží dlouho jsem si taky všiml.Jestli to není taky tím že tam dávaj nový,zatímco v obchodech jsou dost starý a nikdo si jich nevšímá.Nějaký dobíjení nezájem.
Jestli si nejseš jistý jestli by něco dál, tak ho strč do auta a uvidíš, když něco dá, tak ho vyndej z auta a připojit ho přes startovací kabely, většina kabelů je slabých takže nedá...
Pokud máš dobrý kabely, tak to určitě pomůže.
Určitě zkontroluj napětí, nesmí klesnout pod 12,6V ani v tom autě ani na tom odstaveném.
existuje relátko Cyrix od firmy victron, které umožňuje mít v autě dvě baterie, je to spíše na nástavbovou baterii do obytného auta, ale když vyklesá ta startovací, tak to relátko propojí tu nástavbovou pro dopomoc a maopak, když je startovací K dobytá, tak se dobíjí ta nástavbová... je to šikovná věc, akorát musíš do kufru dotáhnout pořádný vodič, gumydek jistě bude vědět průřez, nejspíš přes 25 mm²
Ranní teploty budou klesat postupně, takže je dobře slyšet, jestli už se baterka - startér trápí. Druhá baterka paralelně určitě pomůže, ale musí být dobré kabely, ne nějaké tenké drátky s tlustou izolací z hypermarketu za 150 Kč.Takže není důvod spěchat s koupí nové.
Jinak já mám udělaný z relátka, odporu, patice a h4 žárovky přípravek, který připojím na baterku a on ji žárovkou vybíjí až do napětí cca 10,5V , kdy relé odpadne. snadno tak podle počtu hodin svícení zjistím,jakou kapacitu baterka ještě má.
Jinak hodmě záleží na motorizaci, nafta trápí baterku víc, než malý benzín.
VYbíjet baterku na 10,5V je moc chytrý... Na zjištění kapacity OK, ale baterku tim vyložene kurvíš, obzvlášt pokud okamžitě nezačneš nabíjet ale necháš to, stačí pár hodin a moderní kalciovky jsou to nevratně poškodí (sulfatace elektrod)
Ja som menil baterku po 12 rokoch,ešte je čas na stres. Napodiv baterka odložená v dielni aj po roku bez nabíjania ma 12,3 V.
Auto má odběr, takže připojená baterka má napětí nižší. Pro přesný měření bys jí musel odpojit.
Zásadní je měřit pokles napětí při startu jestli nepadá pod ca 10V
Neřeš a jezdi, proměř si dobíjení auta a hlídej aby baterka nikdy nebyla vybitá pod 12V (hodí se voltmetr do zapalovače, z Ali za dva dolary..
Už ti to psal: Používat měřák do zapalovače v autě za 2 $, předtím než zapneš zapalování a nastartuješ, standardně by baterie by měla mít ideálně => 12,6V
Pokud by měla jen 12,2V - tak radši nestartovat a dobít... )
Pokud si nejsi jistý, Pořiď si exide EFB (do klasickyho auta nebo jestli mas start stop tak pro tve auto vhodnou) a voz ji v kufru jako záložní. Mě drží v garáži rok 12,6V
já mám zátěžový měřič se topnou spirálou, to simuluje zátěž, tuším YATO a stálo to jestli 4 stovky? Tohle allegro.cz/...
to zatíží baterii a změří při tom napětí, simulace startu. Podle tabulky lze posoudit stav aku. tohle by měl mít asi každý prodejce baterek, Plus ještě digitální měřá k na měření vnitřního odporu AKU.
Kdo se bojí, sere v síni.
Pořiď si kolo, to nastartuješ. Ale bacha jestli píchneš tak budeš jen tlačit..
Zkontroluj dobíjení auta jestli je OK, pořiď si voltmetr do zapalovače, tim budeš hlídat jestli auto správně dobíjí a napětí baterky aby věděl kdy je čas jí dobít.
Pokles napětí při startu pod 10V - přiblížně! Rozhodně to neznamená že když naměříš 9,9 tak jí máš vyhodit.
Baterka někdy dává najevo konec delší dobu (sulfatace), a často chcípne najednou (rozpadne se elektroda). Platí první věta o starchu a síni. Mmch. v autě jsou desítky možných poruch kdy včera dobrý a najednou najednou neodjedeš. A i ty sámn si můžeš vyvrknout kotník na schodech a nejedeš
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.