Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zjistit stav akumulátoru v autě

Od: miros odpovědí: 23 změna:
Dobrý den,
mám akumulátor v autě se stářím 6let.
Zatím bez nějakých problémů se startem.
Jde nějak ověřit jak se bude chovat když budou mrazy?
Nechce se mi kupovat akumulátor, pokud by ještě třeba 1-2 roky třeba vydržel.
Případně kdybych nenastartoval, nestačilo by k němu připojit můj starý akumulátor? Ten udržuju dobíjením, ale nejsem si vůbec jistý jestli by něco dal.
Děkuji

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Existuje zátěžový tester, ale lze též změřit pokles napětí při startování / studený motor/. Pokud nepoklesne pod 9,6 V tak je baterie ještě schopná provozu / v současném hodně teplém počasí pod 10,0V /. No a pokud máte záložní baterii a start kabely tak bych nestahoval kalhoty. Nevím jaké máte možnosti dobíjení - já mám na dvoře auto kterým tolik nejezdím trvale na chytré nabíječce která pozná pokles a sama si dobije a udržuje baterii trvale nabitou což jí dělá dobře.

miros

To je zajímavý test.
Zkusím nabít baterii a pak při startu změřím na kolik pokleslo napětí na baterii.
Děkuji

 


3x
Změř si dobíjení
Změř si klidovej odběr z aku
Dobij přez noc aku a víc neřeš
Až lehne tak lehne koupíš novou
Mam taky 6 letou baterku a hodlám se vzrušovat až poté co nenastartuju či nastartuju jen tak tak
onanis

To jseš trotl (trotl není dle vyjádření sysa urážka) když se budeš vzrušovat teprve až nenastrartuješ .Dobij přez noc taky dobrý.

Jo kup si novou do zálohy a dej si ji do kufru auta jako záložní.Zítra si koupím záložního Mercedesa 280 ve zlaté barvě.

Baterku v dnešní době koupíš na kdejaké benzince.Horší to bude s dynamem do 6V trabanta nebo altíkem do Subaru 360 Deluxe.

To vypadá jak by tě v Bohnicích pustili k internetu a tys dostal neodolatelný nutkání se za každou cenu vyjádřit

 

asd1

1x

Změřit zátěžákem, bohatě stačí měřit pokles napětí při startu jestli nepadá pod 10V.

Kdykoli chcípnout může i nová baterka, to bys musel měnit preventivně furt

Záložní stačí, pro stav opět změřit pokles napětí v zátěži. Napoví i rychlost samovybíjení a rychlost nabití - z toho jde určit aktuální kapacita.

U kvalitní správně udržované baterky neni životnost 10+ let nic neobvyklýho..

To je právě to zajímavé... Obvyklá životnost běžných olověných baterií je u nových vozidel zpravidla okolo 7-8 let (ověřeno ).. Je i nějaké výjimka..Méně a i více let... Ale už akumulátor v podstatě stejného výrobce a typu má životnost obvykle 3-4 roky... Setkal jsem se poslední dobou s vozidly START/STOP systém a tam bych to na pár kusek ze zkušenosti odhadoval tak 4-6 let at již AGM nebo EDP...

asd1

SS a chytrý dobíjení baterku zatěžuje mnohem víc než klasika.. Do prvovýroby jde lepší kvalita, proto v nových autech vydrží dýl.. Spotřební zboží a úmyslně omezená životnost, slabý desky z recyklovanýho olova atd...

zam

Toho že v novým autě baterka vydrží dlouho jsem si taky všiml.Jestli to není taky tím že tam dávaj nový,zatímco v obchodech jsou dost starý a nikdo si jich nevšímá.Nějaký dobíjení nezájem.

EFB ne EDP

Enhanced Flooded Battery

Stejná jako obyč baterka, ale silnější a kvalitnější desky.

 

riva

1x

Předem to nezjistíš. Takže při prvním zimním problému dobít a pokud se druhý den problém opakuje, je čas na výměnu.

 

aho

0x

Jestli si nejseš jistý jestli by něco dál, tak ho strč do auta a uvidíš, když něco dá, tak ho vyndej z auta a připojit ho přes startovací kabely, většina kabelů je slabých takže nedá...

Pokud máš dobrý kabely, tak to určitě pomůže.

Určitě zkontroluj napětí, nesmí klesnout pod 12,6V ani v tom autě ani na tom odstaveném.

existuje relátko Cyrix od firmy victron, které umožňuje mít v autě dvě baterie, je to spíše na nástavbovou baterii do obytného auta, ale když vyklesá ta startovací, tak to relátko propojí tu nástavbovou pro dopomoc a maopak, když je startovací K dobytá, tak se dobíjí ta nástavbová... je to šikovná věc, akorát musíš do kufru dotáhnout pořádný vodič, gumydek jistě bude vědět průřez, nejspíš přes 25 mm²

 


0x

Ranní teploty budou klesat postupně, takže je dobře slyšet, jestli už se baterka - startér trápí. Druhá baterka paralelně určitě pomůže, ale musí být dobré kabely, ne nějaké tenké drátky s tlustou izolací z hypermarketu za 150 Kč.Takže není důvod spěchat s koupí nové.

Jinak já mám udělaný z relátka, odporu, patice a h4 žárovky přípravek, který připojím na baterku a on ji žárovkou vybíjí až do napětí cca 10,5V , kdy relé odpadne. snadno tak podle počtu hodin svícení zjistím,jakou kapacitu baterka ještě má.

Jinak hodmě záleží na motorizaci, nafta trápí baterku víc, než malý benzín.

asd1

VYbíjet baterku na 10,5V je moc chytrý... Na zjištění kapacity OK, ale baterku tim vyložene kurvíš, obzvlášt pokud okamžitě nezačneš nabíjet ale necháš to, stačí pár hodin a moderní kalciovky jsou to nevratně poškodí (sulfatace elektrod)

Obyčejná do O1. Tohle dělám, až už startér nechce točit. Samozřejmě, že hned nabíjím, někdy ji odpojím i dřív, chodím kolem toho v garáži, a jak vidím, že světlo žloutne, změřím napětí, A pokud se nevybije, než jdu spát, odpojím a pokračuji ráno. Relé je tam jako pojistka. Baterka po celém cyklu vybití/nabití je pak naopak tvrdší. Ale teď už mám nabíječku s refresh funkcí, a ta samozřejmě funguje líp.

 


0x

Ja som menil baterku po 12 rokoch,ešte je čas na stres. Napodiv baterka odložená v dielni aj po roku bez nabíjania ma 12,3 V.

Jestli má 70Ah a startuje 1.2 motor, tak ztráta kapacity v Ah po letech na 40 nebo 30Ah stále stačí na startování.

Další faktor je ten, že baterky od výroby z fabriky při sestavování auta jsou prostě kvalitnější než u prodejců baterek a autodílů.

Baterka nebola z fabriky, Normálne kupovaná Varta silver, asi 74 Ah.

 

miros

Včera jsem navštívil prodejce autodílů a baterií, ten mi baterii změřil dvěma měřákama a řekl mi, že jeden měřák ukazuje že je dobrá a druhý že je spíš špatná.
Navíc mám na svorkách baterie jen 12.4V, mám si ji prý zkusit dobít.
Dobít jí teď můžu, musí se ale dostat na 12.6V?
Doposud jsem s ní opravdu žádné problémy zatím neměl.

 

asd1

Auto má odběr, takže připojená baterka má napětí nižší. Pro přesný měření bys jí musel odpojit.

Zásadní je měřit pokles napětí při startu jestli nepadá pod ca 10V

Neřeš a jezdi, proměř si dobíjení auta a hlídej aby baterka nikdy nebyla vybitá pod 12V (hodí se voltmetr do zapalovače, z Ali za dva dolary..

miros

Dobrý den,
dobře, zkusím ještě změřit napětí při startování, jestli spadne pod 10V, tak je na výměnu?
Trápí mě pouze jak budou ty silné mrazy -10°C a podobně, to mám obavy, že nemusím nastartovat.
Jelikož bydlím v paneláku, je to s dobíjením třeba každý týden složitější, musím vytáhnout baterii a v bytě nabít.
Jak by jste řešili vy mou situaci?
Díky
au

Už ti to psal: Používat měřák do zapalovače v autě za 2 $, předtím než zapneš zapalování a nastartuješ, standardně by baterie by měla mít ideálně => 12,6V

Pokud by měla jen 12,2V - tak radši nestartovat a dobít... )

Pokud si nejsi jistý, Pořiď si exide EFB (do klasickyho auta nebo jestli mas start stop tak pro tve auto vhodnou) a voz ji v kufru jako záložní. Mě drží v garáži rok 12,6V

já mám zátěžový měřič se topnou spirálou, to simuluje zátěž, tuším YATO a stálo to jestli 4 stovky? Tohle allegro.cz/...

to zatíží baterii a změří při tom napětí, simulace startu. Podle tabulky lze posoudit stav aku. tohle by měl mít asi každý prodejce baterek, Plus ještě digitální měřá k na měření vnitřního odporu AKU.

asd1

Kdo se bojí, sere v síni.

Pořiď si kolo, to nastartuješ. Ale bacha jestli píchneš tak budeš jen tlačit..

Zkontroluj dobíjení auta jestli je OK, pořiď si voltmetr do zapalovače, tim budeš hlídat jestli auto správně dobíjí a napětí baterky aby věděl kdy je čas jí dobít.

Pokles napětí při startu pod 10V - přiblížně! Rozhodně to neznamená že když naměříš 9,9 tak jí máš vyhodit.

Baterka někdy dává najevo konec delší dobu (sulfatace), a často chcípne najednou (rozpadne se elektroda). Platí první věta o starchu a síni. Mmch. v autě jsou desítky možných poruch kdy včera dobrý a najednou najednou neodjedeš. A i ty sámn si můžeš vyvrknout kotník na schodech a nejedeš

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]