Nejste přihlášen/a.
Pánové chtěl bych se prosím zeptat řeším dle mě slabě svítící světla na mém starém vraku. Starém, že jediná řídící jednotka je ta motoru a jinak leda pojistky, relé, nějaké to čidlo, žádná volnoběžka na alternátoru, start-stop a podobné.
Tak jsem dnes šel změřit napětí. Nastartoval jsem a změřil napětí na svorkách autobaterie a něco kolem 14,3V tedy ok. Pak jsem na předním světle otevřel krytku a na patici u žárovky a pořád při běžícím motoru 12-12,1V. Je to v pořádku?
Na starých diskuzních fórech jsem našel, že to kdysi někdo řešil taky kvůli slabě svítícím světlům a bylo tam napsané úbytek 0,5-1V i když nevím jestli to měřil jako já nebo menší napětí oproti 12V. Taky jsem se dočetl, že výrobce šetřil a dal slabé dráty od pojistek ke světlům takže to někteří předělávali. Opět nějak, protože nějaké schéma či obrázek dávno nefungují.
Řešit nebo je to v normě?
Děkuji předem za radu
To mi řekni když ti řeknu co je to za typ vozu dohledáš majitele a zjistíš to nebo co tu všechny pořád fascinuje typ vozu? Kdyby měli u nás lidé tyto auta tak se ptám na specializovaném fóru. Psal jsem to všeobecně, že je to staré auto a jednoduché. Sám vím, že té značky a konkrétního modelu u nás už moc nejezdí. Možná jednotky max. desítky a spíš bych vsadil na ty jednotky.
Třeba některé modely plošně něčím konkrétním trpí, takže se jeho uvedením diagnostika dá urychlit.
Tak udělej pokus - žárovku připoj krátkýma tlustýma kabelama přímo na baterku a uvidíš, zda "subjektivně" svítí více. Jestli jo, tak vyměň kabeláž ke světlům a cajk. Ale není doporučeno při pokusu způsobit zkrat, baterka dá do zkratu několik stovek ampér a následky nejsou úplně fajn.
Prodat starý vrak a pořídit pořádné auto. Do starého vraku nemá cenu investovat ani nová světla (stará mají zaručeně až o desítky % menší svítivost, než nová), ani předělávat el. soustavu (spínání světel přes relé, na silové vedení použít odpovídající vodiče).
O starém vraku jsi začal ty. Já jsem ti poradil se světly a kabely, bohužel tys to nepochopil. A krot se ve vyjadřování, jde to i bez napadání.
Kolegové, nejsem ani atomechanik ani amatér profesionál, ale problém asi neexistuje:
Na svorkách akumulátoru je při běžícím motoru napětí kolem 14 V, tedy nabíjecí napětí, vždy o něco vyšší než jmenovité 12 V - tak to asi má být vždy.
Ale spotřebiče vč. žárovek jsou dimenzovány na 12 V,, asi by nebylo zdrávo, kdyby se do nich trvale cpalo 14 V, takže si myslím, že popsaný problém neexistuje. Celé by to mělo význam, kdyby měření probíhalo v nenastartované stavu, kdy tedy na akumulátorui bude něco nad 12,5 V a na zárovkách to bude oněch správných cca 12 V.
Děda
Úbytek na kabeláži je známý fakt, stejně jako přechodové odpory na fastonech, spojkách a dalšímu na celé trase. Právě proto jsme tazateli doporučili, at žárovku hefne přímo na baterku a subjektivně posoudí jas.
Ale on řešil principy komunikace a ne technickou podstatu, takže se asi urazil nebo se mu veterán rozpadl. Asi to byla shnitá Mazda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.