Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí na autobaterii vs napětí u žárovky

Od: safra odpovědí: 22 změna:

Pánové chtěl bych se prosím zeptat řeším dle mě slabě svítící světla na mém starém vraku. Starém, že jediná řídící jednotka je ta motoru a jinak leda pojistky, relé, nějaké to čidlo, žádná volnoběžka na alternátoru, start-stop a podobné.

Tak jsem dnes šel změřit napětí. Nastartoval jsem a změřil napětí na svorkách autobaterie a něco kolem 14,3V tedy ok. Pak jsem na předním světle otevřel krytku a na patici u žárovky a pořád při běžícím motoru 12-12,1V. Je to v pořádku?

Na starých diskuzních fórech jsem našel, že to kdysi někdo řešil taky kvůli slabě svítícím světlům a bylo tam napsané úbytek 0,5-1V i když nevím jestli to měřil jako já nebo menší napětí oproti 12V. Taky jsem se dočetl, že výrobce šetřil a dal slabé dráty od pojistek ke světlům takže to někteří předělávali. Opět nějak, protože nějaké schéma či obrázek dávno nefungují.

Řešit nebo je to v normě?

Děkuji předem za radu

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x
Chtěl jsem poradit. Co mi pomohlo u starý Feldy a Peugeot na tohle... po přečtení příspěvku tazatele z 12:02,kdy ho nasr...že chceme vědět typ vozu, na to kašlu
Někteří hlupáci nechápou, že tu rádci radí zdarma ve svém čase...
At jde za tohle tazatel do háje a šetří časem rádců.
03.10.23 19:58

 

fuk

4x
12V na SVITICI zarovce je prece nominální napeti takze ZA MNE V NORME OK

 


3x
Zkontrolovat kostry ke světlúm
Zkontrolovat konektory očistit od oxidace a stříknout kontaktolem
Projít pojistkovku i samotný pojistky opět zbavit oxidace napružit kontakty
Pokud to má relatka prohlidnout spínací kontakty jestli nejsou vypálený
Jo a na poradně se nechovat jako kokot a neurážet ostatní

 


2x
Může to být ok a takè tam někde může být zbytečný úbytek, typ vozu jste zatajil. (To by fakt chtělo statistiku, kolik lidí zde řeší problém s autem a neuvedou typ. (Zde ještě tanečky okolo jediné řídící jednotky. ) Tipuji kolem 80 %. Ale netuśím proč? Stydí se za auto? Přece není možné,aby je nenapadlo, že je to podstatné.)
K věci. Když takto měříte, tak taky naměřte ty úbytky, tedy mezi 12 V na baterce a 12 V na žárovce. A totéž pro OV. Zrovna u té kostry by větší úbytek být nemusel. To se pak jde po drátech a třeba se najde nějaký zoxidovaný šroub na kastli, nebo motoru s přechoďákem.
doplněno 03.10.23 13:10: Super, takže k indicii jediné ŘJ jste nám přidal zbytečný odstavec o tom, jak je těch aut málo a možná že ani tolik nee a jak to vědět nepotřebujeme, místo abyste prostě napsal pár písmenek typu.
Když tak všechno přesně víte, tak určitě i mnohem lépe než my víte, jak je to s tím napětím na žárovkách.
safra

To mi řekni když ti řeknu co je to za typ vozu dohledáš majitele a zjistíš to nebo co tu všechny pořád fascinuje typ vozu? Kdyby měli u nás lidé tyto auta tak se ptám na specializovaném fóru. Psal jsem to všeobecně, že je to staré auto a jednoduché. Sám vím, že té značky a konkrétního modelu u nás už moc nejezdí. Možná jednotky max. desítky a spíš bych vsadil na ty jednotky.

hehe

Hehe, takovým je radost radit

N a rozmazat...

www

Třeba některé modely plošně něčím konkrétním trpí, takže se jeho uvedením diagnostika dá urychlit.

Tak udělej pokus - žárovku připoj krátkýma tlustýma kabelama přímo na baterku a uvidíš, zda "subjektivně" svítí více. Jestli jo, tak vyměň kabeláž ke světlům a cajk. Ale není doporučeno při pokusu způsobit zkrat, baterka dá do zkratu několik stovek ampér a následky nejsou úplně fajn.

safra - On ta značka vozu není tak úplně zbytečná. Například jestli máte třeba "Aero 30" (těch už taky moc nejezdí), tak určitě vyměňte dráty za průřez minimálně 4 mm2.

 


1x

Prodat starý vrak a pořídit pořádné auto. Do starého vraku nemá cenu investovat ani nová světla (stará mají zaručeně až o desítky % menší svítivost, než nová), ani předělávat el. soustavu (spínání světel přes relé, na silové vedení použít odpovídající vodiče).


doplněno 03.10.23 15:43:

O starém vraku jsi začal ty. Já jsem ti poradil se světly a kabely, bohužel tys to nepochopil. A krot se ve vyjadřování, jde to i bez napadání.

safra

Super a co mi koupíš? Porsche? Nechceš poradit tak drž víš co

Nabrnkněte si Filipa a bude i Porsche .

I Porsche může být starý vrak.

 


0x

Jestli chceš měřit, tak měř postupně na různých místech na vedení mezi žárovkou a vypínačem. Jedině takovým měřením se dá zjistit přibližně místo, kde se ti dva volty napětí ztrácí.

Normálně je všude v autě napětí takové, jaké máš na baterii.

 


0x

Kolegové, nejsem ani atomechanik ani amatér profesionál, ale problém asi neexistuje:

Na svorkách akumulátoru je při běžícím motoru napětí kolem 14 V, tedy nabíjecí napětí, vždy o něco vyšší než jmenovité 12 V - tak to asi má být vždy.

Ale spotřebiče vč. žárovek jsou dimenzovány na 12 V,, asi by nebylo zdrávo, kdyby se do nich trvale cpalo 14 V, takže si myslím, že popsaný problém neexistuje. Celé by to mělo význam, kdyby měření probíhalo v nenastartované stavu, kdy tedy na akumulátorui bude něco nad 12,5 V a na zárovkách to bude oněch správných cca 12 V.

Děda

www

Úbytek na kabeláži je známý fakt, stejně jako přechodové odpory na fastonech, spojkách a dalšímu na celé trase. Právě proto jsme tazateli doporučili, at žárovku hefne přímo na baterku a subjektivně posoudí jas.

Ale on řešil principy komunikace a ne technickou podstatu, takže se asi urazil nebo se mu veterán rozpadl. Asi to byla shnitá Mazda.

safra

máš mazdu jo?

 


0x
Ještě jinak... při měření na baterii světla svítila?

 

 


0x
V jiném dotazu tazatel píše o Fiatu Grande Punto, 2006, přes 180 000 km.

a máme ho...

safra

máš leda ho-no

... pod peřinou Má ho tam!

Nechápu dotazy, kdy se bavíme o autě a tazatel nenapíše ani co má a dělá s tím cavyky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]