Nejste přihlášen/a.
Chlapci potřeboval bych se poradit. Starší auto se žárovkama H4 už před delší dobou jsem koupil mírně lepší než obyčejná za pár korun Philips Vision a normálně to dostačuje vzhledem k tomu, že v minulosti jsem jezdil max po městě a to většinou za dne. Jenže poslední dobou jezdím za město a posledně jsme se vraceli čistě za tmy a tyhle žárovičky byli pomalu jako bludičky takže přemýšlím nad lepšíma typu Osram Night Breaker Laser Next Generation +150% nebo OSRAM H4 NIGHT BREAKER 200, +200%.
Co myslíte jít do nich? A případně které raději?
Na Alze mají ten Laser za 479,- a ty +200% za 579,-
Nebo zvolit úplně jiné?
Dějuju za radu
Stejně, jako tomu bylo v diaprojektorech, tak stáří halogenky se podepisuje i na svítivosti. To samé i xenonové výbojky.
Nová svítí vždy nejlépe.
Dále víc než na žárovce záleží na skle a parabole. Parabola se dá leda znovu pokovit a sklo rozleštit v případě polykarbonátu je to i nutnost. Kolikrát je uvnitř špinavý prach a na parabole i skle film špíny.
Nejlepší je výměna světel za nové nebo odborná repase.
Toto výrazně ovlivňuje fotometrické vlastnosti.
Dát do blbě svítícího světlometu ve špatném stavu silnější žárovku je jako blbě nasměrovanou anténu se špatným signálem poléčit přezesílením zesilovačem přitom lepší je správně nasměrovat a signál nepřebudit. Nebo přesolenou a dokončenou polívku naředit pořádně vodou, aby byla slanost poživatelná, ale jinak ostatní komponenty díky tomu bez chuti (obarvená voda).
Stejný efekt je dávat super žárovky do mrtvé lampy.
dokončenou polívku naředit pořádně vodou - tady si dovolím oponovat - já bych tam dal vývar zeleninový nebo nový vývar bez soli... čistě jen voda degraduje polévku na sice neslanou, ale i nemastnou :D
Rád bych vymyslel i další synonyma k pochopení. Bohužel spousta lidí jde cestou koupit silnější žárovky. Nejhorší je to u zašlých parabol, které pak silně oslňují ostatní.
Světlomety jsem kupoval nové po koupi auta i kvůli zašlým plexi takže tím to nebude. Možná únava žárovky, ale zase ty Philips co mám jsem se díval a píšou na nich (v obchodech) +30% kupované 2021 najeto málo spíš by je unavily díry na silnicích nebo časté zapínání. Ty Osramky o kterých píšu se chlubí jedna +150% druhé +200%
Problém 150% více a podobné reklamní taháky spočívají v tom, že žárovka má menší odpor vlákna a protéká tím pádem více proudu. Vyzáří se více světla, ale i více tepla a tím se sníží i životnost žárovky.
Takže ty super žárovky teplem ničí patice nebo okolí samotné paraboly přehřívají a ničí parabolu samotnou a další podstatná věc je, že díky většímu odpadnímu teplu a proudu mají menší životnost.
Lépe řešit u některých aut přestavbu na xenony nebo bi-xenony a nebo přídavná dálková světla.
Pokud jedu lesními úseky za noci a proti mě nikdo nejede, tak je blbost jet na tlumená a nezapnout si dálky. Ve městě je zase dostatek pouličního osvětlení.
Další markant je samotný zrak řidiče, zda nepotřebuje korekci zraku.
Faktorů je mnoho.
doplním, že to může u některých kusů být i důvod k zahoření auta! - Jednou jsem chtěl měnit žárovku po pár minutách a patice byla rozpálená, že jsem to na prstu cítil ještě týden. Na čerstvě koupeném ani nešlo žárovku vyměnit, protože to bylo zapečené dohromady - musel jsem ustřihnout kabel a dát novou koncovku!
Kdysi dávno, když jsem měl Š 130 GL, tak Otan Krámskej měl v Jilemnici obchůdek, kde prodával různý věci a doplňky na auta. Kromě jiného žárovky H4 100/80 W. Svítilo to jako čert, ale třeba jen dva měsíce, pak najednou tma, nebo to jen blikalo. Vyndal jsem žárovku a ta byla dobrá. Při pečlivý prohlídce jsem si všimnul, že normálně se roztavil cín, kterým byl přiletovaný drát ze žárovky ke kontaktu. Tedy, hřálo se to jako blázen. Nepatrně pomohla výměna konektoru za nový, nezoxidovaný. Ale stejně, na normální ježdění to bylo jen k vzteku. Asi po roce jsem se pokorně vrátil k originálu.
Dobrá, dobrá tak když přejdeme 150% a 200% tak co najít žárovku +100%?
Jako v minulosti jsem právě na ty Night Braker četl pochvaly kromě životnosti žárovek
Xenony nepřipadají v úvahu do mého typu se to nikdy nedělalo navíc do auta z roku 98 to nedává smysl a různé HIDy jsem jednou zkoušel v jednom autě a po tom co mě zastavila pčr to už ani zkoušet nebudu
Tyto žárovky tuším na trhu jsou stále, ale využití je myslím jen pro sportovní účely. Autocross, Rally, atd...
Však už tenkrát jsem musel podepsat papír, že je nepoužiju v běžným provozu. No, můj podpis byl jen dalším z několika set jiných podpisů.
Ne, vyšší svítivost neznamená větší odběr. Pokud to je 55W + 200% tak bere pořád 55W. Něco jinýho jsou 100W žárovky atd., ty vyšší odběr mají, pak se taví patice atd. kromě toho technicky nezpůsobilé vozidlo, vážným způsobem ohrožuje (oslňuje).
Mmch. ta svítivost často neznamená 200% navíc oproti průměrný halogence, ale 200% normovaný minimální svítivosti (což je dost rozdíl)
Night breaker jsou dobrý, pokud je nízmá životnost tak je problém v autě nebo montáží (stačí sahnout holou rukou na sklo)
Dobrý jsou Lidlovky s vyšší svítivostí, pokud nestačí tak problém bude i ve světlech, vypálený paraboly, neprůhledný sklo, seřízení... Nebo seš šeroslepej.
Nebrat žárovky ale cool blue atd., hlavně za mokra to je zoufalost.
světlo je výrazně ovlivněno parabolou -- co je to za auto?
zkusme to jinak - zkusil jste na noc žluté brýle?
pokud máte brýle dioptrické, jsou takové "mikimausky"na magnet - mám jedny kovové brýle a používám z jiných starých právě tu žlutou- na noc je to super
jo a ještě jsem našel něco hezkého - psal jste, že jsou nová světla, ale nemusí být originální...
taky jsem měl problém se světly- taky jsem měnil žárovky...a nakonec jsem koupil nové paraboly-vyměnil-nechal seřídit-a výsledek stejný-prostě jsem v noci špatně viděl tak jsem se snažil za šera či v noci nejezdit...nakonec jsem šel k očnímu a ten zjistil že mám problém s očima a navíc každé oko jinak...sice jsem i po slevě zaplatil za dvoje brýle-jedny do auta a druhé na blízko-přes 20000 ale pomohlo to --už vidím dobře...
Různé žárovky s uvedenou zázračně vyšší svítivostí, aspoň u solidních výrobců, nejsou o vyšším příkonu, ale, aspoň co mám zkušenost, o jiným tvaru či umístění vlákna a tvaru a povrchu (lesklá/matná) jeho stínící mističky, možná i jiném plynu neb sklu.
Zatímco u mizerných žárovek jsou běžně výrobní tolerance takové, že kužel světla je všelijak rozptýlený, u "prémiových" žárovek s uvedenou vyšší svítivosti je naopak umístění vlákna a jeho stínění přizpůsobeno nasměrování maxima světla do nejžádanějšího směru, tedy do "hokejky" na rozhraní světla a stínu, zároveň toto rozhraní je ostřejší a výraznější, ale to závisí i na tvaru paraboly a skla. Pokud je světla skutečně celkově víc, tak cestou kratšího a zároveň slabšího vlákna - s teplotou vlákna stoupá účinnost žárovky, navíc chladnější světlo subjektivně svítí víc (za sucha). To kratší a slabší vlákno zároveň souvisí s tvarem kužele - je ostřejší, výraznější. U lepších žárovek mi od oka přišlo i sklo baňky takový čistějí, to určitě má na rozptyl vliv.
Skutečně silnější žárovky taky svítí pěkně, ale jejich éra skončila s plechovými parabolami favoritů
Tam jsem měl H4 90/100W, ale přívod k nim 4nebo 6mm2 drátem jen přes pojistku a relé přímo z altíku (regulátor podložený diodou na 14,7V, takže žárovny braly víc než těch 90W). Svítivost luxusní, tenkrát subjektivně srovnatelná s xenonama, jen jsem je měnil několikrát do roka, odcházely po několika tkm.
U feldy s plastákama už silnější žárovky použít nešly, tam trochu pomohlo taky aspoň osvědčený předrátování přímo od altíku podloženýho diodou (+ naopak pro denní svícení možnost slabšího stupně přes odpor). časem tam stejně přišla výbojková sada, do oktávky pak už rovnou ... ale je potřeba si pohrát s umístěním výbojek a tvarem stínítek, aby pěkně kreslily a neoslňovaly. (kromě situace s přetíženým kufrem, kdy nestačil rozsah regulace sklopení světel, na mě protijednoucí auto nezablikalo snad nikdy).
Opačným extrémem pak jsou výbojky H7, co lidi cpou do fábií, to oslňuje i na slunci
Téma je žárovky H4!
Záleží co máš za světla, H7 je klasika.. Do tý pasovat bude, ale nedoporučuju, cokoliv modrýho za mokra svítí na p..u.
Další věc Fobie 1 má světla na k...t, jakmile jsou trochu poškrábaný tak oslňujou, výkonná žárovka v tom je voser. Pokud chceš vidět a neprudit ostatní tak je třeba + světla přebrousit + stříknout lakem s UV filtrem (nebo nový, pokud jsou i vypálený paraboly), dobře je seřídit a žárovku od Osramu spíš Nightbreaker.
Na F1 často žárovky praskaly, řešilo se to snížením napětí odporem..
Fabia 1 má pouze žárovky H7 jednovlákna.
Když na každou žárovku dáš tohle, tak ti nebudou tak často odcházet.
Ano, ale už tak jsme mimo téma Hčtyřek. A do 1.4MPi si fakt nikdo Xenony nenechal dodělat.
To byla výsada hlavně Elegance výbav. Na pofaceliftu (2005-2007) jsem xenony viděl, ale nikdy jsem nezažil xenony na 99-2004 předfaceliftech a 1.4MPi (pokud vynecháme motory 16v) se dělali jen 99-2003.
Na 99% xenony fakt nemá.
...
Tak i předface xenony mohl mít. Ale Elegance...
Než dálnice tak spíš okresky a místní polňačky bez čar, s dírama, občas zombík v šedým kabátě nebo opilec ležící přes silnici...
Svítivost je daná vyšší teplotou vlákna (jiným plynem), přesnější výrobou atd., s tím životnost přímo souvisí, i když kvalitní žárovky i s vyšší svítivostí vydrží. 55W je 55W, tam proud jiný není.
Hodně oslňujou spíš moderní diodový světla, nechápu jak tohle může projít homologací.
@boban...přesně tak. Výrobce napíše 55W, ale žárovka má třeba 60W. Zvláště ty noname. Osram nebo Philips to možná řeší mixem plynu.
Felicia zrovna moc dobře nesvítí. Jezdil jsem v ní 6 let v kuse (paraboly nevysvícené a na regloskopu hrana). Fabie je jinde se svítivostí. Nejlíp svítil Favorit těma velkýma lampama.
Na dálkový jezdím normálně (po půlnoci nebo lesní úseky), ale když vychytáš provoz v noci na dálnici nebo pozdní večer, kdy se ještě jezdí, kdy pořád proti tobě někdo jezdí, tak potřebuješ dobře vidět i na tlumená světla.
@boban: Ne, Felicie sviti mizerne. Sviti mizerne ve srovnani s Favoritem i "zadomotorovymi" skodovkami. Sviti mizerne i ve srovnani s konkurencnimi vozy te doby. Pokud je pro Vas meriko dobrych svetel Felicia, tak se obavam, ze cela diskuze s Vami o sviceni nema smysl...
U Felicie byl ještě problém ten, že jak unikla kapalina z hydrokorektoru, tak světla postupně spadla dolů a čuměla do země a bylo potřeba je opět adjustovat.
Přesto dám ruku do ohně, že ze škodovek 90-2007 Felicie svítí nejhůře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.