Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr žárovky H4

Od: safra odpovědí: 35 změna:

Chlapci potřeboval bych se poradit. Starší auto se žárovkama H4 už před delší dobou jsem koupil mírně lepší než obyčejná za pár korun Philips Vision a normálně to dostačuje vzhledem k tomu, že v minulosti jsem jezdil max po městě a to většinou za dne. Jenže poslední dobou jezdím za město a posledně jsme se vraceli čistě za tmy a tyhle žárovičky byli pomalu jako bludičky takže přemýšlím nad lepšíma typu Osram Night Breaker Laser Next Generation +150% nebo OSRAM H4 NIGHT BREAKER 200, +200%.

Co myslíte jít do nich? A případně které raději?

Na Alze mají ten Laser za 479,- a ty +200% za 579,-

Nebo zvolit úplně jiné?

Dějuju za radu

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Stejně, jako tomu bylo v diaprojektorech, tak stáří halogenky se podepisuje i na svítivosti. To samé i xenonové výbojky.

Nová svítí vždy nejlépe.

Dále víc než na žárovce záleží na skle a parabole. Parabola se dá leda znovu pokovit a sklo rozleštit v případě polykarbonátu je to i nutnost. Kolikrát je uvnitř špinavý prach a na parabole i skle film špíny.

Nejlepší je výměna světel za nové nebo odborná repase.

Toto výrazně ovlivňuje fotometrické vlastnosti.

Dát do blbě svítícího světlometu ve špatném stavu silnější žárovku je jako blbě nasměrovanou anténu se špatným signálem poléčit přezesílením zesilovačem přitom lepší je správně nasměrovat a signál nepřebudit. Nebo přesolenou a dokončenou polívku naředit pořádně vodou, aby byla slanost poživatelná, ale jinak ostatní komponenty díky tomu bez chuti (obarvená voda).

Stejný efekt je dávat super žárovky do mrtvé lampy.

dokončenou polívku naředit pořádně vodou - tady si dovolím oponovat - já bych tam dal vývar zeleninový nebo nový vývar bez soli... čistě jen voda degraduje polévku na sice neslanou, ale i nemastnou :D

Rád bych vymyslel i další synonyma k pochopení. Bohužel spousta lidí jde cestou koupit silnější žárovky. Nejhorší je to u zašlých parabol, které pak silně oslňují ostatní.

safra

Světlomety jsem kupoval nové po koupi auta i kvůli zašlým plexi takže tím to nebude. Možná únava žárovky, ale zase ty Philips co mám jsem se díval a píšou na nich (v obchodech) +30% kupované 2021 najeto málo spíš by je unavily díry na silnicích nebo časté zapínání. Ty Osramky o kterých píšu se chlubí jedna +150% druhé +200%

Problém 150% více a podobné reklamní taháky spočívají v tom, že žárovka má menší odpor vlákna a protéká tím pádem více proudu. Vyzáří se více světla, ale i více tepla a tím se sníží i životnost žárovky.

Takže ty super žárovky teplem ničí patice nebo okolí samotné paraboly přehřívají a ničí parabolu samotnou a další podstatná věc je, že díky většímu odpadnímu teplu a proudu mají menší životnost.

Lépe řešit u některých aut přestavbu na xenony nebo bi-xenony a nebo přídavná dálková světla.

Pokud jedu lesními úseky za noci a proti mě nikdo nejede, tak je blbost jet na tlumená a nezapnout si dálky. Ve městě je zase dostatek pouličního osvětlení.

Další markant je samotný zrak řidiče, zda nepotřebuje korekci zraku.

Faktorů je mnoho.

doplním, že to může u některých kusů být i důvod k zahoření auta! - Jednou jsem chtěl měnit žárovku po pár minutách a patice byla rozpálená, že jsem to na prstu cítil ještě týden. Na čerstvě koupeném ani nešlo žárovku vyměnit, protože to bylo zapečené dohromady - musel jsem ustřihnout kabel a dát novou koncovku!

Kdysi dávno, když jsem měl Š 130 GL, tak Otan Krámskej měl v Jilemnici obchůdek, kde prodával různý věci a doplňky na auta. Kromě jiného žárovky H4 100/80 W. Svítilo to jako čert, ale třeba jen dva měsíce, pak najednou tma, nebo to jen blikalo. Vyndal jsem žárovku a ta byla dobrá. Při pečlivý prohlídce jsem si všimnul, že normálně se roztavil cín, kterým byl přiletovaný drát ze žárovky ke kontaktu. Tedy, hřálo se to jako blázen. Nepatrně pomohla výměna konektoru za nový, nezoxidovaný. Ale stejně, na normální ježdění to bylo jen k vzteku. Asi po roce jsem se pokorně vrátil k originálu.

safra

Dobrá, dobrá tak když přejdeme 150% a 200% tak co najít žárovku +100%?

Jako v minulosti jsem právě na ty Night Braker četl pochvaly kromě životnosti žárovek

Xenony nepřipadají v úvahu do mého typu se to nikdy nedělalo navíc do auta z roku 98 to nedává smysl a různé HIDy jsem jednou zkoušel v jednom autě a po tom co mě zastavila pčr to už ani zkoušet nebudu

Tyto žárovky tuším na trhu jsou stále, ale využití je myslím jen pro sportovní účely. Autocross, Rally, atd...

Však už tenkrát jsem musel podepsat papír, že je nepoužiju v běžným provozu. No, můj podpis byl jen dalším z několika set jiných podpisů.

asd1

Ne, vyšší svítivost neznamená větší odběr. Pokud to je 55W + 200% tak bere pořád 55W. Něco jinýho jsou 100W žárovky atd., ty vyšší odběr mají, pak se taví patice atd. kromě toho technicky nezpůsobilé vozidlo, vážným způsobem ohrožuje (oslňuje).

Mmch. ta svítivost často neznamená 200% navíc oproti průměrný halogence, ale 200% normovaný minimální svítivosti (což je dost rozdíl)

Night breaker jsou dobrý, pokud je nízmá životnost tak je problém v autě nebo montáží (stačí sahnout holou rukou na sklo)

Dobrý jsou Lidlovky s vyšší svítivostí, pokud nestačí tak problém bude i ve světlech, vypálený paraboly, neprůhledný sklo, seřízení... Nebo seš šeroslepej.

Nebrat žárovky ale cool blue atd., hlavně za mokra to je zoufalost.

 


1x

světlo je výrazně ovlivněno parabolou -- co je to za auto?


doplněno 24.09.23 16:43:

zkusme to jinak - zkusil jste na noc žluté brýle?

pilulka.cz/...

pokud máte brýle dioptrické, jsou takové "mikimausky"na magnet - mám jedny kovové brýle a používám z jiných starých právě tu žlutou- na noc je to super


doplněno 24.09.23 17:53:

jo a ještě jsem našel něco hezkého - psal jste, že jsou nová světla, ale nemusí být originální...

 


1x

taky jsem měl problém se světly- taky jsem měnil žárovky...a nakonec jsem koupil nové paraboly-vyměnil-nechal seřídit-a výsledek stejný-prostě jsem v noci špatně viděl tak jsem se snažil za šera či v noci nejezdit...nakonec jsem šel k očnímu a ten zjistil že mám problém s očima a navíc každé oko jinak...sice jsem i po slevě zaplatil za dvoje brýle-jedny do auta a druhé na blízko-přes 20000 ale pomohlo to --už vidím dobře...

 

paveldvorak

0x
Osramky svítí dobře osobně mohu doporučit ty, které mají čepičku banky jasně stříbrnou... Svítí o něco lépe než ty s matně sedou cepickou, která dává světlu nádech do žlutá... ...mam to opakovaně vyzkoušeno v jednickove oktavii...s tím tě mám světlomety čiré,v perfektním Hella-stavu

 

bery*

0x

Různé žárovky s uvedenou zázračně vyšší svítivostí, aspoň u solidních výrobců, nejsou o vyšším příkonu, ale, aspoň co mám zkušenost, o jiným tvaru či umístění vlákna a tvaru a povrchu (lesklá/matná) jeho stínící mističky, možná i jiném plynu neb sklu.

Zatímco u mizerných žárovek jsou běžně výrobní tolerance takové, že kužel světla je všelijak rozptýlený, u "prémiových" žárovek s uvedenou vyšší svítivosti je naopak umístění vlákna a jeho stínění přizpůsobeno nasměrování maxima světla do nejžádanějšího směru, tedy do "hokejky" na rozhraní světla a stínu, zároveň toto rozhraní je ostřejší a výraznější, ale to závisí i na tvaru paraboly a skla. Pokud je světla skutečně celkově víc, tak cestou kratšího a zároveň slabšího vlákna - s teplotou vlákna stoupá účinnost žárovky, navíc chladnější světlo subjektivně svítí víc (za sucha). To kratší a slabší vlákno zároveň souvisí s tvarem kužele - je ostřejší, výraznější. U lepších žárovek mi od oka přišlo i sklo baňky takový čistějí, to určitě má na rozptyl vliv.

Skutečně silnější žárovky taky svítí pěkně, ale jejich éra skončila s plechovými parabolami favoritů

Tam jsem měl H4 90/100W, ale přívod k nim 4nebo 6mm2 drátem jen přes pojistku a relé přímo z altíku (regulátor podložený diodou na 14,7V, takže žárovny braly víc než těch 90W). Svítivost luxusní, tenkrát subjektivně srovnatelná s xenonama, jen jsem je měnil několikrát do roka, odcházely po několika tkm.

U feldy s plastákama už silnější žárovky použít nešly, tam trochu pomohlo taky aspoň osvědčený předrátování přímo od altíku podloženýho diodou (+ naopak pro denní svícení možnost slabšího stupně přes odpor). časem tam stejně přišla výbojková sada, do oktávky pak už rovnou ... ale je potřeba si pohrát s umístěním výbojek a tvarem stínítek, aby pěkně kreslily a neoslňovaly. (kromě situace s přetíženým kufrem, kdy nestačil rozsah regulace sklopení světel, na mě protijednoucí auto nezablikalo snad nikdy).

Opačným extrémem pak jsou výbojky H7, co lidi cpou do fábií, to oslňuje i na slunci

 

derby5

0x

Ahoj prosím, je to do Fabia 1.4mpi ok? autodily-pema.cz/...
Díky

asd1

Téma je žárovky H4!

Záleží co máš za světla, H7 je klasika.. Do tý pasovat bude, ale nedoporučuju, cokoliv modrýho za mokra svítí na p..u.

Další věc Fobie 1 má světla na k...t, jakmile jsou trochu poškrábaný tak oslňujou, výkonná žárovka v tom je voser. Pokud chceš vidět a neprudit ostatní tak je třeba + světla přebrousit + stříknout lakem s UV filtrem (nebo nový, pokud jsou i vypálený paraboly), dobře je seřídit a žárovku od Osramu spíš Nightbreaker.

Na F1 často žárovky praskaly, řešilo se to snížením napětí odporem..

Fabia 1 má pouze žárovky H7 jednovlákna.

Když na každou žárovku dáš tohle, tak ti nebudou tak často odcházet.

autokelly.cz/...

asd1

Byly i D2S

Ano, ale už tak jsme mimo téma Hčtyřek. A do 1.4MPi si fakt nikdo Xenony nenechal dodělat.

To byla výsada hlavně Elegance výbav. Na pofaceliftu (2005-2007) jsem xenony viděl, ale nikdy jsem nezažil xenony na 99-2004 předfaceliftech a 1.4MPi (pokud vynecháme motory 16v) se dělali jen 99-2003.

Na 99% xenony fakt nemá.

...

Tak i předface xenony mohl mít. Ale Elegance...

autobazar.megainzerce.cz/...

 


0x
Pokud tazatel nejezdí po dálnici neno jinde vysokou rychlostí, tak si myslím, že výkonný světla jsou na škodu. Zvlášt pro ty kdo jezdí denně za tmy, i když je to dobré serizeny, tak oslneni se často nevyhnes, když jede protijedouci do kopce, nerovnosti... Atd
To ty hovada ještě vymysli výkonnější a výkonnější světlomety.
Mnohdy je to jen trik a i když píšou, že jejich žárovka. Má 55W a svítí o 50% víc, tak si vezmi merak a měřením do 10A (nastavení merak) zjistis, že svítivost je vysponovana větším proudem=nízká životnost žárovky.
Celý je to kravina
asd1

Než dálnice tak spíš okresky a místní polňačky bez čar, s dírama, občas zombík v šedým kabátě nebo opilec ležící přes silnici...

Svítivost je daná vyšší teplotou vlákna (jiným plynem), přesnější výrobou atd., s tím životnost přímo souvisí, i když kvalitní žárovky i s vyšší svítivostí vydrží. 55W je 55W, tam proud jiný není.

Hodně oslňujou spíš moderní diodový světla, nechápu jak tohle může projít homologací.

re4zon
Asi tak, boban pise kraviny. V normalni korektne parabole sebesilnejsi zarovka neoslnuje ani omylem. Oslnuji HID prasarny, svetla s urvanou regulaci namirena do nebe a predevsim nova suv s ledkama z vyroby, za to bych vyrobce nakopal, stejne tak za polofunkcni matrix s vykonem armadniho reflektoru, coz oslnuje i odrazem. Dat si do starych svetel lepsi zarovku muze pomoct dost, sam mam na jednom z aut stara svetla, po rozlesteni krytu a vymene za GE megalight to sviti o hodne lip a neoslnuje ani omylem. Co taky jinyho delat, kdyz prvovyroba skoncila a nesvitici napodobeniny typu depo nema cenu kupovat.
Asd1 ano, samozřejmě že 55W je 55W, ALE to píše výrobce žárovky, přeci nebude psát pravdu, že to má 65W(!)
Kvalitní osram měla proud něco málo pod 4 A, neznackova laciná ze sady(+šuntsky pojistky) měla odběr proudu skoro 5A. Podotýkám, že o prehozeni levá pravá se otočily i hodnoty proudu, takže přechodový odporem v kabelu ke svetlu to nebylo. Navíc ta levná svítila fakt víc, ale za 3 měsíce byla v háji.
Asd1, nevěř tomu co píšou, oni ti nenapisou že má 65W,protoze takovou žárovku by lidi nekupoval, protože přeci v návodu jasně píšou, že musí mít 12V/55W
red4zone
Máš dobrou teorii. Teď si vezmi, že je spousta aut, kde při SPRÁVNÉM nastavení paraboly, sklonu paraboly stejně dochazi ke slušným oslnení. KAŽDÝ reflektor má expozici světla i mimo svůj "hlavní" světelný kužel. Třeba Fabie 1.
Jasně, když jezdíš po tmě autem sporadicky, tak to máš v píči. Pokud jezdíš každý den přes hodinu a ne po dálnici, kde oslnení skoro být nemůže, protože naproti tobě přímo auta nejezdí.
Celej vývoj světlometů je prasarna, včetně zmiňovaných LED, je to ostrý do očí, navíc to svítí nepříjemným modrým světlem.
Něco jinyho je jezdit po dálnici a něco jinyho ve městě, kde se často přímo směrově stretavas s jinými auty... Krizovatkyatd... Dálnice je rovná, Proto jedoucí auta se nehoupou, nesvítí do očí. Stačí jezdit denně v noci delší streky.
Je to debilita lidí, že se vzájemně oslňují. Znám lidi, co si kvůli tomu nechali udělat brýle od Zeisse na míru, ti co jezdí večer denně. Nesouhlasili by svama ani omylem

@boban...přesně tak. Výrobce napíše 55W, ale žárovka má třeba 60W. Zvláště ty noname. Osram nebo Philips to možná řeší mixem plynu.

@gumidek
Trh je plnej šmejdů. Extrém jsou pojistky malý,kde nameris obyčejným multimetrem odpor...
A ještě k těm svetlum. Třeba Felicie má dobrý světlomety, svítí dobře, neoslnuji. Svítí nažloutlou barvou, pro oči v pohodě.
re4zon
Zajimavy. Ja meril akorat ty GE a mely +-55w, jen jiny material vlakna.
k2

@boban: Ve kterem vesmiru ma Felicia dobre svetla co dobre sviti?

Hlavně provádět měření žárovky když svítí. Nelineární impedance odpor rozzhaveneho vlákna žárovky
To je pravidlo měřit měřit a měřit.

Felicia zrovna moc dobře nesvítí. Jezdil jsem v ní 6 let v kuse (paraboly nevysvícené a na regloskopu hrana). Fabie je jinde se svítivostí. Nejlíp svítil Favorit těma velkýma lampama.

bobann
K2
Gumidek
Felda pro me sviti dobre v tom smyslu,ze ma prijemnou barvu svetla,rozptyleny svetlo. Najezdil jsemn v ni dost.
Dobre svitit neznamena jen velikost lumenů.
Jde o praktickou stranu veci. Pokud jedes nekde rychle,tak pustis dalkovy svetla. Ale to ti nepomuze,kfyz ti vbehnou pred auto kanci a zrusi ti auto,ze ti to serve predni kolo a mas trikolku...jako muj znamej
Proc chcete, aby vam to tak šajnovalo? Stejne ve vysoky rychlosti tezko vyresite situaci, kdy zvire skoci do silnice atd atd...

 

Na dálkový jezdím normálně (po půlnoci nebo lesní úseky), ale když vychytáš provoz v noci na dálnici nebo pozdní večer, kdy se ještě jezdí, kdy pořád proti tobě někdo jezdí, tak potřebuješ dobře vidět i na tlumená světla.

k2

@boban: Ne, Felicie sviti mizerne. Sviti mizerne ve srovnani s Favoritem i "zadomotorovymi" skodovkami. Sviti mizerne i ve srovnani s konkurencnimi vozy te doby. Pokud je pro Vas meriko dobrych svetel Felicia, tak se obavam, ze cela diskuze s Vami o sviceni nema smysl...

U Felicie byl ještě problém ten, že jak unikla kapalina z hydrokorektoru, tak světla postupně spadla dolů a čuměla do země a bylo potřeba je opět adjustovat.

Přesto dám ruku do ohně, že ze škodovek 90-2007 Felicie svítí nejhůře.

bobann
K2
Staci jen cist,co pisu,vsechmy me prispevky v tyhle diskusi.
Nejde jen o mnozstvi lumenů. To svetlo Felivie je setrny pro oci. K cemu ti je,kdyz uvidis na silnici kazdou hnidu?
Pokud nekdy budes soferovat auto a probijet se městy, i Prahou vecer, tak muzeme podiskutovat. Ja i mi kolegove by s tebou nesouhlasili. Zvlast kdyz je obdobi projekce v AutoCadu...dalsi veci s PC. Svetlomety zvlast modernich aut to je prasarna.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]