Nejste přihlášen/a.
Zdravicko, poslední týden pozoruju hučení od cca 40km/h, které se zesiluje s rychlostí a je pouze pod plynem, ztiší se pokud sundám nohu z plynu nebo vyřadím.
Nesetkal se s tím někdo, jestli je to ložisko, kloub nebo převodovka?
Při plném rejdu je ticho. Diky za rady.
Bylo to dvojložisko v převodovce.
Tip na ložisko v převodovce/ diferáku. Vnitřní kloub poloosy se projevuje spíš vibracema ve vyšší rychlosti pod plynem než vrčením; vnější kloub cvaká pod plynem v rejdu.
Základní nasměrování je rozlišit jestli se zvuk mění podle otáček motoru nebo podle otáček kol. Pokud motoru tak je to od motoru po převodovku, pokud podle kol tak od převodovky po kola...
Zdravím,
na Fiatu Croma řeším podobný problém. Už když se rozjedu je slyšet nepatrné hučení, tak nějak ze středu vozidla a s rychlostí se to stupňuje. Dá se to přežít, ale od cca 130km/h je to už slyšet hodně. Vyřadím nebo pustím plyn a je po hučení, takže bych vyloučil ložisko kola. Auto má najeto již 365tkm a ač je čerstvě měněn olej v převodovce, je na převodovce už kilometrická nálož znát, co se týče komfortu řazení. Asi bych to neřešil, ale občas jezdíme s rodinou nějaké delší výlety a na dovolené i přes Německo a když pak člověk chce delší dobu držet 150km/h+, tak je to na zalehnutí uší...
Myslíte tedy, že to může být ložisko převodovky?
Děkuji za rady
Teď tohle řešil kamarád na starším Oplu. Bylo špatné ložisko a poškozená hřídel. Ta samotná by vyšla na 7tisíc, tak koupil jinou převodovku za 4tisíce a auto jezdí vesele dál.
Děkuji za radu. Bál jsem se toho. Ono se to zatím vydržet dá, ale člověk od toho chce mít klid a předejít nějakému fatálnímu poškození. Ještě to tedy musím nechat 100% potvrdit a pak vymyslet, co bude nejlevnější varianta. Vím, že opravná sada převodovky stojí 6,5, repasovaná 22. Otázka zda to nějaký odborník na převodovky dokáže udělat řekněme do 10-12. Pokud né, koupím do pěti tisíc jetou a budu doufat Nejhorší je, že do té převodovky člověk nevleze a je zde velký prostor pro nasazení ceny a pokud člověk není specialista, snadno podlehne tlaku a cáluje.
Přesně tak. Sám jsem dlouho hledal někoho se zkušenostmi s koncernovými převodovkami, našel ho a stejně to třikrát reklamoval, protože to pořád hučelo, šlo blbě řadit. Řešil jsem to od října, poslední reklamační oprava proběhla letos v lednu a převodovka teď cca měsíc "není slyšet", tak doufám, že to tak už zůstane.
Popravdě, kdybych věděl, že to bude celkem tisíc, řešill bych to repasem jinde, např. u sixty.
Tak jsem to byl dnes projet s mechanikem. Na zvedáku byl slyšet mírný zvuk od převodovky, takže je to asi jasné. Repas stojí 22, ale záruka je 3 měsíce, takže to si můžou nechat. Sehnal jsem i od Mates auto za 7, ale ještě mě napadla jedna varianta a zajímá mě Váš názor. Autu jsem minulý rok nechal udělat proplach převodovky a výměnu oleje- pak pozvolna začala hučet. Možná je malá naděje, když udělám výměnu znova, dám tam olej s vyšší hustotou+ aditivum, které vytvoří film a třeba se to takto za 2 tisíce vylepší. Je to sice kopání do mrtvoly, ale četl jsem hodně pozitivních recenzí právě na aditivum do převodovky a následné ztišení hučení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.