Nejste přihlášen/a.
Je to opravdu váha vzduchu?
V sání jsou i čidla MAP (čidlo tlaku a teploty - pressure). Nejen MAF (váha - flow).
Čidlo MAP stačí prošplíchat čističem na karburátory.
Hlavně benzínové motory mají vesměs jen MAP.
Diesely zase MAFy.
Starší diesely mají jako převažující vstupní veličinu teplotu nafty a průtok vzduchu. Řízení otáček je totiž dávkou paliva - délkou vstřiku.
Benzíny zase tlak a teplotu sání s čidlem teploty chladící kapaliny. Řízení otáček je škrcením přívodu vzduchu.
Kdyžtak mě opravte, ale podle mě jsou čidla volena z těchto důvodů.
CommonRaily mají obě čidla.
@gumidek - podle mne je to u benzinu životní nutnost pro dodržení stechiopoměru vzduch/benzin - tj u benzinu čidlo vysloveně řídí množství paliva a je až nebezpečné pokud čidlo "kecá". U nafty je MAF hodnota hlavně použita k ovládání EGR ventilu a pokud je směs např chudší tak se nic neděje. U benzinu je to problém.
Jinak existují specielní čističe na MAF senzory, ale souhlas, že "oprava" čidla je dost nejistá.
Zkušenost...
MAF s vyhřívaným drátem - pokud je na drátcích nečistota, a neupadnou, tal lze vyčistit čističem, občas upadnou. Pomůže to v případě že tedy není už systém vyhřátý nad mez (Typicky starší FORD, Citroen)
MAF s s filmem, převážně koncernová auta - nemá snad cenu ani čistit..Film není moc odolný a ještě je dost slušně nedostupný..
Obvykle až na výjimku čištění nic neřeší a doporučuji koupit novou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.