Nejste přihlášen/a.
Zdravím a jdu si pro radu.
Už dvakrát se mi stalo, že na jednom úseku na mě kamion, co jel za mnou, zběsile blikal dálkovými světly. Jedná se o úsek Černý most -> Spořilov, městský okruh. Poprvé se mi to stalo cca před měsícem a dneska se to stalo zase, což už mi je teda podivný.
Dnes v podvečer jsem jela z Liberce do Prahy, a žádné jiné auto na mě nijak neblikalo ani jinak nesignalizovalo. Kamionu jsem, myslím, nijak nepřekážela ani ho nijak neomezila, vyloupnul se za mnou někde za Čerňákem. Jela jsem v pravém pruhu nejvyšší povolenou rychlostí (80km/h), přede mnou byla šňůra aut, které jely taktéž stejně rychle. Kamion se za mnou držel cca 10km a po celou dobu několikrát probliknul, jednu chvíli měl zapnutá dálková světla snad 2 minuty v kuse. Jakmile jsem dojela, zkontrolovala jsem auto, zda na něm není něco abnormálního - nikde nic neteče, vše svítí jak má, blinkry blikají, stěrače stírají... Jediné, co mě napadá, že ta silnice má celkem 3 pruhy s tím, že kamiony mohou jezdit pouze v pravém. Do prostředního a levého nesmějí. To ale přece neznamená, že já v pravém nesmím jezdit, ne? Mimo to jsem nebyla jediný osobák v pravém pruhu. Já nevím, jsem z toho špatná. Pokud je tady třeba někdo, kdo ten úsek zná a setkal se s něčím podobným, nebo nějaké nápady, o co řidiči mohlo jít?
Díky,H.
Je možné, že to špatně chápu a neznám to místo - jako že má uhnout doleva do rychlejšího pruhu, aby jí ten kamion mohl zprava mimo obec podjet? Já jsem rapl a pokud bych jel na povolené rychlosti a kamion se na mě lepil a blikal, bych v nahodilých intervalech omylem promáčkl zadní mlhovky, ono by ho to přešlo... Obzvlášt pokud by to byla poloprázdná cisterna. Není to správné, ale já kamiony většinou nerad... Ovšem extra pomalé osobáky také nee, takže si nevyberu...
Souhlas s jaj. Jezdil jsem dva a půl roku náklaďákem a co někteří řidiči osobáků předvádí, to jsem měl párkrát chut je posunout nárazníkem.. Na padesátce jedou 45km/h i méně, na povolené 90 jedou osmdesát, někteří nechápou, že pokud to střihnou těsně před náklaďák a nedej bože se jim kousne motor nebo před ně vletí srna z pole nebo lesa že to neubrzdím a v lepším případě jim zkrátím auto napůl nebo skončí rozšmelcovaní v protisměru či vpravo v pangejtu a já přijdu v nejlepším případě o nohy, protože budu donucen také někam uhnout. O nebezpečném předjíždění osobáků před nepřehlednou zatáčkou či před vrcholem kopce se zmiňovat nemusím, to opět musíte sundat nohu z plynu, mít ji připravenou na přehození na brzdu a zpomalením opět ztrácíte rychlost, kterou těžko zase nabíráte.. Za zády máte náklad, který se vám prudkým zabržděním může na korbě překotit, vysypat či rozbít i když je dobře uchycen a za náklad zodpovídá samozřejmě řidič(pojištovna něco zaplatí, zbytek řidič). Při nehodě si vás Policie proklepne rok zpátky, dá dejchnout, líznout a stejně dají za něco pokutu, přinejlepším za nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem před vámi. Na dopravě šéfovi můžete tvrdit co chcete, jste už v hledáčku a další průšvih je víceméně jisté ukončení pracovní smlouvy. Další problém je, že se musí dodržovat bezpečnostní přestávky a stihnout něco někde vyložit v určitém limitu, to vše se zapisuje na tachografu a dispečer firmy má vaší polohu GPS. Zastavit s náklaďákem můžete jen na určitých místech a na benzínkách(a ještě jen některých), Ono kdo si to nezkusil za volantem velkého auta, ten to nepochopí a bude na kamioňáky nadávat. Netvrdím že jsou všichni dokonalí, najdou se i nerváci, ale těch je málo. Končil jsem s ježděním z důvodu dvou mikrospánků-nic se při nich nestalo, ale ježdění není pro každého, člověk musí mít hodně vlastní vnitřní energie a dostatek spánku. V noci jste vykoukaní do tmy, to také hodně unavuje a většinou se za volantem sedí šest hodin, nějaké čekání na vykládce/nakládce, jízda z firmy domů.. Ježdění náklaďákem není to samé co přejet osobákem z domova do kanceláře a zpátky domů, zastavit téměř kdekoli..
Ignoruj ho. Jedes dle predpisu, pokud nekam specha, neni to tvuj problem ale jeho. Nikde neni zakonna povinnost jet presne maximalnim limitem, coz ty stejnak jedes. Ze tachometr ukazuje mene je sice pravda, ale opet plati, ze to neni tvuj problem.
Ale taky platí, NEOMEZOVAT bezdůvodně pomalou jízdou!
V tomto případu bych spíše věřil, že světla "jakoby problikla na nerovnostech" nikoliv že na ni blikal, že jede pomalu-tedy za předpokladu, že opravdu jela v koloně-před ní spousta dalších aut!
Ale osobě mám raději kamion daleko za sebou (min. 100m a to jsem už trochu nervozní) , nebo před sebou, než ho mít třeba jen 20m za zádí auta!
Ne, na 80 jet tacho 80 opravdu není bezdůvodně pomalá jízda...
Kamion nalepený na kufru ovšem je agresivní nebezpečná jízda a měla by se tvrdě trestat podobně jak v Dojčlandu..
Vše je o ohleduplnosti a tolerance jednoho řidiče k druhému. Každý řidič porušuje předpisy. Každý řidič jel někdy rychleji, nežli připouští předpisy.
Já nevím jakou rychlostí jste jela, co viděl přes Vaše auto řidič dopředu. Jen vím, že potkávám občas řidiče, kteří jedou méně, nežli by mohli. At tak jezdí, klidně, je to jejich volba.
Teř profesionální řidič třeba ví, že jste jela jen 76-77, klidně může jet i 83-85, v toleranci, páč určitě nestavějí auta, kteří překročí rychlost o 5km.
Každý někdy někam spěchá...
Ze zkušenosti vím,že rychlost na tachometru je vyšší o 6-7 km než je skutečná. Jak píše re4zon zkus se projet s navigací a zkontrolovat.
Podle nějaké normy rychloměr ("tachometr") snad nemůže ukazovat nižší, než skutečnou rychlost. Odchylka je tedy +0% směrem nahoru a snad -5% směrem dolů. Z tohoto důvodu rychloměr ukazuje vždy vyšší rychlost, než je skutečná.
Zbývá mu přizpůsobit jízdu provozu a dodržovat bezpečný odstup. Ne se nalepit na zadek a oslňovat dálkovýma. Nebezpečný psychopat který za volantem kamionu nemá co dělat. 80 není minimální rychlost ale nejvyšší dovolená a pokud měla na tacho 80 tak jela nejrychleji jak legálně mohla.
Pokud on chtěl jet rychleji tak mohl předjet, jestli porušuje dva předpisy nebo tři je už jedno.
Takový kretény maj chytat cajti, ne měřit za bukem kdo v poli jede 55 už pět metrů před cedulí nebo se na stopce kola úplně nezastavily..
Mmch. např. v Německu za tohle hrozí pokuta + jeden až tři měsíce bez papírů a za agresivní najíždění na kufr ve vyšší rychlosti hrozí až tři roky natvrdo
Dostatečně popsaný je že jela opravdu 80 podle GPS. Bezpečná vzdálenost pro kamion za osobákem je minimálně 40 metrů - 20m reakční doba a 20m rozdíl v brzdný dráze, a to je úplně na hraně, pokud je blíž, něco se nečekeně semele a osobák půjde na brzdy, tak on dobrzdit nemá šanci a auto před sebou sešrotuje. Takový ostup evidentně neměl. Lepil se na zadek, blikal dálkovýma "at ta pomalá blbka zrychlí" - kam asi když je před ní kolona.. Prostě nebezpečný agresivní kokot a bylo by dobrý použít Německý předpisy i policajty. Dostal by pár set euro pokuty, aspoň měsíc bez papírů a vůbec by si nedovolil ještě o tom diskutovat.. Jak ten borec co předjížděl a málem sejmul autobus. tady by to bylo "nehoda se nestala tak leda 2k za přejetí čáry", tam dostal pár let natvrdo.
Uhnout mu vlevo toho moc neřeší, kamion se posune o 20m dopředu za další auto a pojede vedle ní, za ní najede podobný spěchající kokot v osobáku a bude jí tlačit taky. Jediná výhoda bude že za sebou bude mít osobák a ne kamion, takže šance na přežití bouračky se zvýší.
Spočítej si jaký je rozdíl projet okruh 80 a 90..
Jestli logistika počítá s porušováním předpisů, využitím limitů do poslední minuty a nepočítá se zdržením, tak je něco špatně. Max. doba jízdy je jako ta max. rychlost - to není minimální doba řízení ale maximum. A jestli někdo má problém vydržet když někdo před nim jede o 10 kmh pod rychlostním limitem, tak by měl zvažovat jestli neni psychopat a neměl by vrátit řidičák.. A to říkám jako někdo kdo jezdí opravdu svižně (pokud to provoz umožňuje)
Proste ho brzdis.
Muzes jet povolenou rychlosti podle gps +3km/h tolerance. Ta hometr ukazuje mene, kvuli ruznym pneu je nastaven, ze podmeruje.
Pouzij Waze a tam kde neni mereni, muzes jet jeste vice. Anebo se mu uhnout (v obci do leveho pruhu).
Již dříve jsem na poraďte.cz psal o tom, jak "řidiči" dodržují rychlost. Ty, kteří jezdí podle předpisů, považují za přkážku siličního provozu, která ohrožuje bezpečnost provozu, protože nutí jiné řidiče (ty, kteří předpisy nedodržují) předjíždět.
Například švagr, který je již v důchodu, ale ještě nedávno byl řidičem z povolání, se rozčiloval, že nějaký jiný řidič jel v obci jen 70 km/hod a tím ho omezoval. Na otázku, jak on jezdí v obci odpověděl, že když ví, že tam není radar, tak 80 km/hod.
S podobnými názory, jako u švagra, se setkávám dost často, takže co k tomu dodat? Ti, co jezdí podle předpisů, asi na silnice nepaří a měli by jezdit po polních cestách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.