Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia I 1.4 MPi 44kw - spotřeba, autorádio

Od: jarin® odpovědí: 11 změna:

Ahoj,

mám půjčenou Fabii 1.4 MPi 44kw a protože se ve škodovkách vůbec nevyznám, tak bych potřeboval vyjasnit dvě zásadní věci.

- 1.4 MPi je verze která má karburátor? (abych věděl, jaký styl řízení mám zvolit - u moderního přímovstřiku na kterej jsem zvyklej je jasný, že když jedu z kopečka a chci jet na spotřebu, tak je lepší nechat kvalt a sundat nohu z plynu, motor je roztáčenej kolama, jedu za nulu...u karburátoru předpokládám, že to je jedno a že lepší vyřadit?

- je to sociální výbava, není to juniorka...má to lakovanej přední nárazník, ale kliky a zrcátka už ne, nemá to centrál na DO, nemá to ani rádio, ani anténu, ani tónovaný skla... předpokládám, že to nebude mít žádnou přípravu, že by ve dveřích byly repráky, stačilo by zapojit rádio a mohl bych poslouchat písničky přes bluetooth (chytat radio nepotřebuju) ale předpokládám, že to je holota..takže ani příprava nebude? Stejně tak to má sice displeje ale ukazují čas a kilometry a tlačítko, kde by se dalo přepínat a ukázalo mi to spotřebu asi můžu hledat marně, že? :D

- to by mě zajímalo jen ze zvědavosti, je to extrémní holobyt za mě, ale má to 64 tisíc najeto, teta to má od novoty, to auto stojí furt v garáži, nikdo s tím nejezdí, světla svítí jako krává protože paraboly nejsou vysvícený a ten plast je hezky čirej...nový auto prakticky ...zajímalo by mě jakou to může mít hodnotu, protože jsem se díval ze zvědavosti na Bazoš ale tam jsem našel jen ekvivalenty co mají najeto čtvrt míče. Koupit od ní to nechci, jsem za to auto vděčný ale už se těším na svoji Alfu :D

Díky za rady!

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Karburátor měl naposledy Favorit z roku 1993.

Pak měli monovstřik SPi Bosch a pak nepřímý vstřik do sání vicebod MPi Simos Siemens.

1.4MPi je vícebodový MPi vstřik do sání před hlavou motoru na ventily s jednotkou Siemens Simos 3PB.

Kvalt nevyřazovat, ale sjíždět kopce a brzdit s ním. Spotřeba bude nulová.

Rádio tam bude mít asi jen hnědý ISO konektor, který je napájecí a budou chybět kabeláže k repro, repráky a konektor černý ISO na repráky. Ale hnědý by tam měl být.


doplněno 18.09.23 18:10:

44kW bylo Euro 2 i Euro 4.

Podle počtu lambda sond a katalyzátorů (2+2 nebo 1+1)

Euro 2 má přední lambdu za svody jen na 4 dráty a Euro 4 na 6 drátů

asd1

Brzdit motorem sice nulová spotřeba, ale daleko nedojedeš a musíš přikrmit, hned to bere okamžitých 4-7 na udržení rychlosti. Plachtit = spotřeba ca 3/4 L za hodinu (okamžitých ca 0,5 - 1/ 100 km) ale dojedeš mnohem dál a přikrmit musíš až později = vyjde to líp...

Samo z prudších kopců kde zrychlovat nechceš je výhodnější mít zakvaltováno a využít zavřený vstřiky

 

k2

0x

Vsechny benzinove fabie 1. generace byly s NEPRIMYM vstrikovanim (stejna jako vsechny felicie).

Repraky spise nebudou, mozna by stacilo pres mrizku poradnou baterkou posvitit do dveri.

Ukazatel spotreby (PP) je az u vyssich vybav, prepina se pak na pacce.

Cena u zachovalych malo jetych "lidovych" aut s takto malou vybavou je slozita vec. Obecne moc lidi, co by byly ochotny dobre zaplatit starej kram v holobytu, moc nebude a sberatelsky to taky uplne zajimavy neni.

 

asd1

0x

Je to vícebodová stříkačka a nepřímý vstřik. Na spotřebu je nejlepší z prudkých kopců mít zakvaltováno a z mírných vyřadit a plachtit. Akcelerovat v oblasti max. účinnosti motoru (tj. nebát se to vytočit až do oblasti kdy přestává táhnout) a pak šolícháním držet rychlost, před zpomalením lehounce zpomalovat, např. 500 m před křižovatkou jedeš 90 a 100m před ní 80 - časově to je rozdíl minimální, na spotřebě velký.

S 1,6 atmo 74 kW umim zajet dálky za 5,5 L a rozhodně nejsu brzda provozu, průměrná rychlost 70 - 80 kmh - kombinace město dálnice okresky..

Hezká Fabie, holobyt je spíš výhodou - nemá se co posr. klidně 50k a cena v dnešní době bude spíš stoupat. Zásadní je jestli je orezlá nebo ne - orezlá za 20k, čistá klidně za 100 - vydrží to jezdit dalších 10 let, zato moderní auto je plný kokotin, stojí 400k a za 5 let se dají čekat drahý opravy..


Je to garážovaný, bez rzi. Nechal jsem na tom dělat technickou před 2 rokama, absolutně nebylo co řešit. Za ty dva roky to auto najelo 800 km.

Jo a je to pistáciová fabka...ale teď jsem četl, že barva sama o sobě je unikátní ale jako investice to asi nebude :D

k2

@asd1:20 let stara Fabie za 100 tisic korun ceskych? Vy ji za to koupite? Znate nekoho, kdo ji za ty prachy koupi? Znate nekoho kdo zna nekoho, kdo za ni tech 100k da?

V cem je vyhoda holobytu? I na FI v plne palbe se nema co posrat, vzdyt to dohromady zadnou vybavu nemelo! Nebo jaky prvek vybavy FI spatrujete jao rizikovy? Radio? Central na DO, nebo snad zrcatka v elektrice?

jirib
Jen blázen by vám dal 100.tis...
Maximálně 40.tis a to ještě budete dlouho hledat...

Výhoda holobytu je, že ty motory a převodovky mají prd najeto.

asd1

Spíš jen blázen dá 200k za 5 let starý moderní auto který vydrží polovičku toho co ta Fobie..

Jo to je fakt, že i plná palba je pořád dost holobyt Oproti modernímu autu s asistentama brždění, diodovýma světlama, stabilizací, dotykovým ovládáním atd. to jednoduchý je a opravy jsou řádově levnější...


Já jsem vděčný za to, že to auto mám, můžu s ním jezdit, protože do autobusu a MHD bych nenasotupil. A je to příjemný, že to voní novotou, všechno tam funguje, jde lehce...fakt mám pocit, že to je nový auto. Ale odkoupit bych to nechtěl. Řekněme, že jsem zvyklej na Alfu, na její jízdní styly a realně mám strach s tím autem zatočit, dost si přibržďuju do zatáček, protože s Alfou nemám problém projet zatáčky ve vysoký rychlosti...tady bych asi vyletěl do škarpy. Ale zase na druhou stranu v Alfě cítím každou nerovnost úplně extrémně a u té Fabie je neskutečně pohodlný podvozek, nerovnosti necítím, přes prahy se jen přehoupnu ale je to na úkor těch jízdních vlastností ...

Třeba MFA palubní počítač je úplná pohodka si dodělat do holobytu.

Sehnat budíky *** *** 880C místo 860C, které MFA mají, sehnat páčku a vystřihnout na vrakáči kabeláž nebo ty 4 drátky prostě dopojit.

Budíky přehodit, přizpůsobit PIN na LOGIN s motorem, stočit km a přizpůsobit staré klíče do nové přístrojovky.

Práce na 2 hodiny. Sám jsem to dělal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]