Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompatibilita brzdových válečků

Od: bery* odpovědí: 5 změna:

Ahoj, po výměně brzdovky mi začal téct válečky v obou zadních bubnech, takže řeším, jaké koupit.

Jedná se o jedničkovou oktávku combi, originál tam bývaly 19mm, já je před lety už vyměnil za 20,64mm (kvůli LPG nádrži a občas tahání přívěsu těžkýho na předek - zadní pružiny mám z nějtěžší verze kombíkovýho superba/7 místnýho touranu) a teď mě napadlo, že bych zkusil 22mm. Jen jsem u nich nikde nenašel kompatibilitu s oktávkou, jen s feldou (tam jsem je v kombíku s LPG míval místo původních 19mm k plné spokojenosti, jen montážně bylo potřeba o kousíček převrtat dírku pro šroubek ve štítu.)

Teda, netuší někdo, jestli prasátka z feldy pasují do oktávky?

Díky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Netuším, ale právě nekompatibilita tkvěla právě v jiném osazení děr. Stačilo asi o 1mm díru šroubků M6 propilovat do boku dál. Centrální díra seděla.

 

bery*

0x

Tak fav/fel pikapový 22,2 prasátka zakoupeny (nějaký Fragokov, neznám, jsou kvalitní?).

Montážně by tam od oka jít mohly, jen mě zarazilo, že na ploše písků, co tlačí na pakny, nemají takovou tu vystupující "centrující" hranu - může to být problém? Upřímně, doteď nevím, jestli má být otočená směrem k bubnu, nebo ke štítu Každopádně u Meyle prasátek, kde ta plocha měla malý průměr, už mi kdysi hned po montáži pakna sjela stranou, což bych nečekaně zažil nerad Nemám radši doprostřed vybrousit drážku, jako jsem viděl třeba u 22,2mm prasátek pro Š130?

Fragokov jsou slováci.

Lepší vybírat ATE, TRW.

Meyele je přebalená čína jako Starline nebo Vika, akorát napíšou Germany.

bery*

No já ty Fragokov koupil v oblíbený mototechně, protože to byly jediný toho typu,co měli skladem. Od Meyle už mi do garáže nesmí nic, když tady před cca 10+ lety začínali, tak se snažili,ale pak to rychle podelali a zdrazili a bohužel dodnes žijou z dobrýho jména. Cokoli gumovyho nevydrží, pakny s o kus vedle nanytovanyma pakama pro lanovod ručky, bubny s průměrem jako po presoustruzeni, tlumice prestrikany modrou barvou včetně silentbloku a po roce tekouci přes rezavý pístnice ... Jako dostačující za pár korun se mu teď líbí polský Maxgear díly.
A co ty drážky pro pakny do pístků, vybrousit, nebo nechat rovný?

Já bych je nechal. Když uděláš drážku, tak ta pakna zapadne do drážky a pístek musí daleko více vyjíždět. Na samostav bych moc nespoléhal. Ten je platný hlavně pro ruční brzdu. Většinou se po čase kousne a pak to brzdní na ručku hůře a kapalinová brzda si tlak v systému rovnoměrně rozloží, takže té je to víceméně jedno. Proto i na STK při měření nesouměrnosti brzd vyjde vždy provozní brzda líp a ručka hůř (u zanedbaného auta s bubny).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]