Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bylo to řízení vozidla nezpůsobilé provozu

Od: slavo® odpovědí: 21 změna:

četl jsem tento článek - diskuzi pana Cukráře s K2

poradte.cz/...

1 - v sousední vesnici při parkování když jsem ještě měl ladu 2103 tak při parkování se mě propadl brzdový pedál, opatrně jsem dojel domů kde jsem zjistil, že jedna trubička na třmenu byla "prohnilá". ( bylo to v místech kde to nebylo na pohled vidět ).

To znamená když mě nebrzdila přední náprava, ale jenom zadní tak to vozidlo v ten moment asi bylo nezpůsobilé provozu.

2 - Před tím jsem měl jawu 250 panel a tam se mi při jízdě ukroutil bovden - takže mi přestal ukazovat tachometr.

Doma jsem ho potom vyměnil.

Byl potom ten motocykl způsobilý a nebo nezpůsobilý provozu?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x
1. Tech.nezpusobile,stav vážně ohrožuje bezpečnost = papíry do cistirny
2. Nezpusobile, ale vážně neohrozuje tak za 2k jestli nezdrazili..
Záleží co cajtovi reknes,jestli se stalo teď nebo o tom víš a přesto jsi vyjel..

 


2x

1) to se stávalo dříve často, klidně se jelo i na ruční brzdu. Vždy se bude postupovat individuálně, dle situace.

2) to se stávalo dříve často, dokonce jsme u náklaďáku ohýbaly bovden, abychom jezdili několik dní bez tachografu..

 

k69

1x

Odpověď je jednoduchá - autorita, která ověřuje způsobilot vozidla je přece STK. Takže si snadno můžeš odpovědět se kterými závadami STK projdeš. V 1. příípadě je to vázná závada - vozidlo je nezpůsobilé a mělo by být odstaveno. Ve 2. případě to sice problém je, ale není jak zkontrolovat takže OK.

Špatně! V 1. případě to není vážná závada, ale NEBEZPEČNÁ!

Jednoduchá, jak pro koho...

Technickou prohlídkou silničního vozidla ve stanici technické kontroly mohou být zjištěny tyto stupně závad na technickém stavu vozidla, jeho ústrojí a částech:

lehká závada (kód A), která nemá vliv na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

vážná závada (kód B), která ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla a nepříznivě působí na životní prostředí, ale neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích,

nebezpečná závada (kód C, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích.

zdroj: a další

 

trtr

0x
Zdravím, v první situaci odstavit a vhodně zabezpečit a označit! Pokud by to bylo v nebezpečném místě(ostrá zatáčka,...), možno opatrně zastavit dopravu v daném směru a s pomocí poučeného pomocníka vozidlo přesunout na místo, kde to bude více bezpečné - šlo by aplikovat ustanovení o krajní nouzi. Vše samozřejmě koordinovat ideálně s PČR, je-li to ze zákona třeba. První je vždy zachování maximální bezpečnosti a to i za cenu "porušení zákona a předpisů" v krajní nouzi. Třeba když pouštíte vozidlo s právem přednostní jízdy, tak mnohdy taky možná nevědomky pácháte přestupky, jinak nelze kolikrát pustit.
Co se týče poruchy tachometru. Je to sice podstatná závada, ale opět bych vozovku opustil až na nejbližším vhodném místě-rychlost lze odhadnout dle převodů a otáček(manuál).Pak bych dohodl další postup-odtah(odtahová služba, lano,...).
Co se týče moto Jawa, tak další špek-porucha lanka spojky. Některé moto byly poloautomaty a spojka šla řešit citlivým způsobem řazení-šlo jet třeba přes celou ČR.
Toto dělat ovšem s autem je docela hodně o hubu a nebezpečné (hlavně průjezdy křižovatky), spojka je natvrdo sepnuta a "přeřazení-vyřazení" skoro nemožné. Platí pro manuál.

 

ko

0x
když mě nebrzdila přední náprava?
Jak to? Myslel jsem, že brzdy jsou křížem, tedy aspoň ty dnešní, jakože pravé přední a levé zadní je jeden okruh :0)

Myslel jsem, že brzdy jsou křížem,

od kdy si to myslíte? U nějakého auta jste to viděl?

Brzdy křížem jsou u starších vozidel bez ABS skoro standartem až na nějaké výjimky.

Pro zajímavost jeden atip je třeba Škoda 130/Rapid které měli vpředu 4pístkové brzdiče tak každé dva pístky měli svůj okruh a na jeden z oruhů byla navíc napojena celá zadní napráva. Takže v případě poruchy jednoho okruhu předek brzdil vždy napůl a zadek buď naplno nebo vůbec podle toho o který šlo okruh. Ale tohle je hodně atipické řešení vlastně taková inprovizace od techniků jak do toho auta dodatečne dostat lepší brzdy a nic jiného moc neupravovat. Favorit už měl brzdy křížem s omezovači tlaku na zadní nápravu.

U dnešních aut s ABS už je to zapojené přes její jednotku takže tam to bude individuální ale stále jdou do jednotky dva okruhy od HBV. Každopádně dva oruhy jsou na základě bezpećnostních předpisů povinné.

Asi jsem to měl u škodovek zapojené jinak.


Lada - žiguli měla dva okruhy - jeden v předu a druhý vzadu.

Ale trabant měl jeden okruh a zažil jsem jako spolujezdec že praskla trubička a bylo to z kopce a v zatáčce. ( a ten kopec byl sice krátký ale dost prudký ).

Naštěstí v protisměru nic nejelo a taky chodec nikde nebyl.

Tak se dojelo domů na ruční brzdu kde se to opravilo a jinak to projetí zatáčky bylo jak s nějakým ferrari.

slavo,

ano, přesně tak...

dva okruhy - jeden v předu a druhý vzadu.
ale neznám křížem, půlka předku a půlka zadku..

Třeba Favorit, Felicie je křížem. A křížem je to proto aby v případě poruchy jednoho okruhu auto nešlo do smyku. Takže je spojené LZ a PP kolo a v druhém okruhu PZ a LP kolo. Ono z tohohle propojení pak vychází i postup odvzdušnování brzd kde je dáno na kterém kole se začíná a kam postupuje.

Jen veterání ála Š130 a níž jsou předek a zadek.

Diagonálně (křížem) jsou snad všechna auta z devadesátek. Včetně Fabie a Octavie.

Š130 je již popsáno výše ale tam je to složitější tím že jsou tam více pístkové přední brzdy takže na předek účinkují oba okruhy a dokonce i oba na každé přední kolo vždy na jeden pár pístků a zadek je pak napojen jako odbočení jednoho z okruhů. Obyčejná Š120 má každé přední kolo jeden okruh a zadní náprava je také zapojena jako odbočení z jednoho okruhu.

Díky za objasnění, já skončil u Š120...

Tak ona Š120 je v tomhle dost atyp protože má pouze dvouvývodový brzdový válec ale na druhou stranu dvoupístkové brzdy jak ferrari . Takže to zapojení je taková znouze cnost aby to vůbec nějak brzdilo. Modernější auta bez ABS už mají normálně 4 vývodový válec a jednopístkové plovoucí třmeny proto může být každé kolo zapojené zvlášt.

 

talla. Ne, ABS kostka taky pracuje na dva diagonální okruhy. Jen je ke konci výstupů umí každé kolo zvlášt odregulovat, ale kdyby nefungovala, tak brzdí na okruhy křížem viz schéma.

Vstup dvě trubky od tandemového hlavního válce a vístup 4 kola.

Motor čerpadla pak pohání dvě čerpadla nezávisle pro dva okruhy. Koukám dle schématu.

bez ESP (méně obtokových ventilů) jen pro odblokování. ESP umí sám i blokovat pro řízení smyku (vyváznutí ze smyku zabrždění jedním kolem doprotivky)

Zlatý Trabant...

Tak všechno je zlatý, když to funguje. U tráboše koroze podlahy a spodku kastle taky nic moc. Pěkněj, pěknej a pak se rozpadl na trsátka zničehož nic

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]