Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak moc je to špatné?

Od: zapomenuto* odpovědí: 11 změna:

Zdravím, přikládám foto mích předních pneu které jsou v dost špatném stavu ale rád bych věděl jak v moc špátném.

Doufal jsem že s tím ještě vydržím do zimy abych nemusel přezouvat 2x ale z mého lajckého pohledu to nevypadá opravdu dobře.

Co zákony? Nějaký závažný problem by mohl nastat při kontrole?

Je možné s tím ještě chvíli jezdit nebo je nutné raději přezout dříve?

Předem děkuji za odpovědi


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Už teď se jedná o technicky nezpůsobilé vozidlo.

Za tohle může vadná gemometrie. Auto po bouračce nebo výměně dílů nápravy bez seřízení.

Jak gumy smykují k sobě či od sebe (sbíhají či rozbíhají a nejedou rovně), tak se při rovné jízdě gumují hrany.

Jednak na mokru i nové gumy s takovou geometrií náprav mohou klouznout snáz a hlavně je delší brzdná dráha, protože pneu se dříve utrhne do smyku, protože smykuje furt a jednak se i nové gumy takto rychle zničí.

Takže je nebezpečné z hlediska brždění a nebezpečné z hlediska žádného dezénu. Tolerance je 1,6 letní, ale né takto zničené.

olinl
Doplním k těm 1,6 mm: Podle vyhlášky č. 341/2002 Sb. § 21 odst. (5) ve znění změn a doplňků musí mít činná plocha pláště pneumatiky v provozu po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek, nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií do 3500kg nejméně 1,6 mm.

... a celé šíři, což zde není.

Díky za doplnění

asd1
Hlavní des.drazky jsou ty kde jsou kontrolky,což ty krajní nejsou = ty gumy předpis splňují. Na vodě velmi opatrně.

Drážky výrobce gumy a vyhláška v celé šíři jsou podle mě dvě věci.

asd1
Nejsou. Min.1,6 v hlavních des.drazkach v celé šíři behounu. A hlavní drážky jsou definovány jako ty s kontrolkama,tady to jsou ty obvodový a do kraje behounu vubec nezasahujou. Ty krajní nejsou hlavní des.drazky a můžou být sjety i takhle..

 


0x
Buď je špatná geometrie, jak píší ostatní, anebo jezdíte jako pjase Bývalý kamarád dokázal na Golfu II ojet úplně nové pneu za jednu sezónu! Geometrie byla v pořádku..Prasečí jízdou to opravdu jde a není to nemožné..Každopádně vaše gumy okamžitě zout a dát jiné..nové nebo lepší
zapomenuto*

Jako pjase jezdím, to jest pravda :D kdy byla geometrie řešena naposled to nevím jestli při běžném pravidelném servisu se na to podívali. Každopádně to samozřejmně přezout chci. Jen mě zajímá jak je to velký problém kdyby mě zastavila hlídka, jestli je to za nějaké bodíky nebo hůře o papíry když je výše psáno že je vozidlo technicky nezpůsobilé

Vždyt už ti to tu psali, že na mokru si rozbiješ ústa..Na suchu snad ne.. A nějaký policajt možná zbaští tu formulku o hlavních dražkách,které jsou o fous nad minimem..Já bych na tom nejel ani pro rohlíky.Ale jestli se nebojíš,tak hodně štěstí..
asd1
Stačí nejezdit jak kokot. Problém toho vzorku je jen v hlubší vode kdy tohle zaplave už v 80 kmh,pak starší tvrda klouzava směs kdy to oproti novy vic klouže i na vlhku. Za sucha rozdíl malý to jde zanedbat. Policajt nemusí nic baštit,naopak by neměl zkoušet tvrdit ze ty krajní drážky bez kontrolek jsou hlavní dezenove.
U některých gum je hl.drazka napříč až do kraje,u téhle ne, tady jsou jen ty ctyri obvodové, ty zářezy na kraji hlavní d.drážky nejsou, blok dezenu tady nejsou "kostky", ale cela ta "obruc" dokola. A není to ani motocykl u kteryho se neměří hl.drazky ale zářezy.

Za sucha to z každým km bude stále víc a víc žrát vzorek díky tření.

Potom to bude Formule 1 Le Mans

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]