Nejste přihlášen/a.
Prosím vás chci se zeptat náhodou jsem zjistil, že mám rýhu v brzdovém kotouči. Jen na jednom kole. Destičky jsou bez vad. Jak se to mohlo stát? Kamínek tedy kámen? Ale jestli kámen tak, že se tam udržel tak dlouho aby vyryl pěknou rýhu po celém obvodu. Dle mě i solidně širokou a hlubokou. Jezdili by jste s takovým kotoučem dál? Od nasazení tohoto kotouče sice uběhlo pár let (asi 3), ale kilometrově moc ne.
ano nejspíš kamínek v obložení, chvíli brousil časem vypadl...
Tohe je v pohodě, an funkci to prakticky nemá vliv. Navíc časem obložení okopíruje tvar a začne brzdit zase celou plochou.
Víc než ta drážka vadí reznutí postupující od krajů kotouče, až to sežere třetinu plochy tak je čas na výměnu kotouč+desky + kontrola/ repase třmenu (čepy, vodicí plochy, pístek, po ca 10 letech nový pružný těsnění pístku i když pístek samotný chodí lehce - starý ztvrdlý už tolik neodtáhne desky od kotouče. Repas se zaplatí na spotřebě..
Repasi třmenu jsem dělal cca v roce 2020 se vším co popisuješ i nové hadice. Další repase se to auto stejně nedožije díky korozi. Jen ten kotouč mě zaskočil a to i jak koroduje. Nevím jestli tím, že málo jezdím, nekvalitní materiál nebo, že jim to někde dlouhatánsky od výroby někde leží
Hlavní je že málo jezdíš. Kdo jezdí denně tan pořád leští a nerezne to. Stačí chvíli stát po dešti a kotouč je zrzavej, jak to tak stojí dýl jak pár dní tak rez pokračuje do hloubky, to se už neobrzdí a pokračuje dál.. Obzvlášt v zimě v soli...
Materiál kotouče vliv má taky, ale výrazně menší (kromě vyloženě šmejdů který reznou i v suchu)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.