Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřeboval bych od vás, zkušených rádců, radu na spolehlivé auto do 50 000 Kč, které budu moci udržovat a servisovat za rozumnou cenu. A ktere mě u benzínky nesedře úplně z kůže.Budu ho mít primárně na dojíždění do práce, každý všední den tam 30km a 30km zpátky domů, tzn. celkem 60km denně.
Všem děkuji za tipy, rady a názory.
Hooodně záleží jak se vybere! Zkušenost-za 4000kč jsem koupil 33 roků starou Š105,Původně ji chtěl dát do šrotu, tak jsem si ji vzal jako nouzovku-údajně řízení KO, motor KO... Vyměnil jsem pneu co jsem měl z předchozího auta=řízení OK (bylo to špatně sjetými pneu) Motor? PO 14 dnech a cca100kmopravdu klekl, vyměnil jsem motor (druhý byl zadarmo od kamaráda) .Po dvou letech před vypršním TKmanželku sestřelil dědek na kruháči -už se nevyplatilo ji opravit-za 4000 po rozebrání a rozřídění na plechy, "těžké železo", al.slitiny jsem ji prodal v kovošrotu za 4000 kč přičemž mimo PHM jsem do auta nedal ani korunu!Nebýt nehody, služila by déle!
Ale je to jen o znalostech a výběru auta, nenaběhnout na první naleštěný šrot!
Uvažuji právě o jedničkové fábii, ale přemýšlím, jaký motor, jestli HTP, to ale většina nedoporučuje, nebo "favoritáckou" 1,4 MPi, nebo 16 ventilovou 1,4 MPi...?
U HTP by mně vůbec nevadilo, že je slabá, ale všichni tvrdí, že je nespolehlivá, nevím, co je na tom pravdy, na favoritáckou 1,4 zase nebudou náhradní díly, takže asi zbývá ten šestnáctiventil... Ale nevím...
Jo, a nevím ještě, jak jsou na tom se spolehlivostí a údržbou z hlediska finančního motory 1,4 TDI a 1,9 SDI.
S nedostatkem dílů na ten motor vycházím z této diskuze, zaměřte se na příspěvky od gumídka, ten je odpborník na favority, fellicie i fabie. poradte.cz/...
Navíc na mého favorita se už také velmi těžko shání díly, tím pádem, jestli ten motor je podobný, tak některé díly budou identické s díly motoru ve favoritu.
ja si udržuji jedničkovou octavii TDI rv 2004 najeto 350 tis servisováno, spotřeba 4.8 nafty nic se nekazí startuje jezdí topí nerezne šedá stone metal po uymtí a vyleštění jako nová...atd ...těch 50 tisíc bych v bazaru nedostal, přitom se v takovém stavu v ČR prakticky nedá sehnat
Takže si myslíte, že i slušná jedničková oktávka do 50 000 by se dala sehnat? Těch ale moc nebude, dle toho, co jsem projížděl inzeráty.
já bych sháněl spíš v německu, ideálně od fyzické osoby, je to sice složitější než nákup v nemeckém bazaru ale tamnmí trh je mnohonásobně větší a gramotný člověk by to mohl zvládnout...ale nebude to do 50 tis, taková auta vyzobou překupníci, kteří je pak prodávají v ČR za 80...myslím že do 2500 éček by se něco dalo sehnat...
Já bych se spíš poohlédnul po koncernu - 1.6 / 1.4 MPI.
Japonce mám rád, ale ta antikorozní ochrana je bídná a většina aut v této cenové relaci na tom bude špatně - co se koroze týče. Naopak výhoda koncernu je tuna know how na internetu, dostupné náhradní díly a větší výběr na trhu ojetin. A nereznou, aspoň ne tolik. Alternativně ještě třeba Ford v obyč benzinu (ne VCT), ale pokud srovnám třeba Focus vs. Golf, tak Golf na mne dělá dojem takového festovnějšího auta a má kvalitnější interiér + bývají lépe vybavené.
Sám jsem teď kupoval vozidlo v této cenové relaci, potřeboval jsem nějakého pracanta, abych si neku*vil svoje nová auta a skončil jsem právě u Golfu V v kombíku. Je tedy ještě potřeba počítat s tím, že většina aut v této ceně bude chtít nějakou péči - já do toho dal cca 6 tisíc za materiál + 20h práce. Vesměs prkotiny, ale strčit to do servisu, je ta částka krát 4-5, což už ekonomicky nedává moc smysl. Což je další věc - pokud si to zvládneš servisovat sám, OK, ale pokud ne, možná bych přišetřil a pořídil něco novějšího a méně jetého.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.