Nejste přihlášen/a.
Ahoj, zase jsem tu s dalším problémkem, poslední dobou to nějak nebere konce
Motor v tahu často nepatrně pocukává, zahřátý na volnoběh trochu pufá do výfuku. Před dvěma týdny jsem se radoval, že to zmizelo po výměně snímače klikovky (ten opravdu zlobil, nějak dával nižší napětí a opakovaně byla jeho chyba v závadách).
Teď tam jeho chyba není (aspoň ne v Torgue, ještě nebyl čas vyčíst vše pořádně přes VCDS), ale mezi "běžnými" závadami (auto na LPG a přes 400tkm ) přibyla nová a hned opakující se P0600 - sériová komunikační linka.
Může to mít s tím lehkým pocukáváním souvislost? Všimnul jsem si, že při pečlivým pozorování i ručička otáčkoměru je nepatrně neklidná (ne jen na volnoběhu, ale i při jízdě v otáčkách, jak kdyby s ní pořád krokový motorek vrtěl nerozhodně mezi dvěma kroky).
S tou komunikací asi fakt něco je, ani několik dní po odpojení baterky se mi z budíků nenačetl kód rádia a zůstává zablokované (ale to už v minulosti dělalo víckrát a pokud to trvalo moc dlouho, stačilo se k němu připojit vagem a hned ožilo, což jsem teď ještě nezkoušel.)
Staré Octa používá ještě sériovou komunikaci K-line šedobílej drát jako Felicie.
Nějaká jednotka nebo prodřená izolace ji může zkratovat a kolabuje vedení.
Taky to může dělat adaptér v OBD co používáš na Torq. Není to nějaká ELM šmejdovina? Ono kdo ví, jak číňan řeší u toho elm komunikaci na K-line. ELM je primárně na CAN protokoly podle mě na modernější auta.
K-line je jen rozvětvený paralelní drát bez nějaké gateway. Napříč jednotkama a OBD zásuvkou.
Na tohle bylo vždy nejlepší KTS Bosch, KKL-USB kabely nebo VAG1552, ale to je už dneska retro.
Tak při stavu drátů v průchodkách do dvěří a podobně mě ten šedej trochu začíná děsit...
Naštěstí po přesnějším vyčtením VCDS je chyba v komunikaci snad odhalena a vyřešena, není nějaká všeobecná, ale konkrétní, problém byl jen v komunikaci s ABS, což jsem si způsobil sám - nedávno jsem tady řešil neúspěšnou snahu o jeho překódování za účelem trvalýho vypnutí ASR+EDS, což jsem nakonec udělal úplně po svým-zmačknutím tlačítka ASR na minutu časovým relátkem odpojuju napájení logický části ABS - no a tam se mi povysunula pojistka z patice takže zároveň vyřešena i občasná chyba ABS hned po startu v posledních dnech.
To pocukávání s tím teda souviset asi nemohlo a spíš to vypadá na chudou LPG směs, sice nechápu, proč se vyskytuje i v zátěži s lehce bohatou směsí, ale jak to všechno souvisí se vším, už bych se tomu nedivil, i po obyčejným smazání chyb se projev subjektivně skokově zlepšil. Zatím jsem to pokusně trochu "omastil" přidáním na váze vzduchu, respektive podvržením o 30°C nižší teploty vzduchu, tak uvidím, až pojedu do práce.
Musím kouknout ještě na svíčky, sice nedávno nový, ale teď během dovolený jsem musel kvůli poruše LPG jednotky část cesty jet se záložní, kam se mi asi nepovedlo v rychlosti zkopírovat správnou mapu a nastavení a pár set kiláků jsem tak jel po dálnici trvale naplno a přitom na chudou směs, tak (nejen) z nich možná trochu ubylo
Jinak ta bluetooth krabička . je to taková větší s pár ledkama, používám jí tak 2 roky bezproblémů, protože na rozdíl od několika menších, co už mám z dřívějška, se prostě všude líp strká a tak snadno se neztratí a hezky bliká Ale rozdíly mezi nima, kromě bluetooth/wifi netuším, subjektivně mi to všechno funguje stejně spolehlivě, jako černej klon VCDS, modrej VAG i před ním ještě s feldou samodomo převodník s tuším max232 a ještě před ním vrabčí hnízdo s pár tranzistory
Tak jen kdyby to někoho zajímalo, příčina neklidnýho chodu motoru dle všeho odhalena a vyřešena, už se zase chová, no, jenom stejně debilně jako vždycky předtím (+ teď po hledání přičiny mám rozjebaný všechno možný ...)
Mohl za to novej snímač polohy kliky "značky" Abakus - oproti předchozímu (cca 10 let stáří, taky nějakej noname), kde jednotka začala opakovaně vypisovat chybu, u tohohle sice nenamítala nic, jenom motor po dvou týdnech začal nervózně zakopávat v jakýchkoli otáčkách. Signál snímače vedu přes variátor předstihu EG Dynamic a ten dokáže o signálu čidla leccos prozradit - kromě napětí (roste s otáčkama - staré čidlo jednotky voltů, Abakus jednotky až nižší desítky, další nové i vyšší desítky V) je tam taky počítadlo nějakých "noise count" a "desync count"(asi nežádoucí bordel v signálu), kde pořád skákaly čísla. S novým čidlem Maxgear (nějak jsem si poslední dobou oblíbil , nezdá se mi jako totální shit a cena poloviční třeba proti Meyle, kde už je kvalita dávnou minulostí) jsem v těchhle počítadlech za jízdy viděl jenom nuly.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.