Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ojeté elektroauto, zkušenosti

Od: elisa24® odpovědí: 55 změna:

Dobrý den, jaké máte prosím zkušenosti s koupí ojetého elektroauta? Jakého prodejce ojetých aut preferujete? Co třeba říkáte na Auto ESA? Děkuji

 

 

55 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Elektro auto je docela široký pojem. Od mild hybridů, přes plugin hybridy, až po čistě elektromobily. Co vás konkrétně zajíma?

mathew

No nevím já mám za to, že elektroauto je celkem jednoznačný pojem, protože hybrid je hybrid.


Myslela jsem čiště elektromobily, i když názory na hybridy - mild a plugin, by mě také zajímaly.

To jsem si taky dříve myslel, ale automobilky a jejich názvosloví mne přesvědčilo že se pletu. Když mluví o uvádění nových elektrifikovaných modelech, tak tím myslí právě i ty hybridy.

 

mathew

4x

Žádné, protože netuším k čemu by mi ta drahá věc byla. Já jsem koupil auto v česku jednou od soukromníka a podruhé už jsem to chybu neudělal a zajel si do Eidhovenu a po 3 jsem si nechal přivést auto z Autohausu v Německu. Co se týká ESA tak nic horšího už snad ani není...


Děkuji, mohla bych Vás poprosit o odkaz na Autohaus.de? U nás je Autohaus jen na doplňky k autům?

mathew

home.mobile.de/... to je odkaz přímo na Autohaus, ze kterého mám to poslední auto, když necháte jenom: mobile.de tak se vám zobrazí další nabídky aut co jsou na prodej v Německu a případně dalších státech, ale tady je hlavně Německo.

 


3x

Pokud tedy myslíte čistě elektromobily, tak to mohu odpovědět. Kupoval jsem 5 let starý Nissan Leaf. Nemohu si stěžovat na špatnou koupi. Auto je to perfektně spolehlivé. Kontroly na STK co dva roky se tak rázem staly nejotravnějším úkonem co to auto vyžaduje. Ani do servisu nejezdím s tím autem tak často. Vlastně ihned po koupi jediné co jsem řešil za opravu, tak bylo neodskakující víčko nabíjecího portu. Vyřešeno trochou čistícího-mazacího spreje. Po dalších 4 letech výměna čepu a jedné kosti. Jiné závady nebyly.

Bazarům jsem se vyhnul. Bazary už z principu se vás budou snažit přesvědčit u jakéhokoliv vozidla, jak je dokonalé aby prodaly za co nejvyšší cenu. A to at je vozidlo v jakémkoliv stavu. Každopádně k nákupu si sežeňte někoho kdo rozumí bateriím a jejich diagnostice. Ona ta baterie bude fungovat stále a neumře jen tak, ale pokud bylo s baterií špatně zacházeno (velmi časté rychlonabíjení), tak bude mít již dost snížený dojezd. Nedejte na to co udává dojezd na palubovce. Ten se odhaduje podle poslední jízdy, která může být na hony vzdálená od vašeho běžného ježdění. Mechanické opotřebení vozidla záleží na počtu ujetých kilometrů vozidla.

Tak konečně je někdo se zkušenostmi s EV. Takže bych se rád zeptal, jak to funguje v reálném světě. Kolik ten kepl najede na jedno nabití, aniž byste musel otčenáš že dojedete? V létě (klima), v zimě (topení). Jak vnímáte komfort "tankování", tedy dobíjení, jeho plánování. A podobné věci srovnatelné s klasickým automobilem. Děkuji.

Kolik to dojede, záleží na tom jaké auto si koupíte a s jakou baterií. Logicky si asi nebudete kupovat auto s max dojezdem 200km na cestování po Evropě. Na takové si pořídíte s větší baterií a tím pádem i větším dojezdem. Tak jako tak, ale ze začátku budete jezdit s očima neustále sledujícíma dojezd i když pojedete jen kousek. Časem si na to ale tak zvyknete, že prostě ve svém okolí vždy dojedete a dojezd tak budete řešit jen na dlouhých trasách. Pokud máte garáž, tak klidně každý den můžete vyjíždět s plným dojezdem. Já si ale navykl jezdit trochu jiným stylem. Celý týden jezdit a o víkendu jako je nyní pak nabíjet baterii na 80% z fotovoltaiky domu. Šetřit si tak baterii menším počtem cyklů a víc ji vybíjet. Klimatizaci řeším jen na delších trasách a na krátkých si raději v létě otevřu okno. Není nic horšího, než sedět v rozpáleném autě a být ofukován ledovým vzduchem. V zimě auto topí normálně a možná i rychleji jak spalovák. Pokud ale jezdíte jen krátké úseky, tak vám to topení pojede vždy na plno a sežere pořádnou porci dojezdu vozidla v desítkách procent. Extrém tak mohou být pětiminutové jízdy po obchodech. To vám bude dojezd mizet před očima . Lepší je pak to topení vypnout. Na dlouhých trasách je to o dost lepší, protože po vyhřátí již jen temperuje malým výkonem. Ideální je před odjezdem si nechat auto vytopit ze sítě a potom už jen temperovat. Dojezd tak bude menší jen o jednotky procent. To se týká jak topení, tak i klimy.

No a kolik teda ten pět let starý Leaf má dojezd jsem se nedověděl? Takže netopit, neklimovat a poměrně (oproti konvenčním autům) složitě vypočítávat spotřebu/dobíjení?

@ernie a není to jedno? At napíše co napíše, stejně to tu budeš hejtovat dál. Nebo se jen potřebuješ uspokojit nad tím, jak má malý dojezd a že sis to myslel?

@bobika Děkuji. Jak jste si sehnal někoho, kdo rozumí diagnostice baterií? Jaká byla Vaše kritéria na baterii?

Koukám, že vtipy o dojezdu jsou stále v kurzu Jinak ohledně diagnostice záleží auto od auta. U těch novějších baterií bych se vůbec nebál, je stále v záruce. Případně si ji můžete nechat udělat v autorizaku. V bazarech pozor, mnoho prodejců to nechá odstavené na jednom procentu a tam může být potíž, pokud to takhle stojí dlouho. Ono v bazarech běžně stojí vybité spalovaky s 12V baterií. Je spoustu lidí, co vám auto doveze že zahraničí na klíč i s papirama a cz značkou a samozřejmě po kontrole stavu baterie. Něco to stojí, ale s němčinou to zvládne snad každý.

No jo ono je to ale asi fakt tajný sděli SKUTEČNOU spotřebu elektra,ojetého! Pak se nedivte že kolují vtipy a nejen ty ale i pravdy o dojezdu konkrétních aut s konkrétní osobou!

Přitom by stačilo málo-napsat jen skutečný dojezd=spotřebu třeba jen Bobikem zmíněného E nissanu.


@stir a od jakého roku výroby berete baterie jako novější typy? Nebo myslíte záruku 7-8 let na baterie?

Elisa tak ty baterie jsou všechny stejné, ale později se začaly přidávat tepelné čerpadlo. Má to vliv na spotřebu topení, ale hlavně tepelný management baterie hlídá teplotu baterie třeba při nabíjení, takže její teplotu optimalizuje a baterie tolik nedegraduje. Jinak jak psal Bobika, topení na krátké jízdy nedává smysl, ono to sice topí prakticky ihned,ale když je auto chladné, stejně to na těch pár km nevyhreje. Místo toho Stačí zapnout vyhřívání sedačky a volantu.
Diesel čtěte, přece Bobika napsal, že může mít každý den plnou, takže na dojezd se nehraje. Moje kolo taky dneska po obědě ujelo kilečko, ale kdybych si vzal místo banánu ještě ze dva gely a vyjel dřív,tak ujede i dvěstě a znám ženskou, která jezdí i přes 600 za den

Štíre na to že každý den má pnou se nikdo neptal dotaz zněl jakopu to má spotřebu ten jehop elektro...

Já nemusím mít plnou každý den a le vím, že kdž sednu do auta mám akční rádius cca 700km ve všech bez toho aniž bych denně MUSEL doplňovat palivo!

Už si připadám při rozhovorech s elektrofanatiky že hovořím s neandrtálci nebo hlupáky co nevhtějí vid+ět nic jiného než jen tu malinkatou špičku výhod a ale ten ledovec nevýhod pod hladinou NECHTĚJÍ vidět a jako by to ani neexistovalo!

Včera jsem si s rodinou udělal jednodenní výlet do Rakouska. Nejeto 600km, v nádrži zbývá nafty ještě na 400-500km.
Ano, stál jsem tam 3x na různém parkovišti a docela dlouhou dobu. Ale kdybych měl EV, tak nabíječku jsem tam (na těch konkrétních parkovištích) nepotkal ani jednu.
Domů příjezd ve 22:15. Opravdu by se mi ještě nechtělo někde 45min nabíjet a to ještě tam, kde bych musel zastavit jen kvůli tomu.
A těší vás to ten akční rádius 700km nebo bez toho neusnete? Snažíme se přece vysvětlit, že pro toho,kdo ujede zítra deset km to vůbec není důležité a takovýto údaj je naprosto zbytečný. A když je auto s dojezdem sto km, tak vím, že bude nabíjet jednou týdně i s rezervou. Neandrtálci to asi nepochopí, ale pro většinu lidí dostačující.
k2

@stir: Snazime se vysvetlit? Kdo jsou ti "my", co se snazi necoi vysvetlit? Nejake nabozenstvi, nebo snad sekta? Nebo proc vlastne vysvetlujete neco, na co se nikdo neptal a na primou a konkretne polozenou otazku ohledne dojezdu "ojeteho" elektroauta neodpovite? To je ve Vasi sekte zapovezene tema?

Mne, jakozto neandrtalce provozujiciho automobil spalujici naftu, by to zajimalo. U sveho vozu na fosilni palivo vim, ze abych mohl dale jezdit, tak me cekaji rozvody, v blizke dobe asi i vymena turba, mozna i spojka a casem asi i vacka a ulozeni vstrikovacu. DPF a dvohmotu nastesti nemam. Cenu oprav +- znam a nejak s tim "pracuji". Denne opravdu najedu tech cca 10 km a presto dojezd ojeteho elektroauta by to pro me byl udaj zasadni, nikoliv zbytecny. Cenu vymeny baterii tez netusim, ale pri najezdu 10 km denne tusim, ze ohledne navratnosti to bude ekonomicky nesmysl...

Taky by mě zajímal reálný dojezd, spotřeba na 100 km a rychlost dobíjení u onoho konkrétně zmíněného vozu. Já mám nepříliš úspornou Mazdu MX-5, se kterou se navíc dost bavím a mám dojezd cca 600 km a natankováno do pěti minut i s placením. V rodině máme ještě dieselové Volvo s dojezdem 1200 km, natankováno stejně rychle. Nabíjet bych mohla doma v garáži, jinak je nejbližší nabíječka 23 km daleko na parkovišti Kauflandu. Nejbližší benzinku máme 3 km a nejbližší benzinku s rozumnou cenou 5 km. Já jezdím nárazově (když nepočítám jízdu pro zábavu, někdy 10 km, někdy 250 km, podle toho jak se mi chce a jak mě to baví), každopádně moje nutná jízda má cca 140-170 km (do Prahy a zpět), pokud není zácpa, tak mi trvá jedna cesta do 50 minut, v místě parkování není nabíječka. Takže bych se ráda dozvěděla konkrétní čísla, tedy reálný dojezd, spotřeba na 100 km a rychlost dobíjení. A případně i cenu za 1 km (u mě kolísá mezi 2.60-3.60 Kč/km). Díky.

jirib
Spotřeba el.auta se liší stylem jízdy každého kapitalisty.Průměrná spotřeba je cca 20-21kW/100km.Stačí?
Srovnatelné se spalovákem 6l/100km,když to furt přepočítáváte na pohonné hmoty...
Čerpám zaměstnanecký benefit,tudíž nabíjím v práci,třikrát do týdne.Ojeté Citigo,zatím funguje.

Tak já fakt nevím, ale tohle všechno už tady za poslední roky bylo řečeno několikrát. Každý měl možnost si to přečíst nebo každý má možnost si to vyzkoušet v praxi. Spotřeba, rychlost dobíjení se dá najít na YouTube kde jsou podrobné testy všech aut. Nejúspornější jsou třeba hyundai ionic, koná, Renault Zoe, e Megan, BMW i3 kde ve městě jezdí kolem 10kwh, tady jsou Ev právě nejúspěšnější a dá to i Tesla 3. Bez dálnic s těmito auty budete běžně jezdit od 13 a výše dle stylu jízdy. Kdo chce velký dojezd si může příští rok pořídit Nio s velkou 150kwh baterií s dojezdem 1000km, aby mohli někteří v klidu spát nebo si pořídit na dlouhé cesty auta s 800V architekturou.Třeba Hyundai ionic 5, Kia či Porsche. Nabíjení trvá z 10-80% 18minut, ale pravda, není to pro ty, kdo drtí tisíc km na jeden zátah , bez přestávek třeba na oběd. Většina lidí spíš nadává, že je nabíjení moc rychlé a za tuto dobu se nestačí vytočit ani na wc. A když si dá člověk ještě třeba kafe, tak auto čeká na něj. Nutno ale říct, že rychlonabijeni v praxi bude člověk využívat možná z deseti procent, na dlouhých cestách a v drtivé většině případů bude nabijet doma, protože drtivá většina lidí denně nebude jezdit 400-500km. Kdo nemá doma zástrčku si nabije u svého obchoďáku po dobu nákupu, možnosti jsou neomezené. Nemusí stát s hadicí v ruce a čekat. Mimochodem loni jsem jel se svým dieslem na STK a dojezd 40km, tak jsem se zastavil na tří litry nafty, aby mu to náhodou při měření emisí nezdechlo a schválně jsem si stopoval, jak dlouho tam budu. Bohužel stojany obsazené, takže jsem čekal, fronta u pokladny, ve které jsem stál poté taky a zdržel jsem se 12 a pul minuty. Nepočítám příjezd a odjezd k benzínce. Na ní jsou také dva dobíjecí stojany 75kwh a vyšlo mi, že za těch 12minut bych dobil 15kwh, v km to znamená 100-150km. Hned vedle u této cerpacky je Lidl, Penny, uni hobby, Kaufland a asi milión dalších obchodu. No a servis turba, výfuku, rozvodu a buhvi čeho, to samozřejmě odpadá. Sice evropské automobilky honí do servisu i elektromobily, aby mohli vyměnit kabinový filtr a dolít kapalinu do ostřikovačů, Tesla žádný servis nepožaduje a není povinný.


@jirib a jak jste to auto vybíral? Kde? Na co jste si dával pozor?

@stir, děkuji za užitečnou odpověď.

jirib
Ojeté 4 roky staré E-Citigo,cca 400.tis.Se zaměstnaneckým benefitem dobíjení zdarma to snad dojezdí životnost baterie...10let?
Snažíme se přece vysvětlit, že pro toho,kdo ujede zítra deset km to vůbec není důležité a takovýto údaj je naprosto zbytečnýHmm sJe zbytečné vedět spotřebu? Možná jo pro někoho kldo měl-má příjmy třeba ve výší 12 000 000 ročně-pak mne opravdu nebude zajímat spotřeba, jestli má moje auto spotřebu srovnatelnou s MT55 v zimě a terénu! Akle pro drtivou většinu mimo elektro... to zajímá,, ono je rozdíl jezdit se spotřebou 10l/100km nebo jen 5/100. Ona totiž ten kdo je rozumný tak sdělí spotřebu a vychází pak oproti třeba naftě 2x dráž. Proto byl normální dotaz na spotřebu což ovšem většina elektro... nechce říci protože ví že naletěli dalším podobným.On vědomí, že můžu bez problému, zejména v situaci kdy si nemůžu okamžitě doplnit palivo ujet těch 700km je k nezaplacení na rozdíl od toho kdy musím denně na nabíječku abych druhý den mohl dojet do a ze zaměstnání. A věřte , že vím o čem to je protože v takové situaci jsem byl -denně před cestou domů nalít pár litrů nafty do nádrže ... A není to zrovna dobrý pocit když vím že mám paliva tak akorát!

diesel: přesně tak, u auta pro zábavu spotřebu zase tak moc neřeším, i když bych si asi nějakého Dodge s 18 l/100 km rozmyslela, ale u užitkového/rodinného auta, kterým denně jezdím do práce a třikrát ročně pár tisíc kilometrů na dovolenou je to hodně důležitý údaj a i jen rozdíl mezi 4.5 a 5 l/100 km se hodně projeví.
Teď jsem našla reálnou, nikoliv tabulkovou, spotřebu a ono 16.3 kW na 100 km je přeci jen trochu víc než udávaných 13 u Hyundai Ioniq - fdrive.cz/...

No a když budu trochu počítat, tak dobíjet doma by mě vyšlo těch 100 km na 85 czk, což se zdá fajn, nicméně cena je přes 1M czk, životnost baterií není úplně zázračná a obvykle nepřekročí 10 let a záruka je třeba na 7 let a že bude kapacita 80%, to znamená o 20% menší dojezd. A výměna baterií znamená cca polovinu ceny nového vozu. Taková benzinová Mazda CX30 stojí kolem 700k czk, má papírovou spotřebu tuším 5.7 l/100 km, reálná je kolem 4.9-5.1 a za 10 let bude mít spotřebu a dojezd stále stejný, za dvacet let také a když se o to člověk bude dobře starat (což v dnešní době ekošílenství je naprosto nezbytné, protože za 20 let asi nebude možné koupit normální auto, pokud nevykážeme ekoteroristy do patřičných mezí a to zelené šílenství nezarazíme). Každopádně radši si koupím zmíněnou Mazdu než zmíněného Hyundaie, protože kromě užitných vlastností a ceny je Mazda i o poznání pohodlnější. A když vezmu v potaz cenový rozdíl, 300k czk v benzinu projedu asi tak za těch 10 let, kdy se v elektromobilu budou měnit za 500k czk baterky (tedy cca 175k km). Nevím no, autíčka na baterky fakt nejsou dobrá volba. Proti elektromobilům obecně nic nemám, ale jak jsem psala, alternativa to bude tehdy, kdy si budou vyrábět elektřinu na palubě a jejich provozní vlastnosti budou stejné nebo lepší jako u spalováků a jejich cena bude podobná. Tedy když mám spalovák s hmotností 1500 kilo, dojezdem 1000 km, vejde se tam pět lidí a bagáž na 14 dnů na dovolené a palivo mám doplněné za 10 minut včetně placení, WC a kafe, stojí 700k czk a s běžnou údržbou mi bude úplně stejně sloužit za 20 let, tak minimálně to samé očekávám u alternativy. A to prostě zatím není a je otázka, jestli vůbec někdy bude a jestli se v Evropě nevrátíme díky tomu na stromy zatímco jinde ve světě budou drandit na benzin a naftu a nám se budou smát.

Pro EVčkaře je dojezd stále tabu. Proč to není otevřené téma? Protože je to stále palčivý problém a né každý chce po cestě několikrát nabíjet a někde trčet v restauraci nebo hotelu...

 


2x

Osobně s EV zkušenosti nemám, proto se ptám na zkušenosti o příspěvek vedle, ale určitě bych nekupovala v žádném českém autobazaru, ale zajela si do Německa případně si to nechala přivézt, jsou firmy, které to za drobný bakšiš udělají a ještě vám to přihlásí na české značky. Ale i osobně to není problém, já německy umím jen pár slov a frází z české sody, které mi moc nepomůžou, jinak mluvím anglicky a přesto jsem auto z Německa přivezla včetně na místě vyřízeného převozního čísla a TP. Jinak doporučuji autoscout24.cz, vybrat tam Německo a můžete vybírat. Stránka je v češtině, orignál je autoscout24.de.

Jinak reálné zkušenosti s EV mě také zajímají, konkrétní čísla, jak kdo jezdí, kolik ujede, jak moc omezuje hledat dobíjení, jak dlouho trvá nabití, prostě všechno. A ne proto, abych to hejtila, ale proto, že mě to třeba přesvědčí, že EV je ta správná cesta (zatím si to upřímně moc nemyslím, podle mě je/bude správná cesta elektromobilů vyrábět si elektřinu na palubě, třeba v jaderném reaktoru nebo vlastně v čemkoliv jiném).

 


2x
To je Zoe první generace s kapacitou baterie 25,9kwh (nové), takže ten dojezd tomu odpovídá. Hledejte nejlépe Zoe R135-vykon 135koni/100kw a nejlépe vlastní baterii 52kwh. Jsou verze i R110/80kwh. Dle výbavy se do 600tis vlezete, mrkněte na sauto,dovozy z Německa, Rakouska. Tyhle už by měly mít vlastní baterii a hlavně tepelné čerpadlo, takže degradace baterie minimální, případně výbavu winterpcket. Taky DC rychlonabijeni výkonem 50kwh standard není, tak si to ohlídat. Nicméně tyhle autíčka mají dojezd 400km a jako výjimka mají AC nabíjení 22kwh. Takže záleží jen na vás, nakolik rychlonabijeni využijete.

 


2x
Tak jak jste pokročila ve výběru? Nebo už něco máte?

Nijak, asi ještě pár let počkám. Děkuji všem za odpovědi, díky vám jsem si dozvěděla mnoho názorů a nových informací.

@elisa24: to je rozumné, smysl budou elektromobily, až nebudou vozit zbytečně těžké akumulátory s malou odolností, výdrží, dlouhým nabíjením a nízkým dojezdem, ale až si budou elektromobily vyrábět energii na palubě.

Jestli moc nenajezdíte, tak není kam spěchat. Do dvou let tady bude čínská ofenzíva, která bude tlačit ceny dolů. Už dneska se dá pořídit MG4 za třičtvrtě mega, z DE půl roku staré cca 600tis. Sandra patrně myslí mnohem těžší elektromobil s vodíkovým článkem za dva miliony, drahým servisem a drahým provozem. Vodík samozřejmě bude drahý, poněvadž se do něho musí vložit více energie než se z něho získá a není kde ho tankovat. Takže tyhle auta tu určitě v dohledné době nebudou.

Vodík nebude?

Spíš nebude Lithium jestli se nevyřeší efektivní recyklace jako u olova

Lithium nebude? Si děláš srandu, toho je všude dost. Navíc je ho v baterii tolik, co asi soli dáváš do salátu. Vodík je ztrátový, podobně jako řepka...

youtu.be/...
Odkaz funguje,tak přidávám ještě jeden. Shodují se na kvalitách podvozku a má to opodstatnění, v DE se dá již koupit ostrá verze 435kw, takže to musí sedět. Má sice své mouchy, ale podvozek je super, seděl jsem v MG 5 (stejná platforma) letos v Egyptě a mohu potvrdit, že i na nekvalitním povrchu se jedná o pohodlné a tiché auto.

youtu.be/...
Nevím kolik soli si dáváš na salát, ale co jsem se dočetl, asi to nebude šest kilo,viď? To by byl salát pro regiment.
hybrid.cz/...
A kolik máš lithia v telefonu? Také šest kilo?
Bavíme se o autech...jaksi. Takže kolik lithia je v baterii elektroauta? Děkuji.
Samozřejmě jsem to myslel v procentním vyjádření, takže asi tolik,kolik soli přidáváš do jídla. Zjednodušeně řečeno cca pod dvě procenta hmotnosti baterie. Cena baterií stále klesá, takže podíl těch dražších kovů se stále upravuje. Lithia je na světě dostatek, používá se ve zdravotnictví, výrobky ze skla, porcelánu a mnoho dalších oborů. Cobalt taky vadil všem, teď je ho v baterich málo nebo vůbec, nikomu ale nevadí a nevadilo, že se používá pro rafinaci ropy a že ho těží děti někde v Kongu. Navíc Tesla měla a má svoje stabilní dodavatele, rozhodně nestála budoucnost Tesly v dětských rukou.

Štire, tam vchází do hry tolik faktorů, že takto plánovat nejde. Ale náznak budoucnosti tam je. Ale to měřítko, jaké si představujeme asi moc ne. Navíc se toho nedožijeme.


Ale já si přece nic neplanuju. To si naplánovala Čína a Amerika a už je to dané a dožili jsme se toho.
Jenyku 45minuta

Tak zase nejde vložit odkaz...

 


Co prosím u některých inzerátů znamená, že je baterie pronajmutá?


doplněno 14.08.23 09:56:

Např. tohle auto, proč není dojezd cca 360 km, ale jen 168 km? Kolem 360 km bych očekávala, když se zváží kapacita baterie a spotřeba auta. Děkuji

jirib
Nepíše údaj o velikosti baterie(kWh),vypadá to na baterii před smrtí...
Nevím jestli špatně koukám, ale nevidím tam kapacitu baterie. Bez toho se nedá dojezd ani odhadnout. Pronájem znamená, že vám baterie nepatří a někomu platíte pravidelně pronájem baterie. Proto je ta cena tak nízká. Vlastníte jenom auto bez baterie.

Když je baterie pronajatá, tak ji pak pronajímatel i vymění? Za pronájem je cena cca kolik?

To netuším. To se musíte ptát toho, kdo to auto prodává.

 

fontech.startitup.sk/...
Tady je článek, kde je nájem 120 eur měsíčně. Pro představu to asi bude stačit. Problém bych hledal hlavně v tom, jestli ten pronájem lze řešit, když se to auto prodá do ČR.
dede
Že je baterie pronajmuta by mohlo znamenat take to, že budeš solit nájemný i když nebudeš jezdit )
Hele elektromobil se vyplatí, pokud to auto bude jezdit 12 hodin denně okolo komína na 2-3 směny a bude se dobíjet ze soláru. takže je typicky nějaká pizza rozvozovka po městě, a dobíjejí to při každém nakládání pizzy na baráku ze soláru… anebo pokud si to můžeš připojit do zaměstnání a dobíjet tam zadarmo
Zkrátka, ta baterie je chemická věc, stárne to, když se to nepoužívá, opotřebovává se to zvýšení, když se to používá, nebo dobíjí nevhodně, musíš řešit jestli dojedeš z Prahy do Brna a můžeš si zapnout topení nebo klimatizaci. já si to ještě dlouho nekoupím.
dede
Samozřejmě milionářům to je jedno, jestli si koupěj spalova ka za dva mega, anebo elektro vozidlo za dva mega, tady se bavíme o tom, jestli je to auto vhodný pro nižší střední třídu, což je většina populace. napadá mě jedině výpočet, simulace, a náklady na ujetý kilometr. Každý to bude mít jinak, ale strkat neustále elektro kabel do auta musí být šílený opruz.
Taky záleží, za kolik tu elektřinu máte, ještě před rokem jsem měl kwh za 2 Kč, dneska většina lidí platí za kwh skoro 9 Kč.
Typicky EV potřebuje na 100 km cestu 14-20 kWh energie (odhad) no tak si to spocitejte, to se starym TDI (Ale nic takového nedoporučuji kupovat, to může být taky past když tomu nerozumíte ) se spotrebou 5 L je nakladove na stejno a na jedno natankovani ujedete 1000 km

 

dede

0x
Elektro renault z francouzskych post, se dal sehnat asi za 60.000 a po repasi a upgradu baterek to najede asi tak 130 km Ale to neni auto pro slecinky, je to jeste z minulyho stoleti
Kazdopadne ten dojezd toho co chces koupit, tak pocitej s tim ze 300 km dojezd bude leda kdyz bude vetsina cesty z kopce a nebudes ani topit ani klimatizovat…
Kde to hodlas dobijet a za kolik?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]