Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jaké máte prosím zkušenosti s koupí ojetého elektroauta? Jakého prodejce ojetých aut preferujete? Co třeba říkáte na Auto ESA? Děkuji
Elektro auto je docela široký pojem. Od mild hybridů, přes plugin hybridy, až po čistě elektromobily. Co vás konkrétně zajíma?
Žádné, protože netuším k čemu by mi ta drahá věc byla. Já jsem koupil auto v česku jednou od soukromníka a podruhé už jsem to chybu neudělal a zajel si do Eidhovenu a po 3 jsem si nechal přivést auto z Autohausu v Německu. Co se týká ESA tak nic horšího už snad ani není...
home.mobile.de/... to je odkaz přímo na Autohaus, ze kterého mám to poslední auto, když necháte jenom: mobile.de tak se vám zobrazí další nabídky aut co jsou na prodej v Německu a případně dalších státech, ale tady je hlavně Německo.
Pokud tedy myslíte čistě elektromobily, tak to mohu odpovědět. Kupoval jsem 5 let starý Nissan Leaf. Nemohu si stěžovat na špatnou koupi. Auto je to perfektně spolehlivé. Kontroly na STK co dva roky se tak rázem staly nejotravnějším úkonem co to auto vyžaduje. Ani do servisu nejezdím s tím autem tak často. Vlastně ihned po koupi jediné co jsem řešil za opravu, tak bylo neodskakující víčko nabíjecího portu. Vyřešeno trochou čistícího-mazacího spreje. Po dalších 4 letech výměna čepu a jedné kosti. Jiné závady nebyly.
Bazarům jsem se vyhnul. Bazary už z principu se vás budou snažit přesvědčit u jakéhokoliv vozidla, jak je dokonalé aby prodaly za co nejvyšší cenu. A to at je vozidlo v jakémkoliv stavu. Každopádně k nákupu si sežeňte někoho kdo rozumí bateriím a jejich diagnostice. Ona ta baterie bude fungovat stále a neumře jen tak, ale pokud bylo s baterií špatně zacházeno (velmi časté rychlonabíjení), tak bude mít již dost snížený dojezd. Nedejte na to co udává dojezd na palubovce. Ten se odhaduje podle poslední jízdy, která může být na hony vzdálená od vašeho běžného ježdění. Mechanické opotřebení vozidla záleží na počtu ujetých kilometrů vozidla.
Tak konečně je někdo se zkušenostmi s EV. Takže bych se rád zeptal, jak to funguje v reálném světě. Kolik ten kepl najede na jedno nabití, aniž byste musel otčenáš že dojedete? V létě (klima), v zimě (topení). Jak vnímáte komfort "tankování", tedy dobíjení, jeho plánování. A podobné věci srovnatelné s klasickým automobilem. Děkuji.
Kolik to dojede, záleží na tom jaké auto si koupíte a s jakou baterií. Logicky si asi nebudete kupovat auto s max dojezdem 200km na cestování po Evropě. Na takové si pořídíte s větší baterií a tím pádem i větším dojezdem. Tak jako tak, ale ze začátku budete jezdit s očima neustále sledujícíma dojezd i když pojedete jen kousek. Časem si na to ale tak zvyknete, že prostě ve svém okolí vždy dojedete a dojezd tak budete řešit jen na dlouhých trasách. Pokud máte garáž, tak klidně každý den můžete vyjíždět s plným dojezdem. Já si ale navykl jezdit trochu jiným stylem. Celý týden jezdit a o víkendu jako je nyní pak nabíjet baterii na 80% z fotovoltaiky domu. Šetřit si tak baterii menším počtem cyklů a víc ji vybíjet. Klimatizaci řeším jen na delších trasách a na krátkých si raději v létě otevřu okno. Není nic horšího, než sedět v rozpáleném autě a být ofukován ledovým vzduchem. V zimě auto topí normálně a možná i rychleji jak spalovák. Pokud ale jezdíte jen krátké úseky, tak vám to topení pojede vždy na plno a sežere pořádnou porci dojezdu vozidla v desítkách procent. Extrém tak mohou být pětiminutové jízdy po obchodech. To vám bude dojezd mizet před očima . Lepší je pak to topení vypnout. Na dlouhých trasách je to o dost lepší, protože po vyhřátí již jen temperuje malým výkonem. Ideální je před odjezdem si nechat auto vytopit ze sítě a potom už jen temperovat. Dojezd tak bude menší jen o jednotky procent. To se týká jak topení, tak i klimy.
No a kolik teda ten pět let starý Leaf má dojezd jsem se nedověděl? Takže netopit, neklimovat a poměrně (oproti konvenčním autům) složitě vypočítávat spotřebu/dobíjení?
@bobika Děkuji. Jak jste si sehnal někoho, kdo rozumí diagnostice baterií? Jaká byla Vaše kritéria na baterii?
No jo ono je to ale asi fakt tajný sděli SKUTEČNOU spotřebu elektra,ojetého! Pak se nedivte že kolují vtipy a nejen ty ale i pravdy o dojezdu konkrétních aut s konkrétní osobou!
Přitom by stačilo málo-napsat jen skutečný dojezd=spotřebu třeba jen Bobikem zmíněného E nissanu.
@stir a od jakého roku výroby berete baterie jako novější typy? Nebo myslíte záruku 7-8 let na baterie?
Štíre na to že každý den má pnou se nikdo neptal dotaz zněl jakopu to má spotřebu ten jehop elektro...
Já nemusím mít plnou každý den a le vím, že kdž sednu do auta mám akční rádius cca 700km ve všech bez toho aniž bych denně MUSEL doplňovat palivo!
Už si připadám při rozhovorech s elektrofanatiky že hovořím s neandrtálci nebo hlupáky co nevhtějí vid+ět nic jiného než jen tu malinkatou špičku výhod a ale ten ledovec nevýhod pod hladinou NECHTĚJÍ vidět a jako by to ani neexistovalo!
@stir: Snazime se vysvetlit? Kdo jsou ti "my", co se snazi necoi vysvetlit? Nejake nabozenstvi, nebo snad sekta? Nebo proc vlastne vysvetlujete neco, na co se nikdo neptal a na primou a konkretne polozenou otazku ohledne dojezdu "ojeteho" elektroauta neodpovite? To je ve Vasi sekte zapovezene tema?
Mne, jakozto neandrtalce provozujiciho automobil spalujici naftu, by to zajimalo. U sveho vozu na fosilni palivo vim, ze abych mohl dale jezdit, tak me cekaji rozvody, v blizke dobe asi i vymena turba, mozna i spojka a casem asi i vacka a ulozeni vstrikovacu. DPF a dvohmotu nastesti nemam. Cenu oprav +- znam a nejak s tim "pracuji". Denne opravdu najedu tech cca 10 km a presto dojezd ojeteho elektroauta by to pro me byl udaj zasadni, nikoliv zbytecny. Cenu vymeny baterii tez netusim, ale pri najezdu 10 km denne tusim, ze ohledne navratnosti to bude ekonomicky nesmysl...
Taky by mě zajímal reálný dojezd, spotřeba na 100 km a rychlost dobíjení u onoho konkrétně zmíněného vozu. Já mám nepříliš úspornou Mazdu MX-5, se kterou se navíc dost bavím a mám dojezd cca 600 km a natankováno do pěti minut i s placením. V rodině máme ještě dieselové Volvo s dojezdem 1200 km, natankováno stejně rychle. Nabíjet bych mohla doma v garáži, jinak je nejbližší nabíječka 23 km daleko na parkovišti Kauflandu. Nejbližší benzinku máme 3 km a nejbližší benzinku s rozumnou cenou 5 km. Já jezdím nárazově (když nepočítám jízdu pro zábavu, někdy 10 km, někdy 250 km, podle toho jak se mi chce a jak mě to baví), každopádně moje nutná jízda má cca 140-170 km (do Prahy a zpět), pokud není zácpa, tak mi trvá jedna cesta do 50 minut, v místě parkování není nabíječka. Takže bych se ráda dozvěděla konkrétní čísla, tedy reálný dojezd, spotřeba na 100 km a rychlost dobíjení. A případně i cenu za 1 km (u mě kolísá mezi 2.60-3.60 Kč/km). Díky.
Tak já fakt nevím, ale tohle všechno už tady za poslední roky bylo řečeno několikrát. Každý měl možnost si to přečíst nebo každý má možnost si to vyzkoušet v praxi. Spotřeba, rychlost dobíjení se dá najít na YouTube kde jsou podrobné testy všech aut. Nejúspornější jsou třeba hyundai ionic, koná, Renault Zoe, e Megan, BMW i3 kde ve městě jezdí kolem 10kwh, tady jsou Ev právě nejúspěšnější a dá to i Tesla 3. Bez dálnic s těmito auty budete běžně jezdit od 13 a výše dle stylu jízdy. Kdo chce velký dojezd si může příští rok pořídit Nio s velkou 150kwh baterií s dojezdem 1000km, aby mohli někteří v klidu spát nebo si pořídit na dlouhé cesty auta s 800V architekturou.Třeba Hyundai ionic 5, Kia či Porsche. Nabíjení trvá z 10-80% 18minut, ale pravda, není to pro ty, kdo drtí tisíc km na jeden zátah , bez přestávek třeba na oběd. Většina lidí spíš nadává, že je nabíjení moc rychlé a za tuto dobu se nestačí vytočit ani na wc. A když si dá člověk ještě třeba kafe, tak auto čeká na něj. Nutno ale říct, že rychlonabijeni v praxi bude člověk využívat možná z deseti procent, na dlouhých cestách a v drtivé většině případů bude nabijet doma, protože drtivá většina lidí denně nebude jezdit 400-500km. Kdo nemá doma zástrčku si nabije u svého obchoďáku po dobu nákupu, možnosti jsou neomezené. Nemusí stát s hadicí v ruce a čekat. Mimochodem loni jsem jel se svým dieslem na STK a dojezd 40km, tak jsem se zastavil na tří litry nafty, aby mu to náhodou při měření emisí nezdechlo a schválně jsem si stopoval, jak dlouho tam budu. Bohužel stojany obsazené, takže jsem čekal, fronta u pokladny, ve které jsem stál poté taky a zdržel jsem se 12 a pul minuty. Nepočítám příjezd a odjezd k benzínce. Na ní jsou také dva dobíjecí stojany 75kwh a vyšlo mi, že za těch 12minut bych dobil 15kwh, v km to znamená 100-150km. Hned vedle u této cerpacky je Lidl, Penny, uni hobby, Kaufland a asi milión dalších obchodu. No a servis turba, výfuku, rozvodu a buhvi čeho, to samozřejmě odpadá. Sice evropské automobilky honí do servisu i elektromobily, aby mohli vyměnit kabinový filtr a dolít kapalinu do ostřikovačů, Tesla žádný servis nepožaduje a není povinný.
diesel: přesně tak, u auta pro zábavu spotřebu zase tak moc neřeším, i když bych si asi nějakého Dodge s 18 l/100 km rozmyslela, ale u užitkového/rodinného auta, kterým denně jezdím do práce a třikrát ročně pár tisíc kilometrů na dovolenou je to hodně důležitý údaj a i jen rozdíl mezi 4.5 a 5 l/100 km se hodně projeví.
Teď jsem našla reálnou, nikoliv tabulkovou, spotřebu a ono 16.3 kW na 100 km je přeci jen trochu víc než udávaných 13 u Hyundai Ioniq - fdrive.cz/...
No a když budu trochu počítat, tak dobíjet doma by mě vyšlo těch 100 km na 85 czk, což se zdá fajn, nicméně cena je přes 1M czk, životnost baterií není úplně zázračná a obvykle nepřekročí 10 let a záruka je třeba na 7 let a že bude kapacita 80%, to znamená o 20% menší dojezd. A výměna baterií znamená cca polovinu ceny nového vozu. Taková benzinová Mazda CX30 stojí kolem 700k czk, má papírovou spotřebu tuším 5.7 l/100 km, reálná je kolem 4.9-5.1 a za 10 let bude mít spotřebu a dojezd stále stejný, za dvacet let také a když se o to člověk bude dobře starat (což v dnešní době ekošílenství je naprosto nezbytné, protože za 20 let asi nebude možné koupit normální auto, pokud nevykážeme ekoteroristy do patřičných mezí a to zelené šílenství nezarazíme). Každopádně radši si koupím zmíněnou Mazdu než zmíněného Hyundaie, protože kromě užitných vlastností a ceny je Mazda i o poznání pohodlnější. A když vezmu v potaz cenový rozdíl, 300k czk v benzinu projedu asi tak za těch 10 let, kdy se v elektromobilu budou měnit za 500k czk baterky (tedy cca 175k km). Nevím no, autíčka na baterky fakt nejsou dobrá volba. Proti elektromobilům obecně nic nemám, ale jak jsem psala, alternativa to bude tehdy, kdy si budou vyrábět elektřinu na palubě a jejich provozní vlastnosti budou stejné nebo lepší jako u spalováků a jejich cena bude podobná. Tedy když mám spalovák s hmotností 1500 kilo, dojezdem 1000 km, vejde se tam pět lidí a bagáž na 14 dnů na dovolené a palivo mám doplněné za 10 minut včetně placení, WC a kafe, stojí 700k czk a s běžnou údržbou mi bude úplně stejně sloužit za 20 let, tak minimálně to samé očekávám u alternativy. A to prostě zatím není a je otázka, jestli vůbec někdy bude a jestli se v Evropě nevrátíme díky tomu na stromy zatímco jinde ve světě budou drandit na benzin a naftu a nám se budou smát.
Osobně s EV zkušenosti nemám, proto se ptám na zkušenosti o příspěvek vedle, ale určitě bych nekupovala v žádném českém autobazaru, ale zajela si do Německa případně si to nechala přivézt, jsou firmy, které to za drobný bakšiš udělají a ještě vám to přihlásí na české značky. Ale i osobně to není problém, já německy umím jen pár slov a frází z české sody, které mi moc nepomůžou, jinak mluvím anglicky a přesto jsem auto z Německa přivezla včetně na místě vyřízeného převozního čísla a TP. Jinak doporučuji autoscout24.cz, vybrat tam Německo a můžete vybírat. Stránka je v češtině, orignál je autoscout24.de.
Jinak reálné zkušenosti s EV mě také zajímají, konkrétní čísla, jak kdo jezdí, kolik ujede, jak moc omezuje hledat dobíjení, jak dlouho trvá nabití, prostě všechno. A ne proto, abych to hejtila, ale proto, že mě to třeba přesvědčí, že EV je ta správná cesta (zatím si to upřímně moc nemyslím, podle mě je/bude správná cesta elektromobilů vyrábět si elektřinu na palubě, třeba v jaderném reaktoru nebo vlastně v čemkoliv jiném).
Nijak, asi ještě pár let počkám. Děkuji všem za odpovědi, díky vám jsem si dozvěděla mnoho názorů a nových informací.
Štire, tam vchází do hry tolik faktorů, že takto plánovat nejde. Ale náznak budoucnosti tam je. Ale to měřítko, jaké si představujeme asi moc ne. Navíc se toho nedožijeme.
Co prosím u některých inzerátů znamená, že je baterie pronajmutá?
Např. tohle auto, proč není dojezd cca 360 km, ale jen 168 km? Kolem 360 km bych očekávala, když se zváží kapacita baterie a spotřeba auta. Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.