Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
vypadá to, že v mém autě škoda fabie 1,4 mpi rok 2001 je zase výskyt chladící kapaliny v oleji.Byla mi broušená hlava a měněno těsnění pod hlavou. Nicméně to vydrželo skvělých 3500km. Je pravděpodobná sleva na další výměnu?
Dal jsem to tam když jsem měl 220705km a ted mam 230455km.
No ono co vím tak v okolí se to vše brousí na jednom místě a ten zbytek je na dohodě. Mám to zapsané v servisní knížce a za mne je 3500 km je opravdu málo. K tomu oprava stále 13000kč..
Někdy se to brousí tak, že hlavu dostaneš z jiného auta opracovanou a odzkoušenou. K vůli rychlosti opravy. Takže klidně dostaneš z nějaké mrtvoly 300 000km repasku a tu tvojí nabrousí někomu jinému. Takto to dělá na moravě jeden hňup v okolí Šternberka.
Gumídku, nejsem znalec. Ono to vadí, když je ta hlava z nějakýho jinýho motoru(ale stejný typ)?
Když je dobře srovnaná, tak čemu by to vadilo?
Nevím, jen mě to zajímá
Třeba vyběhaný vodítka ventilů s vůli. Nebo unavenější pružiny ventilů či načatý gufera. Popř nezabroušený ventily a rozklepaný dříky od vahadel.
Ty by jsi chtěl takovou hlavu po někom v tomto stavu?
To, že je z jiného motoru nevadí. Kompletní GO je OK, ale jen líznout a dostat opotřebovanější vrak než mám sám? Mnohdy u Favoritů třeba vyžranou a vyvařenou? Fuj. Nikdy.
Přišlo nám to takto tehdy na dílnu a mě přešla tenkrát chut si jí nechat lízat na svém.
Nějakej laik řidič je možná recenzí rád, že mu auto opět jezdí a bude líbat i pr*el, ale kdo to montuje a má v rukách ví, co tam strká za opotřebenku byt fungující.
díky za vysvětlení gumídku
Máš pravdu, mně by přišlo normál, když už tam někdo strká hlavu 300 000km, že má zabroušený sedla ventilů atd...ale ty jsi z praxe já nejsem...
U těch 1.4mpi se hlava začíná dělat i ve 90 000km. Můj případ, kdy už jemně sákl olej, ale jinak vše OK. Podchyceno v začátku a včas. Jako rakovina .
Když se demontuje v pořadí utahování, tak se taky neprohne a není důvod opracovávat strojem.
Ale když jí sundáš na hulváta a neumytou jak střep dáš firmě na, repasuj to a do dvou dnů, tak ti daj jinou a po ruce budou třeba spíše ty 300tkm, protože u těch je větší šance, že rovnání bylo potřeba na 100%.
Je to o domluvě, ale jak to zařizuje někdo třetí a ve firmě nedělá nějaký kamarád, co to ohlídá, tak se dějou věci a stane se cokoliv.
U těch Favoritů byly hlavně vyžrané od fridexu a před rovnáním se i materiál dovařoval a pak opracovala celá plocha. Takovou fakt nechceš, když tám dáš moc hezkou a zase ji chceš zpět.
A jak to z těch šmejdů ccheš dolovat. To už se s ní rozloučíš.
Ne, to fakt se svojema hlavama neriskuju
Základem je měnit chladící kapaliny v intervalech 6 let a motor nepřehřát (správná funkce chladiče, termostatu sahary větráku). Pak není důvod mít zničenou hlavu na GO. Ale protože běžný člověk tohle nedělá a věří výrobcům doživotní náplně, tak se to prostě opravuje a všichni se diví .
Prostě běžná praxe. Ale já bych byl taky tak blbě v oblasti stavebnictví, takže asi tak. Jen názor a praxe od fochu.
jak to, že se u těch 1.4 MPi začíná dělat hlava už v 90 000km?
Vždyt Felicie 1.3 škodovácký motory takovýhle problémy neměly, ne?
Nechci tě tady zatěžovat mými otázkami, ale tohle mě zajímá. Stačí když odpovíš stručně, ty to vždy perfektně vysvětlíš, ale děláš zadarmo to ve svým volným čase
Šrouby za provozu nic neudělají, ale mohou prasknout při montáži nebo při další demontáži a ten blok 1.4ky je oproti Felicii 1.3 na několika místech kolem šroubů odlehčený.
Prasknutí závitu nebo zalomení šroubu není taky nějak ojedinělá závada. Předchází se tomu právě novým spojovákem.
A nejhorší spojovák je AJUSA. To je blato opravdu na jedno použítí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.