Nejste přihlášen/a.
Zdravim,
jsem neznalec a budu rad za vaše rady.
Teď mam dacii sandero, chci něco z větším kufrem a libi se mi takove ty vyšší vozy typu SUV.
je na trhu něco (klidně u činan) co má hybrid (ne na nabijecí kabel, ale že se baterie dobiji za jizdy, něco jako RAV4) a stojí kolem 600-700tis? Klidně bych šel do ročního vozu, ale uplnou ojetinu asi nechci. Ikdyž kolega si dovezl z německa 4roky stare auto a spokojen. Ale to asi musi clověk tomu rozumět.
diky za rady
A teď mi řekněte, co od toho nenabíjecího hybridu očekáváte, co Vám to jako přinese?
Právě snad jediná Toyota RAV4 dává nějaký smysl. Jinak snad každý jiný hybrid stojí víc než slušná nafta, ale z hlediska úspory paliva nic nepřinese, respektive návratnost je "nulová". Prostě hybrid v beníznu bude mít spotřebu 6,5l/100km (kdyby ten stejný model nebyl hybrdi, měl by spotřebu třeba 7l/100km) a stejně velké a těžké auto v naftě bude mít reálnou spotřebu 5,5l/100km..i bez hybridu.
Jediné co by to mohlo přinést je dražší servis, to ano..
OK tak to je druhé auto které má spotřebu +- stejnou jako diesel...(a cena Hondy CR-V je 1,1-1,4mil Kč+ pokud se bavíme o novém autě).
Naprostá většina hybridů je ale ekonomický nesmysl.
Já to ale myslím tak, že (pokud to výrobce daného auta ještě vůbec umožňuje), porovnejme verze benzín/diesel vs. hybrid tedy spotřebu a ceny a pak prostou návratnost.
Třeba u té Hondy CR-V to nelze, co jsem se koukal, všechny verze co Honda vyrábí jsou ve full hybridu.
U Peugeotu se P3008 diesel vs. hybrid cenově liší o 200tis Kč. I když tedy budu optimista a budu u diselu počítat spotřebu 5,5l/100km a u hybridu 4,5l/100km, tak se ten cenový rozdíl vrátí nejdřívce po cca 104000km..., to je ale velmi optimistická hodnota, prakticky to bude ještě více km.
Vážený rotorode, já bych na místní kritiky toyoty nedal...
Toyotácké hybridy poslední generace můýže kritizovat jen ten kdo tím nidky nejel...benzinová 2.l rav-ka je líná, protže nemá turbo...2.5l benzinový motror v hybridu + 2 elektromotorky dávají auto slušnou dynamiku ...a po městě lehkou nohou to ukazuje 2 - 2.5 spotřebu, převodovka po prudkém sešlápnutí nehučí jako u starší generace...doporučuji navštívit dealera a tu ravku důkladně prozkoumat a domluvit si zkušební jízdu...budete překvapen, jak výkonem tak spotřebou a komfortem, jedinou vadou pro vysoké řidiče může být omezená možnost polohování volantu...jinak sjem na nové RAV-ce nenašel nic špatného
Co je vas ciel? "lacno" jazdit? Tak to vas sklamem, co usetrite na palive, to preplatite na servise a opotrebovani akumulatorov. Oproti autu so spalovacim motorom je toto nasobne zlozitejsi system a cim viac prvkov, tym vacsia sanca, ako sa nieco pokazi a aj spravit diagnostistiku znamena ist do servisu danej znacky. Na lacne jazdenie si kupte nieco, kde zakladne opravy urobi aj garazovy mechanik z vasej obce.Az vam to napise "error 508, visit service", tak budete smutne pozerat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.