Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přenosné dopravní značky umístění

Od: slavo® odpovědí: 21 změna:

Pokud se na komunikaci dělá oprava většinou tam bývá snížená rychlost a to většinou postupně.

Pokud je to mimo obec tak je to většinou napřed na 70 potom na 50 a nakonec na 30.

Ale existuje "něco" co určuje vzdálenost značek mezi sebou. ( minimální a maximální vzdálenost ).

A nebo to záleží jen na tom kdo to kam umístí?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Jasně že je i na toto předpis.

Jmenuje se to ZÁSADY PRO DOPRAVNÍ ZNAČENÍ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH

Ve Vašem případě to je TP 65. Má to: Počet stran : 156, Zpracoval : Ing. Antonín Seidl, Vydal : Ministerstvo dopravy
odbor pozemních komunikací,

Ale upřimně, příslušnou pasáž si snad již najdete sám...

Dříve jsem si pamatoval čísla a co značí, ale jen si pamatuji TP 135 kruháky.


Jasně že je i na toto předpis.

A dodržuje se - respektive se kontroluje jeho dodržování.

Někdy mě to připadá, že to snížení je tak pro lokomotivu a nebo tramvaj ( brňáci říkají šalinu ) jinými slovy pro kolejové vozidlo. Tak daleko jsou ty značky od sebe.

Pokud náhodou jedu v koloně na nikoho se nelepím a ty vzadu za mnou nezdržuji, tak většinou se z 90 brzdí až za 50- tkou. A v pohodě u té 30 se jede 30 a to se nijak intenzivně nebrzdí a většinou se tím opravovaným úsekem ani tou 30 - tkou jet nedá.

Slavo, předpisy jsou od toho, aby se porušovali. Vy snad všechny předpisy dodržujete? Nikdo to nedělá.


Milane všechny předpisy nedodržuji - zvláště ty které se dodržovat ani moc nedají.

lubosnovak

Aniž bych se chtěl někoho dotknout, nepředpokládám, že by řadoví silničáři nějaké Zásady pro dopravní značení znali. Zvláště když je někdo schopný za cedulí konec obce nacpat 70ku, aby vzápětí za ní hned nacpal 50ku.

Zase uvedu jiný opačný příklad. Silničáři správně osadili na D11 návěst s cílem pro silnici I/11 s městem Šumperk, což je zcela v souladu s TP 100. A hned se ozvala "odborná" laická veřejnost, jak je toto vůbec možné, proč tam není Rychnov nad Kněžnou, když je blíže, než nějaké provinční měsečko na severu Moravy s 26 tis. obyvateli. No, protože jednak je to proti předpisu TP 100, a také proto, že Rychnov neleží na silnici I/11, nýbrž na I/14.

Takže na druhou stranu, bychom ty silničáře také neměli přehnaně kritizovat. A myslím si, že správný řidič by měl i tyto věci vědět.

Pokud se někde dává přenosná značení, je k tomu vypracován manuál, mnoho tisku vydáno, mnoho úřadů se k tomu vyjadřuje, ale vlastní umístění dělá dělník, podle výkresu, a pracuje jako každý jiný.

lubosnovak

Je to přesně tak. A právě by měl existovat zaměstnanec, který by byl vyčleněný jen a pouze na kontrolu osazení značení dělníky. Ale to by byly přece náklady na mzdu navíc, že.

Slavo, je mi to jasné, že to nedodržujete, ale to je na každém člověku, jak se s tím vyrovná. Koukal jste již na ten předpis, nebo se věnujete jiné důležitější činnosti? Třeba další otázce?


Ani jedno a ani druhé.

Slavo, tak proč se ptáte, když se ani nekouknete na předpis, který o tom podrobně píše?


Ani jedno a ani druhé protože jsem se k tomu ještě nedostal.

OK, až se k tomu dostanete, dejte vědět...


Tak nyní jsem se k tomu dostal.

8.3 Vzdálenost před označovanými místy

U značek, jejichž respektování je vždy nebo za určitých okolností spojeno s nutností zastavit vozidlo, nesmí být nejmenší vzdálenost kratší, než délka rozhledu pro zastavení (u dálnic a silnic podle ČSN 73 6101, u místních komunikací podle ČSN 73 6110).

Tak tady vím, že nic nevím

Na ostatních pozemních komunikacích je minimální vzájemná vzdálenost značek 30 m

trošku jsem to vypsal i pro ostatní pokud je to zajímá.

Jsem přesvědčen, že nezajímá. Snad jedině v případě nehody, kdy by se hodilo, že nebylo dodrženo to, co stanový předpis.


Milane nyní jsem si vzpomněl a dvě události ze 70 let minulého století ohledně předpisů.

1 - v té době snad byly jen dvě stanice 1 a 2

Asi ve zprávách ukazovali že při nějaké akci v té době to bylo ještě VB a platila vyhláška 80 zastavili mladou řidičku a ptali se jí jestli jezdí dle předpisů a on odpověděla, že jezdí přesně dle předpisů.

Můj táta který na vojně jezdil se vším a měl i skupïnu D e E se zasmál a řekl že podle těch předpisů se jezdit nedá - bohužel už 10 let není mezi námi.

2 - v té době jsme jeli na výlet - táta mezi vesnicemi zastavil a řekl mě jestli si to nechci zkusit ( v té době jsme měli škodu sedan ) tak jsme si přesedli a táta sedl vedle mě, nikoho jsme nepotkali v úseku když jsme byli vyměněni - mě ještě nebylo v té době ani 15. Já jsem jenom mačkal spojku a přidával plyn, táta držel volant a řadil. ( já jsen sice držel volant ale jak se říká jak pes ježka). pak jsme se přehodili.

A nyní mě zajímá kdo byl v tomto případě řidičem.

řidič jste byl vy,

že jezdí přesně dle předpisů***nikdo nejezdí podle předpisů, kdo tvrdí opak, nezná předpisy.

Já jezdil do školy, do devítky autem, nežli na to táta přišela dostal jsem takový nářez, že si to pamatuji dodnes.


S tím si nejsem tak docela jistý.

Řidič je ten který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti.

A řízení vozidla je udržovat nebo měnit směr jeho jízdy

Ale směr udržoval táta a rychlost já.

Tak si myslím, že řidičem jsme byli oba dva.

 

Slavo,

S tím si nejsem tak docela jistý

Ale respektuji Váš názor na hypotitickou věc.

Já četl rozsudek, kde lidi tlačili auto a ten co otáčel volantem byl označen jako řidič, přestože v autě ani nebyl. Vy jste jako malý kluk taky točil volantem...


Milane.

Já jsem zase četl případ kdy řidič mikrobusu - vozidlo nad 3,5 tuny potřeboval zatlačit.

On sám seděl za volantem a cestující tlačili a bylo od nich vyžadováno patřičné řidičské oprávnění.

Nakonec to skončilo domluvou.

A jiný případ.

Muž potřeboval odtlačit auto a jeho žena to neutlačila tak ona si sedla do auta a on tlačil ona jen točila volantem ( motor neběžel ) - k jejich smůle je kontrolovala tehdá ještě VB a po ženě vyžadovali patřičné řidičské oprávnění

A jinak tím volantem jsem netočil já ale táta.

 

glyx

0x
Zpracovává se na to DIR a DIO, jejichž součástí je projekt se zákresem dopravního značení. Přičemž se pouzije textová i grafická forma. Vodítkem budou, krom TP 66 (případně TP 133) a TP 65 i vzorové listy. Vzdálenosti budou, IMHO, záležet na místních rozhledových poměrech.

dopravně inženýrského opatření ( DIO ) ... dopravně inženýrského rozhodnutí ( DIR ).

zdroj: internet

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]