Nejste přihlášen/a.
Pánové,na leštění naftou jsem se ptal,protože s vámi plně suhlasím a že to někde dělají v autobazaru,to jsou jejich sračky-omluva,ale jiné slovo nemám.Mám ale otázku,na kterou bych rád poznal vaše názory.Jaké jsou výhody(ne nevýhody!spotřeba atd.)silného motoru v autě?Třeba 2.5 nebo 3.2.
už jsem se tu jednou zmiňoval,měl jsem kdysi 25Renaulta s V6 2.9,řetěz rozvod,nalítáno asi 850tkm a v roce 99,jak bylo asi pět dní po sobě v noci pod -25stupňů-ráno na první cvrnknutí-narozdíl od sousedovi nové Oktávky...Pak Safrane,taky s 3.0V6-obývák na kolech a je to prostě na pohodu-V6 motor=max.výbava(vesměs)...Nemluvě o faktu,čím větší motor,tím bytelnější podvozek,daleko víc vydrží(veškeré čepy,uložení ap.),což jsou na našich silnících ročně ušetřené tisíce,další nespornou výhodou je fakt,že před sebou máte sakra hodně materiálu v případě nehody-takže nenarveš-li to ve 150 do zdi,tak při normální nehodě odcházíš po svých,narozdíl třeba od lidí ve Fábii(bohužel),nemáte potřebu jej nějak "honit",prostě jede pořád kopec nekopec,no a spotřeba?Seženeš-li s LPG,jezdíš i dnes cca.1.30 Kč/km A viz shora-s V6(V8 atd.) jsou to i nepopsatelné zážitky-to např.s 1.4TSi nikdy nezažiješ...Má to dle mne víc pozitiv než negativ...
Dobrý den, tak záleží jestli se jedná o benzínové nebo naftové motorizace, potom hodnota obsahu jestli se jedná o přeplňování nebo ne.Každopádně se udává čím větší obsah motoru tím by měla být větší životnost, s počtem najetých kilometrů.A hlavně stáří motorizované techniky, čím starší technologie tím pádem větší spotřeba pohoných hmot.Si vemte třeba vozy BMW, staršího data výroby, kvalitní zpracování hlavně co se týče motorizace, 6-8 válcové motory ti uměly nejlíp, a hlavně měly vyšší spotřebu paliva, bylo to taky dáno označením přibližného obsahu, například 320i ve skutečnosti 323 cm3.Nové palety motorů v dnešní době jsou o něčem jíném mají větší sílu, lepší dynamiku menší spotřebu paliva a emisí při daleko menším obsahu, hlavně dáno přeplňováním a jinýmy technologiemi, ale to bych se tady mohl rozepisovat do nekonečna.
Vyhody jsou snad jasne. Staly a hlavne plynuly mohutny a neklesajici zatah od volnobeznych otacek az po maximalni, od nizkych rychlosti az po vysoke.
Ani s tou spotrebou to neni tak jednoznacne. Vhledem k vysokemu tocivemu momentu lze u vetsich objemu prodlouzit odstupnovani prevodovek, takze zatimco s nejakou 1.6i vytocenou na 5000rpm pojedete po dalnici 140 za treba 7L/100km, tak s trilitrem pojedete stejnou rychlosti na stejny rychlostni stupen na 3500rpm s podobnou nebo mirne vyssi spotrebou a navic se vam to nebude do kazdeho kopce zadychavat.
Nehlede na to, ze takoveto motory byvaji daleko bezneji vybaveny vice nez petistupnovymi prevodovkami, takze ve finale vam to pri tech 140 bude bublat temer na volnobeh. (Honda Legend, 3.2 V6, na dalnici pri 130km/h, 8.5L/100km)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.