Nejste přihlášen/a.
Přeji dobrý den.
Všiml jsem si, že zde radí i skuteční odborníci, tak se na ně s důvěrou obracím o radu:
Mitsubiši Colt CZC 1332 má v pedálu 2 potenciometry jejichž odporové dráhy lze posouvat, takže se výstupní odpor i napětí může měnit (viz přiložené foto).
Potřeboval bych poradit, jak vůči sobě nastavit potenciometry MAIN a SUB (hlavní a vedlejší). A který z nich ovládá jaké parometry (množství vzduchu, benzínu, a pod.). Nastavit to podle původních hodnot starého pedálu nelze, protože ten není k dispozici (zprovozňuji auto, ze kterého byly rozprodány některé součásti).
Mám k dispozici poměrně přesný multifunkční měřící přístroj (A, V, odpor, aj.).
Servisní manuál: mmc-manuals.ru/...
Za Vaše odborné rady předem děkuji.
Vyfot ten pedál s potenciometry, jak to mají udělané.
Co jsem zažil u VW, tak se do pontenciometrů nehrabe a je to "nerozebíratelný" celek přesně nastaven od výroby.
Pinout znáš, když jsi sem fláknul schéma.
Hezký den a děkuji za komentář.
Posouvat do stran celkem asi o 3 mm jde plošný spoj s rezistory - tím se mění u obou potenciometrů stejně výchozí poloha při volnoběhu.
Celý modul jde mírně pootáčet a tím se mírně mění nastavení rozdílu mezi SUB a MAIN i počáteční odpor při voloběhu. (SUB je dál od konektorů a změna je menší než u MAIN).
V poloze voloběhu, při posouvání celého modulu, je mezi zemí a běžcem SUB (piny 5-6) rozdíl 80 ohmů a u MAIN (3-4) je rozdíl 140 ohmů.
Pedál jsem koupil na vrakovišti a někdo s nastavením hýbal, takže to asi není v původním nastavení. Motor sice běží, at je to v jakékoli pozici, ale chtěl jsem to nastavit tak, jak to patří.
Pořád nechápu, co ti chybí? Pinout máš ve schématu a fotku víka s potáky (odporovými drahami) máš taky, tak o co jde?
Slož, změř a dožeň hodnoty posunutím...
Hodnoty sis taky dodal.
Nebo ti chybělo zjevné zapojení viz obr? To sand ne? No ale budiž. Máš ho tu.
V popisu hodnot máš hodnoty odporů mezi kterejma pinama je máš měřit při nesešlápnutém pedálu a pedál pomalu pustit na doraz. Vše je tam naspáno v angličtině. Nebo je snad angličtina problém?
Pořád nechápu, když máš k tomu vše..
Anglicky sice neumím, ale v prohlížeči mám překladač, takže žádný problém.
Jak je to zapojené mě také problémy nedělá, v eletrotechnice se trochu vyznám.
Vím i to, jak to podle manuálu měřit.
Problém je v tom, že at se dá nastavení do jakékoli i krajní polohy, tak je stále v toleranci servisních hodnot.
Myslím si, že nastavení přímo na autě, podle chování motoru, asi bylo nejlepší.
Aha, už tě chápu. Pak je ta tolerance né na nestlačený pedál, ale na pedál jako celkově, zda vyhovuje. To jsou pak hodnoty naprd pro jemné nastavování. No je to asi tím, že výrobce nepředpokládá, že do toho někdo bude zasahovat. Z jistého důvodu ty šrouby i zalakuje co by plomba nebo dá torxy s vnitřním čepem, které taky moc lidí nemá, což je vidět třeba na monotronic vstřikovacích jednotkách (klapkách), kde jsou taky dvojité potáky.
Na tohle odborník nejsem, ale poradit si troufnu.
I v tom servisním manuálu, ze kterého jsi vložil obrázky, je napsáno že při odchylce hodnot od uvedených rozsahů je nutná výměna komplet pedálu.
Čistě teoreticky bys mohl ty potenciometry nastavit na výchozí hodnoty, pokud bys měl přístup ke zdrojovému programu řídící jednotky. Tam budou asi výchozí hodnoty nějak definované. To má ale pouze výrobce. Pro tebe je jednodušší koupit nový pedál nebo změřit hodnoty na jiném "stejném" autě.
Odhaduju, že řídící jednotka zpracovává signál z obou potenciometrů a porovnává, jestli jsou oba signály ve správném rozsahu. Takže když odhadnu, že povolená odchylka bude možná 2%, tak bys musel nastavení potenciometrů trefit velmi přesně. Jinak to řídící jednotka vyhodnotí jako nesmyslná vstupní data a přepne motor do nouzového režimu.
O posouvání nebo nastavování potenciometrů jsem ještě nikdy neslyšel.
Tak nastavení je vyřešené.
Vykašlal jsem se na elektrické veličiny a nastavil jsem to podle chování motoru.
Když jsem dal odporový modul do jedné krajní polohy, tak pedál měl ze začátku "mrtvý" chod než začal přidávat plyn. Otáčky byly 740 až 750 a šktící klapka byla otevřená na 1,6% (stabilně).
Při opačné krajní poloze byly otáčky 800 až 810 a škrtící klapka byla otevřená na 2,4% (stabilně).
Když to bylo v poloze asi uprostřed mezi naměřenými hodnotami, tak škrtící klapka neměla stabilní polohu, ale pulzovla mezi 1,8 a 2,2 %, otáčky byly kolem 780.
Nastavil jsem to tak, aby pedál neměl "mrtvý" chod a při malém sešlápnutí začala akcelerace, ale aby byly otáčky jen těch 740-750 a klapka na 1,6%. Vyšlo to asi do 1/3 rozsahu regulace.
no nevím...ve zkratce-auto zrovna když se jelo na STK nejelo-špatný start a plížení-servis zjistil vadný plynový pedál-pedál se vyměnil a už auto jelo a startovalo normálně tak tedy vzhúru na STK no a ...-emise v háji-takže zpátky do servisu a tam nějak mi bylo vysvětleno že se stala chyba která by se neměla stávat-ale stala se... a nějak po výměně se ten pedál nedal přes počítač/diagnostika do souladu se řídící jednotkou toho auta...takže se to sladilo...načetlo...a sláva emise už byly v pořádku...takže jestli se to dobře udělalo to se pozná asi až na těch emisích...jinak držím palce...
Ještě prosím odborníky o vysvětlení, co znamená druhý řádek:
"Výsledek kontroly readiness kédu - nastavené / MIL nesvítí."
Zo objasnění děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.