Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výdrž pneu

Od: rosta odpovědí: 44 změna:
Dobry den, mam dotaz, jak dlouho podle Vas jeste pneumatiky vydrzi, viz foto. Mame jet do Chorvatska a nejsme si jisti jestli radsi neresit narychlo prezuti. Dekujeme, pekny den

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


10x

Když na nich nebudete jezdit, tak vydrží dlóóóuho...

Já osobně bych na tom nejel ani kolem bloku, ale cestu do pneuservisu by ještě vydržet mohly .

 


3x

Jak zaprší, tak už nebudeš muset ani přezouvat. Auto ve škarpě bude na odpis.

 


3x
To nemusíte řešit narychlo, to jste měl řešit již před rokem a klidně pomalu...

 


2x

ono ještě záleží, kudy chcete jet. Třeba v Německu by vás asi dál nepustili, v Rakousku s tučnou pokutou.

 

asd1

1x
Starý zpuchrely m.dky s 2mm vzorkem.. to výměn hned. Hlavně za mokra na dálnici je tohle už opravdu o držku, buď riskujes že to zaplave a roztocis se, nebo pojedeš 70 a někdo do tebe nakouri zezadu..

 

lll

1x
To doufám nemyslíte vážně s tímhle jet do Chorvatska?

 

paveldvorak

0x

v chorvatsku je hustá sít pneuservisů a různých vulkanizerů takže bez obav

asd1
Na tohle nepotřebuje vulkanizera ale protektorovnu :D

 


0x

Jaké pneumatiky? Já vidím jen zpuchřelé oškubané cosi.

 


0x

Ty gumy nejsou ani tak ojeté, jako staré a zpuchřelé. Do Chorvatska určitě ne, do pneuservisu by dojet mohly. Ale riskujete, že v současném počasí některá bouchne, než do toho servisu dojedete!

ad1

To zas ne, vypadá na Michelin Premacy a ty vydrží opravdu hodně

 


0x

Ono to Chorvatsko zase není tak daleko, ale tohle mělo být pryč už loni. Vzorek nevzorek.

 

kokoss

0x

Pokud tam máš alespoň dva a půl mm vzorku, tak bych jel bez problému, jaký je to rok výroby?

náhodou, na rozpáleným asfaltu to bude držet perfektně

 

paveldvorak

0x

I kdyby ty pneu vydržely, na toto auto čeká rakouská policie , odebrané značky a doklady vrátí po přezutí a zaplacení pokuty

kokoss

A tam mají jaký limit na pneumatiky? Jaký vzorek a stáří?

Pokud nemá červený auto, nejezdí jako prase, používá aplikaci váze, tak abych pravdu řekl, tak za poslední roky se dokážu policejním kontrolám úspěšně vyhýbat

Kokossi - nepište kde se díky vaze vyhýbáte pokutám, ale raději napište kudy jezdíte, abychom se mohli vyhýbat ne pokutám ale nebezpečným ... na silnicích jako jste Vy!

To tazatel na takové bych se bál jet nejen v tuzemsku cca 100km daleko , natiož pak ještě dál, navíc do zahraničí ! O jízdě po dálnici s takovou pneu? O tom bych neuvažoval ani ve snu! Max jeden až pět km po okresním mětstě za prací a to bych se taky bál!

paveldvorak

limitem je rakouský policista

pokud ON dospěje k závěru, že pneumatiky nevyhovují, ON rozhodne na místě o konkrétním opatření...pak si můžete najmout advokáta který se specializuje na služby řidičům stíhaným v rakousku ve správnínm říézení

doporučuji sjednat si k tomu předem pojištění právní ochrany

 


0x
Pokud pneu splňují zákon (viz níže), což podle fotek asi splňují, tak proč nejet. Jen doporučuji mít i pro případ dobrou asistenční službu a počítat s případně dražším pneuservisem, než sojí u nás. Mě třeba zrovna teď nedávno rupla pneu na dálnici v Itálii (v příloze) a celá sada s výměnou mě tam vyšla o cca 3000,- dráž, než tady v ČR.
5. Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI.

A když budou brzdové destičky před smrtí, ale bude tam ještě milimetr až dva materiálu, tak taky pojedu Alpy, že? Proč nejet, když se tohle moc nekontroluje. Až po nehodě.

To, že jsou destičky na výměnu, člověk většinou stejně pozná až když mu začnou pískat..

Ale teď reálně, vy jste někdo schopní z fotek zjistit, jestli je tam 1, 2, 3 nebo 4mm vzorku? Podle mě tam 2,5-3mm vzorku bude a s tím bych se opravdu nebál jet. Ale zase na druhou stranu nejsem žádný závodník...

asd1

Ano i z fotek jde hloubka vzorku určit celkem přesně.

I brzdový obložení nemusíš čekat až začne skřípat plech, ale zvenku je tlouštka obložení u většiny aut vidět skrz kolo a zevnitř taky, buď nájezd nebo sundat kolo abys viděl na vnitřní desku (která se obvykle sjíždí víc).

petrr

na zimních sjetejch na dálnici do itálie, dobrý

Ne na zimních, ale na celoročních a měly 2x5 a 2x5,5mm vzorek. Sjeté jen okraje (protože geometrie), takže za mě bez problémů..

asd1

Ta geo a sjetej kraj neni celkem OK ale dost problém, taky proto to takhle prdlo. Na fotce neni guma s 5 mm vzorkem ale sjetá na hadr

Sjetá na hadr na krajích ano, ale hlavní dezén měl přes těch 5mm. Proto říkám, že za mě (a i dle zákona) ok.

prevít Ne na zimních, ale na celoročních

Asi neznáte legislativu? Česká kegisklativa NEZNÁ pojem celoroční pneu! takže je to ZIMNÍ pneu a je označena dle zákona -vločka štíty , MS atd -A co je že v Itálii zrovna v létě na zimních je o fin. postih . Naví že je uprostřed vzorek 5mm a okraje sjeté na méně než je opět stanoveno zákonem je o zadržení ORV, v Česku .Takže raději nic nepište! zejména pokud jste sebevrah a hazardér když jste jet s takovou pneu co jste dal na foto do ciziny!

asd1

Se zimní pneu v Itáli v letním období to je tak, že zimní být může, ale rychlostní index nemůže mít snížený, ale musí být minimálně stejný jako požadovaný pro letní pneu, tedy auto s letníma V musí mít tu zimní taky s indexem V. Zimáky jsou většinou T nebo H, tak to do Itálie nesmí. Sranda na jaře kdy v Alpách ještě sněží ale dole už je vedro a už to je datumově "letní období", to aby jeden vozil druhou sadu a za Brennerem přezouval Celoročky mívají index vyšší proto do Itošky můžou i když označením to je "zimní"

 

 

mathew

0x
Nevypadá to nic moc, ale zákon to neporušuje pokud to má všude nad 1,6mm což není úplně poznat. Já bych je vyměnil, ale vydržet by měly.
asd1

Hloubka vzorku je legální = víc jak 1,6 všude je tam určitě, problém můžou být ty trhliny pokud jsou až do kordu. Za sucha je tohle v pohodě tam problém není, ale za mokra je to už o hubu a na dálnici v letní bouřce když je víc jak 1cm vody už to je vyloženě o průser - jak už jsem psal, buď jet jak šnek a riskovat náraz zezadu nebo jet rychle a riskovat že to zaplave. Tohle umí zaplavat i v 70kmh. Brzdění za průšvihem kdy to na mokru ze 100kmh zabrzdí tak o 50m dál než nová kvalitní pneu (kterou je třeba u ostatních aut předpokládat) znamená že při 100 kmh je 80m odstup málo (reakční doba vteřina + rozdíl v brzdné dráze), = nedobrzdíš a pokud neni kudy prokličkovat tak naboříš do těch před tebou. A letní bouřka přijede a seš v ní, než dojedeš ke sjezdu tak to musíš projet nebo dělat kuželku

kos

Pokud má ESP, tak bych to zas nehrotil. Ale neznám jižní cesty,

asd1

V tomhle případě ti je ESP úlně k h. Jak je na silnici 1 cm + vody tak buď jedeš 70 nebo plaveš. Ale uznávám že při krátkým zaplaváním to lamu dokáže zachránit od hodin a svodidel. Brzdnou dráhu stabilizace i ABS naopak ještě prodlužujou, jediná výhoda je že lama co to zadupne neztratí kontrolu ale může pořád i zatáčet. Krásně to je vidět na štěrku nebo v mazlavý nasolený kaši kde s ABS jede furt a nebrzdí to.

honzinek
Kdo na tomhle jezdí sám, tak je sebevrah. S rodinou pak potencionální vrah. Toto znáte: autolexicon.net/...
To není výmysl. Okolo komína, at si na tom jezdí dál ...
honzinek
Jen pro upřesnění... myslím tu tabulku styčné plochy.
asd1
20.07.23 15:05

 


0x

Já když nevím, tak se zeptám v pneuservisu.

kos

Jo tam ti poradí, at si od nich koupíš za dvojnásobek ceny na netu

Možná tobě, mně ne.

 

rosta

Diky moc vsem za odpovedi, peclive jsem je sledoval, jeste vcera po shlednuti prvnich prispevku jsem byl v mem autoservisu (kde mi prezouvali kola v dubnu a nerekli mi ze by to chtelo vymenit) a pristi tyden budou nove gumy, pan to kontoloval a potvrdil nazor vetsiny tady, vymenit. Jen jsem rychle nereagoval, byl to muj prvni prispevek na tady tom foru a radsi nechal se vyjadrit odborniky - Vas vsechny. Jsem rad ze se na toto tema strhla vymena nazoru a zkusenosti atd. Byl jsem mile prekvapen, zkusil jsem tu zadat dotaz a myslel treba ze nikdo neodpovi nebo jen jeden nazor. Kdybych to mel shrnout tak 80% by s tim nejelo dal nez kolem baraku a 20% by si mozna trouflo.
Jeste jednou jsem diky moc za vsechny vase nazory, moc mi to pomohlo a doufam ze to pomuze treba i nekomu dalsimu.

Za všechny další rádce a díky za odpověď na naše názory a rady!

asd1

Ty kecy od jm a jmlc jste tu měli nechat.

to jsem nechal smazat s omluvou - ale díky, že jste to připomněl... mám se vám příště také připomenout?

asd1

Můžeš Ale doufám že to nebude potřeba, abych myslel a přitom h. věděl a ono to nakonec bylo úplně jinak Taky se mi to stalo, tak jsem s hodnocením podle prvního dojmu opatrnější...

Když se to smázlo tak zmizelo i to že jsi se mu omluvil

diskuse zbytečná - můj první koment 18.07.23 21:42
To je zase špekulací a špekulantů..Jezdil jsem léta na starých gumách a dot jsem nikdy neřešil..jen vzorek a spuchřelost..Ale jezdil jsem kolem komína..Gumy na fotce by okamžitě letěly do sběrného dvora! Jsou to nebezpečný šlupky už od pohledu! Jednou jsem podobný šlupky nechal v pneuservisu, kde vládnou "chytří odborníci" a každá guma, pokud není od nich je špatná...Nechal jsem je tam sám od sebe, ne na jejich rady..zaplatil jsem za "likvidaci"!A když jsem tam byl po nějaké době, tak "moje nebezpečný gumy" byly v regále na prodej mezi použitými "proveřenými"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]