Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zhasnutí kontrolek po zapnutí zapalování

Od: slavo® odpovědí: 4 změna:

Po zapnutí zapalování se rozsvítí všechny kontrolky na palubce které tam jsou a po chvíli většina zhasíná.

Všimnul jsem si, že u dacie zhasne i znak baterie a zůstane svítit jen "grilované kuře" případně pokud je zatažená ruční brzda - "grilované kuře" zhasíná až po nastartování.

Např. u dvojkové octavie TDI kontrolka baterie svítí ještě několik vteřin po nastartování.

a např. u žigulíku zhasla hned po nastartování.

To takto mají výrobci nastavené?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nejspíš proto, že jim to tak nějak nejsnáz vyšlo

Jinak po nějakém tom "zapnutí" se rozsvícejí kontrolky

- jednak kvůli tomu, že dotyčné věci ještě nestihly nahlásit správný pracovní stav (taky ještě startujou)

- jednak kvůli kontrole těch kontrolek - pokud by při startu například nesvítila kontrolka vrtulníku (=grilované kuře), tak si toho všimnete a necháte to opravit dřív, než se vrtulník opravdu porouchá a bude vám to potřebovat oznámit nesvítící kontrolkou - teda aspoň teoreticky ...

A pořadí jak to zhasíná závisí na implementaci (a nezávisí na něm). Na jednom autě by to mělo být asi tak pořád stejné, ale různá auta se liší.

 

paveldvorak

1x

takto to mají výrobci nastavno a pokud ne, jde o poruchu nějakého zařízení, nebo o nekvalitní opravu

 


0x

Na osobních autech jsem nikdy neviděl svítit "všechny"kontrolky.

Na nákladních a autobusech je to běžné. Je tam relé pro test kontrolek. Na Aviích a Iveco Karosách relé co sepne kostry pro kontrolky co rozsvěcuje kostra (brzdy, olej, ručka, dobíjení,...) a druhé relé kontrolky, které rozsvěcuje plus (obrysovky, tlumená, dálková, blinkry, MIL, žhavení, ...)

Na moderních autech kontrolku dobíjení nerozsvěcuje alternátor přímo. Proto to zpoždění. Stará auta kontrolkou rotor altíku přimo budila. Stejně tak kontrolka žhavení byla přímo v obvodu žhaviček jako topná spirála, později žárovička od relé a dnes LED na přístrojovce rožínaná elektronikou.


Rozsvěcení kontrolek u dnešních aut není test kontrolek, ale fakt, že jednotky jsou v poruše, protože motor stojí a tak nemůže fungovat servořízení, dobíjení, ABS, atd... Případně nabíhá firmware v jednotkách a čeká se, zda jednotky po oživení anjdou závadu či ne a pak zhasnou, pokud nepotřebují ještě běžící motor.

Je to poruchový stav. Ne test kontrolek.


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]